Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
Re: Всичко за електрическите автомобили
Вчера направих пътуването. 1250 мили. Толкова дълго на веднъж не съм карал електричка та ето ми впечатленията:
Тръгнах със пълна на 100% батерия и спирах 6 пъти да зареждам като най- дългото зареждане беше 20 минути. Избора на зареждала беше абсолютно автоматичен- сложих в навигацията крайната дестинация и колата каза къде и за колко време трябва да спира да зарежда. Никъде където спирах да зареждам нямаше опашка и трябваше да чакам… около Вашингтон има зареждала със 24 места между другото- толкова големи не бях виждал.
Изхабих 372 киловата което за 1250 мили е 3.36 мили на киловат… колата беше натоварена, карал съм средно със 10 над ограничението (50% е 65 мили другата половина особено по на юг е 70)… със няколко сериозни ластика тук таме на разни заблудени. Изхарчих $135 общо за зареждане.
3/4 от времето карах аз ръчно, само в задръствания и от 4 до към 6 сутринта й дадох сама да кара а аз четох книжка…
Като цяло пътя ми излезе доста по- скъпо със електричката от колкото с двг защото разхода за пътя беше по- малко от колкото със голям сув, но аз като спра почвам със сандвичи, сладоледи, ядки, питиета… направо изкупувам щото като карам трябва нещо да хапвам
и понеже спирах повече от колкото със двг- ядох и пих повече.
Като цяло мисля, че пътуването на дълго с електричка е.. по- различно и човек трябва да се настрои за тази динамика. Аз не бих тръгнал с не- тесла електричка защото просто дори в Америка инфраструктурата не е на ниво на което да се доверя като наситеност и надеждност.
Единствения проблем които усетих, че мога потенциално да имам беше следния- навигацията изчислява така зарежданията, че да стигнеш със 10-20% батерия фо следващото зареждало. Това добре, но в Ню Джързи към края на отсечката изведнъж попаднах в някакво задръстване което беше предизвикано от голяма катастрофа. Пече едно яко слънце , температурата беше 37 отвън… и седяхме 2 часа неподвижно… климатика бичи яко вътре и гледам как от 15% батерия падна на 10, после на 5…. И тръгнахме. Ако това беше през зимата и беше як студ- разхода щеше да е х2 и щеше да трябва да изключвам колата и да мръзна. Та това ми направи впечатление. Не казвам, че при двг това не може да се случи, но просто при електричката имаш всичката информация да видиш съвсем осезателно как се заформя проблема.
И така.
Тръгнах със пълна на 100% батерия и спирах 6 пъти да зареждам като най- дългото зареждане беше 20 минути. Избора на зареждала беше абсолютно автоматичен- сложих в навигацията крайната дестинация и колата каза къде и за колко време трябва да спира да зарежда. Никъде където спирах да зареждам нямаше опашка и трябваше да чакам… около Вашингтон има зареждала със 24 места между другото- толкова големи не бях виждал.
Изхабих 372 киловата което за 1250 мили е 3.36 мили на киловат… колата беше натоварена, карал съм средно със 10 над ограничението (50% е 65 мили другата половина особено по на юг е 70)… със няколко сериозни ластика тук таме на разни заблудени. Изхарчих $135 общо за зареждане.
3/4 от времето карах аз ръчно, само в задръствания и от 4 до към 6 сутринта й дадох сама да кара а аз четох книжка…
Като цяло пътя ми излезе доста по- скъпо със електричката от колкото с двг защото разхода за пътя беше по- малко от колкото със голям сув, но аз като спра почвам със сандвичи, сладоледи, ядки, питиета… направо изкупувам щото като карам трябва нещо да хапвам

Като цяло мисля, че пътуването на дълго с електричка е.. по- различно и човек трябва да се настрои за тази динамика. Аз не бих тръгнал с не- тесла електричка защото просто дори в Америка инфраструктурата не е на ниво на което да се доверя като наситеност и надеждност.
Единствения проблем които усетих, че мога потенциално да имам беше следния- навигацията изчислява така зарежданията, че да стигнеш със 10-20% батерия фо следващото зареждало. Това добре, но в Ню Джързи към края на отсечката изведнъж попаднах в някакво задръстване което беше предизвикано от голяма катастрофа. Пече едно яко слънце , температурата беше 37 отвън… и седяхме 2 часа неподвижно… климатика бичи яко вътре и гледам как от 15% батерия падна на 10, после на 5…. И тръгнахме. Ако това беше през зимата и беше як студ- разхода щеше да е х2 и щеше да трябва да изключвам колата и да мръзна. Та това ми направи впечатление. Не казвам, че при двг това не може да се случи, но просто при електричката имаш всичката информация да видиш съвсем осезателно как се заформя проблема.
И така.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- barabqga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Царево
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
1250 мили можеш ли да минеш с 135 долара за гориво
Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: Всичко за електрическите автомобили
Може ма според зависи в кой щат, т.е. какви са ограниченията на скоростта, цените на горивата и най-вече каква е колата. За Тексас при ограничения от 75 и на много места 80 мили/час ( има и няколко платени отсечки с 85) и каране с около 7-8 мили над лимита:
БМВ 535i с премиум безнин отиват около $170 дори и отдолу
Секуоя с регулар бензин около $ 210 може и по малко
Камри с 4 цил. двг и регулар бензин $ 110
БМВ 535i с премиум безнин отиват около $170 дори и отдолу
Секуоя с регулар бензин около $ 210 може и по малко
Камри с 4 цил. двг и регулар бензин $ 110
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:Като цяло мисля, че пътуването на дълго с електричка е.. по- различно и човек трябва да се настрои за тази динамика. Аз не бих тръгнал с не- тесла електричка защото просто дори в Америка инфраструктурата не е на ниво на което да се доверя като наситеност и надеждност.
Е очевидно в източна Европа нещата са по-добре от щатите, щото според някой хора в тая тема тука няма никви проблеми

- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Всичко за електрическите автомобили
Да, то понеже, очевидно тука всички постоянно пътуват по 2к км, без преспиване... 

Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
Re: Всичко за електрическите автомобили
barabqga написа:1250 мили можеш ли да минеш с 135 долара за гориво
Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
Ми той пешеходеца го е написал ама… при цена средно $3.5 на галон обикновен бензин $135 ти купуват 39 галона бензин - 32 мили на галон = 7.4 литра/100 км… с голямо сув- непостижимо…
Но като теглих чертата както казах- с електричката беше по- скъпо щото често спирания и харч за семки и бонбонки…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:barabqga написа:1250 мили можеш ли да минеш с 135 долара за гориво
Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
Ми той пешеходеца го е написал ама… при цена средно $3.5 на галон обикновен бензин $135 ти купуват 39 галона бензин - 32 мили на галон = 7.4 литра/100 км… с голямо сув- непостижимо…
Но като теглих чертата както казах- с електричката беше по- скъпо щото често спирания и харч за семки и бонбонки…
По тая сметка на Пешеходеца секвоята гори 10/100 при скорост от 130-140 км/ч.
Щото нали с нея 210$ за 2000 км. А дано, ама надали.
Хм,хм...
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:Аз не бих тръгнал с не- тесла електричка защото просто дори в Америка инфраструктурата не е на ниво на което да се доверя като наситеност и надеждност.
Е що, нали тесла си отвориха суперчарджърите за всички електрички, какъв е проблема тогава ако си с някакво друго ев?
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Еми то ако не може да зарежда с 300киловата а макс със 100..какво като са ги отворили. Па ша си кесиш час , час и нещо вместо 15 минути.
Хм,хм...
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
Само сайбъртръка зарежда на над 250кв, от къде ги измисли тия 300? Освен това каква е тая батерия дето ще я пълниш над час със 100кв? Ти хамър ли ще пълниш дето е 200квч
А иначе бмв-тата си правят 250кв на суперчарджърите без особени проблеми уж 


- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: Всичко за електрическите автомобили
Моджо написа:alx написа:barabqga написа:1250 мили можеш ли да минеш с 135 долара за гориво
Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
Ми той пешеходеца го е написал ама… при цена средно $3.5 на галон обикновен бензин $135 ти купуват 39 галона бензин - 32 мили на галон = 7.4 литра/100 км… с голямо сув- непостижимо…
Но като теглих чертата както казах- с електричката беше по- скъпо щото често спирания и харч за семки и бонбонки…
По тая сметка на Пешеходеца секвоята гори 10/100 при скорост от 130-140 км/ч.
Щото нали с нея 210$ за 2000 км. А дано, ама надали.
Аз затова съм написал, че зависи от това в кой щат си, т.е. какви са цените на горивата. Последните поне 5-6 пъти Секуоята ми дава около 17.5 мили на галон ( 13.44 l/100km) а и цените на горивата са по ниски с поне около 50 цента на галон дори и повече. Регулар бензина при мен е средно $ 2.89 за галон, на Костко се намира и за $ 2.69, така че какво чудно има:
1250/17.5 = 71.4 галона * 2.89 = $ 206.42
А иначе с дизел дето е споменал колегата по горе няма да е по евтино, освен ако не си с някой малолитражен дизел дето ти дава около 5/100 ма и тогава ще го докараш до около $100-110 поради факта, че нафтата тук е на цена като премиум бензина, т.е. около $ 4 за галон
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Е добре де 250 кв им е макса, щяха да стават по 300 затова, чак па толко не ги следя. Това че е 250 кв не значи че нон стоп на толкова зарежда. Сигурен съм, че не Тесла ще кеси двойно повече време от Тесла. Вътрешно усещане
)

Хм,хм...
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
Моджо написа:Е добре де 250 кв им е макса, щяха да стават по 300 затова, чак па толко не ги следя. Това че е 250 кв не значи че нон стоп на толкова зарежда. Сигурен съм, че не Тесла ще кеси двойно повече време от Тесла. Вътрешно усещане)
единствено 800 волтовите батерии на хюндай и киа нещо не се разбират с чарджарите и зареждат бавно. Иначе при другите марки няма драми и си зареждат като на другите зарядни.
ПС: наблюденията са ми над мерцедес, опел и бмв
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Всичко за електрическите автомобили

Иначе е интересна тема, да идат Тесла и не Тесла /подобна като капацитет/ да зареждат 20-80 % и да се направи замерване.
Хм,хм...
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
Моджо написа::yes: Дори и неоптимизирани за 250кв ? Може. Няма да споря.
Иначе е интересна тема, да идат Тесла и не Тесла /подобна като капацитет/ да зареждат 20-80 % и да се направи замерване.
всичко е много относително, понякога може да дават на дадена кола да зарежда с 200кв. пък не може да вдигне над 100 ако не е подгряла батерията достатъчно или пък не е разредена колкото трябва. Моята тесла съм я виждал да зарежда с 250кв. единствено когато батерията е под 10% и то държи тази мощност не повече от 2-3 мин.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани