Акциз - защо съществува?
Модератор: Общи модератори
Имаме две коли, и двете по 300 коня. Едната е произведена преди 30 години, другата - вчера.
Акцизът и за двете е еднакъв, нали?
Вие коя бихте си избрали? Съвсем нормално е - новата.
Това е един от ефектите и целите на акциза. Стимулира продажбата на нови автомобили, вместо 30-годишните.
Това има ефект върху:
1. Екология - новите машини са тъпкани с всякакви неща и технологии, които намаляват драстично вредни емисии, материали и т.н.
2. Икономия - съвременните автомобили харчат в пъти по-малко от старите. Онези американски чудовища, дето трябва да изгасиш двигателя, за да напълниш резервоара, по-добри ли са от една днешна М-ка? Това пък от своя страна също оказва влияние върху екологията.
3. Развитие на технологиите - купувайки новата кола, вие финансирате някакъв минимален процент от бъдещите проекти на съответната фирма, като по този начин подпомагате автомобилите да стават все по-добри. Друго си е да ги дадеш тези пари на някой си собственик, който ще си купи къркане с тях или нов диван...
Има и още много, ма ме домързя.
Вярно е, че старата кола струва поне два пъти по-евтино от новата. А пък е същите коне. Така е.
Но пък от друга страна - харчи много повече, разваля се по-често, пък частите са кът за толкова стар модел, че и скъпи, мамка му...
Казали са си хората - не съм толкова богат да си купувам евтини неща.
Всяко евтино после излиза по-скъпо.
Акцизът и за двете е еднакъв, нали?
Вие коя бихте си избрали? Съвсем нормално е - новата.
Това е един от ефектите и целите на акциза. Стимулира продажбата на нови автомобили, вместо 30-годишните.
Това има ефект върху:
1. Екология - новите машини са тъпкани с всякакви неща и технологии, които намаляват драстично вредни емисии, материали и т.н.
2. Икономия - съвременните автомобили харчат в пъти по-малко от старите. Онези американски чудовища, дето трябва да изгасиш двигателя, за да напълниш резервоара, по-добри ли са от една днешна М-ка? Това пък от своя страна също оказва влияние върху екологията.
3. Развитие на технологиите - купувайки новата кола, вие финансирате някакъв минимален процент от бъдещите проекти на съответната фирма, като по този начин подпомагате автомобилите да стават все по-добри. Друго си е да ги дадеш тези пари на някой си собственик, който ще си купи къркане с тях или нов диван...
Има и още много, ма ме домързя.
Вярно е, че старата кола струва поне два пъти по-евтино от новата. А пък е същите коне. Така е.
Но пък от друга страна - харчи много повече, разваля се по-често, пък частите са кът за толкова стар модел, че и скъпи, мамка му...
Казали са си хората - не съм толкова богат да си купувам евтини неща.
Всяко евтино после излиза по-скъпо.
Е колкото и да не ни харесва, акцизът на мощните автомобили си е необходимост. Мощните автомобила са значително по опасни от някоя 70 коня. И затова има акциз, просто законът не е адекватен. Неможе да оценяваш стара кола за всичките а за новите само с тези които превишават. Както и конските сили не са единственото. Според мен трябва да има коефициент които с годините да намалява ставката на акцизът и например 20+ годишните коли да не подлежат на акциз. Все пак те са си изпели песента и основно ще се харчат с колекционерска цел.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
AcOrP написа:Е колкото и да не ни харесва, акцизът на мощните автомобили си е необходимост. Мощните автомобила са значително по опасни от някоя 70 коня. И затова има акциз, просто законът не е адекватен. Неможе да оценяваш стара кола за всичките а за новите само с тези които превишават. Както и конските сили не са единственото. Според мен трябва да има коефициент които с годините да намалява ставката на акцизът и например 20+ годишните коли да не подлежат на акциз. Все пак те са си изпели песента и основно ще се харчат с колекционерска цел.
Защо в EU не мислят така?
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Фил написа:Имаме две коли, и двете по 300 коня. Едната е произведена преди 30 години, другата - вчера.
Акцизът и за двете е еднакъв, нали?
Акцизът за тази от вчера ще е по-малък. За нови автомобили се начислява акциз само за киловатите над 125.
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
Фил написа:А баш...
Още повече потвърждава.
По-добре нова кола с малък акциз, но по-скъпа, отколкото стара, с голям акциз, но евтина (преди всички ремонти...)
е тука сме на диаметрално противоположни мнения!!!!
нова,с малък акциз и скъпа!?!? тва некой недорасляк треа да е!! естествено ,че не искам да карам кошница на 20г ,но предпочитам да си взема нещо на 2,3 до 4г и да си платя там къвто ми се откъсне от сърцето акциз ,отколкото да напълня гушата на вноситуля и да ми даде да се возя на пейка с моторче....!!! а па ми излиза и в пъти по-евтино и ядове немам до сега от 4-5 годишно бмв.....
Нека да махнат акциза, ама да има закони, при тва безхаберие ще стане люто (накъде повече). Хората са изнервени в България от начинът на живот, успели и неуспели изливат агресията си, чрез шофиране...
Вече до Варна ходя през шипка, веднъж минавайки през "Царският път" щях да откача от гламави шофьори. На всеки 5 мин исках да слезна и да убия някой, немога да повярвам, че карат като идиоти - като че ли бързат да умрат с предимство да им *** *******
Не бяха изпреварвания, маневри аве нямам думи и го гледам някъв чичка или младок - ми то физономията му крещи "Аз съм по бърз от теб нананана нека ти нека ти". Сега си представете един такъв галфон или някой мангал с е36 м3........ Има къде къде по-важни неща за корегиране от акциз - пътища, корупция, нисък стандарт и т.н. Който иска мощна кола, да си намери бизнес или да стане някъв там шеф-отдел да се труди и пак ще кара дзвяр някой ден .
(Абе къеде е Д3ВЕР?!
)
А, Смит и компания не ги харесвам, понеже имам един учебник 500 страници, който уча и само 50 страница са предистория и после на изпита ще ме питат за тях кой какъв е, което според мен не е толкова необходимо. Повече трябва да се акцентира на проблемите в настоящето на икономиката, начините им за решаване, а не да ме затрупват с имена, кой кво измислил, но може и да греша, аз съм само студент 1курс, не професор.
Вече до Варна ходя през шипка, веднъж минавайки през "Царският път" щях да откача от гламави шофьори. На всеки 5 мин исках да слезна и да убия някой, немога да повярвам, че карат като идиоти - като че ли бързат да умрат с предимство да им *** *******


(Абе къеде е Д3ВЕР?!

А, Смит и компания не ги харесвам, понеже имам един учебник 500 страници, който уча и само 50 страница са предистория и после на изпита ще ме питат за тях кой какъв е, което според мен не е толкова необходимо. Повече трябва да се акцентира на проблемите в настоящето на икономиката, начините им за решаване, а не да ме затрупват с имена, кой кво измислил, но може и да греша, аз съм само студент 1курс, не професор.

SKISA написа:нова,с малък акциз и скъпа!?!? тва некой недорасляк треа да е!!
Ставаше дума за две еднакви коли с еднакви коне, по 300. Новата ще има по-малък акциз от старата, но и ще е по-скъпа от старата. Но пък ще изкара още 30 години, докато старата ще я хвърля утре, щот се счупила съвсем.
За това идеше реч.
- vanioboy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 10.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
- Мечтае да кара: ///M6


Обикновено по-мощните коли ускоряват и спират по-добре, по-лесно и сигурно се изпреварва с тях и имат по-добро стоене на пътя. От друга страна не е задължително, като караш мощна кола да я настъпваш . Всъщност в 90% от времето ще се съобразяваш с разхода за гориво, а и като знаеш, че колата ти има сила няма да имаш желание постоянно да се доказваш . Според мен масовите рейсърчета, карат по този начин единствено за да се докажат и за да се почувстват бързи със старите си малолитражки. Затова и Голфовете са много бързи в града
. И все пак естествено, че ще има самоубийци, винаги е имало самоубийци.

Колега Фил, то ясно, че по-хубаво да взема нова М-ка от колкото на 10 години ама разликата в цената е такава, че мога да си позволя 10 годишната, която е да речем 10-15К евро и акциза и е около 18К. Начи за да имам кола за 30 000 трябва да дам на държавата 18 000 ебати и акциза.
По този начин няма как да ме накарат да купя новата М-ка щото тя е 212 100 лева, базовия модел... а аз толкова нямам. Вместо да си купя М-ка на 10 години и да си платя примерно 5-6К акциз те директно ме отказват.
Следователно акциза те кара да правиш какви ли не гимнастики но не те кара да си купуваш нова кола...
Това със швакето както обяснява Скиса, ми звучи най-логично ама едва ли на някой му дреме да променя точно този закон сега...
По този начин няма как да ме накарат да купя новата М-ка щото тя е 212 100 лева, базовия модел... а аз толкова нямам. Вместо да си купя М-ка на 10 години и да си платя примерно 5-6К акциз те директно ме отказват.
Следователно акциза те кара да правиш какви ли не гимнастики но не те кара да си купуваш нова кола...
Това със швакето както обяснява Скиса, ми звучи най-логично ама едва ли на някой му дреме да променя точно този закон сега...
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Pavlinius написа:Обикновено по-мощните коли ускоряват и спират по-добре, по-лесно и сигурно се изпреварва с тях и имат по-добро стоене на пътя. От друга страна не е задължително, като караш мощна кола да я настъпваш . Всъщност в 90% от времето ще се съобразяваш с разхода за гориво, а и като знаеш, че колата ти има сила няма да имаш желание постоянно да се доказваш . Според мен масовите рейсърчета, карат по този начин единствено за да се докажат и за да се почувстват бързи със старите си малолитражки. Затова и Голфовете са много бързи в града. И все пак естествено, че ще има самоубийци, винаги е имало самоубийци.
Ето с това мнение съм 100% съгласен. Кажете ми колко често ви се случва да видите някоя 760 или S-клас да се правят на юнаци по светофарите? Всичко е въпрос на манталитет и комплекси. Аз карам сравнително мощна кола и изпитвам най-голямо удоволствие от това, че мога да изпреваря много бързо, след което да се прибера в платното си. Въобще не ми пука дали мога да направя някой смешен на старт или да му натрия носа по друг начин. Непрекъснато има обаче гъзета с някакви кошници, които се натискат да ми докажат колко са по-бързи. Не ми се е случвало досега някой с наистина мощна кола да го прави.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Значи за каквото е угодно на държавата може да казва "този автомобил е на/над 10 години, има 100% увехтяване" а за друго да се таксува като луксозна стока и да се съдират 100 кожи
Моето решение е следното : така или иначе следващият мой (живот и здраве) автомобил ще е с мощност 250 KW та не само няма да видят акциз ,ами и стотинка данък ,защото ще си плащам Немски такъв там ... а сега да видим кой колко е голям мама ви **** нещастна
Нищо не заслужава тая скапана държава ,аз разбирам самите държавници да се мъчеха да оправят нещата та човек да бъде точен ама сега
Георги Пенчев



Моето решение е следното : така или иначе следващият мой (живот и здраве) автомобил ще е с мощност 250 KW та не само няма да видят акциз ,ами и стотинка данък ,защото ще си плащам Немски такъв там ... а сега да видим кой колко е голям мама ви **** нещастна




Нищо не заслужава тая скапана държава ,аз разбирам самите държавници да се мъчеха да оправят нещата та човек да бъде точен ама сега


Георги Пенчев
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
Anthony_J написа:Pavlinius написа:Обикновено по-мощните коли ускоряват и спират по-добре, по-лесно и сигурно се изпреварва с тях и имат по-добро стоене на пътя. От друга страна не е задължително, като караш мощна кола да я настъпваш . Всъщност в 90% от времето ще се съобразяваш с разхода за гориво, а и като знаеш, че колата ти има сила няма да имаш желание постоянно да се доказваш . Според мен масовите рейсърчета, карат по този начин единствено за да се докажат и за да се почувстват бързи със старите си малолитражки. Затова и Голфовете са много бързи в града. И все пак естествено, че ще има самоубийци, винаги е имало самоубийци.
Ето с това мнение съм 100% съгласен. Кажете ми колко често ви се случва да видите някоя 760 или S-клас да се правят на юнаци по светофарите? Всичко е въпрос на манталитет и комплекси. Аз карам сравнително мощна кола и изпитвам най-голямо удоволствие от това, че мога да изпреваря много бързо, след което да се прибера в платното си. Въобще не ми пука дали мога да направя някой смешен на старт или да му натрия носа по друг начин. Непрекъснато има обаче гъзета с някакви кошници, които се натискат да ми докажат колко са по-бързи. Не ми се е случвало досега някой с наистина мощна кола да го прави.
Напълно съм съгласен с теб!

- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Pavlinius написа:Кажете ми колко често ви се случва да видите някоя 760 или S-клас да се правят на юнаци по светофарите?
Ми как да ги видиш, като през това време са в насрещното, за да изпреварят цялата колона...верно всичко е въпрос на манталитет...
И все пак - мисля си, че откъм системи за сигурност ново М3 е в пъти по добре от десетгодишното...така че съвсем не е едно и също ако се метнеш в някой стълб и нова кола или с десетгодишна щайга...щом говорим и за безопасност на пътя...с очите си съм виждал катастрофи с пострадали, при които ако хората бяха с нова и по-сигурна кола, просто щяха да излязат изплашени от автомобила и някой след това щеше да им вика "Майната им на ламарините, важното е, че ти си жив и здрав"
Последна промяна someone на 15 Окт 2008, 19:01, променена общо 2 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани