Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
Re: Всичко за електрическите автомобили
acho.rs написа:....Да се поправя и призная нещо - БМВ вече са сложили не 100кс а 200кс електромотор в хибридния Х5 50е( фейлифта с ново име), така че моето оправдание че е за сега е само нов и само 250к лв
Да, и вече е с двойно по-голяма батерия, която докарва 100тина километра, така че е супер, като изключим цената

- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
За еснаф като мен Х5 45е също става. 21 кв нетен капацитет на батерията и Б58 за ДВГ. Не ми трябва повече
Виж, 3 цилиндровия миксер в Х1 плъгина още ми е трудно да го приема.

Виж, 3 цилиндровия миксер в Х1 плъгина още ми е трудно да го приема.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Всичко за електрическите автомобили
nxn написа:acho.rs написа:....Да се поправя и призная нещо - БМВ вече са сложили не 100кс а 200кс електромотор в хибридния Х5 50е( фейлифта с ново име), така че моето оправдание че е за сега е само нов и само 250к лв
Да, и вече е с двойно по-голяма батерия, която докарва 100тина километра, така че е супер, като изключим цената
Малко ги бъркаш. Капацитета на 50е спрямо 45е е +20% като и разхода на ток е +20% ....което е ок за +100% мощност в Ел режим.
На мен проблема си ми остава, че не искат да накарат 2та мотора да работят заедно в стандартен режим, а само при по-силно укорение. Така 50е ще продължи да изразходва на магистралата значително повече от по-лекия с 350кг 40д ... А е малко странно през 2024 нова фамилна кола да изразходва 10-12/100 бензин
Re: Всичко за електрическите автомобили
acho.rs написа:nxn написа:acho.rs написа:....Да се поправя и призная нещо - БМВ вече са сложили не 100кс а 200кс електромотор в хибридния Х5 50е( фейлифта с ново име), така че моето оправдание че е за сега е само нов и само 250к лв
Да, и вече е с двойно по-голяма батерия, която докарва 100тина километра, така че е супер, като изключим цената
Малко ги бъркаш. Капацитета на 50е спрямо 45е е +20% като и разхода на ток е +20% ....което е ок за +100% мощност в Ел режим.
На мен проблема си ми остава, че не искат да накарат 2та мотора да работят заедно в стандартен режим, а само при по-силно укорение. Така 50е ще продължи да изразходва на магистралата значително повече от по-лекия с 350кг 40д ... А е малко странно през 2024 нова фамилна кола да изразходва 10-12/100 бензин
Да, прав си, поради някаква причина мислих, че х5 45е е с капацитет на 545е, а то е с двоен.
Иначе тази кола е направена за българският пазар, хем ДВГ, хем да върви, хем градско без пари, че няма по-популярна градска кола при нас от S class, GLS, X5, X7, Q7, Q8 и такива...
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Всичко за електрическите автомобили
Toyota ще пусне електромобил с твърдотелна батерия до няколко години
https://www.investor.bg/a/444-novini/38 ... lko-godini
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Всичко за електрическите автомобили
Явно всички големи работят в тази посока
01.04.2024

01.04.2024
Германският автомобилен концерн Volkswagen Group обяви, че звеното му за производството на батерии е отчело обещаващи резултати по отношение на твърдотелните клетки - победа за базираната във Волфсбург компания, която се стреми да направи по-ефективни и достъпни електромобили, пише Bloomberg.
Прототип на твърдотелна батерия, разработен от американския стартъп QuantumScape, „значително надхвърли“ целите на индустрията в последните тестове, изтъква VW.
По време на тестове на звеното на германската група за батерии PowerCo, продължили няколко месеца, технологията е отбелязала само 5% загуба на капацитет за съхранение на енергия след повече от 1000 цикъла на зареждане, което се равнява на около 500 хил. изминати километра.
VW казва, че индустриалните цели за тази фаза на развитие са 700 цикъла на зареждане и максимална загуба от 20 процента капацитет.
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Всичко за електрическите автомобили
[/quote]zAcK написа:По време на тестове на звеното на германската група за батерии PowerCo, продължили няколко месеца, технологията е отбелязала само 5% загуба на капацитет за съхранение на енергия след повече от 1000 цикъла на зареждане, което се равнява на около 500 хил. изминати километра.
VW казва, че индустриалните цели за тази фаза на развитие са 700 цикъла на зареждане и максимална загуба от 20 процента капацитет.
ВАГ дебилите са царе и няма да пропуснат да вкарат програмирано остаряване и в тая техника и батерията ще кара точно 150 001 километра или 3 години колкото точно е гаранцията, а нова батерия ще струва колкото 80% от колата.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Всичко за електрическите автомобили
Няма драма, просто ще си купим акции на quantumscape 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
Southside написа:Виж, 3 цилиндровия миксер в Х1 плъгина още ми е трудно да го приема.
Предостатъчен е за нуждите в Х1, все пак се включва инцидентно защото колата си търси да работи основно на ток

Въпреки, че е по-мощен от електромотора, динамиката на ток е по-добра (поне на усет), доста по-жива се усеща колата особено в града където ускоренията и доускоренията са малки.
Извънградско хибридното задвижване дава прилична динамика за движение със 130 на магистрала, поускорения до 160 например са безпроблемни и 90-120 на междуградски пътища.
- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
Аз разбирам, че според БМВ "за толкова пари- толкова музика", но това задвижване е подходящо предимно за градско ползване, където трицилиндров сешоар върши идеална работа.
От друга страна Х1 порасна до размери, които го правят пълноценна семейна/универсална кола- 4.50 дължина и близо 500 литра багажник. Като вземем предвид и теглото 1900 кила, четирициндров мотор хич нямаше да му дойде зле.
От друга страна Х1 порасна до размери, които го правят пълноценна семейна/универсална кола- 4.50 дължина и близо 500 литра багажник. Като вземем предвид и теглото 1900 кила, четирициндров мотор хич нямаше да му дойде зле.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
Ако знаехте как добре му седят 2 ел мотора на тва Х1 изобщо нямаше да се разправят 3 или 4 цилиндъра двг му трябва 

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Всичко за електрическите автомобили
ix1 e супер според мен, но му трябва още рейндж , иначе е топ, на размери май е близо до е83 х3
Супер, със здраве и много безаварийни!
Don_Diego написа:X1 (U11) xDrive25e
Супер, със здраве и много безаварийни!

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Отдавна е ясно, че няма да има средно положение в масовката. Или 3крак хамстер хибрид или ел. кола.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
Southside написа:Аз разбирам, че според БМВ "за толкова пари- толкова музика", но това задвижване е подходящо предимно за градско ползване, където трицилиндров сешоар върши идеална работа.
От друга страна Х1 порасна до размери, които го правят пълноценна семейна/универсална кола- 4.50 дължина и близо 500 литра багажник. Като вземем предвид и теглото 1900 кила, четирициндров мотор хич нямаше да му дойде зле.
Х1 е пълноценна ГРАДСКА кола или за епизодични пътувания до 200-300км в посока, но ако се търси кола за редовни дълги пътувания над 300км в посока не бих гледал изобщо Х1. Според мен идеални компромис като размер с който да покриеш максимално много критерии е класа на Х3.
Преди години имах служебно Q5 с доста глезотии - беше отлично за града като размери, извънграда пък изпъкваха въздушното окачване и акустичния пакет и доста приличния багажник (с малко подреждане събираше багаж на 4ма възрастни за седмица на морето).
Живот и здраве да разраснем семейството и ще гледаме точно такъв модел, но вече може би и изцяло ел
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Всичко за електрическите автомобили
https://youtu.be/Y-O-nfoMTwY?si=OLwvb8pfmlFEnM0J
С риск да е пускано това тук. Отсега моят човек взе да с радва, че... вероятно е намерил купувач на М60-то.
С това вика зареждане, тая кола ще ме опитоми. За дълъг път, който не е до голям град, зор работа към днешна дата в БГ. Да висиш половин час да зареждаш, да се кръстиш дали ще работи и макс, макс, макс 400 км. зареждане, но на хубаво каране 300. Ще ме учи да си правя сметката сега да карам по-бавно с ограниченията без кикдуни за да стигна до някъде без да зареждам или ще трябва да спирам да зареждам и да стигна за същото време с бързане, колкото ще ми отнеме бавно каране.
Та всеки сам си преценя, не е за него колата, но пък за много други ще е топ. Ще си чака М5-цата и толкова, дотогава М4-ката си лети.
Много се смяхме на 6-тата минута като вика тоя, че колата правела нещо немислимо за БМВ - подава мигач.
Това с изпреварването не знам как ще действа като погледнеш и сама да изпреварва, вероятно ще може да се спира защото какво правим ако просто си гледаш...
Ускорението е супер:
https://youtu.be/JQEr_JFELsE?si=Bmmljej3E9-o74fH
Като съм гледал Тесли, до 100 летят и там към 150 умират леко. Това върви до 200 бая добре.
Един си поръча по-малката версия само защото тежи доста по-малко и не харчи толкова електромотора, съответно по-голям рейндж. А и мисля, че идеята на електричката е някаква ефективност все пак. Макар, че ние пестим уж от емисии, а други държави замърсяват толкова, че обезмислят това.
С риск да е пускано това тук. Отсега моят човек взе да с радва, че... вероятно е намерил купувач на М60-то.


Много се смяхме на 6-тата минута като вика тоя, че колата правела нещо немислимо за БМВ - подава мигач.

Това с изпреварването не знам как ще действа като погледнеш и сама да изпреварва, вероятно ще може да се спира защото какво правим ако просто си гледаш...
Ускорението е супер:
https://youtu.be/JQEr_JFELsE?si=Bmmljej3E9-o74fH
Като съм гледал Тесли, до 100 летят и там към 150 умират леко. Това върви до 200 бая добре.
Един си поръча по-малката версия само защото тежи доста по-малко и не харчи толкова електромотора, съответно по-голям рейндж. А и мисля, че идеята на електричката е някаква ефективност все пак. Макар, че ние пестим уж от емисии, а други държави замърсяват толкова, че обезмислят това.

Последна промяна Top Gun Maverick на 13 Яну 2024, 10:02, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани