Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:ID A написа:Майлд хибрид е когато ел.моторът е в помощ на двигателя, но не стига за да задвижва самостоятелно. А плъг ин е просто възможност за зареждане от мрежата.
А 80 км ще мине, точно на кукуво лято с 7 kWh батерия.
7 киловата по 10км на киловат е 70км… в града на спри тръгни е вероятно повече…
Имам приятел с такава Тойота рав4… не е сипвал бензин отдавна ми казва…
Виж колко е просто с другата система - разхода на хибрид не може да падне под 15кв/100км. Със 7кв батерия няма как да минеш 80км , защото 7/80 е нещо като 9кв /100км което е научна фантастика за плъг ин хибрид. Дори официалните данни са за разход от 22кв до 36кв на 100км, да речем че поне 25кв/100 там с климатик и половината година с продгрев на стъклата и задника.
Аз бях тръгнал точно за плъг ин хибрид и се отказах заради един много прост и елементарен въпрос - да, речем и 40км градски пробег стигат, там 1 път в седмицата и да поработи двг не е проблем, но ...в електирчески режим с каква мощност разполагаш ? Е не , мерси не искам да се движа с динамиката на Жигула в 21ви век. Особено ако съм дал 1 камара пари за Х5 45е/530е . Комфорт, спорт и мъртвец. В града няма много място за силна динамика но пак 100кс на 2000-2400кг е абсурдно.
Извънграда пък бензиновия мотор с ток пак не може да падне под разхода на 3.0л дизел, да не говорим ако караш динамично
Re: Всичко за електрическите автомобили
acho.rs написа:alx написа:ID A написа:Майлд хибрид е когато ел.моторът е в помощ на двигателя, но не стига за да задвижва самостоятелно. А плъг ин е просто възможност за зареждане от мрежата.
А 80 км ще мине, точно на кукуво лято с 7 kWh батерия.
7 киловата по 10км на киловат е 70км… в града на спри тръгни е вероятно повече…
Имам приятел с такава Тойота рав4… не е сипвал бензин отдавна ми казва…
Виж колко е просто с другата система - разхода на хибрид не може да падне под 15кв/100км. Със 7кв батерия няма как да минеш 80км , защото 7/80 е нещо като 9кв /100км което е научна фантастика за плъг ин хибрид. Дори официалните данни са за разход от 22кв до 36кв на 100км, да речем че поне 25кв/100 там с климатик и половината година с продгрев на стъклата и задника.
Аз бях тръгнал точно за плъг ин хибрид и се отказах заради един много прост и елементарен въпрос - да, речем и 40км градски пробег стигат, там 1 път в седмицата и да поработи двг не е проблем, но ...в електирчески режим с каква мощност разполагаш ? Е не , мерси не искам да се движа с динамиката на Жигула в 21ви век. Особено ако съм дал 1 камара пари за Х5 45е/530е . Комфорт, спорт и мъртвец. В града няма много място за силна динамика но пак 100кс на 2000-2400кг е абсурдно.
Извънграда пък бензиновия мотор с ток пак не може да падне под разхода на 3.0л дизел, да не говорим ако караш динамично
Разбира се че 10км на киловат за плът ин хибрид са абсолютно постижими без климатик и отопление. Демек в 2/3 от времето като караш по нашите ширини. Но придирям. Динамика разбира се няма- това ясно. Ама в града повечето от вас не са се научили, че “се лееш”… бавно, плавно и мазно а не “караш”… друга тема. Като цяло за себе си най вероятно си си прав.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Всичко за електрическите автомобили
acho.rs написа:alx написа:ID A написа:Майлд хибрид е когато ел.моторът е в помощ на двигателя, но не стига за да задвижва самостоятелно. А плъг ин е просто възможност за зареждане от мрежата.
А 80 км ще мине, точно на кукуво лято с 7 kWh батерия.
7 киловата по 10км на киловат е 70км… в града на спри тръгни е вероятно повече…
Имам приятел с такава Тойота рав4… не е сипвал бензин отдавна ми казва…
Виж колко е просто с другата система - разхода на хибрид не може да падне под 15кв/100км. Със 7кв батерия няма как да минеш 80км , защото 7/80 е нещо като 9кв /100км което е научна фантастика за плъг ин хибрид. Дори официалните данни са за разход от 22кв до 36кв на 100км, да речем че поне 25кв/100 там с климатик и половината година с продгрев на стъклата и задника.
Аз бях тръгнал точно за плъг ин хибрид и се отказах заради един много прост и елементарен въпрос - да, речем и 40км градски пробег стигат, там 1 път в седмицата и да поработи двг не е проблем, но ...в електирчески режим с каква мощност разполагаш ? Е не , мерси не искам да се движа с динамиката на Жигула в 21ви век. Особено ако съм дал 1 камара пари за Х5 45е/530е . Комфорт, спорт и мъртвец. В града няма много място за силна динамика но пак 100кс на 2000-2400кг е абсурдно.
Извънграда пък бензиновия мотор с ток пак не може да падне под разхода на 3.0л дизел, да не говорим ако караш динамично
Защо, за мен е супер, градско карам макс 70, на ток 110 коня е прилично, извънграда, ако не го пусна да зарежда батерията е 7.5 със 150, пак ми е супер. Градското е основното, което ме гърби и не ми се храни 12 на 100 3 литра дизел.
- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа: Динамика разбира се няма- това ясно. Ама в града повечето от вас не са се научили, че “се лееш”… бавно, плавно и мазно а не “караш”… друга тема.
Аз след няколко месеца с хибрид свикнах с липсата на динамика и "леенето" в трафика, карах си в ограниченията и като цяло ми беше доста дисциплиниращо. ОБАЧЕ, един основен, но голям проблем: винаги имам залепен на задната броня "карач", най- често с голям дизелов сув, на когото преча, защото съм на горната граница на ограничението. Дори един двулитров турбо мотор, за сравнение, има достатъчно еластичност да се измъкнеш за секунди от въпросните "карачи", като им дадеш възможност да натискат другите нещастници, "леещи" се в трафика.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Няма файда, като се измъкнеш те пак се залепят за теб. Такива се лекуват само с намаляне на скоростта...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
С трафика в БГ, София в частност, все едно си в сцена от Mad Max
Външният вид на водачите на големите черни сувове също се приближава до персонажите от филма- надрусани батки с бръснати глави и дебелаци с уродлив вид.
Със слаба кола си чао.


Re: Всичко за електрическите автомобили
Southside написа:С трафика в БГ, София в частност, все едно си в сцена от Mad MaxВъншният вид на водачите на големите черни сувове също се приближава до персонажите от филма- надрусани батки с бръснати глави и дебелаци с уродлив вид.
Със слаба кола си чао.
Да, то на такива най-добре да им се махаш максимално бързо от пътя, че мозъчните клетки не им стигат за всичко нужно при шофиране
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
Преди няколко седмици бях до един БМВ дилър за обслужване.
Пия кафе, чакам си аз там и реших да разгледам фейса на Г20. Имаха 330е.
Моя търговец идва и вика, тва изобщо не е за теб. Я изкараш 20-25км градско на ток, я не. И колко ще спестиш - нищо. При положение, че колата е 100++.
Отделно каза, тежка е заради батерията и другите глупости, и разпределението на тежестта не е ОК. Не се усеща като 3-та серия по завоите извън града, недозавива.
Не съм карал, нямам и грам интерес към тия хибриди. Просто исках да разгледам фейса на живо.
К'ът ще е гарга да е рошава. Такива, ни рак, ни щука, не ме грабват грам - следващата ще е или яко, злобно ДВГ или хубава електричка.
ПС. Ама настоящата нафтова печка си остава
Пия кафе, чакам си аз там и реших да разгледам фейса на Г20. Имаха 330е.
Моя търговец идва и вика, тва изобщо не е за теб. Я изкараш 20-25км градско на ток, я не. И колко ще спестиш - нищо. При положение, че колата е 100++.
Отделно каза, тежка е заради батерията и другите глупости, и разпределението на тежестта не е ОК. Не се усеща като 3-та серия по завоите извън града, недозавива.
Не съм карал, нямам и грам интерес към тия хибриди. Просто исках да разгледам фейса на живо.
К'ът ще е гарга да е рошава. Такива, ни рак, ни щука, не ме грабват грам - следващата ще е или яко, злобно ДВГ или хубава електричка.
ПС. Ама настоящата нафтова печка си остава

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:acho.rs написа:alx написа:ID A написа:Майлд хибрид е когато ел.моторът е в помощ на двигателя, но не стига за да задвижва самостоятелно. А плъг ин е просто възможност за зареждане от мрежата.
А 80 км ще мине, точно на кукуво лято с 7 kWh батерия.
7 киловата по 10км на киловат е 70км… в града на спри тръгни е вероятно повече…
Имам приятел с такава Тойота рав4… не е сипвал бензин отдавна ми казва…
Виж колко е просто с другата система - разхода на хибрид не може да падне под 15кв/100км. Със 7кв батерия няма как да минеш 80км , защото 7/80 е нещо като 9кв /100км което е научна фантастика за плъг ин хибрид. Дори официалните данни са за разход от 22кв до 36кв на 100км, да речем че поне 25кв/100 там с климатик и половината година с продгрев на стъклата и задника.
Аз бях тръгнал точно за плъг ин хибрид и се отказах заради един много прост и елементарен въпрос - да, речем и 40км градски пробег стигат, там 1 път в седмицата и да поработи двг не е проблем, но ...в електирчески режим с каква мощност разполагаш ? Е не , мерси не искам да се движа с динамиката на Жигула в 21ви век. Особено ако съм дал 1 камара пари за Х5 45е/530е . Комфорт, спорт и мъртвец. В града няма много място за силна динамика но пак 100кс на 2000-2400кг е абсурдно.
Извънграда пък бензиновия мотор с ток пак не може да падне под разхода на 3.0л дизел, да не говорим ако караш динамично
Разбира се че 10км на киловат за плът ин хибрид са абсолютно постижими без климатик и отопление. Демек в 2/3 от времето като караш по нашите ширини. Но придирям. Динамика разбира се няма- това ясно. Ама в града повечето от вас не са се научили, че “се лееш”… бавно, плавно и мазно а не “караш”… друга тема. Като цяло за себе си най вероятно си си прав.
По какво се разбира че 10/100 е постижими , като каталожноя разход точно на РАВ4 хибрид е 22/100 ? Чиста Ел кола може и да падне на 10/100, но плъг ин хибрид, поне аз не знам да има.
В един нормален свят може да ми е ок да рея, но в София често се налага бърз старт за включване в път без предимство ... и още 10тина ситуации на пътя характерни основно за 3тия свят.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Всичко за електрическите автомобили
acho.rs написа:Vasko_G написа:Е.Димитров написа:Иначе, била много икономична, при икономичното каране харчела само 5/100 вероятно бензин.
Заговорих се с една майка от класа на малката (няма само Кармана да говори). Жената кара една тойотка сувче, с миниатюрните прозорчета на задните врати, хибрид. Питам я колко харчи. Казва около 6/100 бензин. Викам си, че дъстъра по карспендинг ми дава 6,2 дизел. Още малко трябва да ги пипнат хибридите, за да станат смислени.
Дай пример за бензинов автомобил автоматик, който да харчи 5-5.5/100 градско...истинско градско, не по окоовръстното или цариградско в неделя сутрин. Не съм им фен на хибиридите, но разхода в града им е сила. То и на мен Х6ца ми гори понякога 9 градско, но понякога и 16...
Ами преди карах един гоУф 6 с DSG скорости 1,4 турбо бензин 122 коня и в града ми даваше 7/100 нормално каране. Ако карах по-икономично си падаше на 6/100 бензин.
Сега Тойота Ярис 1.5 бензин без никакви турбини автомат 115 кс в града ми дава около 6 при нормално каране.
Мисля, че хибрида на същият модел Тойота пак дава подобни стойности, но да кажем с половин до литър по-нисък разход, което не ми се струва рентабилно.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
acho.rs написа:но в София често се налага бърз старт за включване в път без предимство
Да се разбира, "налага се да отнемеш предимството на някой"

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Всичко за електрическите автомобили
carmanf1 написа:Преди няколко седмици бях до един БМВ дилър за обслужване.
Пия кафе, чакам си аз там и реших да разгледам фейса на Г20. Имаха 330е.
Моя търговец идва и вика, тва изобщо не е за теб. Я изкараш 20-25км градско на ток, я не. И колко ще спестиш - нищо. При положение, че колата е 100++.
Отделно каза, тежка е заради батерията и другите глупости, и разпределението на тежестта не е ОК. Не се усеща като 3-та серия по завоите извън града, недозавива.
Не съм карал, нямам и грам интерес към тия хибриди. Просто исках да разгледам фейса на живо.
К'ът ще е гарга да е рошава. Такива, ни рак, ни щука, не ме грабват грам - следващата ще е или яко, злобно ДВГ или хубава електричка.
ПС. Ама настоящата нафтова печка си остава
Така е, не е за всеки, един колега от година бута 330е и е много доволен, градско без пари, извънградско върви добре.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:acho.rs написа:но в София често се налага бърз старт за включване в път без предимство
Да се разбира, "налага се да отнемеш предимството на някой"
Еми понякога се налага, да, поради простата причина че никой не спазва дистанция. Ако си пазиш поне 1-2 коли дистанция пред тебе, както си е по правилата, рядко ще те засичат.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Jorixa написа:steeN написа:acho.rs написа:но в София често се налага бърз старт за включване в път без предимство
Да се разбира, "налага се да отнемеш предимството на някой"
Еми понякога се налага, да, поради простата причина че никой не спазва дистанция. Ако си пазиш поне 1-2 коли дистанция пред тебе, както си е по правилата, рядко ще те засичат.
Изчакваш подходяща дупка в трафика (да може й да е след 30-60 секунди- проблем?) даваш си мигач и се вливаш като караш във ограничението на скоростта и… продължаваш да караш така. И стигаш за 5-10 минути по- бавно от джигита на газ спирачка…
Аз във най- мутряшките години доста карах колата на баща ми- Ситроен ах10… 1 литър сигурно 40 коня- не помня. Проблеми с трафика никога на съм имал, не съм се псувал с никого и тн. Всичко е до нагласа.
По темата - колегата повер удари кьоравото си мисля - https://www.cbc.ca/news/politics/electr ... -1.7061381

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
https://www.facebook.com/CamBible/video ... 911526020/
Тези гледки дали ще станат скоро срещани и при нас
Даже тук мисля ще е по-срещано, понеже сме в държавата, където всеки сам си преценя

Тези гледки дали ще станат скоро срещани и при нас





Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани