Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
Ние врътнахме вече 1100км на хибрида: почти всички видове каране, без агресивно шофиране до момента (ще изчакам бензиновото моторче да понаправи малко километри преди да започна да го пържа
)
Около 700км са изминати изцяло на ток и предимно градско (извънградско по груби сметки е около 150-170км от тези 700). Количката продължава да ме впечатлява
Онзи ден се прибирах от с. Баня до София, лежерно каране - тръгнах със 100% батерия за около 60км пробег...по борд беше минала над 50км изцяло на ток и през цялото време докато беше на бензин и по спускания регенерираше доста енергия, та в София се върнах със заряд за 50км
.
Бензиновия разход беше 5.1/100, а общия е под 4/100 (пак да кажа, че го смята към общия километраж от 1100км, иначе си е среден 9-10/100 ако се смята по колонка и спрямо изминатото разстояние на бензин). Градско като работи бензиновия двигател си похарчва доста...виждат се стойности по 13-14-15/100
Асистентите работят супер адекватно, понякога cruise contol-a и lane assist-a дразнят доста (най-вече по планински път с много завои направо се побърква от пищене да държиш волана въпреки, че го държиш
).
Използваемия капацитет на батерията е 15.88kW, зарежда се от 0-100 за точно 2:30 часа на станция със 7кW...чакам електричарите да ми подготвят контакта в офиса идните дни и вече 95% ще се кара на ток.
Градското представяне: Сега когато е студено с едно зареждане до 90% ходим и се прибираме до офисите 3 дни + всеки ден се пуска затопляне на купето преди да тръгнем сутрин. То изяжда 7-8-10км от пробега според зависи колко е студено навън.
Точно както го мислех ще има нужда от зареждане 2, макс 3 пъти седмично докато сме на работа според зависи ползването извън работно време.
През уикенда разглеждах отново другите марки какво предлагат в класа....ми няма аналог, няма дори нещо близо като цялостен пакет от дизайн и нови технологии
Вдигнали са цената на модела с всичкия R&D дето са направили, но определено си заслужава

Около 700км са изминати изцяло на ток и предимно градско (извънградско по груби сметки е около 150-170км от тези 700). Количката продължава да ме впечатлява

Онзи ден се прибирах от с. Баня до София, лежерно каране - тръгнах със 100% батерия за около 60км пробег...по борд беше минала над 50км изцяло на ток и през цялото време докато беше на бензин и по спускания регенерираше доста енергия, та в София се върнах със заряд за 50км

Бензиновия разход беше 5.1/100, а общия е под 4/100 (пак да кажа, че го смята към общия километраж от 1100км, иначе си е среден 9-10/100 ако се смята по колонка и спрямо изминатото разстояние на бензин). Градско като работи бензиновия двигател си похарчва доста...виждат се стойности по 13-14-15/100
Асистентите работят супер адекватно, понякога cruise contol-a и lane assist-a дразнят доста (най-вече по планински път с много завои направо се побърква от пищене да държиш волана въпреки, че го държиш

Използваемия капацитет на батерията е 15.88kW, зарежда се от 0-100 за точно 2:30 часа на станция със 7кW...чакам електричарите да ми подготвят контакта в офиса идните дни и вече 95% ще се кара на ток.
Градското представяне: Сега когато е студено с едно зареждане до 90% ходим и се прибираме до офисите 3 дни + всеки ден се пуска затопляне на купето преди да тръгнем сутрин. То изяжда 7-8-10км от пробега според зависи колко е студено навън.
Точно както го мислех ще има нужда от зареждане 2, макс 3 пъти седмично докато сме на работа според зависи ползването извън работно време.
През уикенда разглеждах отново другите марки какво предлагат в класа....ми няма аналог, няма дори нещо близо като цялостен пакет от дизайн и нови технологии

Вдигнали са цената на модела с всичкия R&D дето са направили, но определено си заслужава
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Всичко за електрическите автомобили
Top Gun Maverick написа:докато М стане изцяло електрическо батериите ще са още доста напред...предполагам. Ако не са измислили ново задвижване или нещо си там де.
Към момента БМВ нямат планове за 100% преминаване към ел задвижване за разлика от Мерцедес.
Не мисля, че ще бързат с М на батерии със сигурност, а до тогава може и да има пробив на тема синтетични горива ... както казваш, ще видим.
Don_Diego написа:Ние врътнахме вече 1100км на хибрида ...
Каква е колата? Извинявай, но съм пропуснал.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
K_Ilkov написа:Вариант 2 имаш къде да зареждаш на работа. Мислил ли си го?
Не, не съм седял да мисля по темата принципно. Са кат го каза и се замислих че в моя офис има 2 зарядни и поне 20 електрички. Сигурно е вариант както казваш, ама не ми се струва като много практичен вариант.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Всичко за електрическите автомобили
Jorixa написа:K_Ilkov написа:Вариант 2 имаш къде да зареждаш на работа. Мислил ли си го?
Не, не съм седял да мисля по темата принципно. Са кат го каза и се замислих че в моя офис има 2 зарядни и поне 20 електрички. Сигурно е вариант както казваш, ама не ми се струва като много практичен вариант.
Както се казва, всеки сам си преценя

И за мен ако нямаш гараж не е опция електричката, най-малкото защото ако не е на топло е шит да я грееш на батерията, освен, че не зареждаш.
Но хора всякакви, има и такива дето ходят да зареждат на обществени станции, които не са им на паркинга ...
Всякакви мазохисти и неориентирани има

Стават, но не за всичко и за всеки, то така е и с дизела , ако караш 4 км в посока на ден, ще страдаш от дпф-и и тн.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
Не ти е нужен гараж, нужно ти е зарядно.
Комшийката ми тамън си смени предното 3008 с ново електрическо, няма гараж но си има парко места в двора. Еми изкара си станцийка и си зарежда, сутринта гледах кабела как беше в сняг и той, явно не е зареждала дълго щом не е бил топъл.
Ако искам мога и на външната страна на оградата да я бучна и да си зареждам като спра на улицата, и такива варианти съм виждал.


- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
K_Ilkov написа:Don_Diego написа:Ние врътнахме вече 1100км на хибрида ...
Каква е колата? Извинявай, но съм пропуснал.
X1 (U11) xDrive25e

- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Всичко за електрическите автомобили
b_u_b_o написа:Не ти е нужен гараж, нужно ти е зарядно.Комшийката ми тамън си смени предното 3008 с ново електрическо, няма гараж но си има парко места в двора. Еми изкара си станцийка и си зарежда, сутринта гледах кабела как беше в сняг и той, явно не е зареждала дълго щом не е бил топъл.
Ако искам мога и на външната страна на оградата да я бучна и да си зареждам като спра на улицата, и такива варианти съм виждал.
Един мой съсед така си зарежда, пуска разклонител от 4 етаж и си зарежда дачията в задния двор на блока където има паркомясто

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:K_Ilkov написа:Don_Diego написа:Ние врътнахме вече 1100км на хибрида ...
Каква е колата? Извинявай, но съм пропуснал.
X1 (U11) xDrive25e
Багажника как е? Електромотора яде ли от пространството?
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
Яде, но не е трагично зле положението
Най-много изяжда от пространстовото под пода - там освен мобилната станция и различните зарядни кабели, стек вода и туба с течност за чистачки и аварийния комплект друго не можеш да събереш. И това с малко игра на тетрис.
Горе си влизат големи куфари, макар ние покрай кабриото да се отучихме да ползваме такива и вместо тях ползваме сакове, които можеш да наблъскаш ако се налага.
Разликата с моделите на бензин/дизел е, че задната седалката не може да се мести напред-назад, само наклона на гърба се регулира.
Относно зареждането през разклонител....не знам какъв луд трябва да си за да го правиш, без значение колко марков е разклонителя
. Изрично си пише в инструкциите на мобилните станции да се включват директно към електрическата мрежа през проверен контакт

Най-много изяжда от пространстовото под пода - там освен мобилната станция и различните зарядни кабели, стек вода и туба с течност за чистачки и аварийния комплект друго не можеш да събереш. И това с малко игра на тетрис.
Горе си влизат големи куфари, макар ние покрай кабриото да се отучихме да ползваме такива и вместо тях ползваме сакове, които можеш да наблъскаш ако се налага.
Разликата с моделите на бензин/дизел е, че задната седалката не може да се мести напред-назад, само наклона на гърба се регулира.
Относно зареждането през разклонител....не знам какъв луд трябва да си за да го правиш, без значение колко марков е разклонителя

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:Яде, но не е трагично зле положението![]()
Най-много изяжда от пространстовото под пода - там освен мобилната станция и различните зарядни кабели, стек вода и туба с течност за чистачки и аварийния комплект друго не можеш да събереш. И това с малко игра на тетрис.
Горе си влизат големи куфари, макар ние покрай кабриото да се отучихме да ползваме такива и вместо тях ползваме сакове, които можеш да наблъскаш ако се налага.
Разликата с моделите на бензин/дизел е, че задната седалката не може да се мести напред-назад, само наклона на гърба се регулира.
Е аз мойта задна седалка никога не съм я местил, малко безмислена екстра. Ама пък пространството под пода никак не е малко, аз 2 сака събирам

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Всичко за електрическите автомобили
В едно от предаванията на 'Ауто, Мотор и Спорт' казаха, че в Германия не можеш просто така да си сложиш зарядна станция на стената, дори да имаш парко място. Трябвало да са съгласни и съседите...
Последна промяна ildivvy на 10 Яну 2024, 1:58, променена общо 1 път
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Всичко за електрическите автомобили
И аз имам съседи дето се сдобийа от скоро с някакво Волво хибрид. Боднаха преди 2 седмици зарядка и без да си имат паркомясто. Селски тарикати на макс. Нито са питали, нито паркомясто са плащали.....и после в България не било хубаво. Е как да не е......за селските тарикати си е направо райско кътче.ildivvy написа:В едно от предаванията на 'Ауто, Мотор и Спорт' казаха, че в Германия не можеш просто так ада си сложиш зарядна станция на стената, дори да имаш парко място. Трябвало да са съгласни и съседите...
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
ceco_kd написа:И аз имам съседи дето се сдобийа от скоро с някакво Волво хибрид. Боднаха преди 2 седмици зарядка и без да си имат паркомясто. Селски тарикати на макс. Нито са питали, нито паркомясто са плащали.....и после в България не било хубаво. Е как да не е......за селските тарикати си е направо райско кътче.ildivvy написа:В едно от предаванията на 'Ауто, Мотор и Спорт' казаха, че в Германия не можеш просто так ада си сложиш зарядна станция на стената, дори да имаш парко място. Трябвало да са съгласни и съседите...
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Е тоя ток кой го плаща? Рай е щот никой не ги закача. Пусни един сигнал в общината и ще ги санкционират.
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Jorixa написа:......
Е тоя ток кой го плаща? Рай е щот никой не ги закача. Пусни един сигнал в общината и ще ги санкционират.
Не, не.
Не зареждат за чужда сметка. От тяхното електромерно табло е захранена зарядката. То и това остана..... директно им режа кабела на 14-15 места да си правят после разклонители на метър бройката

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Всичко за електрическите автомобили
acho.rs написа:alx написа:ID A написа:Майлд хибрид е когато ел.моторът е в помощ на двигателя, но не стига за да задвижва самостоятелно. А плъг ин е просто възможност за зареждане от мрежата.
А 80 км ще мине, точно на кукуво лято с 7 kWh батерия.
7 киловата по 10км на киловат е 70км… в града на спри тръгни е вероятно повече…
Имам приятел с такава Тойота рав4… не е сипвал бензин отдавна ми казва…
Виж колко е просто с другата система - разхода на хибрид не може да падне под 15кв/100км. Със 7кв батерия няма как да минеш 80км , защото 7/80 е нещо като 9кв /100км което е научна фантастика за плъг ин хибрид. Дори официалните данни са за разход от 22кв до 36кв на 100км, да речем че поне 25кв/100 там с климатик и половината година с продгрев на стъклата и задника.
Аз бях тръгнал точно за плъг ин хибрид и се отказах заради един много прост и елементарен въпрос - да, речем и 40км градски пробег стигат, там 1 път в седмицата и да поработи двг не е проблем, но ...в електирчески режим с каква мощност разполагаш ? Е не , мерси не искам да се движа с динамиката на Жигула в 21ви век. Особено ако съм дал 1 камара пари за Х5 45е/530е . Комфорт, спорт и мъртвец. В града няма много място за силна динамика но пак 100кс на 2000-2400кг е абсурдно.
Извънграда пък бензиновия мотор с ток пак не може да падне под разхода на 3.0л дизел, да не говорим ако караш динамично
....Да се поправя и призная нещо - БМВ вече са сложили не 100кс а 200кс електромотор в хибридния Х5 50е( фейлифта с ново име), така че моето оправдание че е за сега е само нов и само 250к лв

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани