Високите обороти?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Смятате ли, че високите обороти вредят на автомобила

Да
22
22%
Не
15
15%
Увеличават износването
33
33%
Трудно е да се прецени точно, има и вреден и полезен ефект
18
18%
Нямам мнение
4
4%
Считам ги даже за полезни
9
9%
 
Общо гласове : 101
master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 09 Ное 2007, 19:49

D3BEP написа:Простото доказателство на моята теория е, че е възможно с твоята кола на една предавка и едни обороти да се движиш с различна скорост при различните пътни условия.
Друг въпрос ако и против това имаш нещо. Тогава не знам.


имам разбира се. до колкото не ти приплъзва съединителя на кола със ръчни скорости или ти е заключен конвертора при автоматична кола- (при 100км почти винаги е заключен) едни и същи обороти винаги дават една и съща скорост независимо от пътните условия. х2 оборотите дават х2 скороста. х3 оборотите (ако ги имаш) дават х3 скороста. единственото което не е константно със скороста е пада във оборотите като превключваш предавки. примерно ако пада между 4та и 5та ти е 2000 оборота ако превключваш на 4000 това не значи че пада ще е пак 2000 ако превключваш на 6000 - доста повече ще е.. от там и когато се говори за вмакс малките двигатели са неподходящи защото са високооборотни и пикови във мощноста си и като си със 320 примерно на 9000 и смениш на 6та пада е толкова голям че може да се озовеш на 6000 където мотора е извън "мощните" си обороти и скороста дори може да ти падне... ;)

D3BEP написа:Един и същи път се преминава на 2500 оборота за един час, Нормално натоварване.
С 5000 оборота обаче имаме два пъти по - голяма скорост. И пътят ни трае половин час!


да, обаче износването на двигателя не е линейно- демек при 2500 оборота той ще изкара 10 пъти повече (а не два пъти) от колкото при 5000 оборота. от там и разликата ;)

аз мога съвсем отговорно да ти кажа че нормалните двигатели на съвремените коли се проектират да могат да изкарат (на дино) между 12 и 36 часа на максимални обороти- след което се трошат (обикновено биели). докато при 2500 оборота (за нормален автомобилен бензинов мотор) са практически вечни.
Последна промяна alx на 09 Ное 2007, 19:59, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 09 Ное 2007, 19:51

Има си високи обороти и ВИСОКИ обороти ... според мен да настъпваш когато колата не поема си е точно глупост и само похабяване ... попринцип нито ниските обороти нито високите да полезни за двигателя то даже като го запалиш макар и малко двигателя се изноства ... по високи оороти не винаги значи повече износване сигурно си има температура при която износването е минимално .. ако хванеш баланса на максимална скорост и минимално износване при някакви обороти и най добре за каране

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 09 Ное 2007, 19:53

ge6pen4 написа:А според вас тая скоростна кутия кво прави ? Ако караш на пета със 2000 оборота и си на 100 .. ако постигнеш 4000 оборота ше бъдеш на 220 защото преди и след скоростната кутия специано на пета скрост оборотите определено не са едни и същи ... Има си отношение обороти / скорост което е различно за всяка кола и всяка предавка ... само на някои дизели съм забелязвал че на четвърта отношението е много близко до 1/1

п.п. наистина пътните условия указват вияние само на разхода


не четеш. говориме за една и съща кола. при една и съща кола една скорост винаги е на едни обороти при една предавка.

за 1:1 - не по темата но всъщност повечето обикновени коли със 5 скорости 4та им е 1:1... а 5 е понижаваща (оувърдрайв) 1:0.99 и надолу...

има една тема за предавки - във "бест ъф" - прочети... може да я намериш за интересна...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 09 Ное 2007, 20:02

alx написа:не четеш. говориме за една и съща кола. при една и съща кола една скорост винаги е на едни обороти при една предавка.


На това не бях обърнал внимание :uups:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 09 Ное 2007, 20:07

Колеги не задълбавайте в ускорения предавки, мощност и т.н.
То по тази схема ще стигнем до челно съпротивление, влажност на въздуха ..... :lol:

Въпроса е: Смятате ли, че високите обороти вредят на автомобила

Един от възможните отговори е: Увеличават износването

И тъй като на този отговор се заформи интригата си представете, че сте на равен, прав път набрали сте нужната скорост на 5-та да речем, цъкате темпомата и си карате с 2500 об/мин. До вас със същата скорост на 5-та с включен темпомат се движи друга кола но с 5000 об/мин.

Кой двигател се износва повече за еднно и също изминато разтояние :lol:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 09 Ное 2007, 20:11

tsb_bg написа:И тъй като на този отговор се заформи интригата си представете, че сте на равен, прав път набрали сте нужната скорост на 5-та да речем, цъкате темпомата и си карате с 2500 об/мин. До вас със същата скорост на 5-та с включен темпомат се движи друга кола но с 5000 об/мин.

Кой двигател се износва повече за еднно и също изминато разтояние :lol:


мисли го така- всеки лагер и сегмент се износва след определен "път" изминат. кога се износва повече- когато си минал х километра или х2 (щото се въртиш два пъти по-бързо)?

просто е...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 09 Ное 2007, 20:17

alx написа:
tsb_bg написа:И тъй като на този отговор се заформи интригата си представете, че сте на равен, прав път набрали сте нужната скорост на 5-та да речем, цъкате темпомата и си карате с 2500 об/мин. До вас със същата скорост на 5-та с включен темпомат се движи друга кола но с 5000 об/мин.

Кой двигател се износва повече за еднно и също изминато разтояние :lol:


мисли го така- всеки лагер и сегмент се износва след определен "път" изминат. кога се износва повече- когато си минал х километра или х2 (щото се въртиш два пъти по-бързо)?

просто е...



:yes:

На мен и обувките така ми се износват - от път. иначе докато седят в шкафа само стареят :lol:

Та това се мъчех да обясня до сега, че "2х" е два пъти повече от "х" ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 09 Ное 2007, 20:23

А как ще обясните затягането ? .. когато пържем двигателя като идиоти и изведнъж затегне после вадим биелите извити като макарон ... не мислите ли че и температурата има някаква намеса ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 28.12.2005

Мнение от mastorpetko » 09 Ное 2007, 20:27

D3BEP написа:3. КАК СЕ КОМПЕНСИРА НАТОВАРВАНЕТО НА ВИСОКИ ОБОРОТИ? Няколко човека сте отговорили с "високите обороти не вредят", към вас е въпросът.


Някой по-горе попита какво ще се случи при по продължително каране с 5000 оборота. Аз съм тествал около 600 км със 6500 оботорота и общо взето нищо не се случи, освен, че липсваше известно количество масло от картера.

Иначе аз компенсирам натоварването с качествени консумативи. Примерно - при по-високи обороти и продължителното им поддържане, температурата на маслото литва нагоре. Ако си снякаво нормално масло, то при 120-130 градуса отдавна вече нищо не смазва и както писаха колеги по-горе, билени лагери и сегменти заминават... Обаче, ако човек сложи сериозно синтитично масло предвидено специално за високооборотни и спортни двигатели няма да има никакъв проблем при дългото каране на високи обороти.

Що се отнася за вредата от ниските обороти - следната ситуация - много хора сутрин, докато двигателя е студен го жалят максимално, ако може и 1500 оборота да не минава, защото не е загряла колата. Сега пак стигаме до консумативите - средния потребител ползва средно качество консумативи (двигателно масло в случая). Сутрин е по-студено, маслото се е позгъстило, шофьора не дава газ за да пази мотора... и от къде маслената помпа да и дойде сила да разкара маслото по всички магистрали, като първо е станало по-гъсто от нужното и второ мотора се върти едва-едва.

Другото го е изпитвал всеки велосипедист, който е карал маунтин байк с повечко скорости - на най-бързата предавка може с един оборот на педалите да изминеш примерно 20 метра, но съществува огромна вероятност да разтегнеш някое сухожилие от напъна...

Общо взето съм съгласен с колегата, според когото, най-добре е да се кара в рамките около пика на въртящия момент. Там на двигателя му е "най-лесно" да си върши работата и същевременно е най-податлив на ускорение, ако настъпиш педала. Този вариант не е най-пестелив на гориво, но е най-пестелив на пари, като цяло, защото разходите за един автомобил не са само пари за бензин. Ако счупиш 5-та скорост, защото си тормозил колата да се влачи с 40 на 5-та, ще си спестил няколко лева за бензин, но ще дадеш няколко стотин за ремонт на кутията. Всяка една икономия от нормалната експлоатация на автомобила в последствие се връща при нас като разходи по обслужването му...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 09 Ное 2007, 20:46

mastorpetko написа:Общо взето съм съгласен с колегата, според когото, най-добре е да се кара в рамките около пика на въртящия момент. Там на двигателя му е "най-лесно" да си върши работата и същевременно е най-податлив на ускорение, ако настъпиш педала. Този вариант не е най-пестелив на гориво, но е най-пестелив на пари, като цяло, защото разходите за един автомобил не са само пари за бензин. Ако счупиш 5-та скорост, защото си тормозил колата да се влачи с 40 на 5-та, ще си спестил няколко лева за бензин, но ще дадеш няколко стотин за ремонт на кутията. Всяка една икономия от нормалната експлоатация на автомобила в последствие се връща при нас като разходи по обслужването му...


:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 10 Ное 2007, 3:48

Считам ги за полезни
тя една кола нема ли обороти нема КПД
а като нема КПД то са самоизяжда
пригаря
фани го фърли го :mhihi:
яко у кетчупа
то ако не беше убул немаше да ги има
щеше сичко да е дападжииска раота
3000 оборота макс
1500 златната среда :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 10 Ное 2007, 12:05

Високите обороти са вредни за двигателя, но полезни за нервите.

Никой не претендира че е хубаво стрелката да подскача от прекъсвача, но кефа е уникален.

Днес за пореден път се влюбих в една Е36 М3ка. Беше май със Суперспринт ауспух и звучеше просто зловещо.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 10 Ное 2007, 12:20

denko написа:Считам ги за полезни
тя една кола нема ли обороти нема КПД
а като нема КПД то са самоизяжда
пригаря
фани го фърли го :mhihi:
яко у кетчупа
то ако не беше убул немаше да ги има
щеше сичко да е дападжииска раота
3000 оборота макс
1500 златната среда :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

В най - високите обороти КПД-то намалява, колега.
Най -доброто КПД има около въртящия момент.
Над това:
1. Увеличаваш консумацията на гориво
2. Увеличаваш натоварването на двигателя, оттам и разсеяната енергия, загубена при триене, отделена като топлина, вибрации и т.н.
3. Не получаваш адекватно увеличение на мощността. Допълнително вложената енергия не ти дава същата пределна полза, каквато си имал досега. КПД - намалява.

Не съм съвсем съгласен с колегите, твърдящи че ниските обороти унищожават двигателя колкото и високите.
Разнасянето на маслото при старт... Първо, не мисля, че помпата за масло при ниски обороти не работи. Второ, при ниски обороти имаш силно намалено и по - мудно триене, естествено и по - слабо разнасяне, но натоварването е горе долу адекватно - слабо движение, слабо разнасяне, слабо триене. Ако дадеш обороти, ще имаш много триене, но пак е спорно дали ще си разнесеш маслото овреме. Даже май обратното ще стане. При слаби обороти ще имаш адекватно разнасяне на маслото. при по - високи ще е неадекватно, маслото просто няма да смазва в повечето обороти на двигателяТрето - в книжката на БМВ пише: Когато колата е студена, НЕ ПОВЕЧЕ от 2000 - 2500 оборота. Не по - малко от 1500 или 2000 никъде не пише. Четвърто: Говорим за ниски обороти при продължително каране, вече разнесено масло, загряла кола и все пак не такива, че да бучиш и да се тресеш. Няколко пъти споменахме, дълго каране. Мисля, че по - ниските обороти там може и да нямат най - високо КПД на бензина, но определено щадят двигателя.

Alx,
Или нещо не те разбирам или не съм съгласен. Може и да съм в заблуждение, но:
Оборвайки ме, ти ми казваш че:
Всяка изправна кола да кажем на трета скорост и 2000 оборота по нанагорнище има 100% същата скорост, като пак същата кола, при абсолютно същите условия, но по нанадолнището наобратно?
Хм, мисля си, че не е вярно, но не съм чак такъв техничар да мога да го обясня. Наистина, идва въпросът къде се губи или предава еднаквият въртящ момент от двигателя в двата случая, но от опит ми се струва, че не се случва такова равенство в скоростите...
Кажи, ако не си съгласен.

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Ное 2007, 12:31

D3BEP написа:Alx,
Или нещо не те разбирам или не съм съгласен. Може и да съм в заблуждение, но:
Оборвайки ме, ти ми казваш че:
Всяка изправна кола да кажем на трета скорост и 2000 оборота по нанагорнище има 100% същата скорост, като пак същата кола, при абсолютно същите условия, но по нанадолнището наобратно?

Поздрави!


Ходи пробвай и пиши пак, че се излагаш :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 10 Ное 2007, 12:40

Eeee, сорка ако греша :) Извинявам се, акзах ви ,че съм малограмотен в техниката на колата.
То така излиза, че скоростомера и оборотомера са един и същи уред с различна скала? Просто оборотомера "връща" при смяна на предавките...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook