Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alx написа:Никакво. Ама динамиката в ежедневието е умопомрачителна. Всичко накуп. По много. И веднага. Знаеш ли мощна електричка как изпреварва на двулентов път? Нищо практично или полу практично с двг не е дори в същата вселена…
Аз най-мощното, дето съм карал е Кона. Иначе Ъп-а май, че го усещах по-пъргав. Това до 60-70 някъде де


Миналата есен по Малинов имах интересен случай с един чичак като мен с бенве их50м и т.н., аз с мотора. Беше натоварил некво младо гадже и на светофара ме гледат, а тоя обяснява нещо. Вероятно нещо от рода как пори моторите като риби. С двама в критическата в бързи возила на светофара бързо усетих накъде отиват работите и на 3 поредни светофара го разстрелях показно. На последния и с лънч, че да ме запомни. При по-високи скорости и доускорения ще ме размаже, но явно и много собственици си мислят, че са далеч по-бързи от реалното.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
slatanic написа:Та очаквам с навлизане на електричките и то в частност бързите такива темите с размазани бмвта да бъдат изместени и на тяхно място да се появят тостерите.
Просто размазаните БМВ-та ще са електрически, нищо друго няма да е по-различно

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
adovet написа:На теслата мога да сложа спид лимит и да не може да се махне от друг, демек примерно ако я дам на дъщеря ми да кара да не може да вдига повече от 90, което реално като се замисля си е доста полезна екстра.
Тук не говорим за максимална скорост,а за ускорение което е нужно при изпреварване на двулентов път да речем.
Ограничението на скоростта трябва да е в главата не в колата.
Защото се налага някой път да ускорим рязко за да оцелеем и не е добре като колата каже...ми не става....

Еквивалентен проблем имах с гранда навремето.
На газ при кикдаун имаше момент в който изпарителя не смогва и газта става течна...мотора почва да преде и прекъсва губейки мощност.
Е да ама аз съм в насрещното,а срещу мен там напред идва тир,а аз съм по-средата на друг тир.
И бързо трябва да вземеш решение ще спираш и ще се скриеш зад тира до теб или ще се надяваш да изпревариш.
А тия решения младите шофьори...често не ги преценяват правилно.
Е поради тази причина накрая направих така,че след 4000 оборота колата минава на бензин и готово.

И без това основно върви в диапазона 1500-2500/3000.
Надал ли си повече газ от това...явно ще ти трябва и не искаш да имаш ограничение баш там...

- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
bum_bum написа:alx написа:Никакво. Ама динамиката в ежедневието е умопомрачителна. Всичко накуп. По много. И веднага. Знаеш ли мощна електричка как изпреварва на двулентов път? Нищо практично или полу практично с двг не е дори в същата вселена…
Аз най-мощното, дето съм карал е Кона. Иначе Ъп-а май, че го усещах по-пъргав. Това до 60-70 някъде деТеслъта вярвам е ненормална. Ма каква е ползата, нали уж всички тук караме разумно?
![]()
Миналата есен по Малинов имах интересен случай с един чичак като мен с бенве их50м и т.н., аз с мотора. Беше натоварил некво младо гадже и на светофара ме гледат, а тоя обяснява нещо. Вероятно нещо от рода как пори моторите като риби. С двама в критическата в бързи возила на светофара бързо усетих накъде отиват работите и на 3 поредни светофара го разстрелях показно. На последния и с лънч, че да ме запомни. При по-високи скорости и доускорения ще ме размаже, но явно и много собственици си мислят, че са далеч по-бързи от реалното.


Отделно Теслите вече остаряха и са евтини.
Очаквам, както казаха колегите, да станат масови много скоро и да стават все повече бели - тип, глей ся кво прай

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Това не е вярно изобщо , на максимална скорост теоретично можеш да минеш не повече от 50км с напълно заредена батерия . И то ако не ти прегрее батерията или мотора и да ти ограничи скороста електрониката . Което съм абсолютно убеден че ще стане много преди тия 50км . Ето го този се пробва да прави подобни пинизи , колата няколко пъти му ограничи скороста докато накрая прегря на 49ия км . Като имаш предвид че той не кара с топ скороста от 220км през цялото време а само на някакви минути колкото го пусна самата кола . И това е на хладното германско време , представи си на 40 градуса какво ще се случиadovet написа:твоята 2 дизеляк колко ще издържи на кикдаун???![]()
![]()
докато не дръпне масълцето от картера. Аз с моята тесла на кикдаун, дефакто на ограничителя от 225 ще мина около 200км. Интересно ми е бмвто дали ще изкара 200км на кикдаун у жегата сега или ще умре преждевременно
https://www.youtube.com/watch?v=B4oeV0Cgyk0
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Гледай Тайкана на ринга как му прегря батерията , ма напрао изпуши, 24 часа само. Или ако иксаш Давидич с теслите. бмв-то , тайкана и другите
И теоретично /демек на практика/ минаваш около 200 км с непрекъснати ускорявания, спирачки, ускорявания и всичкото това с газ до дупка.
И теоретично /демек на практика/ минаваш около 200 км с непрекъснати ускорявания, спирачки, ускорявания и всичкото това с газ до дупка.
Хм,хм...
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Това не е вярно изобщо , на максимална скорост теоретично можеш да минеш не повече от 50км с напълно заредена батерия . И то ако не ти прегрее батерията или мотора и да ти ограничи скороста електрониката . Което съм абсолютно убеден че ще стане много преди тия 50км . Ето го този се пробва да прави подобни пинизи , колата няколко пъти му ограничи скороста докато накрая прегря на 49ия км . Като имаш предвид че той не кара с топ скороста от 220км през цялото време а само на някакви минути колкото го пусна самата кола . И това е на хладното германско време , представи си на 40 градуса какво ще се случиadovet написа:твоята 2 дизеляк колко ще издържи на кикдаун???![]()
![]()
докато не дръпне масълцето от картера. Аз с моята тесла на кикдаун, дефакто на ограничителя от 225 ще мина около 200км. Интересно ми е бмвто дали ще изкара 200км на кикдаун у жегата сега или ще умре преждевременно
https://www.youtube.com/watch?v=B4oeV0Cgyk0
Ти въобще гледа ли клипчето или си дрънкаш глупости



- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
adovet написа:твоята 2 дизеляк колко ще издържи на кикдаун???![]()
![]()
докато не дръпне масълцето от картера. Аз с моята тесла на кикдаун, дефакто на ограничителя от 225 ще мина около 200км. Интересно ми е бмвто дали ще изкара 200км на кикдаун у жегата сега или ще умре преждевременно
Аз пак да си кажа, харесвам много и електричките, но все още не ми е дошло времето да си купя, такава каквато ми харесва.
Не искам и да правя сравнения, кое колко пробег имало.
Обаче, да отговоря на въпроса.
С колата от профила ми, съм правил много хайдушки карания. За кеф. За тва съм я купил. Поддържам я, но я карам как си требе за да ми доставя удоволствие.
При едно такова 190-250+, (няма да казвам къде), ми изписа range около 400км. Иначе range-a е около 950+ при нормално каране извънградско.
ПП. Грам масло не пипа. Проверявам го редовно и през idrive-a и през щеката. Да имат си old school щека

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Едно нещо се сетих сега за електричките от споменаването на силното ускорение. На кола с ДВГ тракшън контрола прави до 4 корекции в секунда на мощността подавана към гумите, а на електрическия тостер тракшъна прави до 1000 корекции в секунда на мощноста доставяна до гумите, което е показателно колко прецизни ще са автомобилите.

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
carmanf1 написа:adovet написа:
ПП. Грам масло не пипа. Проверявам го редовно и през idrive-a и през щеката. Да имат си old school щека
Наистина ли смяташ, че дизел каран във високи оборотие не пипа маслото? Знаеш ли масления сегмент при 3к оборота колко добре прибира маслото от стените на цилиндъра? Защото и на мотора ми и на колата ми карам ли ги във високи обороти си пият масълце, което е и нормално, защото масления сегмент не може да събира 100% маслото при тези обороти.

- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:Просто е заблуда, само напълването на 65 литров до горе е 3+ мин.
Специално заради теб днес засичах, пуснах си едно таймерче точно като влизах с колата в бензиностанцията, на 0:45 почна пистолета да пълни, на 2:20 спря и беше напълнил 49.99 литра, цъкнах веднъж да удари 50 литра и тва беше на колонката, тоест съм напълнил 50 литра гориво за минута и 35 секунди. После вътре ходих да платя карти за отстъпка и тн, опашки нямаше, на излизане от бензиностанцията таймера беше на 4:33, четири минути и тридесет и три секунди, та само ти си знаеш защо ти отнема 15 минути да заредиш един резервоар.
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
KUM4o написа:carmanf1 написа:adovet написа:
ПП. Грам масло не пипа. Проверявам го редовно и през idrive-a и през щеката. Да имат си old school щека
Наистина ли смяташ, че дизел каран във високи оборотие не пипа маслото? Знаеш ли масления сегмент при 3к оборота колко добре прибира маслото от стените на цилиндъра? Защото и на мотора ми и на колата ми карам ли ги във високи обороти си пият масълце, което е и нормално, защото масления сегмент не може да събира 100% маслото при тези обороти.
Ооо да. Смятам. Сменям масло винаги на около 7-8к км.
И винаги си е на макс, колкото е налято.
Щот го меря и след като го налеят новото, за всеки случай

Даже последния път бях вътре в сервиза на БМВ дилъра да гледам, колко сипват и кво правят

Просто щот ми е интересно
Последна промяна carmanf1 на 23 Юли 2023, 18:01, променена общо 1 път
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз пък днес минавах покрай Шела преди Кулата и имаше по 2 коли на всяка колонка. В 35 градуса. Те дали са минали за 59,3 секунди?
Иначе стигнах до Ситония без зареждане, но със спирки за кенеф, препълнен с хора и багаж. 13лв тотал. Май само една Г30-ка ме изпревари за целия път, да не кажете че съм пълзял с 90…
Иначе стигнах до Ситония без зареждане, но със спирки за кенеф, препълнен с хора и багаж. 13лв тотал. Май само една Г30-ка ме изпревари за целия път, да не кажете че съм пълзял с 90…
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Миналата седмица попътно ме настигна една Тесла, за съжаление не и знам моделите, имаше само надпис "Dual Motor".
Та имаше колона от 5-6 автомобила, които изпреварваха камион, аз последен, теслата се заби на задния ми номер. Разчисти се движението и дадохме газ (ток), тролея ми стоеше на задния номер и искаше да ме прескочи от 120 до към 180, пробвахме и на съседни платна и наистина ме разстрелваше до 180. От 180 до 200 на кантар, след 200 започваше да изостава, след 230 го губих.
Докато го изчаквах след 3-4 "ластика" в дясната лента Теслата се приближи и ме шашна с воя на вентилаторите си, наистина както казва Учителя "ракета", нещо се беше сгряло доста, пробвахме още веднъж от около 180, но около 200 нещо се случи и електричката забави.
Това е реалността, брутално ускорение, но донякъде и с 200км/ч в продължение на 200км
Случката се случи на германски аутобан, 335-цата е с дребни жокери, но беше със свален покрив.
Сравненията с М-ки .... малко по-натам.
Та имаше колона от 5-6 автомобила, които изпреварваха камион, аз последен, теслата се заби на задния ми номер. Разчисти се движението и дадохме газ (ток), тролея ми стоеше на задния номер и искаше да ме прескочи от 120 до към 180, пробвахме и на съседни платна и наистина ме разстрелваше до 180. От 180 до 200 на кантар, след 200 започваше да изостава, след 230 го губих.
Докато го изчаквах след 3-4 "ластика" в дясната лента Теслата се приближи и ме шашна с воя на вентилаторите си, наистина както казва Учителя "ракета", нещо се беше сгряло доста, пробвахме още веднъж от около 180, но около 200 нещо се случи и електричката забави.
Това е реалността, брутално ускорение, но донякъде и с 200км/ч в продължение на 200км

Случката се случи на германски аутобан, 335-цата е с дребни жокери, но беше със свален покрив.
Сравненията с М-ки .... малко по-натам.
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз пък се чудя що колегите с електричките, винаги държат да се докажат
И винаги се афишира, колко евтино било. Ми тя колата по начало си е пасив и то много лош.
Да не говорим, че хубавите електрички са много скъпи.
Ама на по-високи скорости, и по-продължително забавление, май никви ги няма. Може и да греша.
И още не мога да разбера що един с EQS се движеше с около 80 на една магистрала, да не кажа и по-бавно. Сигурно така му е било кеф на човека, знам ли.

И винаги се афишира, колко евтино било. Ми тя колата по начало си е пасив и то много лош.
Да не говорим, че хубавите електрички са много скъпи.
Ама на по-високи скорости, и по-продължително забавление, май никви ги няма. Може и да греша.
И още не мога да разбера що един с EQS се движеше с около 80 на една магистрала, да не кажа и по-бавно. Сигурно така му е било кеф на човека, знам ли.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани