Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 703
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Всичко за електрическите автомобили
TheDriver написа:Те повечето пречки пред тях така или иначе не са технологични.![]()
За мен примерно ще е интересно как ще се развие ситуацията със стойността им на вторичния пазар и всички негативни ефекти, които са следствие от това.
Както и с растящият проблем със застрахователите.
Мен ми е интересно някой който притежава тесла примерно 2014-16 да разкаже за - и + , спада в пробега и тнт, но тук само неземно богати хора с тесли 2024+, или такива които са толкова умни че никога не биха взели тези скапани гадни електрически коли

Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

Re: Всичко за електрическите автомобили
bum_bum написа:Как и да го гледам пищов от 75-та не е баш същия като повечето днешните. Полимери, нови сплави, по-голяма надежност, лекота, компактност.. Не, че няма добри пистолети и тогава ама я върви на едно състезание с пистолет от 70-те и се сравнявай с модерните. Предполагам, че няма да се получи, освен ако не си някакво уникално дарование.
в състезанията с пистолети най- "яката" дивизия е "open gun"- всичко е разрешено... знаеш ли кои доминират в нея? сиг? че зе? валтер? глок? не. три фирми - атлас, инфинити и стакато- знам, че не си ги чувал- затова ще обясня. знаеш ли какво правят и трите? 2011. знаеш ли какво е 2011? дабъл стак 1911. знаеш ли какво е 1911? най- добрия пистолет от 100+ години насам. ак и той е от 1945 примерно... ар-а? и той средата на 50те...
приземяването на носителите? ми че те целите космически кораби приземяваха (совалките) ама изгоряха две и спряха ...
Е.Димитров написа:Алекс имаше в предвид (според мен) , че има само "надграждане" а не "революция" в технологиите.
Всичко е надграждане и по-големи печалби.
ето това... мисълта ми беше, че сме заорали малко като опре до революции... а имаме много по-големи възможности- компютри, наличност и споделяне на информация, колабориране във всяка точка от земното кълбо.. и кво?
кво стана с фюжън-а? алцхаймер и другите дето само си имаме някаква идея от какво се случват и никаква идея как да ги лекуваме? автоимунните?
апочвам да си мисля, че наистина толкова си можеме / за толкова сме планирани/ сметнати/ там в каквото всеки вярва
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Всичко за електрическите автомобили
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... le-gallery
Не знам доколко написаните неща са верни, но е повод за размисъл.
Интересно ми е при един и същи автомобил каква е разликата в теглото на drivetrain-a при ел. задвижване и такова с ДВГ ? Включително батерия или пълен резервоар.
Не знам доколко написаните неща са верни, но е повод за размисъл.
Интересно ми е при един и същи автомобил каква е разликата в теглото на drivetrain-a при ел. задвижване и такова с ДВГ ? Включително батерия или пълен резервоар.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Всичко за електрическите автомобили


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
Re: Всичко за електрическите автомобили
Tenata написа:https://www.thesun.co.uk/motors/25486364/porsche-ripped-apart-headlights-cannabis/
за отглеждане на Канабис![]()
о, това е много отдавна... не само на тайкана ми на повечето поршета от едно 15-тина години насам... страшно им крадат фаровете точно за тази цел...
като видях липсващите фарове на тайкана и се сетих, че между другото порше току що обяви новия 100% електрически макан и макан турбо... погледнах ги- биват предполагам. фаровете ми изглеждат същите
https://www.porsche.com/usa/models/maca ... -electric/
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Всичко за електрическите автомобили
Алх, това с пищовите го отнесох към оная тема с оръжията, даже очаквах да пишеш нещо.
Това за канабиса пък какво правят с тия фарове, осветяват ли го?
Това за батериите е така, но всички говорят за литиево-йонната. Аз като пълен лаик да питам защо не с литиево-полимерна? Явно има проблем.
Драйвърът пита нагоре за проблема с цената им втора ръка и че проблема на колите не бил технологичен. Според мен точно понеже е технологичен, затова и цената им втора ръка е такова дърво. По-малко значение мисля има лекия им спад като нови. Спад при някои марки.
Това за канабиса пък какво правят с тия фарове, осветяват ли го?

Това за батериите е така, но всички говорят за литиево-йонната. Аз като пълен лаик да питам защо не с литиево-полимерна? Явно има проблем.
Драйвърът пита нагоре за проблема с цената им втора ръка и че проблема на колите не бил технологичен. Според мен точно понеже е технологичен, затова и цената им втора ръка е такова дърво. По-малко значение мисля има лекия им спад като нови. Спад при някои марки.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Всичко за електрическите автомобили

alx написа:приземяването на носителите? ми че те целите космически кораби приземяваха (совалките) ама изгоряха две и спряха ...
Еквивалента на Совалките е Старшип. Там съм съгласен, че разликата между маневрата на совалката и 'плясването по корем' не е толкова съществена. Все пак се ползва почти идентичен щит. Ако бяха успели с първоначалния дизайн без плочки и с активно охлаждане с горивото, тогава щеше да е сериозен скок напред. Сега е просто надграждане над постигнатото от совалката и Фалкон.

По отношение на ускорителите нещата са други обаче. Скокът от падане с парашут в океана, до контролирано спускане на зададена площадка със запалване на двигателите срещу потока си е сериозен скок.

Мен ми е интересно някой който притежава тесла примерно 2014-16 да разкаже за - и + , спада в пробега и тнт, но тук само неземно богати хора с тесли 2024+, или такива които са толкова умни че никога не биха взели тези скапани гадни електрически коли
Не съм притежател на Тесла....не съм притежател на модерен автомобил дори.

Нещата с пробега са сложнички обаче. Начинът по който се зарежда и използва имат огромно значение. Което мисля е доста обръкваща концепция за потребителите.
Еквивалентът с ДВГ би бил стилът на пълнене на резервоара да се отразява драстично на живота на двигателя. Някой който прави празно>пълно постоянно, да износва двигателя много повече от друг, който зарежда 'бавно' от 15 до 75%

Напоследък гледам този пич https://www.youtube.com/watch?v=30qoC8q ... L&index=46. Прави доста интересни тестове по въпроса. В случая Модел 3 такси зареждано само на суперчрджъри.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Top Gun Maverick написа:.......
Драйвърът пита нагоре за проблема с цената им втора ръка и че проблема на колите не бил технологичен. Според мен точно понеже е технологичен, затова и цената им втора ръка е такова дърво. По-малко значение мисля има лекия им спад като нови. Спад при някои марки.
При Тесла специално не мисля, че е технологичен.

Постоянните отстъпки в цената на новите Тесли обаче. Комбинирано със страха от това, че батерията е деградирала са си проблем за вторичния пазар.
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Всичко за електрическите автомобили
Top Gun Maverick написа:Това за канабиса пък какво правят с тия фарове, осветяват ли го?![]()
:
Да,точно за това е,за по бърз разтеж


Re: Всичко за електрическите автомобили
Батерията лесно може да се провери чрез софтуер до какъв реален капацитет е спаднала, така че ако човека знае какво иска и е наясно не би се уплашил да си купи EV втора ръка.
Проблема идва от масовото незнание у хората и възможността им въпреки това да се изявяват като специалисти относно EV-тата по фейсбуци, форуми, да пускат снимки и мемета и да пишат тонове невярна информация.
Ясно е че този тип коли имат още много трески за дялане, но това ще се случи когато стават по-масови и има конкуренция. Аз лично очаквам голям бум в този сегмент идните 2 до 5 години - от една страна китайците напъват яко откъм цена и нови технологии, гледам европейските компании също натискат в тази посока, японците се посъбудиха, американците надали ще дадат толкова лесно фронта. Та от това цялото съревнование се надявам да се пръкне нещо практично и достъпно за повечето хора.
Проблема идва от масовото незнание у хората и възможността им въпреки това да се изявяват като специалисти относно EV-тата по фейсбуци, форуми, да пускат снимки и мемета и да пишат тонове невярна информация.
Ясно е че този тип коли имат още много трески за дялане, но това ще се случи когато стават по-масови и има конкуренция. Аз лично очаквам голям бум в този сегмент идните 2 до 5 години - от една страна китайците напъват яко откъм цена и нови технологии, гледам европейските компании също натискат в тази посока, японците се посъбудиха, американците надали ще дадат толкова лесно фронта. Та от това цялото съревнование се надявам да се пръкне нещо практично и достъпно за повечето хора.
Re: Всичко за електрическите автомобили
don_gori написа: от една страна китайците напъват яко откъм цена и нови технологии, гледам европейските компании също натискат в тази посока, японците се посъбудиха, американците надали ще дадат толкова лесно фронта. Та от това цялото съревнование се надявам да се пръкне нещо практично и достъпно за повечето хора.
аз мисля, че китайците ще завладеят пазара за "нормални" електрички следващите 5-10 години. byd тепърва ще се развихрят... той илон оне ден го каза- не се ли сложат търговски граници китайците ще разбият всички... разбира се, че ще разбият- илон им направи завод там, те откраднаха абсолютно всичките му технологии... сега ще има лаком гъ3 кръв с*ере...
между другото пак се заговори са тесла модел 1 или там както ще нарекат най- дребната оферта. $25к... ще видиме. ако я направят сполучливо ще е абсолютен хит- сигурен съм. всички които са карали тесли и не са си купили са го направили защото казват че били скъпи. е.. и това ще бъде адресирано явно.
между другото аз трябва да съм сърдит на илон щото като си купих моята беше $145к цената нова... сега e $99500 нова... не ми се мисли ако река да я продавам кво дърво ще е... добре, че ми харесва и нямам намерение за сега...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Всичко за електрическите автомобили
Технологичната дефлация е факт при всеки (особено пък) нов продукт. В един момент като се стабилиза цената, ще е само допълнителен стмул за още продажби (за тези, които не могат да ги взимат кеш, другите вече са си купили или ще си купят скоро).
При батериите сме много далеч от лимита. Че то изследователската дейност там едва започва. Времето за съмнения и предния път го написах беше преди години... сега след дъжд качулка е малко работата. Единствената спирачка е да има още електроцентрали, но и това ще се реши.
При батериите сме много далеч от лимита. Че то изследователската дейност там едва започва. Времето за съмнения и предния път го написах беше преди години... сега след дъжд качулка е малко работата. Единствената спирачка е да има още електроцентрали, но и това ще се реши.
Последна промяна steeN на 26 Яну 2024, 18:34, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Всичко за електрическите автомобили
А преди 2-3 седмици следих една като твоята, ударена, на търг от застраховател, модел от 2023 на четирицифрен пробег. Нищо особено като удар, в смисъл че не изглеждаше с променена геометрия, а само ламарини и еърбези(странични). Продаде се за толкова, че смятах да дойде до БГ към 140к лв. Ремонта и EU конверсията са към още около 10-15, зависи кой ги прави.
Накрая получаваш кола за 150, която в Европа е 225к лв базово. Вярно гаранцията е заминала, но за тази разлика в цената ще се купят 2 батерии ако е толкова калпава
Update: изрових я

Накрая получаваш кола за 150, която в Европа е 225к лв базово. Вярно гаранцията е заминала, но за тази разлика в цената ще се купят 2 батерии ако е толкова калпава

Update: изрових я


Последна промяна 3186 на 26 Яну 2024, 18:43, променена общо 3 пъти
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:Технологичната дефлация е факт при всеки (особено пък) нов продукт.
Точно това си мислех оня ден, по повод драмата с падащите цени ...
Спомняте ли си 2000г колко скъпи бяха LCDта и плазми, и какви недостатъци имаха, а сега какви са им цените спрямо сегашните доходи.
Ми да, всяка нова технология се развива през инвестиция на потребителите в нея, няма кой друг да плати обяда.
TheDriver написа:Което мисля е доста обръкваща концепция за потребителите.
Да, нереалистичните очаквания на потребителя водят до разочарования. Има си плюсове и минуси електрото като всичко друго.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: Всичко за електрическите автомобили
Top Gun Maverick написа:Това за батериите е така, но всички говорят за литиево-йонната. Аз като пълен лаик да питам защо не с литиево-полимерна? Явно има проблем.
Литий-полимер батериите са много по-скъпи, по-капризни, но най-вече не могат да съхраняват толкова много енергия колкото литий-йон. Освен това имат по-къс живот, не могат да се зареждат/разреждат толкова много пъти като литий-йонните. Предимствата им са по-малкият размер, съответно и тегло, но това няма как да компенсира недостатъците. А, да, не могат да се палят и гърмят като литий-йон

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana, Top Gun Maverick