Чисто нова или стара кола?
Модератор: Общи модератори
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Чисто нова или стара кола?
Интересно, аз познавам няколко човека с по 2-3 коли всяка за по над 100к и въртящи по общо 20к на година. Ще им кажа, че са ненормални според форума
И ако не всяка, то през година сменят по някоя от тях, я им писне я излезе новия модел...абе луди кво да ви кажа 


- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Чисто нова или стара кола?
b_u_b_o написа:Интересно, аз познавам няколко човека с по 2-3 коли всяка за по над 100к и въртящи по общо 20к на година. Ще им кажа, че са ненормални според форумаИ ако не всяка, то през година сменят по някоя от тях, я им писне я излезе новия модел...абе луди кво да ви кажа
В България може, в Германиям ,Италия и тн. малшанс.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Чисто нова или стара кола?
DigitalExile написа:b_u_b_o написа:Интересно, аз познавам няколко човека с по 2-3 коли всяка за по над 100к и въртящи по общо 20к на година. Ще им кажа, че са ненормални според форумаИ ако не всяка, то през година сменят по някоя от тях, я им писне я излезе новия модел...абе луди кво да ви кажа
В България може, в Германиям ,Италия и тн. малшанс.
Що, в Германия няма хора с пари които да имат повече от 1 кола ей така за разнообразие?

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Чисто нова или стара кола?
Аз винаги съм се чудил какви са тия тираджии дето въртят по 50К на година и то в Европа от всички места 
Тва може да е само служебна кола... и хич не е за хвалене.

Тва може да е само служебна кола... и хич не е за хвалене.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Чисто нова или стара кола?
Аз си мисля, че сме прекалено наплашени от истории (истински, разбира се..) за коли на 10на години и 5-600 хиляди км. Масово цифрите са тези, които Ачо написа. Гледах вече няколко коли в мобиле с шведска регистрация, техният пробег се вижда лесно, ами 80 % не са връщани. КОли на по 19-20 години са под 300 хиляди.. 

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: Чисто нова или стара кола?
Щатите където живота е “на колела” е прието средния пробег на една кола да е 12к мили на година...
50к км на година? Това е изключение и тази кола се използва за нещо много конкретно.
50к км на година? Това е изключение и тази кола се използва за нещо много конкретно.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Чисто нова или стара кола?
Аз познавам доста хора които си перкат по 100км дневно до работа и обратно което си е около 2к месечно и 20к годишно. Като сложиш и още макс 10к през уикендите и излиза едно число от 30к на година. Над това число вече си мисля че колата се използва за други дейности и е по-скоро служебна отколкото за лични цели. При служебни коли вече е друга история, там има случаи и над 200к за 1 година и не е показателно за нищо.
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: Чисто нова или стара кола?
200к км на година са точно 547,94 км на ден, това ако се кара всеки ден без почивка.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: Чисто нова или стара кола?
peshehodetz написа:200к км на година са точно 547,94 км на ден, това ако се кара всеки ден без почивка.


- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Чисто нова или стара кола?
Аз карам всеки работен (Пн-Птк) ден по 550 км, един от колегите върти по 700.... Масло сменяваме на 15 к км, (колите са гаранционни и такъв е сервизния интервал
) веднъж на месец и половина... Става въпрос за служебни коли разбира се...

"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: Чисто нова или стара кола?
Къде ги въртите тези км особено за България ако не излизате зад граница. Не за друго ма ми стана интересно как се прави такъв пробег в малка страна като нашата. Те тировете в щатите дето се не прибират по 25-26 дни в месеца и спят по камионите са около 10к мили/16к км месечно което е към 200к км годишно.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: Чисто нова или стара кола?
peshehodetz написа:Къде ги въртите тези км особено за България ако не излизате зад граница. Не за друго ма ми стана интересно как се прави такъв пробег в малка страна като нашата. Те тировете в щатите дето се не прибират по 25-26 дни в месеца и спят по камионите са около 10к мили/16к км месечно което е към 200к км годишно.
Предимно западна и централна Европа. В БГ също има случаи да върти по 10-15к за месец, но рядко.
Re: Чисто нова или стара кола?
Още не се съм сигурен колко е добра идеята, но се замислям следващата ми кола да е някой бензинов Пасат, Супърб или друго в този клас на 3-4 год и около 100к км... Карам около 12-14к км годишно и то основно градско и нещо не виждам смисъл от дизел. За нова нямам пари, за аналогично БМВ също... По-стари от това имах и не ми се занимава да реставрирам вече...
Иначе годишните км няма особен смисъл да се коментират, защото човек може да попадне на всякакви случаи... Примерно можех да взема 10 год Сивик на 70к км от първи собственик, 8 годишно Пежо 407 на 80к пак от първи собственик. Близък човек взе 5 год Мерцедес на 40к км., както и продадохме служебна кола на 5 год и 450к км...
Иначе годишните км няма особен смисъл да се коментират, защото човек може да попадне на всякакви случаи... Примерно можех да взема 10 год Сивик на 70к км от първи собственик, 8 годишно Пежо 407 на 80к пак от първи собственик. Близък човек взе 5 год Мерцедес на 40к км., както и продадохме служебна кола на 5 год и 450к км...
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Чисто нова или стара кола?
boris_dy написа:Още не се съм сигурен колко е добра идеята, но се замислям следващата ми кола да е някой бензинов Пасат, Супърб или друго в този клас на 3-4 год и около 100к км...
Вчера си взех колата от майстора и се разприказвахме за неволите около новите и старите таратайки. И той като тебе взел октавия за семейна евридейка, точно на 4г. и 60к км, с история и т.н. Вика за една година набих 3000лв. за ремонти и то само за части и то части с отстъпка и пак е наникъде тая кола вика. Нито върви, нито завива, нито спира. И той с Е39 и вика дърто, ама е 1000 пъти повече кола от октавията. Пуснал е октавията да се продава. Негова позната си купила ибиза 2010-а, пак с идеята по-нова, по-надеждна кола. Вдигам вика колата тя отдолу все едно на война е била, разбита и изгнила цялата. И сега вика едни поне 3000лв. ремонти и то само за да закърпят положението. И за новите Х-ове ми разправя и за М-ките ми разправя човека, и за Кайените ми разправя, абе хванах се за главата колко подводни камъни има покрай новите чикий и какъв можеш да си го набуташ, особено с доста новите или перформънс модели

Така, че колкото и да са "нови", току-що излезли от гаранция, ма с история, ма на малко км. и т.н. втората ръка си е втора ръка. Винаги може да те изненада брутално неприятно финансово и да те накара да намразиш марката. А шанса да те изненада именно с тези нови пръчки е голям. "Ама мойта е здрава, за Х години само масло и филтри". Ми радвайте се, че сте уцелили кола... и то, ако наистина е здрава и само масло и филтри. Щото мойта откак я взех преди 2.5 г. тропаше леко отпред, постепенно тропането се усили и до последно цялата кола вече возеше, като каруца, обаче за тези 2.5 г. колата мина през 4-5 различни майстори(включително най-прехваления форумен) и абсолютно всички до 1 бяха на мнение, че "колата е супер", "нищо ѝ няма, карай си я, не се филмирай". И както всичко си беше ОК и колата уж беше супер здрава, така и се оказа, че абсолютно всички тампони, за които можеш да се сетиш бяха скъсани, отзад мост и купе връзка нулева, отпред всичкото тампон от гумен/каучук бяха станали по-скоро на дунапрен. След смяната колата стана като от обява на горублянски търгаш - няма хлоп, няма троп, стана, като топка, не се усеща, като минава през неравности и малки дупки.