Съвет за летни гуми
Модератор: Общи модератори
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Съвет за летни гуми
ka4i написа:Има ли минуси, ако сложа 235/45/17 вместо 225/45/17 на всички джанти? Имам оферта за GOODYEAR EAGLE F1 ASYMM 6 235/45 R17 94Y FP. Колата е Е46 2.0Д след фейса, комби, със стоково окачване. Джантите са 8J, ET35, като отзад ще са със фланци 15мм?!?
Или да си заложа на 225/45/17?!?
Сложи си заводските 225/45. Фланци не ти трябват. Гумата е адски добра, няма да съжаляваш грам. Миналото лято обух 46цата с такива, но спорт-пакет и направо ми пълнеха душата.
Още са си в мазето, трябва да се наканя да ги закарам на новия собственик на колата.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Съвет за летни гуми
Нищо ти няма с един размер отгоре.
Карал съм е90 с 225/50/17 ,както и с 245/45/17, не съм имал проблеми.
Карал съм е90 с 225/50/17 ,както и с 245/45/17, не съм имал проблеми.
- ka4i
- ентусиаст
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: 31.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 touring
Re: Съвет за летни гуми
empar написа:ka4i написа:Има ли минуси, ако сложа 235/45/17 вместо 225/45/17 на всички джанти? Имам оферта за GOODYEAR EAGLE F1 ASYMM 6 235/45 R17 94Y FP. Колата е Е46 2.0Д след фейса, комби, със стоково окачване. Джантите са 8J, ET35, като отзад ще са със фланци 15мм?!?
Или да си заложа на 225/45/17?!?
Сложи си заводските 225/45. Фланци не ти трябват. Гумата е адски добра, няма да съжаляваш грам. Миналото лято обух 46цата с такива, но спорт-пакет и направо ми пълнеха душата.
Още са си в мазето, трябва да се наканя да ги закарам на новия собственик на колата.
Мерси. Гледам 235/45/17, защото с отстъпка, ще ми струват колкото 225/45/17
Re: Съвет за летни гуми
В края на есента спуках гума на пирон, т.е малка дупка. Залепиха ми я след това, но сега ме гложди да карам с нея, имайки предвид, че 90% от карането ми е магистрално и понякога се случва да карам по-динамично. Как процедирате в такива случаи? Лепите, карате без да го мислите? Сменяте гуми, въпреки че може да се случва всеки месец. 

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Съвет за летни гуми
Ако са ти сложили лепенка, а не фитил няма драма.
Разбира се много зависи колко голям пирон си събрал, че съм виждал дупка от ония по 20+см...направо беше скъсал теловете на гумата...е тогава и подложка не помага, трябва си нова гума
Другото важно е къде на гумата е пробил пирона - ако е някъде по страницата - не бих я карал, без значение с лепенка или подложка. Ако е по грайфера и с лепенка - карай смело
Разбира се много зависи колко голям пирон си събрал, че съм виждал дупка от ония по 20+см...направо беше скъсал теловете на гумата...е тогава и подложка не помага, трябва си нова гума
Другото важно е къде на гумата е пробил пирона - ако е някъде по страницата - не бих я карал, без значение с лепенка или подложка. Ако е по грайфера и с лепенка - карай смело
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Съвет за летни гуми
От пирон или рапидка няма проблем. Нямам купени нови гуми, в които да не се е забило нещо до 3 месеца след поставянето им.
Never mistake motion for action...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Съвет за летни гуми
Don_Diego написа:Разбира се много зависи
С това се изчерпва темата. Ако те притеснява - взимай нови гуми. Аз съм карал 4 години с такава гума, но беше много много малко, изглеждаше като от тел


- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Съвет за летни гуми
И арматура ми е влизала в гумата, направиха ми я и карах още 2 години с нея без проблеми. 

- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Съвет за летни гуми
Don_Diego написа:Ако са ти сложили лепенка, а не фитил няма драма.
Разбира се много зависи колко голям пирон си събрал, че съм виждал дупка от ония по 20+см...направо беше скъсал теловете на гумата...е тогава и подложка не помага, трябва си нова гума
Другото важно е къде на гумата е пробил пирона - ако е някъде по страницата - не бих я карал, без значение с лепенка или подложка. Ако е по грайфера и с лепенка - карай смело
Ако от всичко това описано все още се съмняваш, сложи я като задна гума. Ако сън не те лови, нова!


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Съвет за летни гуми
Ant0n написа:В края на есента спуках гума на пирон, т.е малка дупка. Залепиха ми я след това, но сега ме гложди да карам с нея, имайки предвид, че 90% от карането ми е магистрално и понякога се случва да карам по-динамично. Как процедирате в такива случаи? Лепите, карате без да го мислите? Сменяте гуми, въпреки че може да се случва всеки месец.
Слагай тази гума за задна. Ако сън не те хваща я смени.

Re: Съвет за летни гуми
Вчера ги сложих. Тя си беше задна така или иначе и още като ги вадех от мазето точно лепената беше мека. Гумаджията (при когото ходя обикновено) каза, ще изпускала от лепенката, която са ми сложили... залепи я наново и с това се надявам да нямам повече проблеми.
Re: Съвет за летни гуми
Какъв е проблема с фитила?
На другата кола имах рапитка, извадих и набих фитил, не е мръднала вече година и нещо.
Защо трябва да се ходи на гумаджия, да се лепи отвътре, при положение че фитила става едно с гумата ?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
На другата кола имах рапитка, извадих и набих фитил, не е мръднала вече година и нещо.
Защо трябва да се ходи на гумаджия, да се лепи отвътре, при положение че фитила става едно с гумата ?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Съвет за летни гуми
С времето фитила изсъхва и не уплътнява достатъчно добре, съответно пак изпуска. Другия голям минус е огромната дупка, която трябва да се направи за да се постави фитил. Напълно възможно е да се скъсат телове в гумата и цялата структурна здравина на гумата да се компрометира 

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Съвет за летни гуми
Don_Diego написа:Напълно възможно е да се скъсат телове в гумата и цялата структурна здравина на гумата да се компрометира
ако е на рикен - да, ама ако е на нормална гума няма шанс, в нея има толкова арматура, че това граничи с безкрайността

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Съвет за летни гуми
Това с теловете наистина е много краен вариант, но не и невъзможен. Най-вече при някой без опит в слагането на фитили може да се случи 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани