Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
BMW_POWER написа:В нашето село такова нещо няма
Не, просто не знаеш, както е по голяма част от темите, които коментираш, като крайна инстанция - https://www.electrify-canada.ca/pricing/
Idle Fee: Once charging stops, you pay $0.40/min. after a 10-minute grace period.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Spunky написа:BMW_POWER написа:В нашето село такова нещо няма
Не, просто не знаеш, както е по голяма част от темите, които коментираш, като крайна инстанция - https://www.electrify-canada.ca/pricing/Idle Fee: Once charging stops, you pay $0.40/min. after a 10-minute grace period.
Четеш това в нета. Но на практика не е така. Дадох ти директен пример. Безплатна зарядка, когато си платиш $14 паркинг.
Location OT050 - 125 Zaida Eddy Private (ZIBI)
Линка го дадох по-горе.
Location OT465 - 1300/1310 McWatters
Ottawa, ON, K2C 3M5
Плащаш си зарядката и паркингът ти е безплатен .
Горните са извадени от Ап-ът в телефона ми

- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Колега ти правиш ли разлика между платен паркинг и бензиностанция? Това, че има платени паркинги предлагащи допълнителна екстра - възможност да си заредиш ел. автомобила не виждам какво общо има с обществените зарядни станции.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
nthnl написа:Колега ти правиш ли разлика между платен паркинг и бензиностанция? Това, че има платени паркинги предлагащи допълнителна екстра - възможност да си заредиш ел. автомобила не виждам какво общо има с обществените зарядни станции.
Колега, ти правиш ли разлика между паркинг в града и паркинг (място за почивка) на магистралата?
"Обществени зарядни станции" с моето село няма нито една

Всъщност може би има. Това е пред големите магазини, които предлагат и място за зарядка. Но там имаш като цяло лимитирано време за престой. Между 90 и 120 минути. Включваш си колата, пазаруваш в мола или там каквото и да е и в рамките на 2 часа се изнасяш. И това важи за всички, не само за електричките. Това е нещо съвсем различно. Както писах по-горе, всеки паркинг с над Х места (не ме карай да ровя колко, моля те), задължително трябва да има и определен брой места за електрически автомобили, оборудвани със зарядни станции. И никой и никъде не може да те мръдне за времето, за което си платил. Или за времето, което си седял вътре и плащаш на бариерата после.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Не знам, АЛХ да каже, за Тесла чарджърите съм сигурен, след като колата ти се зареди дали до 100% или там доколкото си казал и продължава да е на кабела, тесла те чарджат за времето, което не си се махнал след като си заредил. 1 евро на минута ли беше..нещо такова.
Хм,хм...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Не знам, Тесла да имат собствени паркинги. Това не го коментирам. Тесла подписва договор със собственика на паркинга за изграждане, подръжка и т.н. зарядни станции, места и т.н. Начинът на плащане се определя съобразно това, как са се разбрали страните. Не е задължително на два различни пракинга договорите между страните да са еднакви. Това не касае по никакъв начин клиентите. Моджо може да подпише договор с Тесла и те да инсталират всичко на неговия паркинг. Мождо може да пусне безплатна зарядка за клиентите си, щом паркират колите си при него. Това е негово право и Тесла в случая няма нищо общо.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Има щото Тесла чарджърите са си собственост на Тесла и те определят кое и как. Ако искаш чарджър ще си по техните правила, не по твоите. Ако не искаш - направи си сам. Могат да ти плащат наем или да те чарджат теб ако има застояли се коли на кабела. Ама пак ще е както те кажат.
Доскоро не го знаех, ама даже в БГ чарджъра си е собственост на Тесла и каквото е по цял свят същото е и тука. Франчайз нема.
Доскоро не го знаех, ама даже в БГ чарджъра си е собственост на Тесла и каквото е по цял свят същото е и тука. Франчайз нема.
Хм,хм...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Моджо написа:Има щото Тесла чарджърите са си собственост на Тесла и те определят кое и как. Ако искаш чарджър ще си по техните правила, не по твоите. Ако не искаш - направи си сам. Могат да ти плащат наем или да те чарджат теб ако има застояли се коли на кабела. Ама пак ще е както те кажат.
Доскоро не го знаех, ама даже в БГ чарджъра си е собственост на Тесла и каквото е по цял свят същото е и тука. Франчайз нема.
Не съм виждал договор на паркиг и Тесла. Говоря за масовите договори. В края на краищата, дали от горе ще пише Тесла или нещо друго, това няма никакво значение. Клиентът идва и зарежда.
https://www.google.ca/maps/@45.3984463, ... 384!8i8192
Ето тук клиентите не плащат паркинг, щом си зареждат колите. И нямат ограничение, колко време ще стоят.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Alexch написа:не бих си купил френска или италианска масовка).
благодаря за участието. следващия път като решиш да спориш за спорта просто ми кажи, че да не се хабя да пиша

Така, че в класовете където французите са силни, на практика няма търсене на американския пазар, че да ги определяш като боклуци.
една тойора корола/ хонда сивик са едни от най- продаваните коли в америка. същото и за кемри/акорд. французите имат доста модели в този размер, но както казах не могат да пробият и не се е и пробват защото си знаят, че не стават и единствената им игра е да продават на по- финансово зависими европейци и останалите безалтернативни пазари...
Който си мисли, че за разработването на един модел на Бенц АМГ са похарчени повече пари отколкото за разработката на примерно Форд Мондео/Фюжън, просто не разбира принципите на проектирането в автомобилостроенето, както и на ценообразуването след това.
толкоз по- зле - инвестираш едни пари и за тях едните получават амг а другите... форд фюжън. аз ако съм лидер на вторите ще има сериозни сътресения и търсене откъде издиша бизнес модела ... което ще е още едно доказателство, че куца кухня ражда... куци ястия
а за това колко били продавали... то и мкдоналдс продава милиони бъргъри ама това не значи, че стават за нещо... а просто са единственото което по- непретенциозните могат да си купят.
знам, че звучи елитистки, ама дай да наричаме нещата с истинските им имена. аз бих карал по- стар немец вместо нов французин/ италианец без да се замислям ако това ми бяха изборите.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
BMW_POWER написа:Как ще го накараш да дойде и да си я изключи, защото някой друг ще трябва (евентуално) да включи неговата?
има и един друг момент- на какъвто и паркинг да си- ако си си сложил колата и тя се е заредила (чарджъра го показва) и седи там включена продължително време, особено ако "захапва" куплунга и не го пуска много е верятно да си я намериш я със строшен куплунг, я със ключ през вратите или поне с бележка на стъклото...
за чарджърите- аз не-тесла чарджъри които да ти взимат пари като си зареден и седиш там не съм видял. видял съм такива дето след Х часа се изключват независимо дали си приключил или не, но такива дето взимат пари за стоене зареден - не съм виждал до сега.
като порасне бройката на колите и хората научат зареждалата къде са шанса да се доредиш ще е малък. повечето хора ще трябва да зареждат по домовете си... и идваме на проблема с преносната мрежа. стандартното домашно левъл 2 зареждало е на 30 ампера... на 240 волта - 7.2 киловата- и това не е пикова мощност а константна- с часове .. плюс нормалната консумация на къщата....... колко домове/ зареждала преди подстанцията да гръмне?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ще опънат нови кабели, колко му е.
Абе решат ли, че така ще, няма значение нищо.
Сега колко ще струва е друг въпрос и дали ще има плащачи, но може да стане по-скъпо отколкото да караш 5-6л бензин в един момент.
Нали в другата тема с цените на горивата е същия филм.
Абе решат ли, че така ще, няма значение нищо.
Сега колко ще струва е друг въпрос и дали ще има плащачи, но може да стане по-скъпо отколкото да караш 5-6л бензин в един момент.
Нали в другата тема с цените на горивата е същия филм.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
ввв.теслА.цом
"For every additional minute a car remains connected to the Supercharger, it will incur an idle fee. If the car is moved within 5 minutes, the fee is waived. Idle fees only apply when a Supercharger station is at 50% capacity or more. Idle fees double when the station is at 100% capacity."
Като fee сигур е различна в зависимост от страната, ама има.
"For every additional minute a car remains connected to the Supercharger, it will incur an idle fee. If the car is moved within 5 minutes, the fee is waived. Idle fees only apply when a Supercharger station is at 50% capacity or more. Idle fees double when the station is at 100% capacity."
Като fee сигур е различна в зависимост от страната, ама има.
Хм,хм...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alekangg написа:Ще опънат нови кабели, колко му е.
Абе решат ли, че така ще, няма значение нищо.
Сега колко ще струва е друг въпрос и дали ще има плащачи, но може да стане по-скъпо отколкото да караш 5-6л бензин в един момент.
Нали в другата тема с цените на горивата е същия филм.
Те така ако се опъваха кабелите...милиардер и аз да съм станал до сега.


Тая инфраструктура такива пари струва дето ни една тесла не може да ги оправдае.
И не на последно място освен преносна мрежа са необходими и източници на енергия,а последно време натискат на зеленото което в повечето случаи като се скрие слънцето и....
те така...
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alx написа:единствената им игра е да продават на по- финансово зависими европейци
Въопроса не е до финансовото положение, а до манталитета. Познавам французи (жената е българка) адвокати в Париж които са много далеч от финансово зависими, в същото време карат Пежо 308, а на децата са купили някво старо рено, колкото да се придвижват. Просто там не им пука грам кво карат, важното е да им върши работа. Така са и повечето европейци като цяло. Докато при американците, задалжително трябва да тежи поне 2 тона и половина и да има поне 300 коня. За кво са им като повече от 70 мили не вдигат и те не знаят, ама да има, там манталитета е от всичко, по-много.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
А на каква цена таксуват зареждането на електро автомобили?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани