Цените на горивата
Модератор: Общи модератори
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Цените на горивата 2018
Top Gun Maverick написа:Рейсингът на Шела скоро го чакам да чукне 3 левчета.
Сипвай само в неделя и върти схеми с точките....

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Цените на горивата 2018
С тези нови цени... скоро май ще забивам газ
И доста рязко скочиха. В резервоара още имам бензин на 2,24лв.
И това с "качете се на рейсове" е малко... Аз градско карам само на къси разстояния (на хубаво място съм, всичко ми е близо) и един резервоар би ми стигнал за месец, обаче извънградско въртя х2-х3 в километри. Варианта влак/автобус липсва почти. Ако не броим парите за поддръжката, в пари излиза същото, а като време е... двойно. Ама едно е двойно на един час каране, друго е двойно на 4 часа каране
За един уикенд да направя 15 часа по гари и път ми е малко екстремно.
Веднага се сещам и за двама приятеля в заводи около града. Имат някакъв служебен транспорт, но е неудобен. Времето за пътуване е 15мин срещу 1 час в посока.
Основната причина за покачването на горивата в момента е долара. Бая поскъпна спрямо еврото и съответно ни удря здраво. Едно време горивата бяха 10-20ст. отгоре при двойна цена на барела нефт, ама тогава долара беше евтин

И това с "качете се на рейсове" е малко... Аз градско карам само на къси разстояния (на хубаво място съм, всичко ми е близо) и един резервоар би ми стигнал за месец, обаче извънградско въртя х2-х3 в километри. Варианта влак/автобус липсва почти. Ако не броим парите за поддръжката, в пари излиза същото, а като време е... двойно. Ама едно е двойно на един час каране, друго е двойно на 4 часа каране

Веднага се сещам и за двама приятеля в заводи около града. Имат някакъв служебен транспорт, но е неудобен. Времето за пътуване е 15мин срещу 1 час в посока.
Основната причина за покачването на горивата в момента е долара. Бая поскъпна спрямо еврото и съответно ни удря здраво. Едно време горивата бяха 10-20ст. отгоре при двойна цена на барела нефт, ама тогава долара беше евтин


- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Цените на горивата 2018
29/10/2017 1 USD = 1.685 BGN
29/10/2018 1 USD = 1.723 BGN
?!
29/10/2018 1 USD = 1.723 BGN
?!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Цените на горивата 2018
Курса на долара спрямо еврото не е мърдал сериозно от пролетта , дори е достигнал дъно на годишна база . Разбира се такива ниски нива като от 2014г няма но и големи резки покачвания също няма . Евтиния долар може да предизвика минимално покачване на цените на петрола но това ношето тука си е чисто ловене на либа в мътна вода . Цената на петролните продукти зависи и от политическата обстановка освен от борсовите индекси така че едно такова рязко покачване като в момента може да се нарече и спекулативна цена .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Цените на горивата 2018
Пикът на нефта 140$ е на 3.07.2008г. Тогава долара е бил 1,35лв. И естествено, че това не е единствения фактор. Както Jordana рядко е прав
, има и много политика в това.


- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Цените на горивата 2018
TNT написа:Пикът на нефта 140$ е на 3.07.2008г. Тогава долара е бил 1,35лв. И естествено, че това не е единствения фактор. Както Jordana рядко е прав, има и много политика в това.
http://currency.okoto.info/#eyJkIjoiMjA ... QkdOIn0%3D
30.10.08
1 USD - 1.50044 BGN
оооффф аз ги гледам месец за месец ... ама си е факт че е чиста измама тва с бензина , поне да беше бензин
- Tsureto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 642
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535i
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: Цените на горивата 2018
https://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/deputat-dyrzhavata-niama-mehanizmi-da-namali-cenite-6088317
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
Re: Цените на горивата 2018
Честно казано Емил Димитров е прав до някъде. И ми е странен целият рев и молби към държавата да свали цените.
Лостовете на държавата с които може да се промени нещо на момента са акциз и ДДС. Акциза към момента е на минимално изискуемите нива по правилата на ЕС, но да игнорираме този факт и да приемем, че държавата може да се намеси.
Мисля, че хората изобщо не си дават сметка какво следва, ако се намали ДДС и акциз без да се пипа нищо друго.
При положение че имаме плосък данък, косвените данъци(акциз, ДДС) са единствения механизъм чрез който някакви средства се преразпределят от "богати" към "бедни". Отгоре на това акциза на горивата е налогът който гарантирано здраво "точи" от "богатите", съпоставено с акциз на цигари и алкохол. Ако държавата намали този акциз ние всички каращите коли биваме директно субсидирани за сметка на друга не толкова "богата" част от обществото.
Положението с ДДС е горе долу същото и създава прецеденти от рода на "щом субсидираме, горивата/шофьорите, защо да не намалим ДДС на основни хранителни продукти".
Това което държавата може да направи без действието й да има негативни последствия е да създаде условия са повече предлагане и конкуренция. Само че това нито ще има моментален ефект, нито е лесно, нито е нещо заради което се завързва протест.
А една сериозна част от останалите складове са бивши складове на Петрол продадени след фалита на КТБ на "наши хора".
Е тука е заровено кучето + рафинерията в Русе която периодично се "респектира".
Ако искаш да внасяш горива два пъти ядеш дървото(данъчни складове и държавен резерв) от Лукойл(или "нашите хора") в допълнение към всичките административни пречки от държавата. Единствените "луди" които го играят "конкуренция" на Лукойл са руснаци. Имаше кратко спречкване(по мутренски) когато Марешки купуваше от Сакса, но големият брат бързо постави непослушните по местата им и тези от Сакса, а и Марешки вече не правят пакости.
Лостовете на държавата с които може да се промени нещо на момента са акциз и ДДС. Акциза към момента е на минимално изискуемите нива по правилата на ЕС, но да игнорираме този факт и да приемем, че държавата може да се намеси.
Мисля, че хората изобщо не си дават сметка какво следва, ако се намали ДДС и акциз без да се пипа нищо друго.
При положение че имаме плосък данък, косвените данъци(акциз, ДДС) са единствения механизъм чрез който някакви средства се преразпределят от "богати" към "бедни". Отгоре на това акциза на горивата е налогът който гарантирано здраво "точи" от "богатите", съпоставено с акциз на цигари и алкохол. Ако държавата намали този акциз ние всички каращите коли биваме директно субсидирани за сметка на друга не толкова "богата" част от обществото.
Положението с ДДС е горе долу същото и създава прецеденти от рода на "щом субсидираме, горивата/шофьорите, защо да не намалим ДДС на основни хранителни продукти".
Това което държавата може да направи без действието й да има негативни последствия е да създаде условия са повече предлагане и конкуренция. Само че това нито ще има моментален ефект, нито е лесно, нито е нещо заради което се завързва протест.
..."Лукойл Нефтохим Бургас" и търговецът на едро и дребно "Лукойл България" държат 92% от данъчните складове за бензин и 82% от складовете за дизел.....
А една сериозна част от останалите складове са бивши складове на Петрол продадени след фалита на КТБ на "наши хора".
По Закона за запасите от нефт и нефтопродукти всеки вносител (от ЕС и от трети страни) е длъжен да поддържа 60-дневни запаси за извънредни ситуации в количество, пропорционално на направения от него нетен внос спрямо общия през предходната календарна година............според регистрите на Държавна агенция "Национален резерв" - групата "Лукойл" държи 74% от общия обем на всички подобни складове за дизел и почти 90% от тези за бензин.
Е тука е заровено кучето + рафинерията в Русе която периодично се "респектира".
Ако искаш да внасяш горива два пъти ядеш дървото(данъчни складове и държавен резерв) от Лукойл(или "нашите хора") в допълнение към всичките административни пречки от държавата. Единствените "луди" които го играят "конкуренция" на Лукойл са руснаци. Имаше кратко спречкване(по мутренски) когато Марешки купуваше от Сакса, но големият брат бързо постави непослушните по местата им и тези от Сакса, а и Марешки вече не правят пакости.
Последна промяна TheDriver на 05 Ное 2018, 13:02, променена общо 1 път
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Цените на горивата 2018
И като не могат да пипат акциза и ддс-то на горивата заради бюджета , защо Лукойл все е на загуба и не внася нищо в този бюджет?!
Руснаците как спряха покачването на цените: министъра излезе и каза,че ако продължават да качват цените , ще им качи акциза за износ! Защо тук никой не заплаши Лукойл , че ако продължи да качва цените , ще има данъчна ревизия за годините назад , в които не са внасяли данък печалба!Ето един елементарен лост!
p.s.То е ясно защо!Това са риторични въпроси , но не е вярно ,че държавата няма механизми
Руснаците как спряха покачването на цените: министъра излезе и каза,че ако продължават да качват цените , ще им качи акциза за износ! Защо тук никой не заплаши Лукойл , че ако продължи да качва цените , ще има данъчна ревизия за годините назад , в които не са внасяли данък печалба!Ето един елементарен лост!
p.s.То е ясно защо!Това са риторични въпроси , но не е вярно ,че държавата няма механизми
Re: Цените на горивата 2018
Да де, но не се протестира за това, нито за положението с данъчни складове, резерв и втора рафинерия за което казах.
Това което аз виждам като изявени искания е "държавата да понижи цените на горивата , може да се намеси с акциз и ДДС" . Т.е. и на протестиращите малко или много им е ясно че монопола на Лукойл е непоклатим и за това натискат там където има някакъв шанс нещо да стане без да му мислят много за последствията.
Директен удар по Лукойл не мисля че е възможен , колкото и да ни се иска. Дори да си изберем най-проамериканското и анти-руско правителство, на никой не му стиска за това.
Един държавен данъчен склад и хранилище за националния резерв обаче са възможни, както и административни облекчения за вносители. Вместо Лукойл да рържи 90% ще държи 70%.
Като отслабим малко хватката може и да опитаме нещо друго след време.
Това което аз виждам като изявени искания е "държавата да понижи цените на горивата , може да се намеси с акциз и ДДС" . Т.е. и на протестиращите малко или много им е ясно че монопола на Лукойл е непоклатим и за това натискат там където има някакъв шанс нещо да стане без да му мислят много за последствията.
Директен удар по Лукойл не мисля че е възможен , колкото и да ни се иска. Дори да си изберем най-проамериканското и анти-руско правителство, на никой не му стиска за това.
Един държавен данъчен склад и хранилище за националния резерв обаче са възможни, както и административни облекчения за вносители. Вместо Лукойл да рържи 90% ще държи 70%.
Като отслабим малко хватката може и да опитаме нещо друго след време.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Цените на горивата 2018
Да,воля няма , лостове има много!
BG е с най-ниската ставка на възможен акциз в целия EU, не за да са ниски цените , а за да е максимална печалбата на Лукойл!
От 1л бензин държавата печели най-малко от всички страни в EU ! При крайна цена близка до другите държави , става ясно че рафинерията печели най-много в сравнение с останалите рафинерии в Европа!Не е ли време малко да я понатиснат тази рафинерия?!
BG е с най-ниската ставка на възможен акциз в целия EU, не за да са ниски цените , а за да е максимална печалбата на Лукойл!
От 1л бензин държавата печели най-малко от всички страни в EU ! При крайна цена близка до другите държави , става ясно че рафинерията печели най-много в сравнение с останалите рафинерии в Европа!Не е ли време малко да я понатиснат тази рафинерия?!
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Цените на горивата 2018
dr.peshev написа:Да,воля няма , лостове има много!
BG е с най-ниската ставка на възможен акциз в целия EU, не за да са ниски цените , а за да е максимална печалбата на Лукойл!
От 1л бензин държавата печели най-малко от всички страни в EU ! При крайна цена близка до другите държави , става ясно че рафинерията печели най-много в сравнение с останалите рафинерии в Европа!Не е ли време малко да я понатиснат тази рафинерия?!
помисли си пак кой решава нещата тук
https://www.dw.com/bg/%D0%BA%D0%B0%D0%B ... a-19226199
Re: Цените на горивата 2018
Аз не виждам кой или какво може да натисне Лукойл. Като цяло натискането на Лукойл минава през скъсването на едни зависимости от изток.
Дори утре да си изберем Радан, Христо и компания(аз поне не виждам някой, който да изглежда повече про-амеркански от тях), те пак няма да имат силата да натиснат Лукойл.
Ние като общество сме разделени и половината си искаме Русия, как ще скочим срещу руската зависимост?
ЕС и тях не ги виждам как ще ни помогнат
Дори утре да си изберем Радан, Христо и компания(аз поне не виждам някой, който да изглежда повече про-амеркански от тях), те пак няма да имат силата да натиснат Лукойл.
Ние като общество сме разделени и половината си искаме Русия, как ще скочим срещу руската зависимост?
ЕС и тях не ги виждам как ще ни помогнат

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Цените на горивата 2018
TheDriver написа:Аз не виждам кой или какво може да натисне Лукойл.
Аз виждам ама на никой не му се ходи пеша за седмица поне

На мен протест с автомобили срещу високите цени на горивата ми изглежда като протест срещу скъпото месо с ядене на пържоли.

- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Цените на горивата 2018
И то особено тези от Клуб 300 к.с. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick