Москвич 2140 Люкс
Модератор: Общи модератори
Re: Москвич 2140 Люкс
Нащо дванайстаче беше много икономично или поне бащата го караше така. Понеже редовно ни крадяха бензина беше все на резерва и кога си ходим на село 32+32=64 км. сипваше 6 кила бензин и винаги артисваше.
Това с трима чиляка и багаж... Шоуто беше със на леля ми първия мъж той имаше две трабанчета / боже какво преживяха тия коли в ръцете му/, една зазка и едно МЗ 250 двутактово трофи! Трабанцедеса сме го товарили от реката с баластра толкова много, че предните му гуми се вирнаха във въздуха 20 санта и ние с брата лапетии сядахме на предния капак за баланс да се приберем.
Въртеше го на пета завалийчето! Вървеше добре пущината.
Зазката беше отвратително изделие, повтарям изделие щото това нещо не е автомобил.. Все нещо счупено, все не върви, все ремонти.. Москвича е железен сравнен със запорожеца.
А Мз-то как вървеше майко мила може би щото съм бил малък ли, но оня лудия дето го караше хвърчеше от бабуна на бабуна по черните пътища и аз вкопчен в него едвам се удържах на моменти.. Накрая го убиха щото забравили масло да му сложат и така.. Дядо ми лека му пръст беше моторджия як и купуваше матори и на бащата и на свяко, на единия МЗ-то на другия чезетка 175 със сребърни пари се купуваха по онова време, много скъпи бяха!!! Иначе дядката имаше но го продаде преди да си замине един баварец с кош сигурно така по спомен щото бях много малък, но не е бил след 60те. Някъде 50те години. Едвам го разклащахме с брата, беше бахти и тежката машина!!! Липсват ми двата мотора само, че ни ги откраднаха, а бяха перфектни за реставрация и имаха доста сантиментална стойност.




I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Москвич 2140 Люкс
DLVasilev написа:Аз предлагам да си вземем по един Мосю, да си направим сбирка да строшим по 2 гедорета и да си ходим
За съм

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
DLVasilev написа:Аз предлагам да си вземем по един Мосю, да си направим сбирка да строшим по 2 гедорета и да си ходим
Гедоре викаш. Ей, колко си прав и как му се смях на туй, та пак се сетих за един много специален Москвич:
Няъде около 1990 година имах един клиент, Данчо. Много беден човек, съответно москвича му струваше около 2,80-3,40лв, целия, с резервната гума барабар. Едвам седеше прав тоя москвич, толкова бе зле, ма Данчо мн държеше на него и все ме натискаше да му го правя. Така, веднъж му скимна, че трябва да му оправя ръчната и го донесе. Понеже гаража бе зает, реших да го правя на двора, в пръстта до боба. Боба, засят пролетта от хазяина, почти готов на върлините. Тъкмо бе за обиране, ма нищо - аз си работя, боба си расте....идилия
Сложих аз крика, наместих уж добре, вдигам и....той взе че хлътна, проби пода и влезе в купето. Беше се образувала хубава, голяма дупка, та чак си го извадих обратно ей тъй, с ръце. Ядосах се аз, насложих дъски и пак дигнах. Даже и успях, ама бях бая снощен, че в бързината дигнах крика направо в пръстта. Уж набързо, а после щях да подложа нещо. Бях се заговорил с една комшийка и тъпия москал нали няма ръчна, взе че падна както бях с гръб... Айде пак всичко наново. Подложих аз пак, тоя път и на земята и го вдигнах аз, сложих пън даже - стабилна работа. Имах един голям, як върток и айде, още първия болт се скъса и си забих един як в мутрата. Сам. Направо позеленях и с ритници развих останалите болтове. То хубу, ма то кат тръгне. Ся пък барабана не излиза. Бой, бой, бой и.....някак на един от ударите се извъртя барабана, чука отскочи и си размазах пръстите на лявата ръка. Викам аз, кълна и псувам, боли ме, а барабана все тъй си седи на мястото и само дето не ми се смее насреща. Еееееееейййййййй, че кат го замлатих!!!!!! Вече ми бе все тая. Бой, Бой, бой и след поредния удар взе, че направо се пръсна и се разлетяха парчета, тъй както бе алуминиев, а не чугунен. Не се спука, не се отчупи парче, направо се пръсна като взривен. Викам си, до тука, болтове(май бяха шпилки с гайки, не помня вече), барабан, стругари, заварки отдолу, вече не само няма лев, ми съм си и доволно на загуба. Никога вече москвич! Коминочистач ще стана, ма москвичи вече няма да поправям!!
Направих я аз крантата. Ходих на магазина, купих всичко, заварихме пода, сглобих, смазах, почистих. Викам няма де да иде, ще работи! Паля и тъй как съм в двора, да не ходя да обикалям квартала, засилвам 7-8 метра и дърпам яко ръчната. Изщрака тя, ама.....жилото взе, че се скъса и дока реагирам от изненадата и айдеееееее, москвича, целия в боба и аз в него..... Викам си ей ся стана тя една, пък бабата хазяйка го чакаше и само де не му баеше на тоз боб да расте повече. Ей ся вече побеснях. Дърпам дръжката и бутам с рамо да изляза, обаче вратата не се отваря. Блъскам по-силно, не ще. При все, че бе само на първи зъб не се отваря поради някаква си там причина и това е! Засилвам се аз яко и някак с разклащането на колата, купето ли се е поусукало не знам, но чопа освобождава сам ТОЧНО преди да се блъсна във вратата и......айдееееееее, и аз в боба....
Е тука вече имах пред себе си дразнеща, счупена, руска кола и готова, отворена врата на руска кола. Аз съответно бесен и какво друго да направя, изтрясках я колко сили имам за да я затворя, а то....като на филм се случи братче - изтрясквайки яко предна лева врата, взе, че се отвори задна дясна....Опулих се аз, гледам и не вярвам на очите си. Викам вече на глас, комшии наизлязоха, сеир стана. А аз пристъпям назад, заобикалям колата и псувам. Не гледам даже къде вървя, погледа ми фиксиран в дясна врата и просто искам да стигна някак до нея и да я блъсна, даже не мисля. Пристигам аз до задна врата, ядосан, запъхтях и я гледам. Още недоумявам как се е отворила сама. Хващам я здраво с две ръце, засилвам я и нея колко мога и......стъклото на същата тая врата се изсипа шумно на задната седялка.......
Не знам заради случката или случайност, но аз наистина вече ниога не вкарах москвич в гаража

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Москвич 2140 Люкс
Внимавайте какво си пожелавате. Станахме субару форум преди няколко години покрай един събор. Сега подхванахте темата много навреме. Някъде гледах много добре направени снимки на този хубавец (дано не го бъркам с друг)


И още един

Да не вземат да се изтупат тия пред входа на събора, че ще останете без публика


И още един


Да не вземат да се изтупат тия пред входа на събора, че ще останете без публика

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Москвич 2140 Люкс
Естесвено шА дрисна в темата просто защото бащата все още си шофира дефорсака с завидна динамика и разход неоправдаващ по никакъв начин тия 68 коня
И като си представя че масово все още се говори че дефорса е 75, а другия 80+ коня ...
Колко пъти стрелката е минавала делението 160 само тя си знае ... После се установи следното - 80 е точно на средата на скоростомера, и той е точен или до 80 или след 80
Сойтветно 160 и малко е реално 148
Бога ми, багаж и бурканьие и зейе половин тон и Витиня със 120+ (демек 110 реална
)
Много спомени, много .. Тука няма тръгнем на някъде и се отлепи феродото от накладките отзад - нема проблеми, старшия купи едни цигари, нави вътре станьола и айде на три гуми до където трябва .
Зимни гуми
Едни рошави Матадор всичкото катун отзад да тежи и един 12-15% наклон изцяло заледен го качи от раз ..
Макя му, толко глупости от днешна гледна точка ми идват толкова смотано ама пусти му деца бяхме и то ти е интересно всичко .
Няма да я забравя никога таз миризма вътре, понякога 34-ката като е пекне повече слънце и почти го докарва - както казва бащата, ползват едни и същи матр'яли
Някой спомена назад барабаните - при Моско са си чугуниййй, алЮмин е само на жабарските
Ами снимката, ах снимката
Първите камери като влязоха и спускането на Хемус бащата развил пак стрелката ... След два месеца айде в КАТ - 154 ли да беше та 158 км/ч ... Та ходи с книжката дето пише макс 140 км/ч да си оправят нещата
В сравнение с разните Жигули
в Моско ми харесват няколко неща - има контролна лаНба за налягането на сп система (която като много ти пречи и се слага изолирбанд
) има уред за нялягане на маслото, ампермер
ииииииии двубутални предни апарати, които по спомен в първите години са си с щампите на Lucas директно .
Винаги ама винаги съм се кефел на заборника за въздух към купето
Помня 2006-та след някакъв мач му счупиха предното стъкло - еййй, зор за ново и няма ... А па на тия в Кобра им се еА занятието какво баш правят
Место положението на резервната гума е извратено по всякакви стандарти ама като я махнеш и има още място за багаж
Ресорите возят гадно като е празно, виж като има 300+ кг е друго
Ехххх ...
Много неща е имало като заготовки за след 2140 - пружинно окачване отзад, мАтор 1.6 дори 2.0 , ново оформление на таблото
И айде в кофата и тЕ така
2141 и натам няма да ги засягам, че не е удобно
Може си драскаме още, ама нема смисъл .. Тия коли са вече за ретро паради или за ловни цели, че си носи на товар .
В Ретро музея има един доволно изглеждащ експонат (ако не броим и другите в движение де) .


Колко пъти стрелката е минавала делението 160 само тя си знае ... После се установи следното - 80 е точно на средата на скоростомера, и той е точен или до 80 или след 80



Бога ми, багаж и бурканьие и зейе половин тон и Витиня със 120+ (демек 110 реална



Много спомени, много .. Тука няма тръгнем на някъде и се отлепи феродото от накладките отзад - нема проблеми, старшия купи едни цигари, нави вътре станьола и айде на три гуми до където трябва .
Зимни гуми


Макя му, толко глупости от днешна гледна точка ми идват толкова смотано ама пусти му деца бяхме и то ти е интересно всичко .
Няма да я забравя никога таз миризма вътре, понякога 34-ката като е пекне повече слънце и почти го докарва - както казва бащата, ползват едни и същи матр'яли

Някой спомена назад барабаните - при Моско са си чугуниййй, алЮмин е само на жабарските

Ами снимката, ах снимката

Първите камери като влязоха и спускането на Хемус бащата развил пак стрелката ... След два месеца айде в КАТ - 154 ли да беше та 158 км/ч ... Та ходи с книжката дето пише макс 140 км/ч да си оправят нещата


В сравнение с разните Жигули




Винаги ама винаги съм се кефел на заборника за въздух към купето

Помня 2006-та след някакъв мач му счупиха предното стъкло - еййй, зор за ново и няма ... А па на тия в Кобра им се еА занятието какво баш правят



Ехххх ...
Много неща е имало като заготовки за след 2140 - пружинно окачване отзад, мАтор 1.6 дори 2.0 , ново оформление на таблото

И айде в кофата и тЕ така

2141 и натам няма да ги засягам, че не е удобно

Може си драскаме още, ама нема смисъл .. Тия коли са вече за ретро паради или за ловни цели, че си носи на товар .
В Ретро музея има един доволно изглеждащ експонат (ако не броим и другите в движение де) .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Москвич 2140 Люкс
А ръчната газ помните ли, а жалюзите? Веднъж ги забравих затворени, па карах, ли карах, та загря "малко"
И ръчната му бях забравил веднъж, та смърдеше на феродо после, та не се траеше
А тънкия тегав волан, от който ме боляха предмишниците после като маневрирах повече време на място? А спирачката?
Тоя на баща ми, ми гаснеше преди за завой защото му беше спукана мембраната на сервоусилвателя и смучеше въздух вповече като тръгвах да спирам
Та трябваше да се правят магии хем с двойно амбриране 3-та-2-ра, хем да дръпнеш смукача да не угаснеш
Нямаше много общо с "качваш се и караш" 



Тоя на баща ми, ми гаснеше преди за завой защото му беше спукана мембраната на сервоусилвателя и смучеше въздух вповече като тръгвах да спирам



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
По онези времена се ширеха мнения, автоинструкторите да учат на предимно такива автомобили и си имаше логика. След подобни трудности си "оправен"
Повечето неща в живота бяха антиджендърски и всеки детайл си работеше в правилната посока.
Ся пък е почти задължително да си джеди. Ай оди го карай някое съвременно недуразумение да подкара москвич без да цирли и да се вайка. Бе полезни си бяха москвичите

Ся пък е почти задължително да си джеди. Ай оди го карай някое съвременно недуразумение да подкара москвич без да цирли и да се вайка. Бе полезни си бяха москвичите

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Москвич 2140 Люкс
Аз съм го карал курса на ЗиЛ....стартера бях аз със манивелата . Имаше си стартер естествено но ако го използва човек трудно усвоява некои нещо ..Та бързо се научих да не го гася при потегляне при спиране във завой след завой и изобщо на всички места където може да угасне . Съответно и тия игри с педалите ми идваха от краката по най естествен начин 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Москвич 2140 Люкс
Има фенове,има

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
Jordana написа:Аз съм го карал курса на ЗиЛ....стартера бях аз със манивелата . Имаше си стартер естествено но ако го използва човек трудно усвоява некои нещо ..Та бързо се научих да не го гася при потегляне при спиране във завой след завой и изобщо на всички места където може да угасне . Съответно и тия игри с педалите ми идваха от краката по най естествен начин
И аз "Ц" го карах на Зил, но имаше и други номера, освен манивелата. Зимно време, виелица, в камиона си караме по тениска, всичко 6 и изведнъж ЯК шамар зад врата от инструктора и вика: около 2км назад имаше забранителен знак, върни се сега и го виж... Нито гася коли, нито оставям незабелязани знаци!
Конкретно за москвичите: назад имаше мнение, че не толкова качеството им бе зле, колкото частите на българския пазар бе плачевно, особено като дойде светлата, иб...на демокрация. Поне моите наблюдения са такива. Истински некачествени бяха по-скоро Алеко
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Москвич 2140 Люкс
Някой да потвърди - тия двата отляво са 408, а другите два отдясно са 412 (за вторите съм сигурен, за първите - не), нали така?немо написа:
Има фенове,има
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Москвич 2140 Люкс
280 градуса фаза ... интересно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Москвич 2140 Люкс
BMW_POWER написа: Колко от вас са се качвали в Москвич? Не да са карали, а качвали?
BMW_POWER написа:Внимавайте какво си пожелавате. Станахме субару форум преди няколко години покрай един събор.
Aз и на сбирки съм го докарвал последният, доста преди субару историите, че даже имаше и форумното УРЛ на задното стъкло



Ubi dubium, ibi libertas
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Москвич 2140 Люкс
Nickelback написа:Някой да потвърди - тия двата отляво са 408, а другите два отдясно са 412 (за вторите съм сигурен, за първите - не), нали така?
Ми реално има и 412 купе с 4 фара и 8-ца с квадратни


Начиии вОпще имало и там сбирщайн



ivoaudi написа:По онези времена се ширеха мнения, автоинструкторите да учат на предимно такива автомобили и си имаше логика. След подобни трудности си "оправен"Повечето неща в живота бяха антиджендърски и всеки детайл си работеше в правилната посока.
Ся пък е почти задължително да си джеди. Ай оди го карай някое съвременно недуразумение да подкара москвич без да цирли и да се вайка. Бе полезни си бяха москвичите
Да ти кажа, прави си ... Като гледам как масово не могат чистачките да си сменят, и е майтап . Въпреки че, не е голямо геройство да разбираш от коли де . И все пак, дойде едно поколение което не е много технически ориентирано . Както каза колегата младежите с лаптопа могат повече неща от нас

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Москвич 2140 Люкс
ивчо написа:Nickelback написа:Някой да потвърди - тия двата отляво са 408, а другите два отдясно са 412 (за вторите съм сигурен, за първите - не), нали така?
Ми реално има и 412 купе с 4 фара и 8-ца с квадратни![]()
![]()
Мисля, че съм виждал, но отзад си е бил с 412-ките стопове и това го отличава от 8-мака

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани