Мотористите във форума!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Какъв тип и колко мотоциклета притежавате?

Скутер
10
12%
Круйзър/Чопър
2
2%
Ендуро
2
2%
Мотор за гората/Крос
1
1%
Градски спорт/турист (нейкед)
12
14%
Шосеен спорт/турист
7
8%
Чист турист
4
5%
Пистов
3
3%
Притежавам един мотор
12
14%
Притежавам два мотора
3
3%
Притежавам три и повече мотора
3
3%
До 500сс
8
9%
500-750сс
6
7%
750-1000сс
8
9%
Над 1000сс
5
6%
 
Общо гласове : 86
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Мотористите във форума!

Мнение от drifty » 22 Юли 2025, 8:53

Аз умувам точно за такива кецове. Пък и не знам, до сега не съм виждал някой да кара симсон с ботуши. :dunno:
Аз все още умувам за покупка на по-голяма машина, но пак ще е като мотопед на фона на това, което карате повечето. Аз съм си наумил какво бих си взел и то е 250 кубика, 140-150кг. Предполагам сносни мото кецове ще предлагат някаква прилична защита.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Мотористите във форума!

Мнение от bum_bum » 22 Юли 2025, 9:53

Кецовете предлагат добра устойчивост на абразия.
Демек ако се изпързаляш и са вързани добре няма да си охлузиш пищялите.

Това, което им липсва сравнено с ботуша е аксиалната устойчивост.
Т.е. ако мотора те хвърли (което е малко вероятно да стане със симсоня или друг по-слаб мотор) и стъпиш накриво може да изкълчиш или счупиш глезена. Също и ако те затисне, но там е на късмет предполагам. Дори и много здрав ботуш като му легнат 250 кила отгоре вероятно ще поддаде, а и да не поддаде може просто да премести проблема по-нагоре - в коляното.

Другите потенциално опасни контактни точки са дланите.
Всичките тия еър-меър ръкавици, дори и по-внушително изглеждащите с карбони и разни такива гиздийки като се плъзнат по асфалт стават дупки. Поне един бонус, че при нас асфалта е като стъкло и е далеч по-малко абразивен от нормалния :mhihi:

Рамото и ключицата също го отнасят много често. Там вече помага само яке с адекватна collar bone защита.

Другото са бедрата - там гащи с протектори на бедрата.

Както и прасците. С къси гащи ако се плъзнеш по гръб, сещай се.
Гледам, че много народ карат в града с наколенки, които в 90% от случаите ще са безполезни. Може да запази коляното отпред ако изпуснеш мотора ама до там. Отзад повечето са отворени и при пързаляне по гръб няма много файда от тях.

И разбира се гръбния протектор и този на гърдите. Ама там травмите май вече идват при по-високи скорости.

Имаше преди години един много ям сайт с анализи на катастрофи и защитата, която е носена при тях, но вече не го намирам, дори не помня как се казваше.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Jordana » 22 Юли 2025, 11:22

Аз като паднах преди години на магистралата със 130 бях с маратонки и дънки , след падането бях по чорапи и с един крачол на дънките който висеше на парцали , тоест дънките станаха като бермуди за около 1-2 секунди . За 11 шева по краката няма нужда да споменавам то се подразбира че не съм ходил още 30-40 метра напред по асфалта , беше си полет . Даже докато лежах там първите минути имаше доста кървища висяха парчета кожа и месо , та ми заприлича на кост едното и викам сигурно съм счупил крак обаче изкарах късмет. Само ръката счупих .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1649
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ildivvy » 22 Юли 2025, 11:42

Все се каня да ви пратя някои рентгенови снимки, но все се отказвам... Няма нужда и смисъл най-вече! Колко да е здрав телешкия бокс, като костта го пробива, примерно? Всичко е късмет, късмет и много късмет! Останалото е много разум, но без късмет пак няма смисъл!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Spit-Fire » 22 Юли 2025, 12:37

Айде стига черногледство, не им трябва екипировка на хората колкото акъл. С екипировка без акъл е по-зле от без екипировка ама с акъл. Без екипировка и без акъл е най-зле, както са 80% от хората. Аз напоследък карам адски много от времето с 40-50 из града и се чувствам повече от комфортно. И човек има толкова много време да сканира и следи за потенциални ситуации. Не е като да летиш със 70-80 и да трябва да взимаш решения за секунда-две.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Мотористите във форума!

Мнение от drifty » 22 Юли 2025, 15:14

bum_bum написа:Кецовете предлагат добра устойчивост на абразия.
Демек ако се изпързаляш и са вързани добре няма да си охлузиш пищялите.

Това, което им липсва сравнено с ботуша е аксиалната устойчивост.
Т.е. ако мотора те хвърли (което е малко вероятно да стане със симсоня или друг по-слаб мотор) и стъпиш накриво може да изкълчиш или счупиш глезена. Също и ако те затисне, но там е на късмет предполагам. Дори и много здрав ботуш като му легнат 250 кила отгоре вероятно ще поддаде, а и да не поддаде може просто да премести проблема по-нагоре - в коляното.

Другите потенциално опасни контактни точки са дланите.
Всичките тия еър-меър ръкавици, дори и по-внушително изглеждащите с карбони и разни такива гиздийки като се плъзнат по асфалт стават дупки. Поне един бонус, че при нас асфалта е като стъкло и е далеч по-малко абразивен от нормалния :mhihi:

Рамото и ключицата също го отнасят много често. Там вече помага само яке с адекватна collar bone защита.

Другото са бедрата - там гащи с протектори на бедрата.

Както и прасците. С къси гащи ако се плъзнеш по гръб, сещай се.
Гледам, че много народ карат в града с наколенки, които в 90% от случаите ще са безполезни. Може да запази коляното отпред ако изпуснеш мотора ама до там. Отзад повечето са отворени и при пързаляне по гръб няма много файда от тях.

И разбира се гръбния протектор и този на гърдите. Ама там травмите май вече идват при по-високи скорости.

Имаше преди години един много ям сайт с анализи на катастрофи и защитата, която е носена при тях, но вече не го намирам, дори не помня как се казваше.


Благодаря!

Яке си взех с протектори на рамото, лактите и гърба по препоръка на колега тук от форума и съм доста доволен. Мисля да си взема и панталона, който върви с якето, тъй като якето ми хареса като качество на изработка, а и ще си пасват едно с друго и могат да се сглобят в цял "екип". Но са от друг магазин, а ваучерът, който ми подариха е само за Линсън, та затова обувки и ръкавици оглеждам там, за да завърша един що годе приличен сет екипировка.

Два пъти съм падал с мотор, все с ниска скорост, реално само моторите са падали, аз и в двата случая останах на крака. Единия път беше със симсонката с 20-25км/ч при спиране, другият път беше със Сузуки ГС 500, при излизане от полигона в Търново.

Вероятно късметът си играе наистина голяма роля. Имам доста познати, каращи 600-1000кубикови мотори с почти никаква екипировка и то с прилично високи скорости. Може би е въпрос на време някой да пострада, никой не знае.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: Мотористите във форума!

Мнение от dhtj » 22 Юли 2025, 15:43

drifty написа:Вероятно късметът си играе наистина голяма роля. Имам доста познати, каращи 600-1000кубикови мотори с почти никаква екипировка и то с прилично високи скорости. Може би е въпрос на време някой да пострада, никой не знае.


Всеки ден по фейсбук групите скърбят за различен моторист... Това е част от играта, която сме избрали да играем...

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook