Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Модератор: Общи модератори
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
TheDriver написа:...
Идеята е, че когато карате заедно с позната кола зад теб, в кордон така да кажем, е нужно по-малко време за реакция и ситуацията е по-проста - аз поглеждам отзад и за миг виждам, че моя човек ме следва в лява лента - значи мога да предприема изпреварване, спокоен че с човека зад мен караме заедно и той вече е заел лявата лента и за мен - пази ме един вид. Докато, ако никой не те пази отзад е нужно малко повече време за да видиш налита ли нещо, с колко, на колко разстояние, имаш ли време за маневра или не... тва са си мои възприятия и разбирания, стил на каране ако искаш, но е проверено и работи. Единствената ми цел е да стигна бързо и безопасно, според условията.
А за спокойствието - прав си, но аз не целя да ми е спокойно - ако искам да ми е спокойно, пия две ракии и някой друг да кара, но на малко хора мога да се доверя да имат сходни маниери на каране - малко като М. Шумахер съм - или той или никой, когато беше казал на един таксиджия, че той ще кара таксито

Последна промяна SASquach на 15 Авг 2017, 12:18, променена общо 1 път
make bitches make me sandwiches!!!
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
SASquach написа:не ви разбирам какво толкова се чудите.
Чудим ти се как обясняваш 2 страници, че е нормално да засичаш по-бързите от теб по магистралата



- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Ше ескалират нещата



Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
TNT написа:SASquach написа:не ви разбирам какво толкова се чудите.
Чудим ти се как обясняваш 2 страници, че е нормално да засичаш по-бързите от теб по магистралатаТой не бил преценил, той не знам си кво
Аз единствено разбрах (а гледам и останалите колеги), че си засякъл Е60-то. Ако се налага да си коригира скоростта, значи го засичаш - точка.
Това е пресилено вече.
По тази логика, батките трябва да слагат на темпомат 200-220 и да перкат Бургас-София без да натиснат спирачката..
Не знам нейде по света такова чудо, дори напротив. "Батки" каращи с 200 или 250 се съобразяват, когато някой се изпречи пред тях на 100м с 130-140 примерно и си спират без да се жалват.
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
TNT написа:...
Никого не съм засякъл! Нали ако го засека със 140, а той е със 190 ше станеме на ваденки 3 коли... Значи, кара с 50+ над ограничението, не спазва дистанция, не ползва светлинни сигнали, но аз съм виновен, че съм го "засякъл" понеже видиш ли съм си позволил да се изтегля малко по-рано за изпреварване в лява, за да не си убивам скоростта. Със 140 не бавя никого! Не съм длъжен да скачам на спирачки, за шофьор, който си бърше гъза с правилника за движение. Той вижда, че карам пред него на ляв мигач и съм започнал изпреварване - ако за теб засичане е да те накарат да върнеш газта до ограничението - ок, засякох го зверски, но не съм му изскачал в лентата, щях ли да пиша двете страници, ако беше така... Аз съм в ограничението - той не, аз спазвам дистанция - той не, аз ползвам мигач - той не. I'm out./
make bitches make me sandwiches!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
SASquach написа:Видях че кара доста по-бързо от мен, а аз бях малко над ограничението – да кажем 145км/ч. Веднага пуснах ляв мигач, тъй като след секунди ми предстоеше да започна да изпреварвам камион и кола пред него.
Чл.42. ал.1 Преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
Видял си го, че те изпреварва, но въпреки това си подал мигач и си тръгнал в нарушение на горното. Той с колко се движи не е твоя работа. За това са органите на КАТ- пътна полиция и той е отговорен пред тях.
Ти си спазваш закона, пък той да прави каквото ще, защото ако/като се ударите никой няма да те оневини за това, че ти си му отнел предимството, защото се движел по-бързо от разрешеното.
При много хора забелязвам тая тенденция при изпреварване. Вижда, че някой лети отзад, но въпреки това тръгва да изпреварва, като му отнема предимството, щото видиш ли аз движейки се с максимално разрешената скорост съм с предимство едва ли не.

За "пилотното каране" и "чистене" по-добре да си замълча.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
SASquach написа:Никого не съм засякъл! Нали ако го засека със 140, а той е със 190 ше станеме на ваденки 3 коли... Значи, кара с 50+ над ограничението, не спазва дистанция, не ползва светлинни сигнали, но аз съм виновен, че съм го "засякъл" понеже видиш ли съм си позволил да се изтегля малко по-рано за изпреварване в лява, за да не си убивам скоростта. Със 140 не бавя никого! Не съм длъжен да скачам на спирачки, за шофьор, който си бърше гъза с правилника за движение. Той вижда, че карам пред него на ляв мигач и съм започнал изпреварване - ако за теб засичане е да те накарат да върнеш газта до ограничението - ок, засякох го зверски, но не съм му изскачал в лентата, щях ли да пиша двете страници, ако беше така... Аз съм в ограничението - той не, аз спазвам дистанция - той не, аз ползвам мигач - той не. I'm out./
Приеми нещата така - пред Е60 не се изскача дори да е на километър назад, особено ако е дизелово щото те вървят най-много и с под 200 км/ч за тях е смешно и дори унизително да се движат.


The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
bum_bum написа:Видял си го, че те изпреварва
Той не ме изпреварва - той ми налита с голяма скорост. Имам предостатъчно време да започна маневрата без да го засичам, както и той достатъчно време, за да намали и да не ми седи на бронята със 150 - такъв шофьор нито те уважава, нито оценява пътната обстановка, нито разбира какво е да засилиш 1700кг със 150км/ч. Ранното ми включване в лявата лента оправдава ли да кара толкова близо до мен с подобна скорост, бидейки очевадно, че след секунди ще освободя лентата?
bum_bum написа:Той с колко се движи не е твоя работа.
Без коментар, но с въпрос... Как по-точно скоростта на другите участници не е моя работа - да не беше ти с Е60-то

[quote="bum_bum]За "пилотното каране" и "чистене" по-добре да си замълча[/quote]
С мощна кола е забавно - трябва да пробваш.
make bitches make me sandwiches!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
SASquach написа:bum_bum написа:Видял си го, че те изпреварва
Той не ме изпреварва - той ми налита с голяма скорост. Имам предостатъчно време да започна маневрата без да го засичам, както и той достатъчно време, за да намали и да не ми седи на бронята със 150 - такъв шофьор нито те уважава, нито оценява пътната обстановка, нито разбира какво е да засилиш 1700кг със 150км/ч. Ранното ми включване в лявата лента оправдава ли да кара толкова близо до мен с подобна скорост, бидейки очевадно, че след секунди ще освободя лентата?bum_bum написа:Той с колко се движи не е твоя работа.
Без коментар, но с въпрос... Как по-точно скоростта на другите участници не е моя работа - да не беше ти с Е60-то
[quote="bum_bum]За "пилотното каране" и "чистене" по-добре да си замълча[/quote]
С мощна кола е забавно - трябва да пробваш.[/quote]
Ясно е, че той е виновен и не разбира какво да е управляваш два тона със 150кг. Но засичайки го ти показваш същото.
Остави го да си кара, пък все някога ще изяде квадратния. 150 е скорост при която може да си управляваш с една ръка, да си слушаш музичка и да си пиеш кафе дори. Едва когато нещо се обърка само за хилядни от секундата осъзнаваш колко ужасно бързо се движиш всъщност. Казвам ти го, защото това е лесният начин да го научиш. Трудният сам се сещаш, а при такава скорост в кола от калибъра на Ярис шансът не е в твоя полза.
Не съм бил аз. Карам 318тдс и скорости от такава величина са ми невъзможни.
Че е забавно знам или поне предполагам, но пътят не е за забавление. Отиди на писта и се позабавлявай, още повече че ще откриеш, че е далеч по-хубаво от всичко, което можеш да направиш по магистралата. А и не ти трябва мощна кола дори.
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
SASquach написа:..
Аз само едно не разбрах от цялата ситуация. След като си тръгнал да изпреварваш какво направи другата в кола с която карате? Седи и гледа отзад как се гоните с е60ката. И ти като водач не трябва ли да взимаш под внимание и нея в такива ситуации демек да изпреварваш само когато е възможно и двамата да изпреварвате.
Аз лично никога не преприемам изпреварвания когато видя, че има някой в лява лента. Моите спирачки работят отлично и никога не ми се проблем да намаля, което няма как да знам за повечето кошари по пътищата с амортисьори които отдавна служат само за украса на колата. Та мисълта ми е по-добре аз да намаля и да се спася отколкото да разчитам на някъв гащник да намали и да ме опази.
ПП: ти не беше ли някво е39? Или го смени с ярис?
Последна промяна bioz на 15 Авг 2017, 13:33, променена общо 1 път
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
bum_bum написа:Ясно е, че...
Не го засякох

bum_bum написа:Отиди на писта и се позабавлявай, още повече че ще откриеш, че е далеч по-хубаво от всичко, което можеш да направиш по магистралата. А и не ти трябва мощна кола дори.
На 100% и това да прекантариш кола на писта е безценен опит и знание - трябва да е задължително в курсовете! Карах Civic Type R на Snetterton в една промоция на сп. Autocar за 395 лири за подарък, 2008 или 2009 беше, Type R-a тъкмо беше излязъл - добих уникални прозрения в шофирането

make bitches make me sandwiches!!!
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
SASquach написа:TheDriver написа:Идеята е, че когато карате заедно с позната кола зад теб, в кордон така да кажем,...
.
И все пак си се оказал в ситуация в която трябва да преценяваш колко бързо те застига въпросното Е60

Доколкото разбирам спазането на въпросната формация изисква стриктно следване на другия.
Ако колегата зад теб се е прибрал не ти е работа да гледаш кой и с каква скорост те застига следваш него и оставаш в дясна лента без значение дали трябва да намаляш или не. Така ли е или бъркам?
В противен случай цялото упражнение се обезмисля. А то за мен е просто делегиране на част от "работата" към следващия и не води до това да намали общото натоварване. Просто единия върши 60% другия 40%. Или поне аз не виждам ползи за този който следва

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Най-обичам хора дето си нямат понятие от шофиране да ми карат групово/пилотно/кортеж и подобните, още повече с градски колички на магистралата
Безупречната ти култура свършва в момента, в който си го накарал да скача на спирачките за да не те удари. Нали не си очаквал да намали до толкова, че да остави Х метра/секунди/минути дистанция между двама ви
Поне дай малко разяснение за това "пилотно" каране: какви са задълженията на двете коли, дистанция и тн да го практикуваме и ние

Безупречната ти култура свършва в момента, в който си го накарал да скача на спирачките за да не те удари. Нали не си очаквал да намали до толкова, че да остави Х метра/секунди/минути дистанция между двама ви

Поне дай малко разяснение за това "пилотно" каране: какви са задълженията на двете коли, дистанция и тн да го практикуваме и ние

Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
bioz написа:...
TheDriver написа:...
Отвлякох темата грозно...
Всичко е въпрос на лична преценка. Виждам колата на моя човек отзад да се прибира, Е60-то се показва и аз преценявам, че е глупаво да убивам скоростта и Веднага пускам ляв мигач - изпреварваните автомобили се приближават с разлика от около 40км/ч в моя ползва - след 5 секудни той ми се лепва на къси/дълги и ми тръгва отдясно... тва ми е проблема, щото така стаа новините...
Виждам го често сред мои приятели, неавтомобилни фанатици и слаби в шофирането, когато сме карали заедно - чувстват се длъжни винаги да имат визуален контакт с акомпаниращите коли - грешно е, защото ако караме с едно темпо, заедно ще стигнем. Това е отговорността на първата кола - да зададе темпо което и Другите могат да следват според условията. Отговорността на следващите автомобили е да спазват темпото и да пазят отзад - ако ше я играеме тая игра за кадърни шофьори, нали. Може и наглец да ме наречете, но за хора без култура и уважение, лявата лента ще ме почакат да изпреваря, за да я освободя.
ПП. @bioz - яриса е на жената, двайспетицата я наследих от баща ми, но на 16/100 на 98 в града не издържах по това време и я продадохме, за да и сложат газова уредба... биг мистейк... още събираме за следващата и тогава секви шейсетки и олимпиади отпадат на пилотно



make bitches make me sandwiches!!!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Страаашен филм ти ка'ам има тука
Ей тука има всичко по-темата ...
останалото са некви нереалистични напъни за превъзпитание водещи до конфликтни ситуации ...

bum_bum написа:Ясно е, че той е виновен и не разбира какво да е управляваш два тона със 150кг. Но засичайки го ти показваш същото.
Остави го да си кара, пък все някога ще изяде квадратния. 150 е скорост при която може да си управляваш с една ръка, да си слушаш музичка и да си пиеш кафе дори. Едва когато нещо се обърка само за хилядни от секундата осъзнаваш колко ужасно бързо се движиш всъщност. Казвам ти го, защото това е лесният начин да го научиш. Трудният сам се сещаш, а при такава скорост в кола от калибъра на Ярис шансът не е в твоя полза.
Не съм бил аз. Карам 318тдс и скорости от такава величина са ми невъзможни.
Че е забавно знам или поне предполагам, но пътят не е за забавление. Отиди на писта и се позабавлявай, още повече че ще откриеш, че е далеч по-хубаво от всичко, което можеш да направиш по магистралата. А и не ти трябва мощна кола дори.
Ей тука има всичко по-темата ...
останалото са некви нереалистични напъни за превъзпитание водещи до конфликтни ситуации ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани