Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
малко статистика от мен, тези дни ходихме с едни приятели до Прага да пием бири. Карал съм навсякъде с максимално разрешената скорост или с 5км над ограничението. Среден разход ми даде 20,8кв/100км като съм минал 2700км. Като цена ми излезе за ток 243лв. Удобство на теслата, е че в Европа навсякъде дава камерите и включително и тези за средна скорост. Като влезеш в зона ти мери средната непрекъснато та може да се ориентираш как да караш. За съжаление в БГ все още не. Друго удобство е че в Чехия като си с електричка не купуваш винетка - подаваш си едно заявление и още на другия ден ти връщат отговор. В повечето големи градове където съм спирал я закачам на някоя бавна зарядна и не плащам за пакиране. Също така в Европа зарядни бързи навсякъде, изобщо не сме се бавили от към зареждане




- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1865
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Колеги, малко изпадам в когнитивен дисонанс вече, та ще питам за съвети тук...
По принцип в скоро време трябва да подменя автопарка най-накрая. Идеята е, посемейному, да имаме една ежедневна кола - основно за градско, но не само, а да става и за междуградско в рамките на някакъв нормален рейндж. Жената спокойно да може да я кара, че с текущия "джуган" не може да се оправя определено
Тук търся основно надеждност, да не се занимавам да поправям, че ми е писнало.
Съответно трябва и една голяма, комфортна кола за по-дълги и неангажиращи пътувания, и по по-затънтени места основно из България, и Гърция, живи и здрави.
Което, за мен, автоматически значи, че ежедневката трябва да е електричка, а другото някакво прилично ДВГ
За момента съм се насочил към:
1. Електричка - Hyundai Ionic 5 - Long Range май се води - 77kWh батерия, 325 коня. Гледам за кола на 1-2 години макс, до 10000км.
2. ДВГ (нещо до 3-4-5 годишно, няма да се кара много) - BMW G05 X5, G07 X7, G30/G31 540i, G11 740i - горе-долу в този ред, като за мен лично една G31-ца е напълно достатъчна на семейство с две деца. Ама с багажа дето помъква обикновено жената, дори само за едното дете, не мо'й сА оправя, камоли за две, едното бебе
Превъзпитание ще трябва
Единствено ме кефи на X7, че си има като гледам, съвсем пълнофункционален трети ред седалки, които при X5 не са съвсем пълнофункционални за възрастен човек да се вози там
Но на X7 ще трябва да му диря нов гараж, доста ми идва овъркил
Както и да е, за тези последните трибуквените, ще си питам по съответните раздели като назрее момента
Та по същество - за Хюндая
1. Чета тук и там, че практически били безпроблемни, със сумати награди "кола на годината"
2. Чета за някаква 8-годишна гаранция, че имали, ама може и нещо да съм недочел
3. Доооста ме кефи като визия, определено
4. Не е особено голяма кола, та си става перфектно за града. Ама не е и малка.
5. С 800-волтова архитектура е
6. С бърза зареждачка е (до 350 киловата зарядна мощност май беше, друг въпроса колко бързи станции от подобен клас има по пътищата)
7. Интериора е приличен. Гледах и разни Тесли 3 и Y, дори X мислех да замести някой от хиксовете, дето заглеждам. Е м@мка му, не мога да свикна с тоя интериор, материали и изпълнение, и определено средния ред тип "кресла" не са моето
8. Материалите вътре не ги знам, но като че ли изглеждат и те да са прилични на Хюндая
Та трябва ми, ако има някой четящ запознат или с челен опит с Хюндая да ми каже: "не бе, боклук е, не става, има такива и такива ядове, не ти трябва" или да каже "супер е, щото това и това, така и така..."
Просто ме кефи тая кола, и ако е наистина надеждна да скачам
Отворен съм и за други надеждни електрически предложения в класа на Хюндая, всъщност. Даже може и да си потренирам психиката за Тесла все пак - фейса на модел 3 не е лош (външно)
От друга страна чета за все нови и нови разработки на батерии, падащи цени, още станции... и се чудя дали наистина не е рано за електричка още...
По принцип в скоро време трябва да подменя автопарка най-накрая. Идеята е, посемейному, да имаме една ежедневна кола - основно за градско, но не само, а да става и за междуградско в рамките на някакъв нормален рейндж. Жената спокойно да може да я кара, че с текущия "джуган" не може да се оправя определено

Съответно трябва и една голяма, комфортна кола за по-дълги и неангажиращи пътувания, и по по-затънтени места основно из България, и Гърция, живи и здрави.
Което, за мен, автоматически значи, че ежедневката трябва да е електричка, а другото някакво прилично ДВГ

За момента съм се насочил към:
1. Електричка - Hyundai Ionic 5 - Long Range май се води - 77kWh батерия, 325 коня. Гледам за кола на 1-2 години макс, до 10000км.
2. ДВГ (нещо до 3-4-5 годишно, няма да се кара много) - BMW G05 X5, G07 X7, G30/G31 540i, G11 740i - горе-долу в този ред, като за мен лично една G31-ца е напълно достатъчна на семейство с две деца. Ама с багажа дето помъква обикновено жената, дори само за едното дете, не мо'й сА оправя, камоли за две, едното бебе





Та по същество - за Хюндая

1. Чета тук и там, че практически били безпроблемни, със сумати награди "кола на годината"

2. Чета за някаква 8-годишна гаранция, че имали, ама може и нещо да съм недочел

3. Доооста ме кефи като визия, определено

4. Не е особено голяма кола, та си става перфектно за града. Ама не е и малка.
5. С 800-волтова архитектура е
6. С бърза зареждачка е (до 350 киловата зарядна мощност май беше, друг въпроса колко бързи станции от подобен клас има по пътищата)
7. Интериора е приличен. Гледах и разни Тесли 3 и Y, дори X мислех да замести някой от хиксовете, дето заглеждам. Е м@мка му, не мога да свикна с тоя интериор, материали и изпълнение, и определено средния ред тип "кресла" не са моето

8. Материалите вътре не ги знам, но като че ли изглеждат и те да са прилични на Хюндая
Та трябва ми, ако има някой четящ запознат или с челен опит с Хюндая да ми каже: "не бе, боклук е, не става, има такива и такива ядове, не ти трябва" или да каже "супер е, щото това и това, така и така..."


Отворен съм и за други надеждни електрически предложения в класа на Хюндая, всъщност. Даже може и да си потренирам психиката за Тесла все пак - фейса на модел 3 не е лош (външно)

От друга страна чета за все нови и нови разработки на батерии, падащи цени, още станции... и се чудя дали наистина не е рано за електричка още...

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
Според мен ionic 5 е оувъркил за градска кола. Това си е кола за основна. Карал съм само нормалната и ми е много дървена инфотеймънт системата и разните настройки и тн. За 5N обаче казват, че е съвсем друга кола, обаче и цената е друга.
Според мен i3 все още е ултимативната градска електричка, но вече е на доста годинки. Ама всъщност каквото и да вземеш съм сигурен, че не след дълго ще имате две електрички и евентуално ДВГ за фън ако не ти е писнало съвсем да си цапаш ръцете с масло
Според мен i3 все още е ултимативната градска електричка, но вече е на доста годинки. Ама всъщност каквото и да вземеш съм сигурен, че не след дълго ще имате две електрички и евентуално ДВГ за фън ако не ти е писнало съвсем да си цапаш ръцете с масло

Re: Всичко за електрическите автомобили
Всички електрички са градски коли, та правилно се ориентира колегата. Всички са бяла техника и няма много значение каква. За дълго Х5 40и.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
Тва тотално не е вярно, ама всеки си има право на грешно мнение 

Re: Всичко за електрическите автомобили
За ioniq помня само, че ги отключваха и “палеха” с поглед джамбазите, та по едно време бая хора бяха пропищяли. Може и да са го оправили вече, но за мен е огромна пречка това да мисля къде и как си оставям колата. А и съм съгласен, че това не е баш градска кола, но пък тъкмо ще прескочиш момента с “малка градска електричка”, която постепенно толкова се услажда че “дай да отскочим до Пловдив с нея” и накрая търсиш по-сериозен тостер
.

Re: Всичко за електрическите автомобили
аз съм карал такъв айоник - рентал... на мене ми хареса. идеалния компромис е за градска/ извънградска кола - както каза - не е малък ама не е и кораб.... качеството на интериора е по-добро от този на тесла със сигурност и този дето го карах за рентал се държеше много добре и не беше видимо износен никъде (на 30к мили беше по спомени).
другия въпрос които трябва да си зададеш е къде ще го зареждаш. ако имаш/ можеш да си сложиш левъл 2 в къщи - си ти. ако нямаш и трябва да го зареждаш предимно "на вън" - не е оферта.
взимай електричката и ти гарантирам, че след месец- два твоя "джуган" няма да го поглеждаш независимо, че има душа, прави ти пишока на кокалче, всички те заглеждат и тн... електричките го умеят това да забравиш че имаш (расов) двг много добре.
другия въпрос които трябва да си зададеш е къде ще го зареждаш. ако имаш/ можеш да си сложиш левъл 2 в къщи - си ти. ако нямаш и трябва да го зареждаш предимно "на вън" - не е оферта.
взимай електричката и ти гарантирам, че след месец- два твоя "джуган" няма да го поглеждаш независимо, че има душа, прави ти пишока на кокалче, всички те заглеждат и тн... електричките го умеят това да забравиш че имаш (расов) двг много добре.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1695
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Всичко за електрическите автомобили
Ако гледаш Йоник5, то защо не разгледаш и Йоник6 ? Блох по телевизията AMS много го нахвали... На една база били с 5-цата! 5-ицата не ти ли изглежда като уголемен Голф?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Всичко за електрическите автомобили
Ако таква дилема седеше пред мен, почти без да се замисля бих избрал тесла 3 LR и едно дуранго R/T
Re: Всичко за електрическите автомобили
Аз като човек, на който следващата кола ще е 100% на ток съм решил това да бъде Тесла
Ето няколко извода до които съм стигнал до момента.
Плюсове:
- най-ефективният EV автомобил до момента: като започнем от мотори, използване на батерията, консумация, практичност и т.н.
- нулева нужда от посещение на официален сервиз през годините
- платформа проектирана и развивана изцяло за ток още от далечната 2012г
- доста софтуерни глезотии, които помагат в ежедневието
Минуси:
- няма официален сервиз в България , в чужбина се чака доста да те вкарат в графика , чува се че щели да откриват и тук в България
- дървен интериор
- липса на Android Auto/Car Play
- минимални софтуерни бъгове след ъпдейт
Ioniq5/6 е супер кола , за парите си наистина е overkill , но не е толкова ефективна колкото Теслата, инфотеймънт системата е по-дървена, но пък за сметка на това е с 800V архитектура. Колко това е плюс и дали можем да се възползваме е друга тема, защото Теслата на 400V минава хххх км по-бързо спрямо Ioniq-a който е на 800V. Или с две думи аз предпочитам по-ефективната кола, спрямо по-новата архитектура.
Ако се дават 120+к лв аз бих изчакал ревютата на новия BMW iX3 , уж много нови неща, но докато не минат тестовете не бих се навил да взимам.
Тоя пич прави супер детайлни и интересни ревюта - https://www.youtube.com/@bjornnyland , последното е на новия Mercedes CLA 350 който е нов модел и също е в полезрението ми.

Ето няколко извода до които съм стигнал до момента.
Плюсове:
- най-ефективният EV автомобил до момента: като започнем от мотори, използване на батерията, консумация, практичност и т.н.
- нулева нужда от посещение на официален сервиз през годините
- платформа проектирана и развивана изцяло за ток още от далечната 2012г
- доста софтуерни глезотии, които помагат в ежедневието
Минуси:
- няма официален сервиз в България , в чужбина се чака доста да те вкарат в графика , чува се че щели да откриват и тук в България

- дървен интериор
- липса на Android Auto/Car Play
- минимални софтуерни бъгове след ъпдейт
Ioniq5/6 е супер кола , за парите си наистина е overkill , но не е толкова ефективна колкото Теслата, инфотеймънт системата е по-дървена, но пък за сметка на това е с 800V архитектура. Колко това е плюс и дали можем да се възползваме е друга тема, защото Теслата на 400V минава хххх км по-бързо спрямо Ioniq-a който е на 800V. Или с две думи аз предпочитам по-ефективната кола, спрямо по-новата архитектура.
Ако се дават 120+к лв аз бих изчакал ревютата на новия BMW iX3 , уж много нови неща, но докато не минат тестовете не бих се навил да взимам.
Тоя пич прави супер детайлни и интересни ревюта - https://www.youtube.com/@bjornnyland , последното е на новия Mercedes CLA 350 който е нов модел и също е в полезрението ми.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4274
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Всичко за електрическите автомобили
До притежетелите на I3, какви са екститре без които не можете и са MUST в избора на такъв автомобил.
До колкото разбрах, трябва да е термопомпа, за да не хаби толкова батерията зимата. Аз нали око ненаситно, гледам задълже с подгрев, H&K, дистроник, фейс с голямо нави и шибидах..
Сещам се за keyless, камера и парктроник, но те май всички имат?
До колкото разбрах, трябва да е термопомпа, за да не хаби толкова батерията зимата. Аз нали око ненаситно, гледам задълже с подгрев, H&K, дистроник, фейс с голямо нави и шибидах..
Сещам се за keyless, камера и парктроник, но те май всички имат?
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
Тея електрички от неразрушимите ли са или от някой друг модел
https://www.mobile.bg/obiava-2175817296 ... pace-ev400

https://www.mobile.bg/obiava-2175817296 ... pace-ev400
Колата е на около 50 000км и в много добро състояние на интериора и ходовата част. Направен е скъпият ремонт на кабел за около 6000. Обсулжвана е само в оторизиран сервиз. Разцветките са като показаните на снимките. Причината да няма повече автентични снимки е , че колата е на подемник в Мото-Пфое за продължителен гаранционен ремонт на батерията и няма как да ги направя .
Положението е следното накратко - нямам нерви да се занимавам с Мото-Пфое, нито с автомобила повече. Както писах, в момента(вече повече от месец) е за гаранционен ремонт на клетки на батерията. Откровен съм -нямам сигурна представа, колко още ще продължи и дали ще покрият всичко гаранционно.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8390
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Всичко за електрическите автомобили
TNT написа:Откровен съм -нямам сигурна представа, колко още ще продължи и дали ще покрият всичко гаранционно.
форд, баце... и после "що си фен на бабарецо?"

тоя вярно ли е дал 200 хилки за тва



You said: "Time will change!" What if it changes you?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
в тази обява със сигурност има и някои други неизвестни, макар че цената му от 46к лв е горе долу реалната
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
don_gori написа:Аз като човек, на който следващата кола ще е 100% на ток съм решил това да бъде Тесла![]()
Ето няколко извода до които съм стигнал до момента.
Плюсове:
- най-ефективният EV автомобил до момента: като започнем от мотори, използване на батерията, консумация, практичност и т.н.
- нулева нужда от посещение на официален сервиз през годините
- платформа проектирана и развивана изцяло за ток още от далечната 2012г
- доста софтуерни глезотии, които помагат в ежедневието
Минуси:
- няма официален сервиз в България , в чужбина се чака доста да те вкарат в графика , чува се че щели да откриват и тук в България![]()
- дървен интериор
- липса на Android Auto/Car Play
- минимални софтуерни бъгове след ъпдейт
Ioniq5/6 е супер кола , за парите си наистина е overkill , но не е толкова ефективна колкото Теслата, инфотеймънт системата е по-дървена, но пък за сметка на това е с 800V архитектура. Колко това е плюс и дали можем да се възползваме е друга тема, защото Теслата на 400V минава хххх км по-бързо спрямо Ioniq-a който е на 800V. Или с две думи аз предпочитам по-ефективната кола, спрямо по-новата архитектура.
Ако се дават 120+к лв аз бих изчакал ревютата на новия BMW iX3 , уж много нови неща, но докато не минат тестовете не бих се навил да взимам.
Тоя пич прави супер детайлни и интересни ревюта - https://www.youtube.com/@bjornnyland , последното е на новия Mercedes CLA 350 който е нов модел и също е в полезрението ми.
За сервиза всичко е относително. Ако ти се разкарва до загреб, Грац или Прага може да си запишеш от днес за утре иначе съм ходил в Румъния но не съм очарован от обслжването там. Андроида работи с приложения през телефона а за карплей трябва да си купиш едно хъбче за 250лв и нямаш драми. В интериора най ме дразни че няма обдухване на седалките, но с новите модели вече всички имат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани