Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
Re: Всичко за електрическите автомобили
Tenata написа:alx написа:seimo написа:Не излезе сметката с рейнджа, та се почна другата песен с биноклите
Коя сметка бе колега? Моята реална консумация в най- лошия случай през зимата е 0.2 киловата на км… 10 км със 2 киловата… 90 киловата батерия- 450 километра пробег… през лятото е към 600…. 44 стотинки електричество (2киловата) за 10км… 4.40 лева на 100км пробег. И това е най- злата и най- лакома електричка…
Това домашен ток.
Реална сметка пловдив-боровец, ел. баничарка 28 лв.
А какъв да бъде за 260км отиване и връщане бе младеж?

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
За сметките за ток има Мастър Кард
Да раздаваш обаче бинокли с ел. баничарка…безценно
Пп: Ако не беше тъжно, щеше да е смешно
Още една неработеща станция
Да раздаваш обаче бинокли с ел. баничарка…безценно

Пп: Ако не беше тъжно, щеше да е смешно

Още една неработеща станция
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:Още една неработеща станция
Колега интересно ми е каква кола зареждаш и на какви неработещи станции попадаш ?
Има една програмка VisichkoTok , от нея се ориентирам къде каква станция има и след това през приложението на фирмата която съм избрал гледам дали работи или не. Примерно виждам че около локацията ми има станция на EVN , отварям EVN2GO и гледам дали станцията работи/или е свободна. До сега не съм попадал на нещо което да ме изненада

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
Зареждан plug-in хибрида от описанието под профила и използвам същото приложение + станциите в навигацията на колата (тази е от там, на паркинга на Марината в Созопол). Не ми е трябвало да зареждам сега, просто минах и видях, че свети червено и ми стана забавно, та реших да снимам.
Вчера в Бургас бях на ЕлДрайв при дзи до съдебната палата: единия контакт си го даваше изключен, другия изобщо не тръгваше. Нито през приложението, нито с картата им. Съпорта като звънях никой не отговори
На Аполония тази вечер пак имаше една блокирана станция от не ел кола
Вчера в Бургас бях на ЕлДрайв при дзи до съдебната палата: единия контакт си го даваше изключен, другия изобщо не тръгваше. Нито през приложението, нито с картата им. Съпорта като звънях никой не отговори

На Аполония тази вечер пак имаше една блокирана станция от не ел кола

- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:Tenata написа:alx написа:seimo написа:Не излезе сметката с рейнджа, та се почна другата песен с биноклите
Коя сметка бе колега? Моята реална консумация в най- лошия случай през зимата е 0.2 киловата на км… 10 км със 2 киловата… 90 киловата батерия- 450 километра пробег… през лятото е към 600…. 44 стотинки електричество (2киловата) за 10км… 4.40 лева на 100км пробег. И това е най- злата и най- лакома електричка…
Това домашен ток.
Реална сметка пловдив-боровец, ел. баничарка 28 лв.
А какъв да бъде за 260км отиване и връщане бе младеж?като знаеш че утре ще ходиш до Боровец си включваш колата вечерта и сутринта си ти….
Чиче, къде пише връщане!
п.с благодаря за съвета, то така става с това уникално КПД на ел. колата, само там ти е акъла.


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Всичко за електрическите автомобили
Най-недоволни от електричките са хората с нереалистични очаквания, горе-долу същото като тези дето са недоволни от бмв и плюят колко се развалят, харчат и тн 


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Стана ми люпитно, та ровнах набързо за ефективността на зареждането на системно ниво
Пича от видеото не слиза на техническо ниво, но е показателно, че няма универсална рецепта, както е и очаквано
Всичко зависи как са си написали домашното тия дето правят разните зарядни станции, а и самите производители на автомобилите кога, как и колко ефективно зареждат, и какво показват, че уж са заредили
С две думи - трябва да се внимава и на какви чарджъри се зарежда. Покрай мен, гледам (по служебна линия имам наблюдения, че ме вербуват
), "куцо, кьораво и сакато" почна зарядни станции да прави, та не знам... Едно на ум дет' се вика 
Вярвам с времето ще затегнат и изискванията, за да сертифицираш станция, че засега ми струва, че цари малко анархия




С две думи - трябва да се внимава и на какви чарджъри се зарежда. Покрай мен, гледам (по служебна линия имам наблюдения, че ме вербуват


Вярвам с времето ще затегнат и изискванията, за да сертифицираш станция, че засега ми струва, че цари малко анархия


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Както вече можеш да си направиш и брандираш инвертор за PV така може и някоя станцийка да си сътвориш
Предвид че 98% от електрониката за този сегмент PV/EV се бълва от Китай е ясно че може да има разминавания
Иначе при AC зарядните станции имаш загуби най-грубо казано в инвертора, който се намира в самата кола. Докато при DC зарядните станции инвертора е в самия чарджър и към колата постъпва директно HV/DC напрежение, т.е. загубите ти влизат в касовия бон.
Ако ти е интересно прикачвам един datasheet(150kW модел) на една от най-масовите зарядни станции, които се монтират в момента(не само в България ами в целия ЕС).
И за скоростите само да вметна едно поясение - ако към една колонка се вържат 2 автомобила то скоростта естествено че пада, но ако втората кола зарежда на съседната колонка то и двамата ще ползвате максималната мощност от всяка колонка.


Иначе при AC зарядните станции имаш загуби най-грубо казано в инвертора, който се намира в самата кола. Докато при DC зарядните станции инвертора е в самия чарджър и към колата постъпва директно HV/DC напрежение, т.е. загубите ти влизат в касовия бон.
Ако ти е интересно прикачвам един datasheet(150kW модел) на една от най-масовите зарядни станции, които се монтират в момента(не само в България ами в целия ЕС).
И за скоростите само да вметна едно поясение - ако към една колонка се вържат 2 автомобила то скоростта естествено че пада, но ако втората кола зарежда на съседната колонка то и двамата ще ползвате максималната мощност от всяка колонка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Като стана дума, имаш ли идея дали в ЕС ги има американските Блинк, Чарджпойнт, Евго и такива?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Освен Blink другите не съм ги чувал, имаше някаква карта на повечето зарядни станции може да погледнеш - https://chargemap.com/map
Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:използвам същото приложение + станциите в навигацията на колата (тази е от там, на паркинга на Марината в Созопол).
Moже би там ти е грешката - очакваш да караш плъгин хибрид като пълна електричка. С пробег от 400+км би имал лукса да подбираш станциите. Например на елдрайв не съм спирал от над година - преди това имах няколко случая на неработеща станция и ги отписах. Мрежата на Финес ми е достатъчна в 90% от пътуванията. Бонус е, че има и autocharge на Тесла и само спирам, ръгам ЦЦС-а и не мисля за плащания, приложения или каквото и да е. А и не чакам и на опашки на колонки и каси по бензиностанции - примерно миналата неделя не изглеждаше много забавно по магистралата, като имаше по 3 коли на колонка, а аз заредих за 2 минути, колкото да не я мисля дали ще стигне до Мордор


- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
Ами не мисля, че аз съм в грешка. Точно заради описаните от мен проблеми, не виждам причина да карам електричка и да и треперя нон стоп + да платя прескъпо за колата, че и да плащам все едно карам Bugatti на зарядните станции (при цена почти 1лв/кв не излиза много сметката за икономично придвижване с електричка. Евтино е само и единствено ако зареждаш вкъщи на нощна
В София хибрида си го карам като електричка защото съм си написал домашното и съм относително независим в зареждането (да, ползвам и обществена станция, но тя е забита на д-то на географията и рядко се случва единия от двата кабела да не е свободен). Бензина ми е когато пътувам извън града. Общо взето ток ползвам само и единствено в София, тя и колата рядко пътува като цяло. Ползвам други коли в повечето случаи, но сега ми беше налично само W12 и прецених, че няма да ми е рентабилно по 500лв в посока София - Бургас - София
На обществени станции зареждам само ако са ми удобни и в близост до местата, които посещавам.
Както казах ElDrive ДЗИ в Бургас бе на 3 минути пеша от ресторанта където вечерях, реших да ударя два заека с един камък ама ударих греда.
Снощи ако исках да зареждам на паркинга в Созопол докато бях на концерт - пак греда. Разгледах и приложенията имах опция да платя 3лв/час паркинг и допълнително по 80ст/кв
Онзи ден докато бях на плаж на Борго (Аполония с 2 станции е на 6-7 минути пеша) - пак греда щото няма къде да спрат Поршетата и са ги оставили на ел. местата

В София хибрида си го карам като електричка защото съм си написал домашното и съм относително независим в зареждането (да, ползвам и обществена станция, но тя е забита на д-то на географията и рядко се случва единия от двата кабела да не е свободен). Бензина ми е когато пътувам извън града. Общо взето ток ползвам само и единствено в София, тя и колата рядко пътува като цяло. Ползвам други коли в повечето случаи, но сега ми беше налично само W12 и прецених, че няма да ми е рентабилно по 500лв в посока София - Бургас - София


На обществени станции зареждам само ако са ми удобни и в близост до местата, които посещавам.
Както казах ElDrive ДЗИ в Бургас бе на 3 минути пеша от ресторанта където вечерях, реших да ударя два заека с един камък ама ударих греда.
Снощи ако исках да зареждам на паркинга в Созопол докато бях на концерт - пак греда. Разгледах и приложенията имах опция да платя 3лв/час паркинг и допълнително по 80ст/кв

Онзи ден докато бях на плаж на Борго (Аполония с 2 станции е на 6-7 минути пеша) - пак греда щото няма къде да спрат Поршетата и са ги оставили на ел. местата

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Всичко за електрическите автомобили
Щом и Вълка има tesla X сигурно си заслужава



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Tenata написа:alx написа:Tenata написа:alx написа:seimo написа:Не излезе сметката с рейнджа, та се почна другата песен с биноклите
Коя сметка бе колега? Моята реална консумация в най- лошия случай през зимата е 0.2 киловата на км… 10 км със 2 киловата… 90 киловата батерия- 450 километра пробег… през лятото е към 600…. 44 стотинки електричество (2киловата) за 10км… 4.40 лева на 100км пробег. И това е най- злата и най- лакома електричка…
Това домашен ток.
Реална сметка пловдив-боровец, ел. баничарка 28 лв.
А какъв да бъде за 260км отиване и връщане бе младеж?като знаеш че утре ще ходиш до Боровец си включваш колата вечерта и сутринта си ти….
Чиче, къде пише връщане!
п.с благодаря за съвета, то така става с това уникално КПД на ел. колата, само там ти е акъла.
не разбирам какъв ти е проблема.
оплакваш се, че не излиза някаква сметка с рейндж от пловдив до боровец - казвам ти че с едно зареждане спокойно отиваш и се връщаш...
ти ми казваш, че "това домашен ток" - аз ти казвам какъв да бъде като за това упражнение не ти трябва да зареждаш извън къщи?
а "само там ми е акъла" защото ... обичам коли по 1000 коня дето не трябва непрекъснато да им баеш и да се чудиш кво и кога ще кихне- щото съм ги имал доста такива и съм се наиграл за няколко живота.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:Ами не мисля, че аз съм в грешка. Точно заради описаните от мен проблеми, не виждам причина да карам електричка и да и треперя нон стоп + да платя прескъпо за колата, че и да плащам все едно карам Bugatti на зарядните станции (при цена почти 1лв/кв не излиза много сметката за икономично придвижване с електричка. Евтино е само и единствено ако зареждаш вкъщи на нощна![]()
В София хибрида си го карам като електричка защото съм си написал домашното и съм относително независим в зареждането (да, ползвам и обществена станция, но тя е забита на д-то на географията и рядко се случва единия от двата кабела да не е свободен). Бензина ми е когато пътувам извън града. Общо взето ток ползвам само и единствено в София, тя и колата рядко пътува като цяло. Ползвам други коли в повечето случаи, но сега ми беше налично само W12 и прецених, че няма да ми е рентабилно по 500лв в посока София - Бургас - София![]()
![]()
На обществени станции зареждам само ако са ми удобни и в близост до местата, които посещавам.
Както казах ElDrive ДЗИ в Бургас бе на 3 минути пеша от ресторанта където вечерях, реших да ударя два заека с един камък ама ударих греда.
Снощи ако исках да зареждам на паркинга в Созопол докато бях на концерт - пак греда. Разгледах и приложенията имах опция да платя 3лв/час паркинг и допълнително по 80ст/кв![]()
Онзи ден докато бях на плаж на Борго (Аполония с 2 станции е на 6-7 минути пеша) - пак греда щото няма къде да спрат Поршетата и са ги оставили на ел. местата
Пак уточнявам, че с голяма батерия рядко ще търсиш как да зареждаш във всеки удобен момент. Просто ще можеш да си позволиш да пропускаш повече станции, ако не работят, или са заети. С хибрида все едно караш vw е-up, с бонуса да имаш и двг да те спасява в такива ситуации. Но не можеш да очакваш с е-up да обиколиш страната бeз да имаш ядове - факт, на него мястото му е в града.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани