Велосипеди

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: В планината
Пол: Мъж

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от drevnia » 23 Май 2017, 8:17

Кросовете за в града и парка са си идеални. Само се чудя, кое му струва 700 лева

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от don_gori » 23 Май 2017, 8:41

Колеги в крайна сметка се спрях на Cross GRX8 или Cross Grip. Кой точно все още не съм измислил, но най-вероятно като отида на место ще се разбера.
Също да попитам магазини в Пловдив/Стара Загора където да ги продават, че чак до София не ми се идва и съответно да са коректни продавачите :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от In_Memoriam » 23 Май 2017, 10:06

Ако си 120 кг.+ не виждам кои спирачки няма да прегреят. 160мм диск върши чудесна работа до 80 кг. и умерени спускания, тоест за първо колело в масовия случай е идеален. Естествено спирачки никога не е лошо да има в излишък.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от KPETEH » 23 Май 2017, 12:01

На жената дето е 50 кила замених механичните 160-ки с хидравлични 180-ки, след което ми вика евала, супер е. Значи щом тя го казва, значи наистина е по-добре... Аз съм около 85 кила, си сложих 203мм отпред и отзад и вече спирам. Ако караш из гората надолу е важно да можеш да спреш бързо... Разликата е осезаема! Иначе едно време и аз съм спирал с маратонка в гумата и си беше ок :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от M5 » 23 Май 2017, 13:02

KPETEH написа:На жената дето е 50 кила замених механичните 160-ки с хидравлични 180-ки, след което ми вика евала, супер е. Значи щом тя го казва, значи наистина е по-добре... Аз съм около 85 кила, си сложих 203мм отпред и отзад и вече спирам. Ако караш из гората надолу е важно да можеш да спреш бързо... Разликата е осезаема! Иначе едно време и аз съм спирал с маратонка в гумата и си беше ок :mhihi:

От механични към хидравлични разликата е осезаема, но от 160 диск към 180 не знам дали ще се усети разлика в спирането.
Според мен по-големите дискове единствено се охлаждат по-добре и по-трудно прегряват при дълги спускания.
Накладките и апаратите са едни и същи за всички размери дискове, т.е. контактната площ между диска и накладките е една и съща.
Това са си мои разсъждения, може и да не са напълно верни.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от KPETEH » 23 Май 2017, 13:14

Верни са, но при мен задната си е механична и от 160 на 203, разликата отново е положителна, по-малко усилие се изисква да стискаш и по-бързо спираш.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 7.04.2012
Местоположение: Плевен
Кара: пил
Мечтае да кара: пил и да стигне жив
Детайли за колата: мътни

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от EH0260BB » 23 Май 2017, 13:59

При подмяна на спирачните дискове с по-големи трябва да се има впредвид и максимално допустимите от производителя на вилката размери.

Препоръчителният размер за диска на повечето бюджетни вилки е 160мм, максимум 180мм. Ако вече се сложи 200/203мм или по-голям, вилката доста ще се натоварва и усуква. Може и да се счупи.

Иначе ефективността на спирачките при продължителни спускания може да се подобри и с подмяна на органичните накладки с метални (синтеровани). При тях обаче за да работят добре трябва да се загреят до работна температура, а и ще "похапват" повечко дисковете...
40345

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от bum_bum » 23 Май 2017, 16:34

Аз все още си мисля, че 160 задна спирачка има потенциал, който просто можете да се учите да използвате преди да се минава нагоре. Че на един кросов 50сс задния му диск е толкова :dunno:

И на спускане спирането със задницата не е ли по-скоро колкото да балансираш тежеста за да не се прекантариш през кормилото?

Ако човекът няма сърце да ги пусне и да кара ще прегреят ако ще и 300мм да са.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 6.04.2007

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от alX3m » 24 Май 2017, 17:02

N.Mihaylovski написа:Момчета кривенето на задната капла няма общо със "задно окачване" завирането на ДОТ-а в спорачката се дължи на факта, че сте шибета и не пускате спирачката дори и за малко, диска е вентилиран и охлажда много бързо накладките и апарата, но трябва да пуснете спирачката за малко ;)
160 диск карам на състезателното колело като задна спирачка, малък ли е ? :roll: предна 203 с дот 5,1.
Колело за парка 160 диск му е перфектен, не забравяйте, че и 203 диск ще запалите ако стискате спирачката постоянно, също така има и различни видове накладки.
Колело за крос кънтри няма много място в стръмни планински пътеки където се развива висока скорост и има екстремни спирания, предвид височината на рамката и цялостната конфигурация на колелото.

Как се нарича колело с full suspension на български, та сложи задно окачване в кавички? И не пази ли каплите, дори и една идея?
Иначе дори и да не си тръгнал специално за спускане, не е изключено при някой преход да те изненада някоя стръмна, камениста и корениста пътека. А не може всички да сме състезатели по даунхил и супер смели и уверени ;) Всеки сам трябва да си прецени в крайна сметка, но "не бъди шубе" е малко труден съвет за изпълнение :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от In_Memoriam » 24 Май 2017, 17:11

alX3m написа:
N.Mihaylovski написа:Момчета кривенето на задната капла няма общо със "задно окачване" завирането на ДОТ-а в спорачката се дължи на факта, че сте шибета и не пускате спирачката дори и за малко, диска е вентилиран и охлажда много бързо накладките и апарата, но трябва да пуснете спирачката за малко ;)
160 диск карам на състезателното колело като задна спирачка, малък ли е ? :roll: предна 203 с дот 5,1.
Колело за парка 160 диск му е перфектен, не забравяйте, че и 203 диск ще запалите ако стискате спирачката постоянно, също така има и различни видове накладки.
Колело за крос кънтри няма много място в стръмни планински пътеки където се развива висока скорост и има екстремни спирания, предвид височината на рамката и цялостната конфигурация на колелото.

Как се нарича колело с full suspension на български, та сложи задно окачване в кавички? И не пази ли каплите, дори и една идея?
Иначе дори и да не си тръгнал специално за спускане, не е изключено при някой преход да те изненада някоя стръмна, камениста и корениста пътека. А не може всички да сме състезатели по даунхил и супер смели и уверени ;) Всеки сам трябва да си прецени в крайна сметка, но "не бъди шубе" е малко труден съвет за изпълнение :mhihi:


Задно окачване е в кавички, защото при този бюджет ще е пълен таш@к и много далеч от адекватно работещо такова, а пък заради него останалите компоненти ще са възможно най-скапаните. В пъти по-разумно е за тези пари да се вземе някой твърдак с по-висок клас компоненти, които гарантирам ще издържат повече при каквото и да е каране.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 6.04.2007

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от alX3m » 24 Май 2017, 17:23

In_Memoriam написа:Задно окачване е в кавички, защото при този бюджет ще е пълен таш@к и много далеч от адекватно работещо такова. В пъти по-разумно е за тези пари да се вземе някой твърдак с по-висок клас компоненти, които гарантирам ще издържат повече при каквото и да е каране.

И това е така, но ако вземеш прилична рамка, можеш да смениш амортисьора след време с по-висок клас, както и останалите компоненти, но ако ти се прииска окачване отзад, твърдата рамка няма да я срежеш... предполагам :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от In_Memoriam » 24 Май 2017, 17:29

За 700 лв. няма читави рамки. Ако ти се прииска все пак окачване вариантът е второ колело. С едно не е възможно да караш по всякакви терени и да ти е супер комфортно навсякъде.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Дизел
Мечтае да кара: Бензин
Детайли за колата: Touring

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от tihomair » 24 Май 2017, 17:32

In_Memoriam написа:За 700 лв. няма читави рамки. Ако ти се прииска все пак окачване вариантът е второ колело. С едно не е възможно да караш по всякакви терени и да ти е супер комфортно навсякъде.

Така е, но не е невъзможно. Личен опит. Важното е желание да има.

Изпратено от моят HTC 10 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от Hristo » 25 Май 2017, 6:45

Не съм си карал колелото от 12-13г. но нещо взех да се зарибявам да си джиткам по баирите. Да съживявам моя ноунейм 20г. байк няма смисъл, въпреки че скоростите много радват- шимано мегарейндж.
Искам да взема нещо планинско с преден аморт. може и без дискови спирачки, чух и мнения в полза на в брейковете, имало някакви с двойни накладки за сухо и мокро. Бюджета е до към 500 лв. Няма да се издиватедобре.много над колелото. Може и хибрид някакъв, но по- скоро планинско че ми се виждат по- здрави.
За тези пари какво ще препоръчате. Крос или Спринт е по- добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Покупка на велосипед...

Мнение от cmdkick » 25 Май 2017, 9:53

Hristo написа:Не съм си карал колелото от 12-13г. но нещо взех да се зарибявам да си джиткам по баирите. Да съживявам моя ноунейм 20г. байк няма смисъл, въпреки че скоростите много радват- шимано мегарейндж.
Искам да взема нещо планинско с преден аморт. може и без дискови спирачки, чух и мнения в полза на в брейковете, имало някакви с двойни накладки за сухо и мокро. Бюджета е до към 500 лв. Няма да се издиватедобре.много над колелото. Може и хибрид някакъв, но по- скоро планинско че ми се виждат по- здрави.
За тези пари какво ще препоръчате. Крос или Спринт е по- добре.

За тези пари няма колега, аз бях в твойта ситуация преди около година и на мен така ми казваха, ама аз си виках "е как да няма гледай т'ва къв лъскач е..." в крайна сметка си взех без амортисъори и дискови спирачки за тези пари, за няма и 2-3 месеца цената му я удвоих (истински педали, цял комплект спирачки и някои други дреболии) и в крайна сметка сега ако можех да върна времето назад, щях да дам същите пари ама за нещо по-истинско... Другия вариант е 2-ра употреба, ама аз тогава не разбирах нищо и не исках да рискувам и да се занимавам. :bchug:
Tires are evil - destroy them all ...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook