Катастрофа на Г.М. Димитров.
Модератор: Общи модератори
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Honzik написа:Feanor написа:Абе хванали сте се за тая позволена скорост, като че ли е Светият Граал, д@ба! Аз пък ще ти кажа, че ако беше мислил докато кара, нямаше да кара и с толкова
Там е работата.... ако беше мислел с горната глава щеше да кара с 50-60км/ч.... а защо щеше да кара с толкова - ми щото толкова е ограничението за в града.... логично!
Я пак???
Ако пред теб изскочи дете в града, ти пак ли ще караш с 50-60, щото толкова е ограничението??

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
грозна картинка...мир на праха му 


"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Feanor написа:
Я пак???
Ако пред теб изскочи дете в града, ти пак ли ще караш с 50-60, щото толкова е ограничението??
Като изкача пред теб дете ти вече трябва да си го видял и да си намалил.... а ако е тъмно и не си видял - как можеш да предвидиш, че ще изкочи, че вече да си намалил???? Нещо не мога да ти схвана вложения смисъл..
Ти май нещо не 'фащаш идеята.... по същата логика - ако караш с 120 и с 50 в кой от случаите шанса да избегнеш детето е по-голям??? Тия ограничения да не мислиш, че ги е въвел някой комплексар, дето е имал кофти кола и не е могъл да се набира...
Maximal, с 50км/ч аквапланинга няма да е толкова зловещ и има вероятност дори да не се "вкара" под тир-а... да не говорим, че ще има доста повече време да се усети да набие спирачки и да намали още повече скоростта.... с 30км/ч и да се удари... няма да умре.... тук е тънката разлика...
P.S. Сега видях снимката на локвата... това "Животно" X5 при 50км/ч дори няма да влезне в аквапланинг на тая локва....
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Вложеният смисъл е, че не става само с ограничения, трябва и акъл! Ако караш с 90, "щото толкоз е ограничението" си просто бъдещ клиент на "Пирогов", без значение дали си даваш сметка или не. И логиката е, че в град не караш със 120, защото не знаеш от къде ще изскочи някое дете, а не защото на някого му е скимнало да сложи ограничение 50. И където е необходимо караш и с 20 ако трябва, нищо, че разрешените са 50.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Burningparis
- ентусиаст
-
- Мнения: 807
- Регистриран на: 24.02.2006
- Местоположение: Cофия
- Пол: Мъж
- Кара: 320 I
Feanor написа:където е необходимо караш и с 20 ако трябва, нищо, че разрешените са 50.
е да де ама дали ще се примири българският шофер с тая идея или само оцелелите ще го спазват ...
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Най-добре да се направи отделна тема и да спорим там , а не да се плюем при всяка катастрофа, неуместно ми се струва.
Иначе за пореден път ще подкрепя колегите turboto и Feanor - скоростта не е причината за инцидента, скоростта е причина шофьора да загине. Самата скорост е следствие от невъзможността или нежеланието на шофьора да се съобрази със своите и на автомобила възможности. Такъв шофьор може да направи много поразии и с по-ниска (включително разрешена) скорост, просто тогава резултата ще е потрошени ламарини , а не загубен живот , но причината пак ще е некомпетентност зад волана.
Иначе за пореден път ще подкрепя колегите turboto и Feanor - скоростта не е причината за инцидента, скоростта е причина шофьора да загине. Самата скорост е следствие от невъзможността или нежеланието на шофьора да се съобрази със своите и на автомобила възможности. Такъв шофьор може да направи много поразии и с по-ниска (включително разрешена) скорост, просто тогава резултата ще е потрошени ламарини , а не загубен живот , но причината пак ще е некомпетентност зад волана.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Feanor написа:Вложеният смисъл е, че не става само с ограничения, трябва и акъл! Ако караш с 90, "щото толкоз е ограничението" си просто бъдещ клиент на "Пирогов", без значение дали си даваш сметка или не. И логиката е, че в град не караш със 120, защото не знаеш от къде ще изскочи някое дете, а не защото на някого му е скимнало да сложи ограничение 50. И където е необходимо караш и с 20 ако трябва, нищо, че разрешените са 50.
Това хубаво, само че нали се сещаш, че ограниченията са сложени така, че да отговарят на състоянието на пътя, настилката, условията и т.н.... затова по магистралата позволяват с до 130, в жилищна зона (между блоковете) е 20, а общо за градските условия е 50 (и не са наложени само заради внезапно изкачащи на платното деца)... не винаги са точно адекватни, но в повечето случаи... а момента с акъла - ами това изначално се подразбира, че е нужно, че най-малкото да спазваш наложените ограничения на скоростта... пък после и да мислиш за моментното състояние на пътя и да преценяваш...
А за клиента на Пирогов - не знам как го реши, че изначално карането с 90 щото толкоз е ограничението те прави клиент на Пирогов.... пак ти казвам - ограниченията се налагат не само заради сигурността на другите около теб, но и заради самият теб... ти с колко караш и си решил да караш си е отделна работа... затова има и глоби за превишаване на скоростта...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
нямало е да стане с 50 км/ч. всеки път като има локва минавам от там (живея наблизо) по 4-5 пъти, защото ми доставя удоволствие (да ненормален съм знам) да хвърлям водата и с 40-50 няма никакъв проблем. за да стане аква планиниг с такава тежка машина скоростта е била доооста висока. така, че точно скоростта е причина за произшествието.
в същност има една интересна теория "risk compensation" се казва... колкото и по-сигурна кола да караш винаги ще се стоиш на ръба.
в същност има една интересна теория "risk compensation" се казва... колкото и по-сигурна кола да караш винаги ще се стоиш на ръба.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Зелено момче в готина кола...
Така се случва.
Живея там и знам какво е. Минавал съм в тая локва със 70 км/ч и я вкарвам цялата кола. Излизам на 30 км/ч.
Влезли са му само десните колела на колата в локвата. Ако е карал с над 100 и спрат десните колела в локвата...........ето ти го...
Внимавайте момчета. По-спокойно по улиците, за да няма такива неща.
Лека му пръст. Жалко за момчето.
Така се случва.
Живея там и знам какво е. Минавал съм в тая локва със 70 км/ч и я вкарвам цялата кола. Излизам на 30 км/ч.
Влезли са му само десните колела на колата в локвата. Ако е карал с над 100 и спрат десните колела в локвата...........ето ти го...
Внимавайте момчета. По-спокойно по улиците, за да няма такива неща.
Лека му пръст. Жалко за момчето.
- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
[steen],така е, колега, но все пак ти примерно си със гуми 195, а това хайванче може да е било със над 245...по-лесно му е да заплава...
може едната страна да е била на по-плитко, другата на дълбоко и да го е завлякло настрана...
не,че оправдавам камикадзета, но...ще си позволя да цитирам Пенчев от темата за катастрофата на магистралата, защото съм напълно съгласен с него, мисля,че го каза много точно и би го повторил и тук.
Винаги трябва да се съобразява скоростта, но все пак трябват и условия за безопасно пътуване...не завои със обратен вираж, не реки по магистралата, не пътища проектирани и строени преди 20 години, не полицаи криещи се в храста зад завоя. Какво ще стане ако куките стоят на видни места? Няма да спрат почти никой, но всички ще карат бавно и ще предотварят ПТП, а като се е скатала шапката, хората карат бързо, куката изскача като нинджа, маха ти, забиваш кучките да спреш, зад теб става мазало!
дайте да въведем ограничение 30км/ч за цялата страна! няма да има почти никакви ПТП-та, загинали едвали. Супер, нали? Само дето няма да може да се стигне до никъде...ако има читави шосета пак няма да има мн загинали, но ще можем и да се предвижваме!
Има из интернет едно предаване (мисля от Експлорър) за това как са мислени и строени аутобаните, какъв им е контрола и т.н. Е там една кола (до колкото си спомням "очиларка") се развъртя като пумпал със над 200 (може би към 250), накрая се спря, човека излезе от нея, хвана се за главата и си тръгна...
Та тия високоскоростни пътища са със най-нисък процент смъртност от всеки дръг път по света! (а се кара яко!)
може едната страна да е била на по-плитко, другата на дълбоко и да го е завлякло настрана...
не,че оправдавам камикадзета, но...ще си позволя да цитирам Пенчев от темата за катастрофата на магистралата, защото съм напълно съгласен с него, мисля,че го каза много точно и би го повторил и тук.
Penchev написа:Golden Boy написа:Значи според мене проблемът е донякъде и в самата магистрала.Точно там, на тези завои колата ми стои много нестабилно при висока скорост.Тея завои и тоя наклон, не може това да е магистрала ебати.Прав е колегата Диабло, това тука нашто са първокласни пътища за не повече от 160 км.В Германия аз лично съм карал Порше с 250 км, а после ме караха с 300 и нямаш чувство че колата е нестабилна, както казвате, че лети над пътя.Напротив, залепена е като на релси.БМВ-то като го докарвах също 200 км не ги усеща.Но това е Германия.
Тука има места и на Тракия и на Хемус, за които трябва да бъдат осъдени проектантите и изпълнителите, а и хората които поддаржат магистралите.Друг е въпросът, че по ЗАКОН нямаме право да караме над 130, докато в Германия и 300 е разрешено, ако не е изрично забранено.
Koлега, аз съм на същото мнение![]()
Чисто и просто има нормативи,които указват правилата при проектирането и строежа на магистралите.Не може да има завои с обратен вираж,не може да има завои ,чиято дъга е повече от едиколко си градуса - не съм наясно за тези неща,но съм чувал какво говорят специалисти по тези съораженияЗа миналата година в БГ има внесени над 60 К употребявани автомобили а за първите 5 месеца на тази година2 пъти повече
Новите автомобили от началото на годината са 22 К ... Всичко отеснява, карат се все по-мощни автомобили и за съжаление и по зле ще става,колкото и да не ни се иска
Неотдавна като пътувах от Карлсруе към Мюнхен по А8 очите ми "изхвръкнаха" - хората бяха осякли гората до платното почти до Щутгард ... Това разширение ще поеме толкова трафик,че просто не е истина ... А тука какво правим
тръгваме за морето лятото,когато движението е ад,защото голяма част от пътя е непригоден за такъв трафик.Хората се изнервят,имат още толкова път а километрите не вървят
Каруци,ТИР-ове неспазващи необходимата дистанция помежду си ,фадроми,Москвичи с водачи на прекомерна възраст,знаци 50 км/ч,60 км/ч ...
![]()
![]()
![]()
Как може да няма знаци за задължителна минимална скорост![]()
Защо полицаите не глобяват за влачещи се автомобили или водачите на ТИР-ове ,които не спазват задължително минималното разстояние до предната машинаРаздават го много загрижени с някакви радарчета и друго не ги интересува, по разбираеми причини ...
Не катастрофи а масова сеч се задава ако нещо в тая държава не потръгне
п.с. за случилото се на магистралата нямам думи,мир на праха им![]()
Георги Пенчев
Винаги трябва да се съобразява скоростта, но все пак трябват и условия за безопасно пътуване...не завои със обратен вираж, не реки по магистралата, не пътища проектирани и строени преди 20 години, не полицаи криещи се в храста зад завоя. Какво ще стане ако куките стоят на видни места? Няма да спрат почти никой, но всички ще карат бавно и ще предотварят ПТП, а като се е скатала шапката, хората карат бързо, куката изскача като нинджа, маха ти, забиваш кучките да спреш, зад теб става мазало!
дайте да въведем ограничение 30км/ч за цялата страна! няма да има почти никакви ПТП-та, загинали едвали. Супер, нали? Само дето няма да може да се стигне до никъде...ако има читави шосета пак няма да има мн загинали, но ще можем и да се предвижваме!
Има из интернет едно предаване (мисля от Експлорър) за това как са мислени и строени аутобаните, какъв им е контрола и т.н. Е там една кола (до колкото си спомням "очиларка") се развъртя като пумпал със над 200 (може би към 250), накрая се спря, човека излезе от нея, хвана се за главата и си тръгна...
Та тия високоскоростни пътища са със най-нисък процент смъртност от всеки дръг път по света! (а се кара яко!)
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
ами почти по темата - пример за каране с ограничение без акъл, както и какво става може да предизвикаме като не гледаме в огледалата
http://vbox7.com/play:0ca24b23
п.с. че и си продължава автобуса
http://vbox7.com/play:0ca24b23
п.с. че и си продължава автобуса

- Burningparis
- ентусиаст
-
- Мнения: 807
- Регистриран на: 24.02.2006
- Местоположение: Cофия
- Пол: Мъж
- Кара: 320 I
Ето малко преглед на печата 17.06.2007:
- 824 пътно-транспортни произшествия са станали в страната през изминалото денонощие, информираха от пресцентъра на МВР.
Трима са загинали в пътно-транспортни произшествия през денонощието.
Ранените са 39. Сред тях четирима са с опасност за живота.
В столицата са станали 84 леки и четири тежки катастрофи.
Ранените при пътни инциденти в София са четирима.
- 824 пътно-транспортни произшествия са станали в страната през изминалото денонощие, информираха от пресцентъра на МВР.
Трима са загинали в пътно-транспортни произшествия през денонощието.
Ранените са 39. Сред тях четирима са с опасност за живота.
В столицата са станали 84 леки и четири тежки катастрофи.
Ранените при пътни инциденти в София са четирима.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
ataman написа:[steen],така е, колега, но все пак ти примерно си със гуми 195, а това хайванче може да е било със над 245...по-лесно му е да заплава...
може едната страна да е била на по-плитко, другата на дълбоко и да го е завлякло настрана...
Ама тука има и нещо друго - може да е с 245 гума, ма е 2 тона..... нали се сещаш какъв натиск върху асфалта оказва.... че и сигурно е бил с хубави гуми.... представи си как така лесно тоя два тона танк ще заплува при 50км/ч....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани