Дългото лято взима своя дан...

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от deyan-enchev » 03 Дек 2012, 14:10

Е то за аквапланинг условията са локва+скорост над 80-90, като караш по хубав път ако ще и порой да е, аквапланинга ще липсва при такива ниски скорости.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2012, 15:43

То тук и по магистралите стават зверски локви, тъй че не е никак трудно да намериш място където да изпиташ гумите за аквапланинг :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от steeN » 03 Дек 2012, 23:01

в дъжда за мен опасни са две неща общо взето - като си с мощна кола с предно в завой, torque steer-а я кара да недозавива още повече. и със задно да не си плавен с газта и да тръгне настрани като натиснеш или смениш на по-ниска предвка.

перфорираните дискове са за красота и позьорщина... ;) slotted дисковете са да чистят накладките.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 3.05.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от exotique » 04 Дек 2012, 11:12

steeN написа:перфорираните дискове са за красота и позьорщина... ;) slotted дисковете са да чистят накладките.

Перфорираните дискове са за да не прегрява диска :wave:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от alx » 04 Дек 2012, 17:29

перфорираните и нарезите са за ... красота...

.. и за да ти намалят спирачната повърхност и също така да отслабят структурата на дисковете че като рипнеш на тях както подобава няколко пъти да се изкривят/ спукат/ създадат проблеми.

:)

най-добро спиране се получава със вентилирани дискове без нищо по спирачната повърхност ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 16.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на фотосинтеза

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от ineedmoney » 04 Дек 2012, 17:32

alx написа:перфорираните и нарезите са за ... красота...

да бе те затва ги слагат по суперспортистите. На ламбото закво му е да може да спира добре пък и да не грозят колата. :mhihi:
Стрелката на оборотомета сочи към цифри ,но всъщност изразява Ващето съкровенно ЖЕЛАНИЕ!
Изображение
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
And the greatest rapper that dared to touch the mic, tattooed on his belly the words of "thug life".

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от alx » 04 Дек 2012, 17:54

ineedmoney написа:
alx написа:перфорираните и нарезите са за ... красота...

да бе те затва ги слагат по суперспортистите. На ламбото закво му е да може да спира добре пък и да не грозят колата. :mhihi:


може. ама на ф1, наскар, рали и автокрос спортистите рядко ще ги видиш.

състезателните дискове се охлаждат основно от това че са вентилирани и от въздушни потоци от brake ducts насочени във вентилационите ребра на диска.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от Е.Димитров » 04 Дек 2012, 18:26

Ето тук се обяснява защо се дупчат спирачни дискове и една от причините е че се мокрят и пречи на спирането на автомобила

http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... otors1.htm

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от alx » 04 Дек 2012, 18:41

Това го е писал някой дето е чел, ама толкоз.

Едни спирачки прегряват по две причини- ако са по- малки от колкото трябва да бъдат за теглото и ако не са обдухвани подходящо. Дупки или нарези- те само отслабват здравината на диска и намаляват спирачната повърхност за накладките.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от bum_bum » 04 Дек 2012, 19:23

Тая статия не я четох ама по пътя на логиката диск с по-малка повърхност ще се нагрява и ще се охлажда по-бързо. Дупченето със сигурност ще го отслаби и всички предполагам сме виждали надупчени дискове, които се напукват. Твърди се обаче, че подобно напукване е само козметичен дефект и не влияе на здравината.
От друга страна надупчените ще пропускат въздух през дупките при движението на роторите и на теория би трябвало да се охлаждат по-добре.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 3.05.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от exotique » 04 Дек 2012, 21:47

bum_bum написа:Тая статия не я четох ама по пътя на логиката диск с по-малка повърхност ще се нагрява и ще се охлажда по-бързо. Дупченето със сигурност ще го отслаби и всички предполагам сме виждали надупчени дискове, които се напукват. Твърди се обаче, че подобно напукване е само козметичен дефект и не влияе на здравината.
От друга страна надупчените ще пропускат въздух през дупките при движението на роторите и на теория би трябвало да се охлаждат по-добре.

Ела да ти покажа не-надупчени дискове- прегряти и станали на прах...Единствено около 1/4 от диска беше останала на главината :mhihi:
Някои май още не са прегрявали дискове до червено от каране-не от бърнаути ;)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от alx » 04 Дек 2012, 21:54

bum_bum написа:Тая статия не я четох ама по пътя на логиката диск с по-малка повърхност ще се нагрява и ще се охлажда по-бързо. Дупченето със сигурност ще го отслаби и всички предполагам сме виждали надупчени дискове, които се напукват. Твърди се обаче, че подобно напукване е само козметичен дефект и не влияе на здравината.
От друга страна надупчените ще пропускат въздух през дупките при движението на роторите и на теория би трябвало да се охлаждат по-добре.


когато си на скорост дебита на въздуха прекарван през тия дребни дупки е нищожен сравнен с дебита загребван от перата на вентилирания диск- особено когато въздушния поток пред диска е подходящо оформен. говориме за съотношение 1/10000

не случайно е60 м5 нямаше фарове за мъгла ;)

да не говориме че само след месец-два употреба всичките дупки се запушват със прах от накладките и минималната файда става никаква...

това са състезателни аксиоми които никой който се състезава дори не се замисля над тях. максимално дебели, големи и леки вентилирани дискове и хубава система за насочване на въздушния поток в перата на диска. другото е украса която или няма полза от нея или направо си вреди.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Дългото лято взима своя дан...

Мнение от steeN » 04 Дек 2012, 22:12

уличните коли не се ли карат с по-меки накладки и там нарезите имат поне малко смисъл ?

p.s. диск с по-малка повърхност ще се нагрява по-бързо и ще се охажда по-бавно
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook