Кой е фен на марката?
Модератор: Общи модератори
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Кой е фен на марката?
vicho написа:drifty написа:Новите модели не ги следя, нямам възможности да поддържам такива. Затова вероятно и следващата кола няма да е от марката, по финансови причини.
кажи-речи във всеки бюджет има адекватни коли...
G серия (3 и 5) има от 30к до 100к на вторичния пазар - всичките са сравнително здрави и безпроблемни коли
че си купим киа пред G20/G30 ... аааайде, бе![]()
![]()
аз мисля, че финансовите причини са оправдание, ясно е, че малко хорат имат пари за м3 и м5, ама и 320д/520д вършат работа и то чудесна... и не са кия...![]()
преди 2-3 години имах евридей 116i - не е срамно, топ количка е - кефеше ме и отвън, и отвътре и как се кара, и на новия собственик служи вярно и й се радва
ако човек си търси причина, винаги ще намери такава
--> бенвето е със задно и не върви зимата, нали така беше
![]()
Покупката добре, ама от към поддръжка, обслужвания? Нямам поглед, от тук от там съм чувал от познати за някакви суми само и са доста по-скъпи от старите модели. Поне това знам де, ти имаш реален поглед като собственик.

- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Кой е фен на марката?
drifty написа:vicho написа:drifty написа:Новите модели не ги следя, нямам възможности да поддържам такива. Затова вероятно и следващата кола няма да е от марката, по финансови причини.
кажи-речи във всеки бюджет има адекватни коли...
G серия (3 и 5) има от 30к до 100к на вторичния пазар - всичките са сравнително здрави и безпроблемни коли
че си купим киа пред G20/G30 ... аааайде, бе![]()
![]()
аз мисля, че финансовите причини са оправдание, ясно е, че малко хорат имат пари за м3 и м5, ама и 320д/520д вършат работа и то чудесна... и не са кия...![]()
преди 2-3 години имах евридей 116i - не е срамно, топ количка е - кефеше ме и отвън, и отвътре и как се кара, и на новия собственик служи вярно и й се радва
ако човек си търси причина, винаги ще намери такава
--> бенвето е със задно и не върви зимата, нали така беше
![]()
Покупката добре, ама от към поддръжка, обслужвания? Нямам поглед, от тук от там съм чувал от познати за някакви суми само и са доста по-скъпи от старите модели. Поне това знам де, ти имаш реален поглед като собственик.
Кооолко пък да са по-скъпи? Аз написах каква трампа съм направил. Да, по-скъпо, но не е шок и боНба!
Дали ще смениш маркуч по охладителната система на М52 при теб или на В58, разликата в цената е съвсем поносима.
Като сложиш, че едното е доста по-малко податливо на чупене, поради годините и сметката е съвсем в рамките на поносимото.
По-осезаема разлика виждам за сега само в М-спирачките, но пък пари/стойност съотношението е МЯУ!
Има един тънък момент и той е, че киАта(да, МНОГО по-евтина е за правене като абсолютна стойност) търпи да се кара счупена, масово си се карат счупени, докато БМВ-то не търпи компромиси и трябва да си технически грамотен, да си усещаш колата и да си я следиш. Не е за аджамии.
А ако се върнем на пари/стойност, еднооКИАта е безобразно скъп клозет, от който само може да намразиш шофирането!
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Кой е фен на марката?
То зависи и каква си подбереш. Ако сравняваме въздушно окачване с амортисьорите на 39-ката, активните рейки с тази на 39-ката, М-ковите спирачки с тези на 39-ката, лазерни фарове с халогени на 39-ката и т.н.... нещата може много да ескалират. Ако е по-постна откъм скъпи екстри, нещата не са толкова ескалиращи. Масла, филтри, гуми, амортисьори, пружини, накладки... са сходни цени. Модерните си харчат доста по-малко, което компенсира други разходи. Но като цяло разходите скачат много, особено за по-стари на повече километри. Почнат ли да се чупят автомати, раздатки, турбини, дюзи, скъпи модули, ДПФ-и и т.н.... нещата ескалират като поддръжка много бързо. Аз за 100к на 39-ката бях набил към 10 бона, ама това включваше и смяна на масла, нови гуми, покупки на джанти... А тука във форума се коментират вече подобни цени само за обслужване на N57 мотор 


- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: Кой е фен на марката?
Фен съм на по-старите, на новите не толкова. А как се мери до каква степен съм фен?
• Ти си ходил на БМВ Велт в Мюнхен, а аз съм от с.Ковачевци и не съм излизал от област Перник?
• Аз си правя колата при кварталния майстор, а ти я поддържаш в официален сервиз?
• Ти имаш E63 650i и си по-голям фен от мен защото караш V8 бензин, a аз съм по-малко фен с E91 320d защото пия нафта и возя щайги?
• Ти караш М пауър на писта, а аз и жената ползваме обща i4?
• Той вложи петцифрена сума в подобрения и взе 1-во място на конкурс, а аз си обикалям с ежедневната кола вече пета година, само я обслужвам и паркирам пред блока?
* Всички примери са хипотетични.
• Ти си ходил на БМВ Велт в Мюнхен, а аз съм от с.Ковачевци и не съм излизал от област Перник?
• Аз си правя колата при кварталния майстор, а ти я поддържаш в официален сервиз?
• Ти имаш E63 650i и си по-голям фен от мен защото караш V8 бензин, a аз съм по-малко фен с E91 320d защото пия нафта и возя щайги?
• Ти караш М пауър на писта, а аз и жената ползваме обща i4?
• Той вложи петцифрена сума в подобрения и взе 1-во място на конкурс, а аз си обикалям с ежедневната кола вече пета година, само я обслужвам и паркирам пред блока?
* Всички примери са хипотетични.
Последна промяна St.Trinity на 23 Сеп 2025, 16:48, променена общо 1 път
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8386
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Кой е фен на марката?
парите не правят фена... фенщината за мен се мери с емоцията и историята, която имаш с марката. Цял живот с БМВ е фенщина пък било то и е36-ца на газ на 30+ години.
един кара М3 бобър на писта, друг кара Е60 на цената на гумите на бобъра към морето всяко лято – и двамата са фенове. Важна е любовта към марката, а не колко струва колата или сервизът
в крайна сметка всички караме за кеф, а не за показ, нали
п.с. фен с кия - не мерси
един кара М3 бобър на писта, друг кара Е60 на цената на гумите на бобъра към морето всяко лято – и двамата са фенове. Важна е любовта към марката, а не колко струва колата или сервизът

в крайна сметка всички караме за кеф, а не за показ, нали

п.с. фен с кия - не мерси

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Кой е фен на марката?
vicho написа:п.с. фен с кия - не мерси
Виждал съм, но няма!

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Кой е фен на марката?
Аз тези не ги разбирам. Може да си фен на БМВ, фен на Мерцедес, на Порше, дори на японките. Ама как може да си фен на Киа, Ситроен, Шкода, Рено или нещо подобно
Дори соц-носталгиците ги разбирам - били са млади, само това са имали като избор и си искат младежките спомени. Иначе колите ясно - кенефи.


- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4264
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Кой е фен на марката?
Фенщина е когато си даваш последните пари за колата(поне някога през живота си) !!!
А иначе просто така ме завъртя живота, после пък се оказа, че по кръвна линия било
А иначе просто така ме завъртя живота, после пък се оказа, че по кръвна линия било

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Кой е фен на марката?
Че какво пречи да си фен и да нямаш бмв? Се едно по какви причини.
Хм,хм...
Re: Кой е фен на марката?
vicho написа:парите не правят фена... фенщината за мен се мери с емоцията и историята, която имаш с марката. Цял живот с БМВ е фенщина пък било то и е36-ца на газ на 30+ години. :
Е това… аз като се замисля, съм бил най- голям фен за всичко когато съм нямал пари да се усмихна и всичките си пари съм ги давал за фенщината.
Парите определено изкривяват всичко. Понякога за добро, но повечето пъти - за зло.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Кой е фен на марката?
TNT написа: Ама как може да си фен на Киа, Ситроен, Шкода, Рено или нещо подобно![]()
Като изключим КИА другите споменати от теб са доооста стари автомобилни производители и са дали нещо на света (автомобилния).
Това че към момента всички правят що-годе еднакви ширпотребни еднодневки е друга работа.
А и нали знаеш : да приемеш чуждото мнение ако и да не си съгласен с него е признак на интелигентност

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1690
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Кой е фен на марката?
empar написа:steeN написа:старите модели не могат да се конкурират в контекста на днешните коли по никакви параграфи
Освен по един!
Зимъс смених Е46 за G30.
Eй ги, предават си щафетата на семеен ежедневен автомобил! Баба Ингрид и кака Грети. Винаги си кръщавам колите...
Понеже Ингрид е при приятел имам възможност от време на време да ѝ се радвам.
На първото сядане след 3-4 месеца с Грети се чудех дали въобще ще мога да я подкарам.
Мии, седнах, подкарах я като в доброто старо време от раз и завойче тук, завойче там, бреххх, това нещо все едно рисува по асфлата, а рейката имаше луфт и не беше сменена. Стоплих с полу-заспалия си към момента мозък и като пуснах лайномета, два дена не спрях да кълна като дърта циганка по темата елетрически рейки и издродът, дето ги е съчинил!
За всичко останало по новите коли съм съгласен, времената са такива, удобствата и безопасността са безспорни, но това да ми отнемеш връзката с пътя...
Масовката иска да ѝ е лекинко воланчето. 'ви не ЕПМ и уроди нефелни!![]()
![]()
Z-ката е с електрическа рейка и за сега не бих се оплакал! Най-вероятно се различава от тази на кака Грети, но си е електрическа... Сега се сещам, че трябва да я пробвам и на СПОРТ-режима (има бутон до скоростите)... Утре!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: Кой е фен на марката?
Като бях дете баща ми имаше е30 купе двоен стоп само с ляво огледало. На 3-4 лежах в болница и като дойде да ме вземе не беше с бмвто, защото го бяха откраднали и аз ревнах. Може би тогава станах фен, предвид че друго от тея години не помня.
И други коли по всякакви причини са ми носели радост, но тръпката при марката е различна.
В тази връзка, наложи се на приятелката ми да кара бмвто за повече време, защото ежедневката беше в сервиза. Преди да се качи, отказваше всячески да я кара, защото била неудобна, шумна и т.н. и след 200км каране ми се обади и каза "абе много добре я усещам колата, не разбирам какво и е различното, но ми харесва." Не е фен още, но има време за минаване в правилната религия.
И общността е различна - толкова палци по светофари и случайни разговори с непознати с привидно нормални и обикновени коли едва ли има.

В тази връзка, наложи се на приятелката ми да кара бмвто за повече време, защото ежедневката беше в сервиза. Преди да се качи, отказваше всячески да я кара, защото била неудобна, шумна и т.н. и след 200км каране ми се обади и каза "абе много добре я усещам колата, не разбирам какво и е различното, но ми харесва." Не е фен още, но има време за минаване в правилната религия.
И общността е различна - толкова палци по светофари и случайни разговори с непознати с привидно нормални и обикновени коли едва ли има.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Кой е фен на марката?
https://youtu.be/LErNGT1MyfA?si=ig57ms1GJXw8dRC-
Ето ви и тука това клипче да имате малко поводи за гордост и както написах и в другата тема, БМВ го направиха този двигател точно в колата в която трябваше да е издръжлив и да може да се тунингова сравнително достъпно ако някой желае. Да не говорим как с едно леко чипче или паурбокс дори тръгва да върви много сериозно, да не говорим, че и стоково върви супер прилично.
Това в момента е топ платформа за всякакви тунери по цял свят.
Качвайте един мангал на задната седалка с кора яйца или щайга картофи и да ги мята по тези екзотики отзад докато го гледа. Че и спира на всичкото отгоре.
Айде трудна работа като Кьонигсега да спре, ама никак, никак, никак не е зле.
БМВ не е само скучни джипове и това, че масово хората купуват такива, мен не ме задължава да приема клишето, че компанията отива в кофата относно приятни за каране автомобили.
Да не говорим, че и 440 бензин е супер колица.
Ето ви и тука това клипче да имате малко поводи за гордост и както написах и в другата тема, БМВ го направиха този двигател точно в колата в която трябваше да е издръжлив и да може да се тунингова сравнително достъпно ако някой желае. Да не говорим как с едно леко чипче или паурбокс дори тръгва да върви много сериозно, да не говорим, че и стоково върви супер прилично.
Това в момента е топ платформа за всякакви тунери по цял свят.
Качвайте един мангал на задната седалка с кора яйца или щайга картофи и да ги мята по тези екзотики отзад докато го гледа. Че и спира на всичкото отгоре.

Айде трудна работа като Кьонигсега да спре, ама никак, никак, никак не е зле.
БМВ не е само скучни джипове и това, че масово хората купуват такива, мен не ме задължава да приема клишето, че компанията отива в кофата относно приятни за каране автомобили.
Да не говорим, че и 440 бензин е супер колица.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Кой е фен на марката?
empar написа:Дали ще смениш маркуч по охладителната система на М52 при теб или на В58, разликата в цената е съвсем поносима.
Като сложиш, че едното е доста по-малко податливо на чупене, поради годините и сметката е съвсем в рамките на поносимото.
Чак пък... Точно б58 не е еталон за здравина на охладителната система.

И вериги и лагери на 200к.
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани