Дългото лято взима своя дан...
Модератор: Общи модератори
73 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Дългото лято взима своя дан...
Е то за аквапланинг условията са локва+скорост над 80-90, като караш по хубав път ако ще и порой да е, аквапланинга ще липсва при такива ниски скорости.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Дългото лято взима своя дан...
То тук и по магистралите стават зверски локви, тъй че не е никак трудно да намериш място където да изпиташ гумите за аквапланинг 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Дългото лято взима своя дан...
в дъжда за мен опасни са две неща общо взето - като си с мощна кола с предно в завой, torque steer-а я кара да недозавива още повече. и със задно да не си плавен с газта и да тръгне настрани като натиснеш или смениш на по-ниска предвка.
перфорираните дискове са за красота и позьорщина...
slotted дисковете са да чистят накладките.
перфорираните дискове са за красота и позьорщина...

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
Re: Дългото лято взима своя дан...
steeN написа:перфорираните дискове са за красота и позьорщина...slotted дисковете са да чистят накладките.
Перфорираните дискове са за да не прегрява диска

Re: Дългото лято взима своя дан...
перфорираните и нарезите са за ... красота...
.. и за да ти намалят спирачната повърхност и също така да отслабят структурата на дисковете че като рипнеш на тях както подобава няколко пъти да се изкривят/ спукат/ създадат проблеми.

най-добро спиране се получава със вентилирани дискове без нищо по спирачната повърхност
.. и за да ти намалят спирачната повърхност и също така да отслабят структурата на дисковете че като рипнеш на тях както подобава няколко пъти да се изкривят/ спукат/ създадат проблеми.

най-добро спиране се получава със вентилирани дискове без нищо по спирачната повърхност

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
Re: Дългото лято взима своя дан...
alx написа:перфорираните и нарезите са за ... красота...
да бе те затва ги слагат по суперспортистите. На ламбото закво му е да може да спира добре пък и да не грозят колата.

Re: Дългото лято взима своя дан...
ineedmoney написа:alx написа:перфорираните и нарезите са за ... красота...
да бе те затва ги слагат по суперспортистите. На ламбото закво му е да може да спира добре пък и да не грозят колата.
може. ама на ф1, наскар, рали и автокрос спортистите рядко ще ги видиш.
състезателните дискове се охлаждат основно от това че са вентилирани и от въздушни потоци от brake ducts насочени във вентилационите ребра на диска.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Дългото лято взима своя дан...
Ето тук се обяснява защо се дупчат спирачни дискове и една от причините е че се мокрят и пречи на спирането на автомобила
http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... otors1.htm
http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... otors1.htm
Re: Дългото лято взима своя дан...
Това го е писал някой дето е чел, ама толкоз.
Едни спирачки прегряват по две причини- ако са по- малки от колкото трябва да бъдат за теглото и ако не са обдухвани подходящо. Дупки или нарези- те само отслабват здравината на диска и намаляват спирачната повърхност за накладките.
Едни спирачки прегряват по две причини- ако са по- малки от колкото трябва да бъдат за теглото и ако не са обдухвани подходящо. Дупки или нарези- те само отслабват здравината на диска и намаляват спирачната повърхност за накладките.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Дългото лято взима своя дан...
Тая статия не я четох ама по пътя на логиката диск с по-малка повърхност ще се нагрява и ще се охлажда по-бързо. Дупченето със сигурност ще го отслаби и всички предполагам сме виждали надупчени дискове, които се напукват. Твърди се обаче, че подобно напукване е само козметичен дефект и не влияе на здравината.
От друга страна надупчените ще пропускат въздух през дупките при движението на роторите и на теория би трябвало да се охлаждат по-добре.
От друга страна надупчените ще пропускат въздух през дупките при движението на роторите и на теория би трябвало да се охлаждат по-добре.
Re: Дългото лято взима своя дан...
bum_bum написа:Тая статия не я четох ама по пътя на логиката диск с по-малка повърхност ще се нагрява и ще се охлажда по-бързо. Дупченето със сигурност ще го отслаби и всички предполагам сме виждали надупчени дискове, които се напукват. Твърди се обаче, че подобно напукване е само козметичен дефект и не влияе на здравината.
От друга страна надупчените ще пропускат въздух през дупките при движението на роторите и на теория би трябвало да се охлаждат по-добре.
Ела да ти покажа не-надупчени дискове- прегряти и станали на прах...Единствено около 1/4 от диска беше останала на главината

Някои май още не са прегрявали дискове до червено от каране-не от бърнаути

Re: Дългото лято взима своя дан...
bum_bum написа:Тая статия не я четох ама по пътя на логиката диск с по-малка повърхност ще се нагрява и ще се охлажда по-бързо. Дупченето със сигурност ще го отслаби и всички предполагам сме виждали надупчени дискове, които се напукват. Твърди се обаче, че подобно напукване е само козметичен дефект и не влияе на здравината.
От друга страна надупчените ще пропускат въздух през дупките при движението на роторите и на теория би трябвало да се охлаждат по-добре.
когато си на скорост дебита на въздуха прекарван през тия дребни дупки е нищожен сравнен с дебита загребван от перата на вентилирания диск- особено когато въздушния поток пред диска е подходящо оформен. говориме за съотношение 1/10000
не случайно е60 м5 нямаше фарове за мъгла

да не говориме че само след месец-два употреба всичките дупки се запушват със прах от накладките и минималната файда става никаква...
това са състезателни аксиоми които никой който се състезава дори не се замисля над тях. максимално дебели, големи и леки вентилирани дискове и хубава система за насочване на въздушния поток в перата на диска. другото е украса която или няма полза от нея или направо си вреди.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Дългото лято взима своя дан...
уличните коли не се ли карат с по-меки накладки и там нарезите имат поне малко смисъл ?
p.s. диск с по-малка повърхност ще се нагрява по-бързо и ще се охажда по-бавно
p.s. диск с по-малка повърхност ще се нагрява по-бързо и ще се охажда по-бавно
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
73 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани