България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:тия в аварийната са ясни... без тях не може, но казвам, че докато съм вляво не се е случвало да ме изпреварват отдясно, защото ПОСТОЯННО си поглеждам в огледалата докато карам и се местя, ако някой бърза... не ми пречат
Когато си предприел изпреварване и някой с 200 долети и иска на всяка цена да мине, какво правим?

А има колони с доста коли в средна и понякога има и доста изпреварващи. И т.н. Ситуации всякакви!
Та тоя герой с 200 вместо да изчака, почва да свири, мига, понякога се опитва да мине от дясно и буквално между вас.
Това казвам, че не е нормално. Не може да караш с 200, в явно нарушение на закона и създавайки опасност за живота на останалите,
и да си мислиш, че са длъжни да се мръднат на милисекундата. Е, може. Ако живееш в приматска територия, няма проблем. Тук всичко може.
Затова дадох пример, ама нали на Запад са льольовци, пикаят клекнали и нищо не разбират, та явно не е удачен.





Последна промяна zAcK на 18 Юли 2022, 12:29, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Зак, сутринта един колега ми казва, че има 7-8 София за месеца и ми вика нали знаеш колко мразя по магистралата и не минавам, но клиента реши така. И вика карам 130 и изпреварвам, гледам отляво няма никой и докато изпреваря някакъв святка и свири зад мен.
А е с Октавия от тия летящите. Сигурно дойде с 300 вика. Изравни се с мен, почнаха да ръкомахат вътре някакви и агресивно такова.Та това е селската работа по тая магистрала.
Чакай сега, ти като караш 120, а аз поддържам 130 какъв е проблема да те изпреваря?
Гума можело да спукаш, хм, ами то всичко може да стане, ама ако спукаш гума и свиеш в ляво предпочитам да съм с малко над твоята за да мога да чукна спирачки и да се върна, отколкото да съм с голяма разлика и ако кривнеш вляво да ме удариш в задния калник като на 90%-та ще ме завъртиш.
Трябва да разберете, че на шибаната магистрала няма минимална скорост на движение и че това не е писта. Тоест има коли, камиони, които съвсем законно се изпреварват с 5 км. разлика както по целия цивилизован свят защото на камиона му коства време да мине пред другия и ако не използва прозореца може да трябва да спала 5-10 минути за нов такъв. А на колата идващата отзад като летяща чиния не я бърка да изчака. Всеки "бърза", но затова има закон, който да е еднакъв за всички и да улеснява преценката. Тоест ако се водиш по закона няма нужда да преценяш в 99%-та от случаите. Ако когато някой не те изпреварва с 10км. разлика и ти дадеш газ за да не му позволиш и дори да се изстреляш, просто си закононарушител и маневрата е опасна. Не знам как обясняваш колко е кофти така да те разминават, ама твоето е в пъти по-зле и пак казвам противозаконно. Ако нещо не съм те разбрал може да кажеш. Инапениназ не се заяждам, споделям само как го виждам аз и как е по закон.

ивчо написа:drifty написа:Снощи пътувам към Варна и си карам на магистралата със 110
Без да се заяждам, ама някой като почне да кара с 10-ка км/ч разлика и да ме изпреварва повече време - се изнервям .
И не ме разбирай погрешно - винаги има опцията да се спука гума, тоз да не те е видял и да свие .. И се насмитате и двамата и ходи после си обяснявай на себе си .
И затова както казва Вичо - на всичката газ и заминавам
Чакай сега, ти като караш 120, а аз поддържам 130 какъв е проблема да те изпреваря?

Трябва да разберете, че на шибаната магистрала няма минимална скорост на движение и че това не е писта. Тоест има коли, камиони, които съвсем законно се изпреварват с 5 км. разлика както по целия цивилизован свят защото на камиона му коства време да мине пред другия и ако не използва прозореца може да трябва да спала 5-10 минути за нов такъв. А на колата идващата отзад като летяща чиния не я бърка да изчака. Всеки "бърза", но затова има закон, който да е еднакъв за всички и да улеснява преценката. Тоест ако се водиш по закона няма нужда да преценяш в 99%-та от случаите. Ако когато някой не те изпреварва с 10км. разлика и ти дадеш газ за да не му позволиш и дори да се изстреляш, просто си закононарушител и маневрата е опасна. Не знам как обясняваш колко е кофти така да те разминават, ама твоето е в пъти по-зле и пак казвам противозаконно. Ако нещо не съм те разбрал може да кажеш. Инапениназ не се заяждам, споделям само как го виждам аз и как е по закон.
Последна промяна Top Gun Maverick на 18 Юли 2022, 12:36, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Трябва да разберете, че на шибаната магистрала няма минимална скорост на движение и че това не е писта.
А е редно да има всъщност.

Най големия проблем на наще магистрали е,че в дясно карат с 85-90 максимум, а в ляво летят със 150 км/ч - реално ако искаш да караш нормално - не можеш. Трябва или да се влачиш с 85-90 или да караш със 150.
Среден вариант няма, ако се опиташ да караш 110-120 например, само се напрягаш защото постоянно си ляво-дясно особено в по пиково време.
Като сложиш и на места колко е разбита дясната лента за движение, оставаш с още по малък избор.
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
^^^И? С Фабията на темпомат 130-140 в лявата лента идва и го пропускам. Да, но след нето още 2,3 и или свалям до 90 или трябва през аварийната. През аварийната никога не съм изпреварвал. Тази кола е 100 кс с 16 вентила. При тежък трафик, просто си оставам зад това вдясно и чакам прозорец. Не ме бърка.
С Х3то 140-150 пак на темпомат, но дори и да падна до 90 защото има трафик, след последния смачквам газта и съм плътно зад него, отново в лявата колона.
Как пък на мене никой не ми свири, не ми слизат и т.н.???? Настигали са ме коли с много по-висока скорост. Ами те отдалече си светкат. Сега когато решите, да се самонавивате, че карате с максимума..... Започнете да правите път на по-бързите и ще видите, че няма никакви нерви, като шофирате. Ако се правите на учители, носете си и последствията. Не е ваша работа да определяте кой как кара!
С Х3то 140-150 пак на темпомат, но дори и да падна до 90 защото има трафик, след последния смачквам газта и съм плътно зад него, отново в лявата колона.
Как пък на мене никой не ми свири, не ми слизат и т.н.???? Настигали са ме коли с много по-висока скорост. Ами те отдалече си светкат. Сега когато решите, да се самонавивате, че карате с максимума..... Започнете да правите път на по-бързите и ще видите, че няма никакви нерви, като шофирате. Ако се правите на учители, носете си и последствията. Не е ваша работа да определяте кой как кара!
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Последното изречение много ми хареса. Всеки да гледа себе си.
Ето го пак преценката. Много хубаво като цитираш два реда от пост. Законът се е погрижил ДА НЯМА максимална скорост. Щом се разрешава на тировете да карат с 85 по магистралата, от какъв зор ще забраняват на колите вдясно? Закон има бе хора, закон. И не го казвам като моралист някакъв, изобщо даже.
Ама когато правиш нещо извън закона е редно да го осъзнаваш, че ти си грешния, а не да викаш на другия ти сега що спазваш закона.
Докато всеки не осъзнае това, много неща няма да се променят.
Напрягаш се, че трябва да минаваш ляво и дясно? Ами не знаех, че карането е с цел отпускане. На мен също ми е неприятна магистралата и просто всячески я избягвам. Ама не заради тези, които карат вдясно и чат пат изпреварват, ами заради другите, които летят без да имат умението и НЕРВИТЕ да поемат последствията от това летене, светят, свирят, натискат, минават от на майка си онова за минат пред теб и все такива неща.
DigitalExile написа:Top Gun Maverick написа:Трябва да разберете, че на шибаната магистрала няма минимална скорост на движение и че това не е писта.
А е редно да има всъщност.![]()
Най големия проблем на наще магистрали е,че в дясно карат с 85-90 максимум, а в ляво летят със 150 км/ч - реално ако искаш да караш нормално - не можеш. Трябва или да се влачиш с 85-90 или да караш със 150.
Среден вариант няма, ако се опиташ да караш 110-120 например, само се напрягаш защото постоянно си ляво-дясно особено в по пиково време.
Като сложиш и на места колко е разбита дясната лента за движение, оставаш с още по малък избор.
Ето го пак преценката. Много хубаво като цитираш два реда от пост. Законът се е погрижил ДА НЯМА максимална скорост. Щом се разрешава на тировете да карат с 85 по магистралата, от какъв зор ще забраняват на колите вдясно? Закон има бе хора, закон. И не го казвам като моралист някакъв, изобщо даже.


Напрягаш се, че трябва да минаваш ляво и дясно? Ами не знаех, че карането е с цел отпускане. На мен също ми е неприятна магистралата и просто всячески я избягвам. Ама не заради тези, които карат вдясно и чат пат изпреварват, ами заради другите, които летят без да имат умението и НЕРВИТЕ да поемат последствията от това летене, светят, свирят, натискат, минават от на майка си онова за минат пред теб и все такива неща.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4209
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
DigitalExile написа:Top Gun Maverick написа:Трябва да разберете, че на шибаната магистрала няма минимална скорост на движение и че това не е писта.
А е редно да има всъщност.![]()
Най големия проблем на наще магистрали е,че в дясно карат с 85-90 максимум, а в ляво летят със 150 км/ч - реално ако искаш да караш нормално - не можеш. Трябва или да се влачиш с 85-90 или да караш със 150.
Среден вариант няма, ако се опиташ да караш 110-120 например, само се напрягаш защото постоянно си ляво-дясно особено в по пиково време.
Като сложиш и на места колко е разбита дясната лента за движение, оставаш с още по малък избор.
Пълни глупости. Редовно карам 120 и нямам НИКАКВИ проблеми!

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Понякога става и така. Въпреки бързото идване на пожарната, тоя си горя до последно и остана по скелет. Имам предвид буса де, не човека.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Kroki написа:DigitalExile написа:Top Gun Maverick написа:Трябва да разберете, че на шибаната магистрала няма минимална скорост на движение и че това не е писта.
А е редно да има всъщност.![]()
Най големия проблем на наще магистрали е,че в дясно карат с 85-90 максимум, а в ляво летят със 150 км/ч - реално ако искаш да караш нормално - не можеш. Трябва или да се влачиш с 85-90 или да караш със 150.
Среден вариант няма, ако се опиташ да караш 110-120 например, само се напрягаш защото постоянно си ляво-дясно особено в по пиково време.
Като сложиш и на места колко е разбита дясната лента за движение, оставаш с още по малък избор.
Пълни глупости. Редовно карам 120 и нямам НИКАКВИ проблеми!
Пробвай в трафика в петък вечер София-Бургас или неделя следобед наобратно.

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:drifty написа:Снощи пътувам към Варна и си карам на магистралата със 110
Без да се заяждам, ама някой като почне да кара с 10-ка км/ч разлика и да ме изпреварва повече време - се изнервям .
И не ме разбирай погрешно - винаги има опцията да се спука гума, тоз да не те е видял и да свие .. И се насмитате и двамата и ходи после си обяснявай на себе си .
И затова както казва Вичо - на всичката газ и заминавам
И после какво? След 500 метра ще си върнал газта и ще караш пак с 95 и след няколко километра пак ще те настигна, и тогава какво?
Пак ще дадеш всичката газ и така до края на магистралата? Ми и аз мога да дам всичката газ, щото ми пречиш да те изпреваря и пак да те изпреваря. Само дето рискът е много по-голям, от колкото да си изчакаш да мина покрай теб с малко по-висока скорост и да си продължим всеки по пътя.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Чакай сега, ти като караш 120, а аз поддържам 130 какъв е проблема да те изпреваря?![]()
3. да се убеди, че като се движи с безопасна скорост, може да извърши изпреварването за кратко време.
Какво точно е "безопасна скорост" и "кратко време" законът не казва, оставено е на преценката

Но ако трябва да взема вдъхновение от Ф1.

Липсата на усилие да си спреш темпомата(нещо което и аз редовно практикувам) лично според мен е против духа на закона.

Невъзможността да вдигнеш повече от 95(примера с тировете) за да изпревариш някой каращ с 80, не е против "духа на закона".

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
streetz написа:...
Пробвай в трафика в петък вечер София-Бургас или неделя следобед наобратно.
Повече от ясно е, че в тея часови диапазони пътуването ще е тежко. Откакто имам деца, не пътувам с тях петък вечер и не се прибирам неделя вечер. Много е просто.
Тоя уикенд направих 1000км до Силистра и обратно. Беше натоварено, но освен един тъпак с тир в насрещно на двупосочен, дето ни накара да намалим, за да се прибере, не усетих никакви сериозни проблеми. По магистралата с приличен трафик всички караха културно, никой не ме натискаше отзад, никой не светеше и изобщо пътуването беше натоварено и културно. Тука се описват някакви спорадични случки сякаш всеки втори кара като мутра...
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вчера следобед на връщане от Благоевград, всичкото джип караш с 150-160, разни Хуйдай, Кия и т.н. естествено БМВ, Халди и Мерц с повече.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Тоест ако се водиш по закона няма нужда да преценяш в 99%-та от случаите. Ако когато някой не те изпреварва с 10км. разлика и ти дадеш газ за да не му позволиш и дори да се изстреляш, просто си закононарушител и маневрата е опасна. Не знам как обясняваш колко е кофти така да те разминават, ама твоето е в пъти по-зле и пак казвам противозаконно. Ако нещо не съм те разбрал може да кажеш. Инапениназ не се заяждам, споделям само как го виждам аз и как е по закон.
А, сечено не съм правил няма и да направя .
Случвало ми се е както е писал колегата да "заспя" на магистрала с около 110 км/ч, просто защото няма трафик и не ми е баш да хвърча със 140 (въпреки че тогава на смотаното tdi му е най-добре и най-тихо като шум



И след като ме изпревари гледам да се махам от "около него" защото просто нервите ми не издържат да се движа като американците


Не съм някакъв джигит или да карам ала Джеймс Хънт - просто вътрешно ми е неспокойно когато някой почне да се подмотва около мен


drifty написа:И после какво? След 500 метра ще си върнал газта и ще караш пак с 95 и след няколко километра пак ще те настигна, и тогава какво?
Пак ще дадеш всичката газ и така до края на магистралата? Ми и аз мога да дам всичката газ, щото ми пречиш да те изпреваря и пак да те изпреваря. Само дето рискът е много по-голям, от колкото да си изчакаш да мина покрай теб с малко по-висока скорост и да си продължим всеки по пътя.
После - гледам да не се случва

Почти при всяко изпреварване си правя анализ - аз ли карам бавно или другите бързо и обратното .
Погрешно си ме разбрал за това - ако някой ме изпреварва, не гледам да се заяждам излишно или още повече да преча .
Да си заминава кой където иска . Дразня се когато почне едно изпреварване като все едно е ТИР - 140 макс и въобще не ме интересува какво и кой идва . Лошото е обаче че не сме Германия и масово се кара с гуми ДОТ 5+ години/около 4-5 мм грайфер (справка Поршака на Околовръстен), и накладки Делфи

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Личното ми впечатление е че по Хемус няма толкова джигити, просветвания, натискане и тн простотии.
Тракия е лидер по изпълнения
За Марица и Струма нямам впечатления.
Тракия е лидер по изпълнения

За Марица и Струма нямам впечатления.

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нормално, едната е по-натоварена. А и батките ходят на Слънчака, не на Златните.
И като цяло не обичат северното, а южното. 


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани