Вече никога АБС
Модератор: Общи модератори
ditko1 написа:GVT ходи си купи някакви читави накладки, и аз бях преди така с ментаци не си махай абс-а а си купувай читави работи за колата.
Кажи кви да взема?В момента съм с Ferodo Racing DS2500,кихнах 148 евро за тях в Италия.Бах мааму и там ако са почнали да продават ментаци.Утре ще направим диагностика,но си има некакъв шибан проблем.по горе някой предложи вариант на копче, и мисля ,че е най удачен.

- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
bam-bam написа:абе готина екстра си е ... като си купуваш кола доста продавачи наблегат че колата има АБС
Е боли ме ****, че има ABS !! Карал съм коли със и без тая прословута система и спирачките ги чувствам в пъти по-добре от тоа 3 буквен приятел. Нека блокирват гумите, к'ва им е работата



- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
ESP-то не е ли доста различно от ABS-a и като действие и като функция
п.с.Вънка народе, мъгла като СИРЕНЕ! и точно си мислех, че ся няма да ме видят жълтожилетковците, ама на... и те са хора, и в т'ва време хляб ядат..
а аз си мислех, брех тоя и палка са му сложили в аварийния тулкит


п.с.Вънка народе, мъгла като СИРЕНЕ! и точно си мислех, че ся няма да ме видят жълтожилетковците, ама на... и те са хора, и в т'ва време хляб ядат..





Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Дам, взаимно допълващисе са.Сега прочетох малко, но пак правят различни неща, едното следи да не блокират колелата, т.е. да имаш оптимално спиране, а другата да не губят сцепление, за да не поднасяш, като едната работи и без да си натиснал спирачката.Основната допирна точка между двете доколкото разбрах е, че и двете ползват спирачките за да си вършат работата..

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Честно казано ЗА, има си недостатъците и то не малки, но предимствата определено са повече и не случайно се монтира на всички съвременни коли 


- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
- BFM
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 441
- Регистриран на: 17.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: на 3-та
Абе карайте си без ABS, без накладки ако щете, само да не карате зад мен 

Силният прави толкова ,колкото може, слабият страда толкова ,колкото трябва!
- POL_Starshi
- Матрицата на SuPeR_FLY
-
- Мнения: 3637
- Регистриран на: 21.05.2007
- Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
- Пол: Мъж
- Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
- Мечтае да кара: и да е жив и здрав!
Ей,момци ABS-а не заменя задкормилното устройство.Той само ти помага да спреш по-бързо и по-сигурно!
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
ESP действа със системата ABS заедно.
не може да имаш ESP без да имаш ABS.
ABS-а удължава спирачният път, защото умната машинка решава, че е по-добре да не блокира колелата и тя си продължава, без изобщо да спре както предполагам е станало с момчето.
единственият плюс е че можеш да завиваш докато спираш, без да изгубиш управление, но това става и без ABS, от шофъори с повечко опит.
не може да имаш ESP без да имаш ABS.
ABS-а удължава спирачният път, защото умната машинка решава, че е по-добре да не блокира колелата и тя си продължава, без изобщо да спре както предполагам е станало с момчето.
единственият плюс е че можеш да завиваш докато спираш, без да изгубиш управление, но това става и без ABS, от шофъори с повечко опит.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
GVT написа:ditko1 написа:GVT ходи си купи някакви читави накладки, и аз бях преди така с ментаци не си махай абс-а а си купувай читави работи за колата.
Кажи кви да взема?В момента съм с Ferodo Racing DS2500,кихнах 148 евро за тях в Италия.Бах мааму и там ако са почнали да продават ментаци.Утре ще направим диагностика,но си има некакъв шибан проблем.по горе някой предложи вариант на копче, и мисля ,че е най удачен.
Драги приятелю,
Оправи си спрачната система. Не обвинявай за нечия некадърност АБС - а. АБС нито натиска спирачките, нито ги освобождава. Карал съм кола с блокиращи 100% колела поради липса на спирачен баланс между колелата и задействащ се АБС. При спиране педалът тропа и рита, спирачният път е малко увелчен, но не е ясно доколко е виновен само абс-а, но колата си заковава.
ТУка битува едно фундаментално неразбиране на системата на АБС, което аз лично като неразбиращ, да взема да обясня? Слушайте:
АБС функционира със система от сензори, използвани и от други системи като ЕСП и т.н. дето ги давате като невероятни, само дето аз кола с ЕСП без АБС не съм видял, може ли да ми покажете?
Та тея сензори как работят - най - просто казано следят оборотите на колелата и ги сравняват.
Когато някое от колелата не се движи с еднаква скорост с другите при натискане на спирачка, АБС задейства едно възвратимо, моментно освобождаване на спирачното усилие към съответното колело посредство медни циллиндри, алабала. Системата е ясна.
Къде е проблема?
АБС НИКОГА, повтарям, НИКОГА не действа на четерите колела едновременно по еднакъв начин. Няма и как. Единственият начин е четирите колела да се движат с еднаква скорост, а тогава АБС е изключен.
АБС на четирите колела действа независимо, и доколкото знам е защитена да НЕ РАБОТИ и на 4-те едновременно. Просто ако и четирите колела хипотетично се движат с различна скорост и АБС се включва да участва, той нагажда оборотите на трите по четвъртото, най - малко блокирало.
АБС увеличава спирачния път в стандартни условия. Но не го удължава с 2-3 километра, а до 2-3 % максимум. При големи скорости и твърде екстремни спирания АБС не работи. И намалява спирачния път на хлъзгави повърхности и при възможност от поднасяне.
АБС ако сработи, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ УСЕЩА. Пулсации на педала, може и звук.
Така че, драги GVT, положението е следното:
Ако АБС и само АБС ти беше проблема:
- Щеше да натиснеш педала и тогава педалът ти щеше да се върне обратно и евентуално да освободи спирачките, а не да не можеш да натиснеш педала. Не знам дал иси на моео мнение, но според мен е напълно невъзможно да имаш не постоянно зацепен ,а въобще не може да имаш задействан АБС ПРЕДИ да имаш натисната спирачка, както ти твърдиш
- щеше да усетиш намесата му по пулсации на педала, АБС не може да задържи педала ненатиснат, нито да действа еднакво на колелата, действието му е моментно и възвратимо, няма такова положение да изсмуче спирачната течност или да разтвори окончателно накладките
- нямаше да ти се освободят и 4-те колела едновременно, поне едно щеше да хване спирачка. Т.е. Щеше да имаш суркане и спирачен път, а ти се хвалиш, че такъв нямаш
Ти ако искаш, спирай си го. Проблемът си е твой, всеки от акъла си пати, аз лично предпочитам да го имам зимата и на снежец и завои.
Пожелавам ти приятно шофиране.
Но лично аз се съмнявам, че си решил проблема с невъзможността за натискане на педала. Дано да е това, но съм готов да се закълна, че не е само това и че даже може би въобще не е от това.
- POL_Starshi
- Матрицата на SuPeR_FLY
-
- Мнения: 3637
- Регистриран на: 21.05.2007
- Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
- Пол: Мъж
- Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
- Мечтае да кара: и да е жив и здрав!
Space написа:Както вече някои колеги казаха, АБС-а не работи добре с лоши гуми и не е добра екстра за хлъзгава настилка ... Това е и моето мнение. Когато гумите не са добри и пътя е хлъзгав се удължава много спирачния път ..
Ами то като е хлъзгав пътя и гумите калпави и Господ няма да успее да ни спре навреме!

<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
A_DUNCHEV написа:Space написа:Както вече някои колеги казаха, АБС-а не работи добре с лоши гуми и не е добра екстра за хлъзгава настилка ... Това е и моето мнение. Когато гумите не са добри и пътя е хлъзгав се удължава много спирачния път ..
Ами то като е хлъзгав пътя и гумите калпави и Господ няма да успее да ни спре навреме!
Дори да са читави гуметата, АБС-а пак ти увеличава спирачния път

_!_
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани