СПАМ ТЕМА
Модератор: Общи модератори
Re: СПАМ ТЕМА
Бах ти дръгела.
Моят кошник почва да го гори след 10К км.Ама аз тогава го сменям.
Е вярно е на 170К де.
А и на 20 години.
Имам добро мнение за маслата на мерцедес откак го карам моят.
Виж с Бардал се канех,но така и не го смених.По-скоро бих опитал с Амсойл.
Та пробвай.Има колега в офроуд форума дето му е официален представител за България.
А аз имам много силен маслопродавач на които можем да имаме доверие в София.
Та...така..
Моят кошник почва да го гори след 10К км.Ама аз тогава го сменям.

Е вярно е на 170К де.


Имам добро мнение за маслата на мерцедес откак го карам моят.
Виж с Бардал се канех,но така и не го смених.По-скоро бих опитал с Амсойл.
Та пробвай.Има колега в офроуд форума дето му е официален представител за България.
А аз имам много силен маслопродавач на които можем да имаме доверие в София.
Та...така..
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: СПАМ ТЕМА
Петронас и аз го харесвам, ТДС-а много добре му се отразява 5в40 от него.
Не бих го налял в кабриото ама е хубаво масло
Не бих го налял в кабриото ама е хубаво масло

- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: СПАМ ТЕМА
Аз бих си поиграл с вискозитета , не толкова с марката . Ако 0w30 не го харесва слагай 5w30 , a идва и лято , може и 5w40 . Добавки има читави , макар че не съм им фен.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: СПАМ ТЕМА
slatanic написа:Бах ти дръгела.
Моят кошник почва да го гори след 10К км.Ама аз тогава го сменям.![]()
Е вярно е на 170К де.А и на 20 години.
![]()
Имам добро мнение за маслата на мерцедес откак го карам моят.
Виж с Бардал се канех,но така и не го смених.По-скоро бих опитал с Амсойл.
Та пробвай.Има колега в офроуд форума дето му е официален представител за България.
А аз имам много силен маслопродавач на които можем да имаме доверие в София.
Та...така..
Мерцедеското реално ми е съмнително, то уж кастрол беше, уж мобил и май така е не се знае

- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: СПАМ ТЕМА
mr_petroff написа:Аз бих си поиграл с вискозитета , не толкова с марката . Ако 0w30 не го харесва слагай 5w30 , a идва и лято , може и 5w40 . Добавки има читави , макар че не съм им фен.
В момента съм с 5W40.
За него става дума. 10W40 не го дават за този мотор.
Има три варианта: въртя различни масла 5W40, ремонтирам двигателя или слагам друг мотор. Последният вариант е интересен тъй като този мотор М271 го има в различни мощности: 143кс, 163 кс, 184кс и 192кс
Аз съм 143кс и ръчни скорости, което улеснява смяната.
Лошото е че при Мерцедес не става съвсем лесно, или поне така си мисля.

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1896
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: СПАМ ТЕМА
Тези 0-30 си ги избий от главата. Марката не ти е толкова важна ако маслото е истинско. 5-30 и 5-40 също. Минимум почваш от 10-40, а аз лично бих сложил 15-40 и съм го правил де.
Най-малкото понеже и да не намалее чувствително разхода, поне ще доливам евтино масло. Зависи от къде точно ти идва разхода, но теоретично е възможно с 15-40 да ти намалее разхода. Вероятно освен износени сегменти имаш и не малък проблем с главата. Смяна на гумички ясно, че е задължително, но предполагам ще имат нужда от пипане и клапаните, водачите...
С тия добавки не се занимавай, в някои случаи намалят шум ако има, но няма да ти намалят разхода на масло. Един двигател е проектиран да се движи без тия шитни, едно време съм пробвал какво ли не, стигал съм до разход на масло от литър на 2000 км на една Е39 528и.
На Опелът не помня, но беше стигнал поне литър на 4000, след подмяна на сегменти, лагери и ремонт на главата (буталата не се пипаха, нито нещо друго)може би 750 000 след това нямаше разход на масло. Никакъв. После минимален. Само с 5-40 я карах, първо Фукс, после Тотал, което е по-евтино, но също си държа много добре и нямаше разход стотици хиляди километри, после минах на някакво евтино 5-40, не помня марката, дали не беше Еврол от бидон, също нямаше разход на масло.
И то не малко го карах, накрая взе да бара на 25000 да речем литър, но за кола на 2 млн. км. с ремонт преди може би милион на сегменти и лагери, а на главата втори път се наложи защото скъсах ремък от тъпотия преди 500-600 000....срещате се.
Сега и сваляме главата и я слагаме на една кола на колегата даже. 

С тия добавки не се занимавай, в някои случаи намалят шум ако има, но няма да ти намалят разхода на масло. Един двигател е проектиран да се движи без тия шитни, едно време съм пробвал какво ли не, стигал съм до разход на масло от литър на 2000 км на една Е39 528и.

На Опелът не помня, но беше стигнал поне литър на 4000, след подмяна на сегменти, лагери и ремонт на главата (буталата не се пипаха, нито нещо друго)може би 750 000 след това нямаше разход на масло. Никакъв. После минимален. Само с 5-40 я карах, първо Фукс, после Тотал, което е по-евтино, но също си държа много добре и нямаше разход стотици хиляди километри, после минах на някакво евтино 5-40, не помня марката, дали не беше Еврол от бидон, също нямаше разход на масло.



In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: СПАМ ТЕМА
На този мотор 10w40 не е много препоръчително , трябва да го сменя на макс 5000 км.
Но наистина разхода на масло може да падне .

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: СПАМ ТЕМА
Разхода на масло може да бъде само по 2 причини - 1во : не подходящо масло за този двигател и начина на експлоатация в смисъл двигателя е напълно изправен но гори масло от агресивно шофиране или екстремни климатични условия . 2ро : двигателя има проблеми и гори масло в следствие износване или техническа неизправност . Тука няма много опции - спечени гумички на клапана и закоксовани маслени сегменти особено при дизелите . При турбо мотор скапана турбина която набива масло в интейка плюс предните 2 причини . Маслото тука няма особена роля за изгарянето . А тоя вискозитетен индекс на маслото първото число 5-30 15-40 и т.н има значение единствено за първото палене и вискозитета при студен старт . Второто число е косвен показател за загубата на вискозитет при 100 градуса . Втория индекс е силно според зависи от качесвото на маслото и присадките и също не оказва съществено влияние върху работата на мотора .
Последна промяна Jordana на 09 Апр 2023, 10:25, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- тео е90
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 30.09.2020
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325XI Е91 325XI
- Детайли за колата: N52B25 N53B30
Re: СПАМ ТЕМА
c04 написа:slatanic написа:Бах ти дръгела.
Моят кошник почва да го гори след 10К км.Ама аз тогава го сменям.![]()
Е вярно е на 170К де.А и на 20 години.
![]()
Имам добро мнение за маслата на мерцедес откак го карам моят.
Виж с Бардал се канех,но така и не го смених.По-скоро бих опитал с Амсойл.
Та пробвай.Има колега в офроуд форума дето му е официален представител за България.
А аз имам много силен маслопродавач на които можем да имаме доверие в София.
Та...така..
Мерцедеското реално ми е съмнително, то уж кастрол беше, уж мобил и май така е не се знае
Мерцедес не работи с Кастрол от 15г. Мобил се слага само на АМГ та 0W40. От 7г се работи само с Петронас

- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: СПАМ ТЕМА
drifty написа:Ивански, имаше ли проблеми по пътя след Търново?
Не всичко е точно, мерси че звънна

То колата още от сутринта не искаше да ходи там

Лягам си в 1 , ставам и тръгвам към 4:30 от София , качвам се на магистралата и тъпите фарове( нали имат тъпи датчици за височината), забиха в земята и нямат вдигане, като запаля се движат и после застават и светят метър и 20 пред бронята, трагедия (1к в стрелча за рециклиране и ми се такова таковата на магистралата), после чека и светна, но нищо не се промени като поведене, аз имам кабел за диагностика, но точно тази сутрин реших да оставя него и инсрументите в гаража че нали ще я оставям за седмица да не изчезне нещо, помислих че може да е от кофти гориво, спрях на газпром ( те пък нямали скъпо) сипах 30 литра и нямаше промяна, другото което ми хрумна е да пробва да разкача акумулатора, е да ама инструментите в гаража останаха...... 6-7 сервиза опитах в Търново, един не работеше друг нямали диагностика 3-ти диагностика го нямало.... друг пък изобщо нямаше сервиз където беше отбелязано и продължих защото закъснявах с час

Стигнах с час и нещо закъснение даже , но стигнах вече е почти разглобена и всичко точно, а като ида да я взема другата събота ще я заакача с истата да видим какво ще покаже и спрямо това ще преценя дали да я карам или да си закачам платформата и да си я взимам ( нали за такива случки изкарах Е категория

Барти, мерси за идеята, но ми беше неудобно да звъня на автокъща за такова нещо

Don_Diego написа:Петронас и аз го харесвам, ТДС-а много добре му се отразява 5в40 от него.
Не бих го налял в кабриото ама е хубаво масло
Аз алфата карам с такова (5-30), от как го сложих друго масло на нея не бих сложил, МНОГО доволен съм. A преди това карах със Селения
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: СПАМ ТЕМА
За този мотор 10W40 не може ...0W40 ,5W40 ,5W30 и 0W30 .Интересно е ,че му дават смяна на 6000 мили като препоръка .
Барти ,щом с Петронас разхода е бил 1 литър на 5000 км ,а после с Бардал 1 литър на 2000 по-скоро маслото не успява да се справи отколкото някакъв голям проблем .Аз бих пробвал следващата смяна с масло на база ПАО и естери и ако до 4-5 000 не ти се наложи да доливаш значи нямаш проблем с двигателя ,друга опция е да се върнеш на Петронас и да сменяш на 5000-6000 км пробег .Бардал няма одобрение от нието една автомобилна компания ,може маслата им да са много добри но не присъстват в официалните approved oils нито на MB,BMW ,VAG .
Барти ,щом с Петронас разхода е бил 1 литър на 5000 км ,а после с Бардал 1 литър на 2000 по-скоро маслото не успява да се справи отколкото някакъв голям проблем .Аз бих пробвал следващата смяна с масло на база ПАО и естери и ако до 4-5 000 не ти се наложи да доливаш значи нямаш проблем с двигателя ,друга опция е да се върнеш на Петронас и да сменяш на 5000-6000 км пробег .Бардал няма одобрение от нието една автомобилна компания ,може маслата им да са много добри но не присъстват в официалните approved oils нито на MB,BMW ,VAG .
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: СПАМ ТЕМА
Какъв е проблема за 10-40 или 15-40 да не е не сме на северния полюс ? Ако си отговаря на спецификацията никакъв проблем няма при положение и 5-40 му дават .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: СПАМ ТЕМА
Това казва производителя на двигателя
Вероятно тесни маслени канали ,малки хлабини в коляно-мотовилковата група и т.н.И какъв е смисъла да слагаш 10 или 15W40 като за разхода на масло долната цифра няма никакво значение
,алуминиев блок плюс суперчарджър означава висока температура на двигателя ,калпаво масло прегрява и деградира ....изпарява се и прави мизерия в целия двигател .Та какъв е смисъла зимния вискозитет да се качва като той няма отношение към работната температура ,да не говорим че подобни масла са евтина смес от 1 и 2 ра група минерални масла с много ниска термостабилност .Това едно масло да издържа на високи температури зависи изцяло от базата му и вискозитетния индекс .


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: СПАМ ТЕМА
15w40 е една идея по-гъсто когато е топло от колкото 5w40 или 10w40. Заучени положения дет са вика. 40 не е точна стойност, а диапазон.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: СПАМ ТЕМА
Ако си отговаря на предписаната спацификация за какво калпаво масло говорим ? Точно че е температурно натоварен мотор и не му трябват "тънки" масла . Презумпцията на подобни масла е единствено екологията , има по малки хидравлични загуби на празен ход и докато влезе в работен режим . За нашия климат особено лятото 10-40 е напълно подходящо масло като вискозитет .
Последна промяна Jordana на 09 Апр 2023, 13:49, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани