Всичко за електрическите автомобили

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Да
128
27%
Да - бих си взел
215
46%
Не
36
8%
Не - не бих си взел
90
19%
 
Общо гласове : 469
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Nickelback » 16 Ное 2022, 22:11

Spunky написа:От моята седалка, изглеждаш, като развъждач на коне 1898 година ;)

Окей, така да бъде :bchug:

Дай нещо от бокса тогава, седалката, мен техническа конкретика ме впечатлява, нещо от кухнята :yes: Така наедро написано, като за кръчмата... не съм аз човека... Алха знае :ok:

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от alx » 17 Ное 2022, 2:16

Nickelback написа:Между другото точно същите ограничения (много са) на моята концепцията за пушкалото, пречат на ел. четириколесните да бият добрия стар бензинец във високите скорости :)

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


… ми аз много високите скорости ги разбирам малко повече от другите та ще ти кажа защо римак не може да го бие кьонигсег-а…. Две причини са- едната е че му трябва скоростна кутия поне с 2-3 скорости щото ел мотора има много обороти ама не са достатъчно да огрее навсякъде във скоростния диапазон- особено ако говориме за над 400км… Другата причина е, просто не разбират аеро-то така както го разбират тия от к. Това е и една от причините да купят бугати - между другите неща да се научат и на аеро. Аерото е сложна работа. Ама много сложна. И над някакви скорости от порядъка на 320км аерото е -всичко-. Може да имаш ядрен реактор под капака- ако нямаш аеро- все едно се блъскаш в стена…

Та си прав, че римак имат още хляб да ядат- ама не защото ел. технологията им е слаба а защото са млада компания и просто още не знаят особеностите като почнеш да разтягаш законите на физиката
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Jordana » 17 Ное 2022, 6:51

Две причини са- едната е че му трябва скоростна кутия поне с 2-3 скорости щото ел мотора има много обороти ама не са достатъчно да огрее навсякъде във скоростния диапазон- особено ако говориме за над 400км
Читавите електромобили вече имат и скорсти и диференциали и торк конвертори като всеки читав високо технологичен автомобил с ДВГ. Спрете да го повтаряте това че електромобила е прост електромотор на пръчка без никаква подръжка и вечен на това отгоре . Били са отчасти такива преди 50 години , сега са по сложни и набити с технологии от автомобил с ДВГ . Ето един хибрид на мерцедес .
EV.jpg

даже тайкана е 2 скорости
porsche-taycan-2-speed.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 5.01.2005

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от enigma » 17 Ное 2022, 8:04

По повод скоростите, сънувах такъв кошмар преди време.

Карам си бензиновия динозавър по някакъв безлюден път със 150-160, изведнъж зад мен се лепва електричка (някаква кръстоска между тесла и тайкан май).
Ускорявам 200-250 - електричката не мърда.
300 - изравнява се с мене.
Отварям прозореца :lol: и питам:
- И сега какво?
- Включвам на втоооооорааааа - изстрелвайки се в далечината. :mhihi:
enigma
ያለ እኩል

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Jordana » 17 Ное 2022, 8:23

Отварям прозореца :lol: и питам

Ако си отвориш прозореца при 300 километра мисля че оня няма нужда да включва на втора за да ти връчи бинокъла :lol:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
Мечтае да кара: 911

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Jorixa » 17 Ное 2022, 11:22

alx написа:нали? ама нали знаеш. че такива коли до колкото аз и ти ни касае- не съществуват... но теслите и тайканите един човек с прилична работа/ доход отива и си ги купува от магазина без много драма...


Да ама ако някои си купи Кьонигсег, то ще го изкарва само и единствено за писта вероятно и ще му дава яко газ. А тия дет си купуват тесли и тайкани с по 500 коня, не вдигат повече от 100 че да не им падне батерията. Демек кел файда... Много се смях оная ден гледах ревю на новото Волво EX90 - 500 коня ама електронно ограничено до 170 км/ч заради регулации за сигурност :lol: :lol:

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от c04 » 17 Ное 2022, 11:33

Jorixa написа:
alx написа:нали? ама нали знаеш. че такива коли до колкото аз и ти ни касае- не съществуват... но теслите и тайканите един човек с прилична работа/ доход отива и си ги купува от магазина без много драма...


Да ама ако някои си купи Кьонигсег, то ще го изкарва само и единствено за писта вероятно и ще му дава яко газ. А тия дет си купуват тесли и тайкани с по 500 коня, не вдигат повече от 100 че да не им падне батерията. Демек кел файда... Много се смях оная ден гледах ревю на новото Волво EX90 - 500 коня ама електронно ограничено до 170 км/ч заради регулации за сигурност :lol: :lol:

Поне да се засилиш бързо до 170 :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Моджо » 17 Ное 2022, 11:44

Успех да се засилиш с къонисега и до 150 даже на обикновен път.
Ще му събираш чарколяците км назад ако не си изпаднал преди това от него.
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Nickelback » 17 Ное 2022, 13:22

alx написа:
Nickelback написа:Между другото точно същите ограничения (много са) на моята концепцията за пушкалото, пречат на ел. четириколесните да бият добрия стар бензинец във високите скорости :)

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


… ми аз много високите скорости ги разбирам малко повече от другите та ще ти кажа защо римак не може да го бие кьонигсег-а….

Няма какво да ми казваш, като съм го написал в първия ми коментар по повод на видеата :wave:
Природата на получаване и задържане (или по-скоро незадържане :mhihi: ) на торка на ел. мотора е само едно от граниченията ;)
Оттам насетне имаш още два/три компонента, дето всеки удобно избягва като се стигне в крайности - батерия, солид стейт и кабеляк ;) Та и там бради в тежките режими като натовариш една ел. система на лимита :ok: :mhihi:

Изобщо Rimac e уж 2000 коня, ама не и там дето са го пуснали в 400+ лигата :lol:

Change a tiny thing here, and see how it changes the car's dynamics. Rimac says the lowest coefficient of drag it achieved with the C_Two was 0.28.


The Agera R has a drag coefficient of Cd=0.37, or Cd=0.33 at high speed due to its adaptive rear wing, while producing 300 kg (660 lb) of downforce at 250 km/h (155 mph).


Platform: Rimac
Dedicated EV Platform: Yes
Drag Coefficient Cd: 0.3


С две думи говориш наизуст и тия 2000 коня отдавна са паднали "по очи", п'а нека има пънене за 400+ :ok: Дори не коментирам разликата в масите на двата автомобила :cry:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Потребител
Аватар
Мнения: 0
Регистриран на: 20.02.2014
Пол: Мъж

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от mart1nn » 17 Ное 2022, 13:46

Nickelback написа:
mart1nn написа:По това което казваш предполагам, че Sentry mode е включен дори и пред вас (може да го включваш/изключваш спрямо ГПС координатите и например да е изкл. у вас, но пуснат на служебния паркинг) и това дърпа едни 2-300 вата спрямо това колко движение има.

Тези двеста-триста вата някой ги е мерил ли или просто толкова си мисли, че са "само" от Sentry-то, понеже ми е леко трудно да го повярвам, колкото и Тесла да не им дреме за консумацията, по една или друга причина..?

Ненормално болна и отговорна тема при конвенционалните производители на автомобили е това.

Питам от любопитство понеже съм направил нещо подобно на моята си кола, но с алтернативна сензорика и кънективити, и консумацията е почти два порядъка (не пъти, а порядъка) надолу... И това без да съм се напрягал да правя оптимизации :dunno:

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


Мерени са по %-ти спрямо капацитета на батерията, а не с уреди. Според мен игнорираш факта, че тази консумация не е за APU-то, а за цялостната система - затворени контактори на високо волтовата батерия, DC/DC converter към 12 волта, водни попми за обгрижване на батерията и на компютъра, и още, и още. Проблема е че хардуера не е специфично за целта, а по-скоро идва като бонус чрез софтуер, който го използва за друго освен FSD. Предполагам фактическата консумация за изчисленията/записването са 1/5 от цялата консумация, но за съжаление функционират само при условия, които изискват всичко да е пуснато.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от steeN » 17 Ное 2022, 14:00

Nickelback написа:...


Това е доста чобанско сравнение. По-висок коефициент на въздушно съпротивление често се получава именно заради по-доброто аеро на високи скорости. Я виж едно Ферари Ф8 примерно колко е. Мислиш ли, че от там не разбират :)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Rainbow » 17 Ное 2022, 14:21

Jorixa написа:Да ама ако някои си купи Кьонигсег, то ще го изкарва само и единствено за писта вероятно и ще му дава яко газ. А тия дет си купуват тесли и тайкани с по 500 коня, не вдигат повече от 100 че да не им падне батерията. Демек кел файда... Много се смях оная ден гледах ревю на новото Волво EX90 - 500 коня ама електронно ограничено до 170 км/ч заради регулации за сигурност :lol: :lol:


Колкото изкарват Ферари, Ламбо и Бугати по пистите :lol:

Сигурно 1 на 100 отива чат-пат... Другите или стоят в гаражи, или са до кафе/ресторант/хотел за "вижте ме" и до там...
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от In_Memoriam » 17 Ное 2022, 14:36

steeN написа:
Nickelback написа:...

Това е доста чобанско сравнение. По-висок коефициент на въздушно съпротивление често се получава именно заради по-доброто аеро на високи скорости. Я виж едно Ферари Ф8 примерно колко е. Мислиш ли, че от там не разбират :)

Май малко ти е убягнала тезата тук. С "по-добро" аеро може да е колата с по-голяма притискателна сила на писта със завои, но на тест за максимална скорост трябва да се намерят оптималните стойности - хем заради притискателната сила да не се увеличава съпротивлението прекомерно, хем да не "олеква" колата твърде много и да е опасна за каране и тогава това е "по-доброто" аеро. Там вече си личи кой си е оплел кошницата и си познава лимитите. Затова и моделът Jesko има 2 версии- пистова и top speed, едната с крило колкото на самолет, а другата без :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от steeN » 17 Ное 2022, 14:44

Да, аз така я разбрах тезата. Защото е ясно, че малко въздушно съпротивление на пръв поглед звучи по-добре за постигане на високи скорости... но все пак дори и по права линия трябва да може да останеш на земята при тия скорости... и колкото по-бързо се движиш, толкова е по-важно да има притискателна сила от аерото (което е просто кратко за аеродинамика), щото само масата на колата е далече от достатъчна. Т.е. добрата аеродинамика не е просто нисък Cd.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Мнение от Nickelback » 17 Ное 2022, 15:01

mart1nn написа:...

Ясно, благодаря за разяснението :yes:
Общо взето както и предполагах, хубав фийчър, ама "по дизайн" и "на интеграция" малко фейлва, нищо клиентът ще го преживее. Нещо недопустимо за БМВ и Даймлер :ok:

steeN написа:
Nickelback написа:...
Това е доста чобанско сравнение. По-висок коефициент на въздушно съпротивление често се получава именно заради по-доброто аеро на високи скорости. Я виж едно Ферари Ф8 примерно колко е. Мислиш ли, че от там не разбират :)

Така де, 0.324 намирам, че му е, но какво общо има към това, че казвам че Rimac-а няма мъгел за 400+?
За да е по-не-чобанско нека го вземем топ спийда като улмативен лимит (да речем, че го прави, а не е изкуствено лимитиран :mhihi: ) ;)
The Rimac Nevera has set a top speed of 412kph (258mph), making it the fastest electric production car in the world.

The Agera RS variant became the world's fastest production car in 2017, setting a record with a GPS-verified two-way average top speed of 447 km/h (278 mph) and a fastest straight-line speed of 458 km/h (285 mph).


Ей я н'а формулката за необходимата мощност за достигане на определена скорост:
P = F · v = 0.5 · c · D · A · v³ = C_total · v³

За по-просто:
P_agera = C_total_agera * V_agera³

оттук: C_total_agera = P_agera / V_agera³ = 1160 / (458³) = 0.00001152
съответно: C_total_rimac = P_rimac / V_rimac³ = 2000 / (412³) = 0.0000286

Честно казано ми е трудно да повярвам, че разликата във въздушното съпротивление дето борят двете коли трябва да е почти три пъти :mhihi: По-скоро липсва мааалко торк, там където тоя ел. мотор му се иска да си развие оборотите, за да си направи конете, ама нещо не му се получава, не друго :mhihi:
Последна промяна Nickelback на 17 Ное 2022, 15:12, променена общо 2 пъти
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook