ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Модератор: Общи модератори
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3920
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Хубаво е да се смени, ако кутията е здрава. Така или иначе от самата работа на кутията се отделят малко или много финни частици от дисковете вътре. Маслото циркулира по системата и съответно тези неща също с него. Хубаво е да се сменява в порядъка на 60-80к км, защото температурата вътре стига 100+ градуса и каквото и да е масло, за такъв пробиг губи малко или много качествата си.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
overclock написа:В статия на AUTO Bild се споменава за Е39 525D на 990 000км без смяна на масло на автоматичната скоростна кутия.
[url]https://autobild.bg/bmw-525-tds-e39-на-1-млн-км-здраво-като-чук/[/url]
Колега, обърни го в "мото часове". Ако колата се кара извънградско и не се юрка, може и да стане. Жената зимата пали колата и я грее 10-15 мин. После минава 5км и гаси. Вечерта пак. Разходът го гледам на седмица, не на километър. Служебната ми кола има средна скорост на движение 16км/ч. 100% градско. Колегите са терористи и от 1.6л мотор докарват 22-25л/100км. Пали и не я гаси по 8 часа. Тези коли също не са представителна извадка. Преди 100 години един друг колега извади от Мото Пфое чисто нов Форд бус ТД. За 150К км така и не разбра колко вдига. Каза, че макс е правил 110км/ч на магистралата. Машинката светеше, нямаше прашинка. Купиха му нов, а стария го взеха едни куриери. След месец беше гробница, плюс едно излитане от пътя и пързаляне на едната страна.
Който иска сменя течности. Който не, пише в техническите форуми...
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Kroki написа:Хубаво е да се смени, ако кутията е здрава. Така или иначе от самата работа на кутията се отделят малко или много финни частици от дисковете вътре. Маслото циркулира по системата и съответно тези неща също с него. Хубаво е да се сменява в порядъка на 60-80к км, защото температурата вътре стига 100+ градуса и каквото и да е масло, за такъв пробиг губи малко или много качествата си.
Е как ви вдигат над 100 градуса кутиите? За GM съм съгласен, от което им идват проблемите, но ZF-a поне на моята повече от 87-89 градуса не съм я виждал и в най големите жеги при гонене.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Защо пък GM да работят на по-висока температура? Нали има топлообменник за ATF-а с антифриза на двигателя - би трябвало при нормална работа двигателят и кутията да загряват еднакво...
Excellent! Steven is my name!
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
andy написа:Kroki написа:Хубаво е да се смени, ако кутията е здрава. Така или иначе от самата работа на кутията се отделят малко или много финни частици от дисковете вътре. Маслото циркулира по системата и съответно тези неща също с него. Хубаво е да се сменява в порядъка на 60-80к км, защото температурата вътре стига 100+ градуса и каквото и да е масло, за такъв пробиг губи малко или много качествата си.
Е как ви вдигат над 100 градуса кутиите? За GM съм съгласен, от което им идват проблемите, но ZF-a поне на моята повече от 87-89 градуса не съм я виждал и в най големите жеги при гонене.
Нали вече писах за 140 градуса по Целзий на ZF 8HP
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Borymeckata написа:Защо пък GM да работят на по-висока температура? Нали има топлообменник за ATF-а с антифриза на двигателя - би трябвало при нормална работа двигателят и кутията да загряват еднакво...
Aми дефакто е така при тях. В англоговорящите форуми навсякъде пишат че именно топлообменника не е изчислен и при монтирането на кастъм, тези кутии издържат много.
acho.rs написа:Нали вече писах за 140 градуса по Целзий на ZF 8HP
Е то ако се направят няколко последователни лънча много ясно че ще заври, която и да е кутия
При нормално каране не би трябвало да ходи толкова.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Ц, без лънчове, след 1вата смяна на маслото. Уж проста операция ама не беше успешна. За това го смених 2ри път. Та излезе скромните 2х750лв ... И след 20к км колата отиде при друг човек, добре че е роднина.
Като чета постовете, си се самооправдвам че гледам коли само с официална сервизна история. Като се замисля, сигурно половината хора които често сменят коли и моторното масло не пипат, камо ли масло кутия
Като чета постовете, си се самооправдвам че гледам коли само с официална сервизна история. Като се замисля, сигурно половината хора които често сменят коли и моторното масло не пипат, камо ли масло кутия
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
andy написа:В англоговорящите форуми навсякъде пишат че именно топлообменника не е изчислен и при монтирането на кастъм, тези кутии издържат много.
Хммм... Ако сложиш по-голям топлообменник и кутията загрява... да не прегрее двигателят заради нея и да изхвърли водата...
Майтапя се, но смятам, че двигателят и кутията нормално трябва да работят при еднаква температура. Дори си мисля, че зимата при студен старт, двигателят отначало загрява кутията (през топлообменника) и чак после (евентуално) започва да я охлажда...
Excellent! Steven is my name!
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
acho.rs написа:Като чета постовете, си се самооправдвам че гледам коли само с официална сервизна история. Като се замисля, сигурно половината хора които често сменят коли и моторното масло не пипат, камо ли масло кутия
- "Смених само маслото в двигателя"
- А филтрите ?
- "Те не трябва всеки път"
Реален случай Същият човек източи маслото на 5к км от старата кола и го сипа на новата. Щото все пак маслото си е на 5к км - почти ново
Откакто влезнах и във Фейсбук групите за части купува/продава... все по-страшна ми става мисълта да взимам кола от България. За съжаление обаче кола само с официална история трябва да е кажи-речи гаранционна или току що да излиза от гаранция.
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
TNT написа:За съжаление обаче кола само с официална история трябва да е кажи-речи гаранционна или току що да излиза от гаранция.
Аха, вярвай си, че там няма гнило и двойни/тройни километри...
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Доста по-трудно става "измамата", щото преди всяко влизане за смяна на масла трябва да въртят километри. Но не е невъзможно.
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Именно.
С очите си съм го виждал не веднъж при нормални коли, които хората си купуват като физически лица и доста по-често като практика при коли, които се купуват като фирмени, тъй като там интереса е по-голям и мисленето върви в бизнес насока.
С очите си съм го виждал не веднъж при нормални коли, които хората си купуват като физически лица и доста по-често като практика при коли, които се купуват като фирмени, тъй като там интереса е по-голям и мисленето върви в бизнес насока.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
TNT написа:Доста по-трудно става "измамата", щото преди всяко влизане за смяна на масла трябва да въртят километри. Но не е невъзможно.
Не бе, наливат си в джобовете и после го продават. За това е най-тъпото да си купиш кола с история
Лошото е че при дилърите цените са сериозни, но и там се правят отстъпки. 5 годишни БМВта има на поносими цени, но има и други марки все пак - там цените стават направо изгодни на фона на авто моргите, маскирани като "елитни автокъщи" и не толкова елитен "нов внос - сервизна книжка - всичко екстри без..." Горубляне /Дупница/Труд.
PS: евридейка Фокус Комби с еко миксера, от фотомое 12.2017 на 40к км с почти 3г гаранция за 16к лв.
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
TNT написа:- "Смених само маслото в двигателя"
- А филтрите ?
- "Те не трябва всеки път"
ти се смееш, ама на много коли в гаранционния лист пише, че филтъра се сменя всяка втора смяна на маслото...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Gari
- младши ентусиаст
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Уж бях ЗА смяната на маслото на АСК. 6НР19, 270к километра.
Купих е60-ката и имаше удар, слаб, от 2>1. Смених маслото и картера с оригинални ЗФ части, също и 4-те цилиндрични и уплътнения, както и гарнитурата, която е с 2-та отвора над мехатроника. Ресетнах и адаптациите, но без да правя обучение отново. Еми блъскането от 2>1 не изчезна напълно. Само се сдобих с ужасяващ, страхотно силен метален удар от 4>5 при над 4000об. И съответно червеното зъбно колело, но след изчистване на грешката и каране внимателно няма проблем.
На другата кола Ауди А4 В5, 1998г и пробег 270к км няма да сменям маслото и готово. Не удря, не рита, включва нормално. Да се чуди човек дали да го сменя или не това пусто масло на АСК.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Купих е60-ката и имаше удар, слаб, от 2>1. Смених маслото и картера с оригинални ЗФ части, също и 4-те цилиндрични и уплътнения, както и гарнитурата, която е с 2-та отвора над мехатроника. Ресетнах и адаптациите, но без да правя обучение отново. Еми блъскането от 2>1 не изчезна напълно. Само се сдобих с ужасяващ, страхотно силен метален удар от 4>5 при над 4000об. И съответно червеното зъбно колело, но след изчистване на грешката и каране внимателно няма проблем.
На другата кола Ауди А4 В5, 1998г и пробег 270к км няма да сменям маслото и готово. Не удря, не рита, включва нормално. Да се чуди човек дали да го сменя или не това пусто масло на АСК.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани