Дългото лято взима своя дан...
Модератор: Общи модератори
73 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- _galio_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: Дългото лято взима своя дан...
каква е тая драма
и аз карам с летни гуми още бимата, държа си 50 км/ч и обичайната дистанция от предния автомобил и никакви грижи не срещам
а това за мокрите дискове за първи път го чувам, може би вече има и дискове с подгрев за зимни условия?


лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
Re: Дългото лято взима своя дан...
ще ме убиете с това сушене на дисковете...
нали знаете какво раздалечава накладките от дисковете?
... нищо... кривината на диска дето като се върти разбутва накладките и те така си остават- леко раздалечени.
като резултат от това накладките винаги се търкат в дисковете и дисковете са сухи повечето време.
изключение прави ако рипнеш изведнъж в някаква локва и набиеш спирачките. тогава може да има моментен ефект на намаляване на спирачната сила, но минава бързо.
основния проблем с локвата и горещите дискове е че ако рипнеш в такава и си ползвал преди това здраво спирачките че дисковете са горещи- се изкривяват моментално и след това почва типичното биене в геврека и спирачния педал при спиране.
нали знаете какво раздалечава накладките от дисковете?
... нищо... кривината на диска дето като се върти разбутва накладките и те така си остават- леко раздалечени.
като резултат от това накладките винаги се търкат в дисковете и дисковете са сухи повечето време.
изключение прави ако рипнеш изведнъж в някаква локва и набиеш спирачките. тогава може да има моментен ефект на намаляване на спирачната сила, но минава бързо.
основния проблем с локвата и горещите дискове е че ако рипнеш в такава и си ползвал преди това здраво спирачките че дисковете са горещи- се изкривяват моментално и след това почва типичното биене в геврека и спирачния педал при спиране.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дългото лято взима своя дан...
alx написа:ще ме убиете с това сушене на дисковете...
нали знаете какво раздалечава накладките от дисковете?
... нищо... кривината на диска дето като се върти разбутва накладките и те така си остават- леко раздалечени.
като резултат от това накладките винаги се търкат в дисковете и дисковете са сухи повечето време.
изключение прави ако рипнеш изведнъж в някаква локва и набиеш спирачките. тогава може да има моментен ефект на намаляване на спирачната сила, но минава бързо.
основния проблем с локвата и горещите дискове е че ако рипнеш в такава и си ползвал преди това здраво спирачките че дисковете са горещи- се изкривяват моментално и след това почва типичното биене в геврека и спирачния педал при спиране.
Аз страдам от последния номер


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Re: Дългото лято взима своя дан...
Тъкмо щях да напиша, Кроки като придобие по-сериозен опит при каране на сухо, мокро, със АБС и без, и то не на Бела Жига, тогава да обяснява как се спира по-добре
Ше помпаш спирачките, ше "сушиш" дискове, хахах, абсолютно никога не съм усещала проблем със спирането след цопване в локва!
А идеята с подргев за зимата искрено ме разсмя

А идеята с подргев за зимата искрено ме разсмя

Последна промяна Apassionata на 30 Ное 2012, 17:27, променена общо 1 път
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Дългото лято взима своя дан...
Викам да се инсталира по един сушоар под калниците, насочен към дисковете и с копче в купето. Гаче завали, on и газ.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Doberman_vas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.08.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
Re: Дългото лято взима своя дан...
Айде ся изядохте момчето па и вие
ОФФ: 1 случай ми разказваше навремето ми инструктура, на някаква мома докато карала на изпита, и тя чула не дочула за сушене на спирачката, се изцепила че трябва да се сушат, и като изпитващият искрено заинртигуван я попитал как точно ще ги суши, тя с висок и бодър тон казала - е как как с парцалче



ОФФ: 1 случай ми разказваше навремето ми инструктура, на някаква мома докато карала на изпита, и тя чула не дочула за сушене на спирачката, се изцепила че трябва да се сушат, и като изпитващият искрено заинртигуван я попитал как точно ще ги суши, тя с висок и бодър тон казала - е как как с парцалче



Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Дългото лято взима своя дан...
Добре,ще го кажа иначе:
Колата спира,след като накладките предизвикат триене в дисковете,за сведение,ABS се включва само когато гумата спира да се върти,тоест блокира.
Когато има вода ,тази вода намалява триенето между накладки и диск,вярно че са части от секундата но намалява.
Ето ви един пример.
Карате автомобил примерно по околовръстното и след пороен дъжд се е събрало огромно количество вода на пътя,минавате бавно и изведнъж решите да спрете заради предната кола,примерно Кроки с ладичката ,перката му е хвърлила вода върху свещите и е загаснал автомобила.
Е,ще останете изненадани че след като натиснете педала на спирачката,колата продължава спокойно да цепи водата!
Е това е,а кой колко опит има,аз имам над милион километра!
Колата спира,след като накладките предизвикат триене в дисковете,за сведение,ABS се включва само когато гумата спира да се върти,тоест блокира.
Когато има вода ,тази вода намалява триенето между накладки и диск,вярно че са части от секундата но намалява.
Ето ви един пример.
Карате автомобил примерно по околовръстното и след пороен дъжд се е събрало огромно количество вода на пътя,минавате бавно и изведнъж решите да спрете заради предната кола,примерно Кроки с ладичката ,перката му е хвърлила вода върху свещите и е загаснал автомобила.
Е,ще останете изненадани че след като натиснете педала на спирачката,колата продължава спокойно да цепи водата!
Е това е,а кой колко опит има,аз имам над милион километра!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дългото лято взима своя дан...
Не че нещо,но това е малко несериозно...тея дискове да не са като на колело-на пряк дъжд?
Че и на колелото си спира веднага..кви секунди милисекунди да ама секунда закъснение -абсурд..
И alx го каза,диска се трие с накладката почти постоянно,трудно ще има толкова постоянно обливане,на дисковете.А отделно перфорираните примерно,отвеждат водата ,доста бързо..
Малко фантастика се получи с тая вода
Че и на колелото си спира веднага..кви секунди милисекунди да ама секунда закъснение -абсурд..
И alx го каза,диска се трие с накладката почти постоянно,трудно ще има толкова постоянно обливане,на дисковете.А отделно перфорираните примерно,отвеждат водата ,доста бързо..
Малко фантастика се получи с тая вода

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Дългото лято взима своя дан...
Gqbriel написа:Не че нещо,но това е малко несериозно...тея дискове да не са като на колело-на пряк дъжд?
Че и на колелото си спира веднага..кви секунди милисекунди да ама секунда закъснение -абсурд..
И alx го каза,диска се трие с накладката почти постоянно,трудно ще има толкова постоянно обливане,на дисковете.А отделно перфорираните примерно,отвеждат водата ,доста бързо..
Малко фантастика се получи с тая вода
посочих конкретен пример,многократно съм влизал във вода която стига до дисковете и то в София.
Дисковете не се опират в накладките когато не спираш,нали се сещаш че постоянно ще грее главината от триенето...
Направи си опит след като не вярваш.
Аз ти казвам неща от опит.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Дългото лято взима своя дан...
И аз говора от опит.. 

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дългото лято взима своя дан...
Kroki написа:И аз говора от опит..
Опита ти е на 5% от моя,недей така с твоя опит


Обади се в най-големия дъжд ти давам да караш и сам ще ми покажеш с най-голямо удоволствие

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Дългото лято взима своя дан...
Gqbriel написа:Kroki написа:И аз говора от опит..
Опита ти е на 5% от моя,недей така с твоя опит..иназ като колегата Е.Димитров имам не малко км от има няма 10 години карам достатъчно..опит могабда слушам от хора които карат професионално,дали съзтезатели или товарни/автобуси няма значение
Обади се в най-големия дъжд ти давам да караш и сам ще ми покажеш с най-голямо удоволствиекак абс-а не работи и трябва да припомпваш
Ти па много опитен ше дойдеш

Кроки е прав в случая и не става въпрос да припомпваш


А това за постоянното триене на спирачките как можа точно Алх да го каже...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дългото лято взима своя дан...
(bubsa) написа:Gqbriel написа:Kroki написа:И аз говора от опит..
Опита ти е на 5% от моя,недей така с твоя опит..иназ като колегата Е.Димитров имам не малко км от има няма 10 години карам достатъчно..опит могабда слушам от хора които карат професионално,дали съзтезатели или товарни/автобуси няма значение
Обади се в най-големия дъжд ти давам да караш и сам ще ми покажеш с най-голямо удоволствиекак абс-а не работи и трябва да припомпваш
Ти па много опитен ше дойдеш![]()
Кроки е прав в случая и не става въпрос да припомпвашДобре е след минаване през голяма локва да обереш луфта на спирачката за 3-4 секунди за да няма неприятни изненади
![]()
А това за постоянното триене на спирачките как можа точно Алх да го каже...
За леко обиране съм съгласен(донякъде) ,колко съм опитен си знам аз и кое е невероятното,че да го коментираш не те разбирам?
Ама да припомпваш абс....и като шофираш извън градско го правиш това постоянно така ли?
А за колко време се мокрят?по тази логика ти не трябва да пускаш спирачките,това ли казваш?
Точно в ситуация на внезапно спиране,ще припомпваме?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Дългото лято взима своя дан...
Човек или не четеш или не разбираш какво четеш!За опита ти си личи от това колко си компетентен
Никой не ти казва да "припомпваш АБС-а"
Просто като минеш през голяма локва е добре да натиснеш спирачките за да изсушиш дисковете или барабаните,за да не се стига до неприятни изненади ако ти потрябва да спреш аварийно!

Никой не ти казва да "припомпваш АБС-а"

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дългото лято взима своя дан...
(bubsa) написа:Човек или не четеш или не разбираш какво четеш!За опита ти си личи от това колко си компетентен![]()
Никой не ти казва да "припомпваш АБС-а"Просто като минеш през голяма локва е добре да натиснеш спирачките за да изсушиш дисковете или барабаните,за да не се стига до неприятни изненади ако ти потрябва да спреш аварийно!
Дваша една ситуация,а колко съм компетентен няма как да знаеш ,тъй като не се познаваме..хубаво е да говорим не в частни случаи-в които може да си прав! голяма локва е едно,в колко такива 30см локви влизаш на извън градски път?
Както и да ,темата е за друго,нямам намерение да се карам и да водя някакъв безсмислен спор,още по-малко типично за форума да се почват,коментари на хора един срещу друг без да се познават-което е малко безсмислено и ненужно

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
73 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани