Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Spunky написа:Nickelback написа:
Пп: Преди @Spunky го питах да сподели нещо "от кухнята", ама нещо не пожела, пък изглеждаше като да знае нещо интересно...
А, това въобще не си го спомням. Ние ползваме и тестваме със суперкапове, на maxwell и едни други по-специални. Приложенията около транспорта са подобно на това дето скелетон говорят, да работят заедно с батерии и да поемат бързо много ток. Проблема при всички май на тоя етап е скалиране на производството за нормална цена, иначе са перфектни вече за хибриди.
Приложенията върху които работим, са да кажем, стотици К до мегаватови безжични зарядни и цели индукционни магистрали, натам имаш достатъчно добра фантазияСледете ги тия проекти, от време на време ще има статии и публикации.
Хм, интересно, благодаря че сподели


Иначе гледам сте коментирали за (индуктивни) зарядни по паркинги и т.н, та и аз да споделя нещо от кухнята, по което работехме преди (доста вече) години - генерална концепция

Гледайте на колата (в движение или не) като на поредното устройсвото от IoT "обществото", което ще възприема околния свят и interact-ва с него. Кола паркирана на паркинг се разглежда като сензор (и computing node), която възприема/гледа/чувства всичко в това географско петно, в което е. Съответно, всеки deploy-нал свой service на тая кола, ще си купува данни от нея. Всеки, който иска, ще си плаща на собственика на колата за тази услуга

Освен това всяка кола предвид ел. енергията, с която разполага, става една от многото 6G/7G/ба-ли-го-колко-G "hot-spot"-ове. Тоест не ти ще плащаш колата ти да ползва "интернет", ами самият "оператор" ще ти плаща да си му микровълнов или дори оптичен "ретранслатор" на данни, предвид терабитовите скорости, 'дето се гласят


Та така... паркингите и пътищата ще си имат своя "чар"


Изобщо концепцията е глобална и ще се разгърне по още много вектори

Последна промяна Nickelback на 24 Ное 2023, 16:33, променена общо 1 път
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
Вчера ми се наложи спешно ходене до Бургас. Колата ми беше на 30%. Тръгнах в 6:30 сутринта, заредих на чарджара на парадайса за 20мин. и газ. Карах 120-140. В 12 на обяд бях в Бургас. За първи път тествах оффроуд асистантите. За едната бройка щях да викам голям багер да ме тегли. Трябваше да отида до един квартал преди Бургас в посока към Варна и навигацията на края ме прекара през някакви села. В едното беше прекопан пътя и трябваше да се обикаля от някъде. Карам аз от където ми дава навигацията и по едно време излязох от асвалта и по черен път през гората. Валеше беше се напоило яко, аве кофти работа. Едвам излязох. В Бургас имах работа около 3 часа и после наобратно. Вечерта към 19:30 се прибрах. Разхода ми за цялото пътуване беше 24лв. 

- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: Всичко за електрическите автомобили
adovet написа:Вчера ми се наложи спешно ходене до Бургас. Колата ми беше на 30%. Тръгнах в 6:30 сутринта, заредих на чарджара на парадайса за 20мин. и газ. Карах 120-140. В 12 на обяд бях в Бургас. За първи път тествах оффроуд асистантите. За едната бройка щях да викам голям багер да ме тегли. Трябваше да отида до един квартал преди Бургас в посока към Варна и навигацията на края ме прекара през някакви села. В едното беше прекопан пътя и трябваше да се обикаля от някъде. Карам аз от където ми дава навигацията и по едно време излязох от асвалта и по черен път през гората. Валеше беше се напоило яко, аве кофти работа. Едвам излязох. В Бургас имах работа около 3 часа и после наобратно. Вечерта към 19:30 се прибрах. Разхода ми за цялото пътуване беше 24лв.
Колко спирания по път бяха необходими? 5 часа до Бургас ми се струват много.
И как се държаха системите в калта?
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Всичко за електрическите автомобили
adovet написа: Карах 120-140....
Със Y-то колко км. е реалния пробег с тази скорост?
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Там къде е ходил ток нема сигурно. На свещи са. Като почнат да се измислят секви тъпотии та чак ми се повръща.
Па сигурно се е върнал пеша като няма къде да зареди..... мъка, мъка...
Колегата си поръча чисто нов Приус, който , доколкото рабрах има двигател, но той служи само да зарежда батерията. Не се движи с него.
Като му я докарат ще тествам.
Па сигурно се е върнал пеша като няма къде да зареди..... мъка, мъка...
Колегата си поръча чисто нов Приус, който , доколкото рабрах има двигател, но той служи само да зарежда батерията. Не се движи с него.
Като му я докарат ще тествам.
Хм,хм...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Приус-ите всичките са хибриди. Има 2 варианта... с много малка батерия и с по-голяма.
Движи се на двигател през по-голямата част от времето като всеки хибрид.
Движи се на двигател през по-голямата част от времето като всеки хибрид.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
Чуден е новият приус, но отива на шест цифрена сума от местната валута. За сравнение, новата тройка (тесла, разбира се
) е по- евтина, по- динамична, по- напред технологично, та решението изглежда нелогично. Разбира се, ако се вземе предвид вторичния пазар, тойотата ще държи цена дълго време, докато теслата е силно вероятно да загуби 50% от стойността си в периода на гаранцията. Винаги съм се чудил дали това е фактор при покупката на нова кола, все пак там водещо е емоцията, освен ако не си тотален прагматик, който залага на цифри в ексела и минимален риск във всякакъв аспект.

- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Бе той е програмист. Хаха. Хибрид е, но е само на ток движението. Като тока си го прави с двг ако няма в батерията. Аз па ще му зема 308 - та)) вече съм я пазарил.
Хм,хм...
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
Southside написа:Разбира се, ако се вземе предвид вторичния пазар, тойотата ще държи цена дълго време, докато теслата е силно вероятно да загуби 50% от стойността си в периода на гаранцията.
Това пък защо го реши? По мои наблюдения теслите губят 30-40% за първите 4-5 години. Което си е абсолютно нормално като че ли, бмв-тата примерно със сигурност не се обезценяват по-малко. Нямам представа приуса как е, но силно ме съмнява да е по-добре.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Моджо написа:Бе той е програмист. Хаха. Хибрид е, но е само на ток движението. Като тока си го прави с двг ако няма в батерията. Аз па ще му зема 308 - та)) вече съм я пазарил.
Не е така. Прати го да чете повече програмиста

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
Защото тойота и хонда имат ниска до никаква обезценка през периода на гаранцията си, заради изградена репутация на бранда, докато тесла е млада компания и няма високо доверие към колите им на вторичния пазар. От там и разликата в цифрите. Кое е "нормално" и кое не, пазарът решава в крайна сметка.
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
То прагматика (скръндзата), екселаджия с молив на ухото
според мен никога няма да си купи нова кола, ако ще и най-бюджетната да е
Се ще гледа да изтъни нещо и да купи 4-5 годишна кола, ама от най-бюджетните. Тва само ако кара повече.
Ако кара малко, се мята на ел тротинетка и пише там в ексела, колко евтино му излиза и колко е спестил, за да спи спокойно
За ел. колите, още не мога да се пречупя (римац е друга бира
, ама той е само за богопомазани).
Оценявам динамиката им и т.н. Виждам колко много бъдеще имат.
Например i5 ме кефи, като евентуална следваща кола.
Ама не ми идва тръпката към тях и тва си е.
А аз съм по емоциите, не ми ли носи емоции, стотинка не давам. Ама било практично, ама било евтино за каране и поддръжка, ама било бързо. ЗаеВи.
Аз си искам емоциите, да ми вземет парите. А емоцията ми е да чуя мотора, да чуя звука, ама истинския, не през тонколоните.
Първия път като усетих разликата в емоциите между ел и ДВГ, беше когато приятел на братовчед ми, дойде един ден с тайкан турбо s. Жестока кола!
Ама на следващия ден дойде с Урус - само като му чух звука на тва - всичко приключи с тайкана. Заради емоцията.
Тая сутрин пак ми дойде тая мисъл - една майка в градината на малкия кара тайкан - красавец, страхотен.
Ама нищо повече. Емоция 0. Някак си не ме грабва - вероятно щот не съм карал
И един съсед, и неговия малък в градината (тоя има автосалон и през ден е с ебати тупалките) - с X5M competition тая сутрин.
Баси звука, баси красивото БМВ - евал съм ти и тайкана.
Не знам, за напред, като поостарея още, може и да си променя мнението, но така мисля към момента. Old school съм


Се ще гледа да изтъни нещо и да купи 4-5 годишна кола, ама от най-бюджетните. Тва само ако кара повече.

Ако кара малко, се мята на ел тротинетка и пише там в ексела, колко евтино му излиза и колко е спестил, за да спи спокойно

За ел. колите, още не мога да се пречупя (римац е друга бира

Оценявам динамиката им и т.н. Виждам колко много бъдеще имат.
Например i5 ме кефи, като евентуална следваща кола.
Ама не ми идва тръпката към тях и тва си е.
А аз съм по емоциите, не ми ли носи емоции, стотинка не давам. Ама било практично, ама било евтино за каране и поддръжка, ама било бързо. ЗаеВи.
Аз си искам емоциите, да ми вземет парите. А емоцията ми е да чуя мотора, да чуя звука, ама истинския, не през тонколоните.
Първия път като усетих разликата в емоциите между ел и ДВГ, беше когато приятел на братовчед ми, дойде един ден с тайкан турбо s. Жестока кола!
Ама на следващия ден дойде с Урус - само като му чух звука на тва - всичко приключи с тайкана. Заради емоцията.
Тая сутрин пак ми дойде тая мисъл - една майка в градината на малкия кара тайкан - красавец, страхотен.
Ама нищо повече. Емоция 0. Някак си не ме грабва - вероятно щот не съм карал
И един съсед, и неговия малък в градината (тоя има автосалон и през ден е с ебати тупалките) - с X5M competition тая сутрин.
Баси звука, баси красивото БМВ - евал съм ти и тайкана.
Не знам, за напред, като поостарея още, може и да си променя мнението, но така мисля към момента. Old school съм

Re: Всичко за електрическите автомобили
После ще си само OLD...питай ония оттатък големия гьол....
Днес гледах цените на ел.бусовете...Форд 160К лева за налична бройка.А.а.а.. казахте ли нещо!?...ДА!Не знам кой ги купува...



Днес гледах цените на ел.бусовете...Форд 160К лева за налична бройка.А.а.а.. казахте ли нещо!?...ДА!Не знам кой ги купува...


- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Тия от детската и те ли са на кенчета... С бело.
То тайкани, то м5 компетишъни... Тва да не не е на некой шейх детска?
То тайкани, то м5 компетишъни... Тва да не не е на некой шейх детска?
Хм,хм...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани