2012 - Краят на света ?
Модератор: Общи модератори
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Сондьора написа:flame написа:Вуйчо Ваньо написа:нашата цивилизация има принос единственно за съсипването на тая планета и това е факт
...
За краткото си съществуване сме успели да унищожим ресурси създавани милиони години, успели сме да затрием безвъзвратно стотици растителни и животински видове, повлияли сме доволно на климата, а в замяна поне една пустиня да бяхме превърнали в градина.
По тая логика най-добре щеше да е още да пасем кротко трева в каменната ера
Някой открил огъня, за да му е топло и да му е по-вкусна храната? Не! Тоа дето го е открил е имал принос за съсипването на тая планета - щото огъня може да унищожи ресурси създавани милиони години, да затрие безвъзвратно стотици растителни и животински видове, да повлияе на климата и да превърне плодородна земя в пустиня.
Някой изобретил колелото и след това автомобила и така е способствал за развитието на прогреса на цивилизацията? Не! Вижте само колко хора умират в катастрофи всеки ден! По-добре да яздехме камили и да стигахме от Пловдив до София за 4 дни отколкото да имаше автомобили!
Пламък, не става въпрос за тва, ся ше ме извините. Става въпрос за това: изсираш едно лайно в морето, рибата го изяжда, после ти изяждаш рибата.. и така кръговрат!!!
Ако безинфекцирам рибата със студена бира ще го обезвредя ли тоя екскремент?

Никой не мое ма връне на селу!
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Сондьора написа:а може да живеем и в хармония с нея
Както казах, всеки е свободен да се премести в гората. Доброволци обаче не виждам. За каква хармония става въпрос изобщо? Как я виждаш тая работа, щом твърдиш, че можем?
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Feanor написа:Сондьора написа:а може да живеем и в хармония с нея
Както казах, всеки е свободен да се премести в гората. Доброволци обаче не виждам. За каква хармония става въпрос изобщо? Как я виждаш тая работа, щом твърдиш, че можем?
В хармония с природата не значи да живееш в гората, а например:
- използването на водород, газ и тн за горива;
- намаляване на пластмаси и найлон (в щатите доста успешно ползват рециклирана хартия);
- използването на разделно изхвърляне на боклук;
- използване на електрически градски/междуградски транспорт;
- намаляване на вредни емисии от заводи;
- Използването на вятър, слънце и тн за добив на енергия;
има още хиляди примери които ние просто не желаем да ползваме

Сондьора написа:Става въпрос за това: изсираш едно лайно в морето, рибата го изяжда, после ти изяждаш рибата.. и така кръговрат!!!
Да бе да, и аз пия само бира щото рибките пикаят във водата!


Пък и колегата е дал точен отговор:
saleen написа:Ако безинфекцирам рибата със студена бира ще го обезвредя ли тоя екскремент?



- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
///peter написа:В хармония с природата не значи да живееш в гората, а например:
- използването на водород, газ и тн за горива;
- намаляване на пластмаси и найлон (в щатите доста успешно ползват рециклирана хартия);
- използването на разделно изхвърляне на боклук;
- използване на електрически градски/междуградски транспорт;
- намаляване на вредни емисии от заводи;
- Използването на вятър, слънце и тн за добив на енергия;
има още хиляди примери които ние просто не желаем да ползваме
Не е лошо обаче да ги проучим примерите преди да ги прокламираме.

Например:
- еколозите хич не харесват "чистите" ветрогенератори... при това с основание
- производството на фотоволтаици е адски скъп и мръсен процес
- водородът е хубаво гориво, стига да можеш да го добиваш евтино... от енергийна гледна точка... което се оказва проблем... и да решиш проблема с безопасността...
- електрическите автомобили биха могли да са алтернатива едва когато има изградена инфраструктура за зареждането им и не се налага на 200 км пробег да правиш няколко часа зареждане
Та излиза, че проблемът не е единствено въпрос на желание и не може да се реши с махване на вълшебна пръчица.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Сондьора написа:Те ви те още:
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=248713
http://2012-bg.com/2012/63-pismo-poletik-2012
М/у другото имаше едно филмче в тръбата, че нарочно пълнели химикал в самолетите да образуват облаци. Които да се появяват точно на запад и по залез слънце, а точно тогава би трябвало да се вижда тая планета 2005YU.... iили нубиру, горен ляв ъгъл на слънцето. Ся и за мен тва е пълна простотия, но защо верно се заоблачава точно по залез? И не само в БГ.
"Chemtrails" е найменеованието, но това което казваш е силно преувеличено.
Под предтекст, че се опитват да създадат система, която да избави климата от вредните влиания на човечеството, американската армия започва да изследва високите слоеве на атмосферата и да се опитва да влияе на климата.Първоначално се заговори точно за самолетите изпускащи химикали и според някой чрез тези следи се създават буреносни облаци.След това се започват проекти за отклоняване на урагани, охлаждане на горните слоеве на атмосферата и т.н.Но проектите отдавна не са фантастични, дори в няколко предавания по Дискавъри се споменава за тях.Доколкото знам в момента са на ниво създаване на буреносни облаци, отклоняване на урагани.Но в интернет има какви ли не глупости, дори съм срещал тезa, че земетресенията в Китай са причинени нарочно от САЩ, за да се забави икономическото им развитие.
А що се отнася до 2012г., точната информация e изключително оскъдна и преобладават фантастичните разкази.
Маите са били любители астролози и добри математици.
На база на наблюденията и изчесленията си са съставили изключително точен календар, много различен от нашите календари, нарича се цикличен.Всъщност техният календар се състой от 3 по малки и на 21 декемри 2012г. (по нашето летоброене) най-големият от трите календара (религиозният) завършва пълен цикъл и започва да брой отначало.Общоприета заблуда е, че на тази дата календарът свършва броенето си.Логично е народ като маите да предположи, че при започване на новият цикъл светът какъвто го познават ще се промени.И те точно така са го описали, като промяна, а не като край на съществуването.
От това следва, че ако нещо интересно се случи през 2012г., то няма да е унищожително, а по-скоро ще ни "реформира като цивилизация", въпреки че е много малко вероятно нещо толкова драматично да се случи.
Най-вероятният виновник е сменянето на магнитните полюси - Дори "конвенционалната наука" признава, че магнитните полюси са в процес на смяна, но никой незнае кога тази смяна ще завърши напълно.В момента географският северен полюс се намира на километри насевер спрямо магнитният северен полюс и всеки ден разликата расте.
Такава смяна е имало в далечното минало и според учените в последният етап на явлението Земята е спряла да се върти за 24часа и магнитният и щит, който я предпазва от слънчевата радиация е липсвал за същото време, но това не е довело до пълно унищожение.
Ние българите сме кораво племе, така че нетрябва да ни притесняват такива предсказания за повсеместно унищожение.


- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Feanor написа:Не е лошо обаче да ги проучим примерите преди да ги прокламираме.
Например:
- еколозите хич не харесват "чистите" ветрогенератори... при това с основание
- производството на фотоволтаици е адски скъп и мръсен процес
- водородът е хубаво гориво, стига да можеш да го добиваш евтино... от енергийна гледна точка... което се оказва проблем... и да решиш проблема с безопасността...
- електрическите автомобили биха могли да са алтернатива едва когато има изградена инфраструктура за зареждането им и не се налага на 200 км пробег да правиш няколко часа зареждане
Та излиза, че проблемът не е единствено въпрос на желание и не може да се реши с махване на вълшебна пръчица.
Да наистина би било добре да ги проучим, преди да коментираме:
- Природозащитниците не харесват ветрогенераторите, поради причината, че издават високочестотен шум от който умират някой птици, това лесно се избягва. А основанието и кавичките би ли споделил какви са? От теб чувам, че те са проблем за екологията.
- Мръсен, не чак толкова, а скъп, това защо ли?
- За водорода... електролизата скъп процес ли е прощавай?

Проблема с безопасността, е толкова голям колкото и проблема за безопасността на газовите бутилки

- Тук е момента да се запиташ, защо няма изградена инфраструктура за електромобили? Има достатъчно добри разработки както на ел двигатели, така и на скорости за тях, но...
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
///peter написа:Feanor написа:Не е лошо обаче да ги проучим примерите преди да ги прокламираме.
Например:
- еколозите хич не харесват "чистите" ветрогенератори... при това с основание
- производството на фотоволтаици е адски скъп и мръсен процес
- водородът е хубаво гориво, стига да можеш да го добиваш евтино... от енергийна гледна точка... което се оказва проблем... и да решиш проблема с безопасността...
- електрическите автомобили биха могли да са алтернатива едва когато има изградена инфраструктура за зареждането им и не се налага на 200 км пробег да правиш няколко часа зареждане
Та излиза, че проблемът не е единствено въпрос на желание и не може да се реши с махване на вълшебна пръчица.
Да наистина би било добре да ги проучим, преди да коментираме:
- Природозащитниците не харесват ветрогенераторите, поради причината, че издават високочестотен шум от който умират някой птици, това лесно се избягва. А основанието и кавичките би ли споделил какви са? От теб чувам, че те са проблем за екологията.
- Мръсен, не чак толкова, а скъп, това защо ли?
- За водорода... електролизата скъп процес ли е прощавай?
Проблема с безопасността, е толкова голям колкото и проблема за безопасността на газовите бутилкиНе живееш по времето когато е пуснат Хинденбург, нали?
- Тук е момента да се запиташ, защо няма изградена инфраструктура за електромобили? Има достатъчно добри разработки както на ел двигатели, така и на скорости за тях, но...
Точно, и за момента причините са нефта, просто това е една огромна индустрия, а и сме зависими. Поне за самолетите е невъзможно да ползват алтернативно гориво.
Нефтената индустрия е допринесла най много за замърсяването на планетата, но най лошото е, че в дадени райони, екологията не се спазва и то от хората въвели екологичните стандарти.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
///peter написа:Да наистина би било добре да ги проучим, преди да коментираме:
- Природозащитниците не харесват ветрогенераторите, поради причината, че издават високочестотен шум от който умират някой птици, това лесно се избягва. А основанието и кавичките би ли споделил какви са? От теб чувам, че те са проблем за екологията.
Проблемът е, че местата със силни и постоянни ветрове често се оказват на миграционния път на най-различни птици... логично, като се замислиш. А минаването на ято през амнайсе метрова въртяща се перка не е от най-красивите картинки, за които се сещам. От там и кавичките...
///peter написа:- Мръсен, не чак толкова, а скъп, това защо ли?
Достатъчно мръсен също... колкото за скъп - ами нормално, редките елементи са скъпи. Повярвай ми, дискутирал съм въпроса с еколози... точно фотоволтаиците НЕ са екологични... в момента.
///peter написа:- За водорода... електролизата скъп процес ли е прощавай?
Всъщност... да.

Проблемът при електролизата е, че разлагаш водата на водород и кислород, като за това хабиш енергия Х. При изгарянето на водорода, той се свързва с кислород и се получава... вода, плюс енергия Y. Чудесна затворена система... ако не бяха законите на термодинамиката, които казват, че Y винаги е по-малко от Х. С други думи, цялото упражнение е загуба на енергия. Ако имахме на разположение технология за термоядрени централи, врътката можеше да е оправдана.
///peter написа:- Тук е момента да се запиташ, защо няма изградена инфраструктура за електромобили? Има достатъчно добри разработки както на ел двигатели, така и на скорости за тях, но...
Проблемът не е в двигателите... електрическите двигатели са чудесни, КПД-то им е много по-високо от това на ДВГ... проблемът са батериите... и зареждането. Дори да имаш технология за бързо зареждане, дай да посмятаме. Взимаме един двигател с примерна мощност 100 kW. Искаме той да може да работи да речем 4 часа без презареждане, това значи 400 kWh енергия. За колко време можеш да прехвърлиш толкова енергия от мрежата? А какво ще стане, ако не трябва да заредиш ЕДНА кола, а един милион? Правиш ли сметка, че всичко от далекопроводите надолу не е оразмерено за такива токове, каквито ще са необходими и ще трябва да се подмени?
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Влизате в полемики колеги, спора е убеждаването другиму в твоята гледна точка. Зад клавиатурата няма голяма сила, нека се сберем на по джин с тоник и да чакаме края на света на Cacao Beach скоро идвал Pete Tong - добър ше е края на света.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Feanor написа:///peter написа:- Тук е момента да се запиташ, защо няма изградена инфраструктура за електромобили? Има достатъчно добри разработки както на ел двигатели, така и на скорости за тях, но...
Проблемът не е в двигателите... електрическите двигатели са чудесни, КПД-то им е много по-високо от това на ДВГ... проблемът са батериите... и зареждането. Дори да имаш технология за бързо зареждане, дай да посмятаме. Взимаме един двигател с примерна мощност 100 kW. Искаме той да може да работи да речем 4 часа без презареждане, това значи 400 kWh енергия. За колко време можеш да прехвърлиш толкова енергия от мрежата? А какво ще стане, ако не трябва да заредиш ЕДНА кола, а един милион? Правиш ли сметка, че всичко от далекопроводите надолу не е оразмерено за такива токове, каквито ще са необходими и ще трябва да се подмени?
За едно кафе време:
Стандартният акумулатор позволява на автомобила да измине 250км. без презареждане, но като опция са предвидени и две по-мощни батерии, с които разстоянието може да достигне 370 и 480км. Самото зареждане ще се осъществява както в стандартни контакти с напрежения 110 и 220 волта, така и на специални станции (440 волта), където то ще отнема само 45 минути и ще струва едва 4 долара.
http://www.autoblog.bg/tags/Tesla
п.п. и на водка с сельодка /да убием бацилите/.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Да, да всичко е много трудно от страната която гледаме ние.
Но има доста интересни филми за Никола Тесла, би било хубаво да ги прегледаш, ако не си
Неговите идеи за wireless предаване на енергията и още куп идеи за добиване на така наречената zero point energy.
За електролизата, преди години имаше един мистериозно загинал откривател на име Стенли Майер (Stanley Mayer), който успешно подпали бъги на вода, а той проблем нямаше с електролизата, чел съм някой негови материали и използваше специално правоъгълни сигнали и тн, но човека загина... натровил се...
И те така те, бъди далеч от мисълта, че нямаме никакви други източници на енергия, просто тези към момента са най-изгодни... за контрол.
Но има доста интересни филми за Никола Тесла, би било хубаво да ги прегледаш, ако не си

За електролизата, преди години имаше един мистериозно загинал откривател на име Стенли Майер (Stanley Mayer), който успешно подпали бъги на вода, а той проблем нямаше с електролизата, чел съм някой негови материали и използваше специално правоъгълни сигнали и тн, но човека загина... натровил се...

И те така те, бъди далеч от мисълта, че нямаме никакви други източници на енергия, просто тези към момента са най-изгодни... за контрол.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Сондьора написа:Стандартният акумулатор позволява на автомобила да измине 250км. без презареждане, но като опция са предвидени и две по-мощни батерии, с които разстоянието може да достигне 370 и 480км. Самото зареждане ще се осъществява както в стандартни контакти с напрежения 110 и 220 волта, така и на специални станции (440 волта), където то ще отнема само 45 минути и ще струва едва 4 долара.
Тези сметки не излизат, колега... не и за масова употреба. Журналиститте много ги бива да пишат гръмко звучащи числа без да имат представа какво има отзад. На Тесла-та акумулаторите са с капацитет 53 kWh, което значи, че за да го заредиш за 45 мин ти трябват 53 * 60 / 45 = 70 kW захранване... за една кола... А при масово потребление? От къде ще се вземат тези мощности? Колко от електропреносната мреже ще трябва да подмениш за да стане възможно? Естествено, винаги е по-лесно да търсиш конспирацията и да хвърляш обвинения... както можем да видим по-долу:
///peter написа:За електролизата, преди години имаше един мистериозно загинал откривател на име Стенли Майер (Stanley Mayer), който успешно подпали бъги на вода, а той проблем нямаше с електролизата, чел съм някой негови материали и използваше специално правоъгълни сигнали и тн, но човека загина... натровил се...
Виж, обясних ти на прост език защо при тоя процес се губи енергия. Това са физични закони, те са доказани и никой не ги е опровергал досега. Ти предпочиташ да вярваш на мистериозни теории, които не могат да бъдат доказани... Само едно ще ти кажа - с шарлатанство и метафизика положението няма да се оправи.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Добре, аз не мога да разбера нещо ЗАЩО по ягодите, колата ще се кара до изтощаване на батериите ?? Едно от прекрасните открития е Динамото.. нека разработват него, после да плеснат по 2 на задните гуми и воала.. да сложат живот на батериите - 1 млн часа(примерно) и готово!
Не, те ще дават млрд $ за инфраструктура, отколкото да вложат същите пари в модернизиране на някой динамо.. но нали пак трябва да смучат пари...
На въздух може да направят кола, ама ще кажат, че липсва специален елемент, които струва Х пари и за това 2 лв килото на въздуха.. 
Не, те ще дават млрд $ за инфраструктура, отколкото да вложат същите пари в модернизиране на някой динамо.. но нали пак трябва да смучат пари...




- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
kiro_320 написа:Добре, аз не мога да разбера нещо ЗАЩО по ягодите, колата ще се кара до изтощаване на батериите ?? Едно от прекрасните открития е Динамото.. нека разработват него, после да плеснат по 2 на задните гуми и воала.. да сложат живот на батериите - 1 млн часа(примерно) и готово!
Не, те ще дават млрд $ за инфраструктура, отколкото да вложат същите пари в модернизиране на някой динамо.. но нали пак трябва да смучат пари...![]()
![]()
На въздух може да направят кола, ама ще кажат, че липсва специален елемент, които струва Х пари и за това 2 лв килото на въздуха..
Колега, вземи прочети малко елементарна физика, моля те. Вечен двигател е теоретично и практически невъзможно да бъде построен.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани