Формула 1 - обща тема

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bum_bum » 09 Юни 2019, 21:50

ФИА са пълна повръщня просто :ranting:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от don_gori » 09 Юни 2019, 21:53

Бати пародията .. мисля да спирам да гледам тоя целия театър. За отнетата победа на Ферари изобщо няма да коментирам нищо, но се видя хубаво как Хамилтън се опита да си унищожи гумите(3-4 стабилни блокирания), кара много време зад кола и отново не загуби темпо .. незнам по какъв начин още трябва да бутат Мерцедес напред :censored:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 26.02.2019
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Няма BMW ;-)
Мечтае да кара: Нова

Формула 1 - обща тема

Мнение от Venelin1111 » 09 Юни 2019, 21:55

Изображение


iPhone X чрез Tapatalk

Чакаме

Изображение
Няма вече BMW

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от Superexstatic » 09 Юни 2019, 22:11

Тия наказания не знам колко са адекватни, ама в ситуацията Фетел си допусна грешка и после си го затвори с по-ниска скорост умишлено. Може да се сърди само на себе си. И аз се кефя повече на Ферари, ама айде малко по-обективно. Иначе добро циркче си стана
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 09 Юни 2019, 22:48

Грозна работа :dunno:

Фетел продължи надясно след като си беше върнал контрола, не го прави за пръв път след грешка, запазен номер му е.

Но е страшно грозно по подобен начин да решаваш състезанието, Хамилтън или Верстапен в тази ситуация биха постъпили по същия начин, но щяха да се разминат без наказание.
Колкото и да е неприятно в подобни спорни ситуации трябва да се отчита и общата картина.

Според мен това, че италианец трябваше да взима решението беше срещу Ферари. Каквото и да беше решил щеше да се вдигне олелия, просто пича малодушно реши да си спаси кожата поставяйки ФИА и лобито на Мерцедес в светлината на прожекторите. Другото решение щеше да го постави начело, като италианецът отсъдил в полза на Ферари. :dummy:

Хубаво поне, че Хамилтън не се закотви на 3 секудни зад Фетел, а опитваше до края да изпревари. Подобен род подарени победи не са му по вкуса определено(пред медиите ще плямпа заучените ПР фрази обаче).

Мерцедесът стоя половин състезание на под 2 секунди от колата отпред :shock: Ако нямаха проблеми в петък и събота пак щяха да отпрашат към залеза.

Иначе Фетел беше в най-комфортната за него ситуация. Това го умее най-добре и в тази комфортна зона е почти непобедим. Само дето е свиканл да направи 10 секунди и да му е широко около врата. Хамилтън го познава добре и знае как да му играе по нервите.

Лошото за Ферари е, че устремът на Шарл започва да се притъпява, дано успе да се вдигне след глупостите напоследък.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 26.02.2019
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Няма BMW ;-)
Мечтае да кара: Нова

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от Venelin1111 » 09 Юни 2019, 22:54

Изображение


iPhone X чрез Tapatalk
Няма вече BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bum_bum » 10 Юни 2019, 0:34

TheDriver написа:Фетел продължи надясно след като си беше върнал контрола, не го прави за пръв път след грешка, запазен номер му е.


Много тъпа ситуация. Предвид, че вече си е върнал контрола пък, не би ли могло да се тълкува, че прави позволената еднократна маневра за да защити позицията си. А и следващия завой беше ляв и той директно си зае състезателната траектория.

TheDriver написа:Хамилтън или Верстапен в тази ситуация биха постъпили по същия начин, но щяха да се разминат без наказание..


Не е баш същата ситуация, но определено спечелиха преимущество, а нямаше нито наказание, нито дори разследване.

https://youtu.be/EI-nMx-gnTU
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 27.04.2002
Местоположение: Dubai, UAE
Пол: Мъж
Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
Мечтае да кара: 612

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от KoolyO » 10 Юни 2019, 8:46

Много грозно се разреши състезанието снощи. Разбирам хората и в "двата лагера", но според мен, Фетел не заслужаваше наказание.
Нито имаше място да маневрира, нито време да реагира.
Циркът след финала беше забавен, макар и да нагарчаше на всички.
С две думи голяма глупотевина се случи, ама да цитираме Кобрата "Продължаваме напред"
Rainbow написа:Някой гледал ли е този сериал по нетфликс -> Formula 1: Drive to Survive ?

Днес ми го казаха и изглежда да е интересен :)

Да, много е готина документалката. Мен ми хареса, с изключение на 1-2 по-скучни епизода. Силно се надявам да правят нов сезон в момента.
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от Don_Diego » 10 Юни 2019, 8:59

bum_bum написа:
TheDriver написа:Фетел продължи надясно след като си беше върнал контрола, не го прави за пръв път след грешка, запазен номер му е.


Много тъпа ситуация А и следващия завой беше ляв и той директно си зае състезателната траектория.


Точно заради заемането на състезателната траектория веднага го наказват. Ферари са решили да обжалват решението, като станат ясни телеметричните данни ще се разбере имал ли е контрол или не и кога го е възстановил. Според мен нямаше какво да направи - веднага след излизането от тревата колата се плъзна, той контрира и реално нямаше къде другаде да се озове. Следващия път ще знае да го отнесе за да му е мирна главата :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 10 Юни 2019, 9:39

bum_bum написа:
TheDriver написа:Фетел продължи надясно след като си беше върнал контрола, не го прави за пръв път след грешка, запазен номер му е.


Много тъпа ситуация. Предвид, че вече си е върнал контрола пък, не би ли могло да се тълкува, че прави позволената еднократна маневра за да защити позицията си. А и следващия завой беше ляв и той директно си зае състезателната траектория.

...............


Излитал си в тревата на пистата предполагам, знаеш че на тревата не е като на асфалт, а е по-скоро като на лед :mhihi:
Като излетиш имаш 1-2 движения и нито можеш да натиснеш спирачка нито много да промениш газта. В общи линии насочваш колата по посока асфалта и след това до голяма степен си пътник, надявайки се да уцелиш черното без да си на врати до тогава. След това чакаш докато си сигурен, че и четирите ти гуми са горе и едва тогава почваш да се бориш със ситуацията.

В Канада на други завои поставиха едни колчета и задължиха пилотите след излизане в зоната за сигурност да се връщат зад колчето. Бяха казали че ще са строги и няма да има изключения. Само дето това на тревната площ няма как да стане и там резонно няма колче.

Леклерк обаче в събота му се размина след като не заобиколи зад колчето. Казвам го защото нищо чудно и това да са взели под внимание - "Вчера имаше реверанс към тях днес вече Не."

Никой освен самия Фетел не може да каже кога точно си е върнал контрол над колата. Дори да гледат телеметрията пак е гледане на кристална топка.
Аз мисля, че той си върна контрол някъде по средата на широчината на пистата и след това просто остави колата да продължи вдясно без да прави нищо с волана. Както казах виждал съм го да го прави и преди при блокирания на гума или излитания. Проблемът е, че всичко това е субективно усещане на фен/стюард и т.н. Глупаво е на база на такива субективни усещания да се решава изхода от състезанието. При това в Северна Америка където вече имаме едно фиаско с катастрофални последици в Индианаполис и където феновете са свикнали нещата да се решават на пистата.

Ако минем в другата хипотеза, а именно - Фетел си е върнал контрол, има ли право да затваря Хамилтън или трябва да остави кола разстояние.
Пак нещата не са ясни.
Поначало правилата за това кога един пилот има право на място до теб са мъгляви и подлежат на широки интерпретации(и добре че е така). Границите варират от предно крило на задната гума до изравнени предни гуми.

Нормата към момента е, че ако си от вътрешната страна ще ти оставят кола разстояние в следните ситуации:

- Ако си показал предното крило и си Верстапен/Малдонадо/Строл вероятно ще получиш някакво място
- Ако предната ти гума е на задната гума на пилота отред е много вероятно да получиш място
- Всичко над това е гарантирано място или почти сигурно наказание за другия ако се ударите

Ако си от външната страна обаче рискът си е изцяло за теб и това е валидно както във Формула 1 така и във всякакви други серии.
Това което се случва във Ф1 обаче е:
- Ако си на задната гума на излизането от завоя ще бъдеш отрязан категорично
- Ако си с половината кола до него, ще те натисне, но може и да успееш да останеш там
- Всичко над това ти осигурява място или води до наказание за другия. С други думи имаш някаква сигурност само ако си напълно изравнен и си отвън.

Хамълтън едва беше изравнил предното си крило със задната гума на Фетел, на излизане от завой, от външната страна :mhihi: Няма кой да му остави място да мине там.

Предполагам обяснението на ФИА ще е комбинация от двете ситуации, защото ако се базират само на едната наказанието няма тежест.

П.С. Гледах доста пъти повторението от болида на Фетел. Не мисля, че беше в състояние да остане по-вляво. Евентуално, ако това беше единствената му цел можеше и да успее, но не и в такъв напрегнат момент. Контрирането след излизането от тревата го бях пропуснал и изглежда истинско и нужно. След него може би е леко пасивен със завиването на ляво, но от удобството на стола пред монитора няма как да се вземе такова решение.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 14.09.2010
Пол: Мъж
Кара: Volkswagen CC 2.0 TSI

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от MapkoB » 10 Юни 2019, 17:45

TheDriver написа:...
Хамълтън едва беше изравнил предното си крило със задната гума на Фетел, на излизане от завой, от външната страна :mhihi: Няма кой да му остави място да мине там.
...

Съгласен за всичко с теб, освен за това. В най-'напредналия' стадий крилото на Хамилтън е на нивото на сайд под-а на Фетел. При това към този момент той вече беше скочил здраво на спирачките. Ако това не беше 7-мо състезание, в което той води с 30 точки, а примерно финала на сезона, в който се решава титлата, щеше да се набута и още по-навътре предполагам. С оглед на това съм склонен да разбера решението на стюардите, макар че пак крайният изход е неприятен.
Циркът с преместването на тебелите накрая беше излишен, а със сигурност не е от полза на самия Фетел.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от Don_Diego » 11 Юни 2019, 16:38

Излязоха интересни информации за модификации по болида на Хамилтън преди състезанието, както и получаване на забранена информация от бокса.
Ако всичко това е вярно ФИА стават съвсем за смях
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 11 Юни 2019, 17:11

В най-'напредналия' стадий крилото на Хамилтън е на нивото на сайд под-а на Фетел


Да така е на стоп кадрите добре се вижда. :yes:

От видео повторенията обаче ми изглеждаше по друг начин :dunno: Като цяло не променя вижданията ми за ситуацията.


Don_Diego написа:Излязоха интересни информации за модификации по болида на Хамилтън преди състезанието, както и получаване на забранена информация от бокса.
Ако всичко това е вярно ФИА стават съвсем за смях


Я сподели повече. Това от италианските медии ли идва че там ври и кипи в момента :mhihi:

Това което аз прочетох/видях е за хидравличен теч и последвала работа по системата. Като уж на стартовата решетка това което правеха на спирачките е обезвъздушаване, ама много не вярвам. :mhihi:

Какво ще рече "забранена информация от бокса" :shock: Вече няма ограничения за комуникацията като преди години. Могат да му издиктуват ред от софтуера ако искат :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от Don_Diego » 11 Юни 2019, 17:28

По първия въпрос се говори, че имало сменени цели елементи, но след разследване на стюардите се оказало, че не подобрявали работата на системата и затова нямало наказания. По темата за забранената комуникация, някакъв от Рено бил казал, че комуникацията която протече в загряващата обиколка във връзка със системата за съединителя престъпвала правилника. В движение съм в момента и не мога да намеря конкретните новини, ако остане време довечера или утре ще ги постна
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 11 Юни 2019, 19:50

Don_Diego написа:По първия въпрос се говори, че имало сменени цели елементи, но след разследване на стюардите се оказало, че не подобрявали работата на системата и затова нямало наказания. По темата за забранената комуникация, някакъв от Рено бил казал, че комуникацията която протече в загряващата обиколка във връзка със системата за съединителя престъпвала правилника. В движение съм в момента и не мога да намеря конкретните новини, ако остане време довечера или утре ще ги постна


Много странно.

Сега си пуснах повторение от колата на Хамилтън с цялата комуникация.

Броят му секундите до започването на загравящата.
Появява се проблема
Той се обажда и им казва, че системата против загасване се е активирала.
Пита ги дали има проблем
Пак ги пита дали има проблем
Малко преди края на обиколката му отговарят че няма проблем.
Казват му че всички са се наредили за старт

:dunno:

Ще ми е интересно, ако намериш в какво ги подозират.
Според правилата няма ограничение в комуникацията. Единственото което може да противоречи на правилата е някаква инструкция/информация която да го насочи точно колко да отпусне съединителя. Но нищо такова не чувам.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook