Акциз .... светло бъдеще
Модератор: Общи модератори
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
VesoPesa написа:...
ама кой го инетесува това![]()
те м-ките ще се разчарколясват само в бг, а 320-те на свой ред ще стават масово с52
Ми те и сега така са бе

Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Не са безсмислени нито темата, нито отпадането на акциза.
Ако не беше акциза в момента щях да карам три-четири годишно бензиново Х5, а не японската гадост.
Ако не беше акциза в момента щях да карам три-четири годишно бензиново Х5, а не японската гадост.
- ivan1590
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Радвам се , че на това безумие и откровена простотия наречена акциз му идва края.Задава се времето на ентусиастите и феновете.Средностатистическия гражданин пак ще си купува малолитражки и икономични дизели, но за тези, за които автомобила е по-вече от средство за предвижване ще е добре.Много мечти ще станат реалност и това ме радва.Цигани, и всякакви други грам не ме интересуват и не смятан ,че акциза е решение за намаляване на катастрофите по пътищата, то по тая логика да се върнем на карети и файтони, че са по безопасни.А кой какво ще кара си е личен избор, ако някой иска да си дава цялата заплата за поддръжка на колата, аз не виждам нищо лошо, просто трябва да се затегне контрола върху техническите прегледи.
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Мишу написа:ми ако толкова ти е мерак за х5 що не каза че само акциза те притеснява съфорумци сме ще си помагаме
И аз се чудя защо не ги поисках от колегите от форума тези 15'900 лв. Направо не мога да повярвам колко глупаво съм постъпил!
- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
Гражданин събаря акциза за автомобили
Упорит пловдивчанин накара държавата да се откаже да събира акциз от по няколко хиляди лева върху внасяните в страната мощни автомобили.
От 1 януари 2010 г. колите, които се продават или внасят в България, няма да се облагат с акциз. Това пише в позиция на България по заведено срещу страната ни дело пред съда на Европейските общности в Люксембург. Вчера тя бе одобрена от правителството по предложение на финансовото министерство.
”Да, ще отменяме акциза за мощните коли от 1 януари 2010 г. И за старите, и за новите”, потвърди шефката на дирекция “Данъчна политика” към финансовото министерство Людмила Елкова.
В момента държавата прибира по 700 лв. за нова кола над 163 конски сили плюс 90 лв. за всяка 1,34 к. с. отгоре. За колите втора употреба пък облагането е по 35 лв. на конска сила за тези с двигатели между 163 и 201 к. с. и по 60 лв. за по-мощните.
До предложението за отмяна се стигна след като живеещият във Франция българин Петър Калинчев заведе дело срещу България за надвзет акциз от 2500 лв., обясниха експерти.
През 2007 г. той внесъл в България старо БМВ 530Д, на което бил начислен данък от 4900 лв. Според него той не дължи цялата сума, защото колата е внесена от ЕС.
“Наложеният акциз противоречи на договора за Европейската общност, който регулира общите митнически правила”, пише в изложението на Калинчев до съда.
"Позицията ни е, че след като страната ни към датата на присъединяване не е предявила резерви по отношение на акцизите, не би трябвало да допуска подобно двойно облагане за европейски стоки", обясни адвокатката на Калинчев, Катина Бончева.
Преди да съди държавата в Люксембург, пловдивчанинът обжалвал акта в регионална митническа дирекция в Пловдив и печели делото. Решението му обаче е обжалвано пред Върховния административен съд, който го праща в Люксембург. "Производството пред съда на Европейските общности цели да се даде тълкуване на европейските норми, а не да присъди обезщетение", обясни адвокат Бончева.
"Радвам се, че ще спестим на хората след нас доста пари", бе коментарът на бащата на Петър Калинчев.
Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
Вчера, веднага след решението на МС, шефът на бюджетна комисия Румен Овчаров и червеният депутат Петър Кънев спешно внесоха предложението за отмяна на акциза в бюджетна комисия. “Събирането ни бе отложено за вторник заради удължаването на парламентарното заседание. То обаче ще бъде прието”, обеща пред “24 часа” Петър Кънев.
Упорит пловдивчанин накара държавата да се откаже да събира акциз от по няколко хиляди лева върху внасяните в страната мощни автомобили.
От 1 януари 2010 г. колите, които се продават или внасят в България, няма да се облагат с акциз. Това пише в позиция на България по заведено срещу страната ни дело пред съда на Европейските общности в Люксембург. Вчера тя бе одобрена от правителството по предложение на финансовото министерство.
”Да, ще отменяме акциза за мощните коли от 1 януари 2010 г. И за старите, и за новите”, потвърди шефката на дирекция “Данъчна политика” към финансовото министерство Людмила Елкова.
В момента държавата прибира по 700 лв. за нова кола над 163 конски сили плюс 90 лв. за всяка 1,34 к. с. отгоре. За колите втора употреба пък облагането е по 35 лв. на конска сила за тези с двигатели между 163 и 201 к. с. и по 60 лв. за по-мощните.
До предложението за отмяна се стигна след като живеещият във Франция българин Петър Калинчев заведе дело срещу България за надвзет акциз от 2500 лв., обясниха експерти.
През 2007 г. той внесъл в България старо БМВ 530Д, на което бил начислен данък от 4900 лв. Според него той не дължи цялата сума, защото колата е внесена от ЕС.
“Наложеният акциз противоречи на договора за Европейската общност, който регулира общите митнически правила”, пише в изложението на Калинчев до съда.
"Позицията ни е, че след като страната ни към датата на присъединяване не е предявила резерви по отношение на акцизите, не би трябвало да допуска подобно двойно облагане за европейски стоки", обясни адвокатката на Калинчев, Катина Бончева.
Преди да съди държавата в Люксембург, пловдивчанинът обжалвал акта в регионална митническа дирекция в Пловдив и печели делото. Решението му обаче е обжалвано пред Върховния административен съд, който го праща в Люксембург. "Производството пред съда на Европейските общности цели да се даде тълкуване на европейските норми, а не да присъди обезщетение", обясни адвокат Бончева.
"Радвам се, че ще спестим на хората след нас доста пари", бе коментарът на бащата на Петър Калинчев.
Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
Вчера, веднага след решението на МС, шефът на бюджетна комисия Румен Овчаров и червеният депутат Петър Кънев спешно внесоха предложението за отмяна на акциза в бюджетна комисия. “Събирането ни бе отложено за вторник заради удължаването на парламентарното заседание. То обаче ще бъде прието”, обеща пред “24 часа” Петър Кънев.
- /ASTERIX/
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 21.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на китайско
absix написа:Ogi написа:Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
Еха, 15 бона напред другата година
Дори с лихвита ще трябва да ни ги върнат

- ((:BuKcu:))
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1853
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Мечтае да кара: F32 M4
Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
Хо- хо-хо
16 320 + 20 000 = 36 320


- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
Това е колкото добра новина, толкова и лоша...
Интересното е, че масово се радват хората. Това е добра новина за хора, които имат пари да си вкарат М-ка, примерно, без да си продават старата кола... Хората, които се надяват в момента да си продадат is-ките за 7 бона и не могат, като отпадне акциза и 3 няма да могат да им вземат
Незнам, колеги, защо масово се радвате, като колите, които караме в момента се обезценяват драстично.
Също така ще се напълни с Е36-ци М-повер, купени с клизма, които ще се поддържат с части втора употреба, което също е малко тъжно...
П.П: И все пак... честито, като цяло това е хубава новина и така е логично да бъде


Също така ще се напълни с Е36-ци М-повер, купени с клизма, които ще се поддържат с части втора употреба, което също е малко тъжно...

П.П: И все пак... честито, като цяло това е хубава новина и така е логично да бъде

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани