Колите с включени фарове - денонощно и целогодишно
Модератор: Общи модератори
- guns3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис
- Мечтае да кара: //М-Без Значение
Хаос написа:Твърдо ЗА светлините денем.
Много от вас мислят толкова егоистично, че чак ми се повдига.
Ми нали тези светлини не са за вас, а за останалите бе.
За детето, дето се гони с приятелчета на тротоара пред двора на училището. Това може да е твоето (да, точно твоето, дето го четеш това), или пък племенника ти...
За майката с количка, която може да се е разсеяла и да пресича "неправилно" на пешеходна пътека. Това може да е жена ти, или жената на брат ти. Или сестра ти.
Светлините са 100% знак, че не сте паркирал и се движите. Че е възможно да предприемете някоя неочаквана чупка в опит да избегнете поредната дупка, за да си запазите джантите.
Като карам на светлини ме забелязват по-лесно, предприемат по-малко рискови изпреварвания спрямо мен и моята траектория.
Как да не съм ЗА?

Последна промяна guns3 на 20 Май 2009, 23:18, променена общо 1 път
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Eva* написа:Кой, каквото ще да ми обяснява, че включените разреждат акумулатора, че гърмят крушки, че едва ли не вдигало разхода на гориво... да си гледа работата.
Например, ул.Незабравка в кв.Изток е като тунел. Ако, денем не си на фарове, пешеходците, които излизат от алеите на Парка са наистина застрашени. Като съм на фарове, определено ме виждат и не търчат да пресичат пред колата. А и ми е по-спокойно, че и другите участници в насрещното, също ме виждат. Такива участъци, стеснени, като тунели има много в градовете.
Лично аз бих подкрепила една инициатива, каране на фарове всеки ден. По навик от зимата, дори и днес сутринта си включвам фаровете.
Попринцип на алеята трябва ти да спираш

- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
Re: Колите с включени фарове - денонощно и целогодишно
saleen написа:Ето какво мъдруват народните любимци http://www.dnes.bg/article.php?id=71190
ама какви коментари праскат там - нашите не струват...
примерно:
"Защо не трябва да караме със светнати фарове през деня
Въпреки, че ми харесва да карам със светнати фарове през деня, искам да споделя и другата гледна точка. Ето това получих по имейл:
През 2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща:
Чл. 70. (3) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.)
Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години:
2002 – 959 жертви
2003 – 960 жертви
2004 – 943 жертви
2005 – 957 жертви
* поправката действа от 1 ноември 2006
2006 – 1043 жертви
2007 – 1006 жертви
2008 – 1059 жертви
Какъв е смисълът тогава да караме на светнати фарове през деня, ако това не намалява броя на загиналите? Оказва се, че светнатите фарове не само че не водят до по-малко жертви, ами и вредят на учасниците в движението:
1. През деня е достатъчно светло за да може един шофьор с нормално зрение да види едно пресичащо улицата дете. Но ако срещу него се движат автомобили с светнати фарове, те затрудняват забелязването на детето, тъй като то не свети и се вижда трудно между проблясващите светлини на подскачащите по улицата коли. Това е обяснимо тъй като зеницата на окото на шофьора е по-затворена следствие на естественото и пригаждане към по-силна светлина (тази на фаровете) за да пропуска по-малко количество светлина и така детето по-трудно се забелязва.
2. Трудна става и преценката на скоростта и разстоянието на автомобили с светнати фарове.
3. Мотоциклетите които досега единствени бяха задължени да ползват светлини през деня, вече не се различават от автомобилите и стават потенциални причинители за злополуки.
4. Ползването на къси светлини покачва между 3% и 8% разхода на гориво. Ето примерно изчисление на преразхода за една средна бензинова кола:
ДАДЕНО: разход: 6 литра/100 км, КПД на двигателя: 25%, КПД на алтернатора: 50%, калоричност на бензина: 42,7 MJ/kg, плътност на бензина: 750 kg/m3, консумация при светнати къси светлини: 200 W (2х55 W фарове, 2х15 W габарити, 2х10 W осветление на номера, 40 W разни осветления по таблото, купето, радиото)
За улеснение ще търсим консумацията за 1 час, тоест нужни са ни 200 Wh. Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720 kJ. За да произведе тази енергия, алтернатора трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват 1,44 MJ от двигателя. Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи 4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ. Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин, което е 180 ml като обем.
Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км."

аз съм за фаровете!

- guns3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис
- Мечтае да кара: //М-Без Значение
saleen написа:Хаос написа:Твърдо ЗА светлините денем.
Много от вас мислят толкова егоистично, че чак ми се повдига.
Ми нали тези светлини не са за вас, а за останалите бе.
За детето, дето се гони с приятелчета на тротоара пред двора на училището. Това може да е твоето (да, точно твоето, дето го четеш това), или пък племенника ти...
За майката с количка, която може да се е разсеяла и да пресича "неправилно" на пешеходна пътека. Това може да е жена ти, или жената на брат ти. Или сестра ти.
Светлините са 100% знак, че не сте паркирал и се движите. Че е възможно да предприемете някоя неочаквана чупка в опит да избегнете поредната дупка, за да си запазите джантите.
Като карам на светлини ме забелязват по-лесно, предприемат по-малко рискови изпреварвания спрямо мен и моята траектория.
Как да не съм ЗА?
Мда-майката бутаща бебешка количка пуска ксенона и пресича на пешеходната пътека...колко утопично само.
Точно облещените фарове на насрещните коли могат да попречат да се забележи пресичащото дете на пътя-много убедително го пишеше в линка, който пусна колегата
Аз спирам със тази Тема до тук!!! Като по стара традиция ние Българите казваме на половината свят че са Тъпи и Неразбиращи а ние сме най-великите разбирачи от всичко!!
Поздрави!!!

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
А да не говорим че има колеги които при силен дъжд и намалена видимост карат без никакви светлини.Това си е малоумно каране
Иначе съм ЗА светлините през деня.Отсреща ще те забележат по рано ако си включил късите светлини.Но не дълги и не халогени,а къси!


- Cobb
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 7.02.2009
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: V8
///milko way написа:© написа:някой спомена за пътуване до Бургас на включени светлини
ооох-голям кеф ще е да пътуваш от Сф до Ахтопол........като ти се изперчи онова голямо слънце на среща,като се заформят ония колони с хиляди коли (с включени фарове) и след 5-6ч взиране ще ми е много интересно дали ще е изпитал някакво удоволствие от пътуването или ще гледа катобухал
К'во хиляди бе брат ми, милиооооони колооони.Нямат свършване човеко разбери...
За какво се излагате бе хора...кажи не ме кефи да карам на фарове и т'ва е, к'ви са тия глупости де ги редите.
100w сваляли 10 коня...мойте като са 30w тряя свалят 3 коня така ли, или нещо не смятам убао ?
Разреждал се акумулатора...пак добре, че не са разгазирва, че глей к'во става тогава...
И тук ми се струва, че не е ви за фаровете, а че някой ви налага/принуждава да правите нещо...
- ИлХиТо
- ентусиаст
-
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Варна/Разград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 Individual
- Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
- Детайли за колата: една сбъдната мечта
Cobb написа:.......................И тук ми се струва, че не е ви за фаровете, а че някой ви налага/принуждава да правите нещо...
Много е вярно това, което казва колегата. Иначе по темата - винаги с включени къси светлини. И зиме и лете

ДАДЕНО: разход: 6 литра/100 км, КПД на двигателя: 25%, КПД на алтернатора: 50%, калоричност на бензина: 42,7 MJ/kg, плътност на бензина: 750 kg/m3, консумация при светнати къси светлини: 200 W (2х55 W фарове, 2х15 W габарити, 2х10 W осветление на номера, 40 W разни осветления по таблото, купето, радиото)
За улеснение ще търсим консумацията за 1 час, тоест нужни са ни 200 Wh. Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720 kJ. За да произведе тази енергия, алтернатора трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват 1,44 MJ от двигателя. Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи 4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ. Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин, което е 180 ml като обем.
Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км."
guns3 написа:Като по стара традиция ние Българите казваме на половината свят че са Тъпи и Неразбиращи а ние сме най-великите разбирачи от всичко!!
Toчно така е и ми се обръща всичко от мисълта, че това е технически автомобилен форум. То не бяха повишени разходи, то не бяха махане на клапани за картерни газове, то не беше тунинг...
Ама кво ли се учудваме, като 90% от форума са хора на 18г. състезатели.
Заблудени хора, ако ми твърдите че лятото няма смисъл от фаровете, означава че или карате от отпуск до отпуск на дълъг път и сте най-големите състезатели на пътя, и после 1 месец разправяте как някой с някъв "произволна марка кола" ви се е правил, ама сте го отлепили като мръсен парцал - бяла поличка, или просто тук се шири някво уникално тесногръдство. (не говоря за малки цици).
Всеки път като тръгна на някъде виждам някакви напълно изкукуригали хора, които карат в сумрака без капчица светлина по колата. Някакъв рейсър докато се стъмваше към 9 (още беше светло), караше злобно състезателската, дърпайки ръчни на малката си тунингована каруца, пак без грам светлинка.
Давате ли си сметка колко опасно е това? Тука... ангелчетата щели да изгорят, трафчето на ксенончето да замине, всякакви евтини тарикатски сметчици, като елементарната сигурност е на последно място. Аман от тарикати и кисели гъзета. Да лапат подкупи куките, нямам нищо против, на тоя народ не закон, ами сопа в гъза му трябва.
Това ли е смисъла на живота. Да свети ксенончето и ангелчетата да са ок?!
И честно?! Някой сериозно ли си мисли, че гори повече колата с тези консуматори? Генератора така и така е закачен и върти. На запалена кола на свободни обороти не знам на някой да му е паднал акумулатора.
А такава тъпотия като това, че състезателните коли карали без фарове... може би състезателните в Перник... там карат и без двигатели

Извинявам се за дългия и хранителен пост, но ми писна всичко живо да се запъва като свиня пред река като някой предложи нещо разумно. Имам някакво усещане, че всеки мрънка заради мрънкането. Разберете бе хора, държавата не е бедна, и географското й разположение е идеално, и природата й е хубава, но на хорицата са им бедни душичките. Аз като чух за проектозакона се зарадвах. Викам е ся ще има подкрепа най-малкото във форума... а то кво излезе?! Голф форум.
- .::Братоев::.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
liloff написа:ДАДЕНО: разход: 6 литра/100 км, КПД на двигателя: 25%, КПД на алтернатора: 50%, калоричност на бензина: 42,7 MJ/kg, плътност на бензина: 750 kg/m3, консумация при светнати къси светлини: 200 W (2х55 W фарове, 2х15 W габарити, 2х10 W осветление на номера, 40 W разни осветления по таблото, купето, радиото)
За улеснение ще търсим консумацията за 1 час, тоест нужни са ни 200 Wh. Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720 kJ. За да произведе тази енергия, алтернатора трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват 1,44 MJ от двигателя. Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи 4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ. Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин, което е 180 ml като обем.
Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км."guns3 написа:Като по стара традиция ние Българите казваме на половината свят че са Тъпи и Неразбиращи а ние сме най-великите разбирачи от всичко!!
Toчно така е и ми се обръща всичко от мисълта, че това е технически автомобилен форум. То не бяха повишени разходи, то не бяха махане на клапани за картерни газове, то не беше тунинг...
Ама кво ли се учудваме, като 90% от форума са хора на 18г. състезатели.
Заблудени хора, ако ми твърдите че лятото няма смисъл от фаровете, означава че или карате от отпуск до отпуск на дълъг път и сте най-големите състезатели на пътя, и после 1 месец разправяте как някой с някъв "произволна марка кола" ви се е правил, ама сте го отлепили като мръсен парцал - бяла поличка, или просто тук се шири някво уникално тесногръдство. (не говоря за малки цици).
Всеки път като тръгна на някъде виждам някакви напълно изкукуригали хора, които карат в сумрака без капчица светлина по колата. Някакъв рейсър докато се стъмваше към 9 (още беше светло), караше злобно състезателската, дърпайки ръчни на малката си тунингована каруца, пак без грам светлинка.
Давате ли си сметка колко опасно е това? Тука... ангелчетата щели да изгорят, трафчето на ксенончето да замине, всякакви евтини тарикатски сметчици, като елементарната сигурност е на последно място. Аман от тарикати и кисели гъзета. Да лапат подкупи куките, нямам нищо против, на тоя народ не закон, ами сопа в гъза му трябва.
Това ли е смисъла на живота. Да свети ксенончето и ангелчетата да са ок?!
И честно?! Някой сериозно ли си мисли, че гори повече колата с тези консуматори? Генератора така и така е закачен и върти. На запалена кола на свободни обороти не знам на някой да му е паднал акумулатора.
А такава тъпотия като това, че състезателните коли карали без фарове... може би състезателните в Перник... там карат и без двигатели.
Извинявам се за дългия и хранителен пост, но ми писна всичко живо да се запъва като свиня пред река като някой предложи нещо разумно. Имам някакво усещане, че всеки мрънка заради мрънкането. Разберете бе хора, държавата не е бедна, и географското й разположение е идеално, и природата й е хубава, но на хорицата са им бедни душичките. Аз като чух за проектозакона се зарадвах. Викам е ся ще има подкрепа най-малкото във форума... а то кво излезе?! Голф форум.
ама аз и друго съм забелязал във форума , двама или трима като подкрепят 1 мнение и сички като офце да да да хаха.
Иначе аз съм напълно съгласен с теб колега,затова и винаги карам с пуснати фарове създал съм си такъв навик още от както карах шофьорските курсове

Твърдо ЗА денонощно и целогодишно. Но и трябват читави фарове, а не такива дето единия му свети право в мозъка ти през очите, а другия да му служи за навигатор на самолетите
А за мотористите направо повече от задължително щото тия гадове изникват отникъде, а с фар в далечината поне можеш да си го мернеш и да имаш едно на ум че ще ти е близо след малко и дори да се пробва да те прескочи

А за мотористите направо повече от задължително щото тия гадове изникват отникъде, а с фар в далечината поне можеш да си го мернеш и да имаш едно на ум че ще ти е близо след малко и дори да се пробва да те прескочи

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Защо вместо да запълнят дупката която трябва да заобиколя, трябва да си светна фаровете?
МИГАЧИТЕ СИ ПУСКАЙТЕ, фаровете ако щете.
Много по-хубаво гласуване имаше в парламента, да се налагат санкции на фирмите за подръжка, заради дупките! Пък някакав келев депутат(не разбрах кой), ще развива теории как аз трябва, да ЗНАМ, че там има дупка и да се движа със съобразена скорост, за да я заобиколя без инцидент!
Иначе и аз по навик ги включвам постоянно, но не мисля че има ефект...
МИГАЧИТЕ СИ ПУСКАЙТЕ, фаровете ако щете.
Много по-хубаво гласуване имаше в парламента, да се налагат санкции на фирмите за подръжка, заради дупките! Пък някакав келев депутат(не разбрах кой), ще развива теории как аз трябва, да ЗНАМ, че там има дупка и да се движа със съобразена скорост, за да я заобиколя без инцидент!
Иначе и аз по навик ги включвам постоянно, но не мисля че има ефект...
///peter написа:Eva* написа:Кой, каквото ще да ми обяснява, че включените разреждат акумулатора, че гърмят крушки, че едва ли не вдигало разхода на гориво... да си гледа работата.
Например, ул.Незабравка в кв.Изток е като тунел. Ако, денем не си на фарове, пешеходците, които излизат от алеите на Парка са наистина застрашени. Като съм на фарове, определено ме виждат и не търчат да пресичат пред колата. А и ми е по-спокойно, че и другите участници в насрещното, също ме виждат. Такива участъци, стеснени, като тунели има много в градовете.
Лично аз бих подкрепила една инициатива, каране на фарове всеки ден. По навик от зимата, дори и днес сутринта си включвам фаровете.
Попринцип на алеята трябва ти да спираш
Защо? Аз си карам по Незабравка. Там, където има пешеходна - спирам. На алеята какво да правя?


Да караш Peugeot е страст!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
аз от както имам кола карам на включени фарове = 5 г. да, нищо не е в сравнение с повечето тук, но е достатъчно време да ми е напълно подсъзнателно действие... така че ми е се тая
а и да... никога не съм имал проблеми с колите, които съм карал заради това.

а и да... никога не съм имал проблеми с колите, които съм карал заради това.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани