Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
A aко има такива, които могат и пак хейтят проблем ли е 


- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Мне, ама само ако е с факти и обосновано
)
Лични предпочитания не се броят, както и на географски принцип..от сорта ама то в БГ не е така.

Лични предпочитания не се броят, както и на географски принцип..от сорта ама то в БГ не е така.
Хм,хм...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Top Gun Maverick написа:https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8/%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D1%81%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%B4%D0%B5-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1-390770.html
6 панела… по колко вата да са… 50-100 всеки? Не са нормални а малки панелчета…. Да грее 6 часа хубаво слънцето- 3.6 кв на ден…. 10 км пробег на киловат- 36 км безплатни на ден… що пък не.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4876
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Mollov написа:acho.rs написа:А немците реагират "адекватно" - доста по-скъпи електрички с наполовина мощност и 2 пъти по-бавно зареждане ... соу смарт.
Ако гледаме новата платформа, на която е базирано Х1 (и бъдещото Х2), както и i4-ките (особено eDrive 40).... 150kW+ зареждане, 300PS+ мощност, батерия 70KW+ (Х1 е 320 коня, Х2 ще е толкоз, i4-ките са ясни)... дай пак да сравняваме![]()
iX не ги броя тук, че са бая скъпи и не са в тази (ценова) категория...
Освен, че е болезнено скъп, iX пак си е одлскуул в много отношения:
- за 530кс версията със 104квч с екстри отива към 130к евро
- макс мощност/скорост на зареждане 150кв, при все че Тесла и Корейците в 1/3 като цена коли, са на 250кв
- макс 7.5кв на домашен ток

- при тази огромна муцуцна, няма преден багажник а задния е смешните за класа 500 литра
Всички тези безумия са точно заради цялостната алчна политика
- трябва да не се изяжда пазара на Х5 и Х7
- трябва да има опция за подобрения през 3 години, които да поддържат интереса към автомобила.
През това време Тесла вече утвърди статуса си на пионер и любимец на народа (много мощност за малко пари) а корейците ударно навлязоха на пазара, вдигнаха си адски много рейтинга и вече са фактор на пазара ...за разлика от провали като iX3
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Моджо написа:Много па интересно как ремонтират мотори в бг, официално, кат е затворена система. А и не само моторите
Зема да го прочета и аз тоя форум на тесла, м? Да ги видя масата кои са.
я линк, моля.
Много па интересно как си ми прочел само първото изречение и бързаш да изпсипеш. Ако беше прочел докрай нямаше да питаш за линк. Иначе то в бг ако питаш и Артемис 1 ще я ремонтират
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ма имаше лк линк? Хубаво, не съм видял.
айде са къде са "масата" дет си сменяли моторите.
в тоя линк конкретен си пишат 5 човека на кръст. От милиони тесли 5,10,1000 човека нещо не им е у ред, и то по вероятно щот са мрънкачи по принцип и това ли е масата.
От 5-10 теми или там колкото са у тоя форум ли си вадиш заключения и за мотори и за деградация.
От трите тесли които всеки работен ден ги виждам да излизат и да се връщат и като комшии по офис си говоря с хората, 6+ години вече, ни една не е имала какъвто и да е проблем. А излиза че вече треаше са с нови батерии и трите и да са сменили моторите по веднъж поне.
Е на кой да вярвам, на собствените си очи и на разни статии, тестове, изследвания или на некви писачи у форум.
2. Официално да го ремонтират значи със знанието и разрешението на Тесла.
айде са къде са "масата" дет си сменяли моторите.
в тоя линк конкретен си пишат 5 човека на кръст. От милиони тесли 5,10,1000 човека нещо не им е у ред, и то по вероятно щот са мрънкачи по принцип и това ли е масата.
От 5-10 теми или там колкото са у тоя форум ли си вадиш заключения и за мотори и за деградация.
От трите тесли които всеки работен ден ги виждам да излизат и да се връщат и като комшии по офис си говоря с хората, 6+ години вече, ни една не е имала какъвто и да е проблем. А излиза че вече треаше са с нови батерии и трите и да са сменили моторите по веднъж поне.
Е на кой да вярвам, на собствените си очи и на разни статии, тестове, изследвания или на некви писачи у форум.
2. Официално да го ремонтират значи със знанието и разрешението на Тесла.
Хм,хм...
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
acho.rs написа:Mollov написа:acho.rs написа:А немците реагират "адекватно" - доста по-скъпи електрички с наполовина мощност и 2 пъти по-бавно зареждане ... соу смарт.
Ако гледаме новата платформа, на която е базирано Х1 (и бъдещото Х2), както и i4-ките (особено eDrive 40).... 150kW+ зареждане, 300PS+ мощност, батерия 70KW+ (Х1 е 320 коня, Х2 ще е толкоз, i4-ките са ясни)... дай пак да сравняваме![]()
iX не ги броя тук, че са бая скъпи и не са в тази (ценова) категория...
Освен, че е болезнено скъп, iX пак си е одлскуул в много отношения:
- за 530кс версията със 104квч с екстри отива към 130к евро
- макс мощност/скорост на зареждане 150кв, при все че Тесла и Корейците в 1/3 като цена коли, са на 250кв
- макс 7.5кв на домашен токбатерията ще се зарежда 12 часа мин . Конкуренцията пак е на 22кв и то серийно в евтините модели .
- при тази огромна муцуцна, няма преден багажник а задния е смешните за класа 500 литра
Всички тези безумия са точно заради цялостната алчна политика
- трябва да не се изяжда пазара на Х5 и Х7
- трябва да има опция за подобрения през 3 години, които да поддържат интереса към автомобила.
През това време Тесла вече утвърди статуса си на пионер и любимец на народа (много мощност за малко пари) а корейците ударно навлязоха на пазара, вдигнаха си адски много рейтинга и вече са фактор на пазара ...за разлика от провали като iX3
Трябва ни още малко време да дораснем за електричките, поне за тези, които мислят като мен.
И преди да продължа, ще отбележа, че никога няма да оставя хубавото ДВГ, отделно усърдно си търся в момента хубав V8, които ще си ги пазя и няма да се разделя с тях.
И аз принципно мисля като теб, но за някои неща се разминаваме.
Зверски скъпи са БМВ-та, бенцове, поршета електрически, което обезсмисля всякакъв вид икономии.
Останалите по-евтини електрички, грам не ме трогват, че пък и пари да дам за тях.
‘бал съм ги и безличните, грозни и скучни колици.
Ако ми е проблем разхода градско, имам колело, има спаркчета, мога да ходя и пеша.
Тесла, всичките вече са ми много outdated.
Да не говорим за сглобка и копчета, лостчета от други марки, което ме отблъсква.
Корейците и разните китайци, грам не ме трогват.
Другото, което наблюдавам, фрашкано е вече с последната S класа.
Всички са 400д, 500, s63. Коли за 250 - 300+к
В същото време EQS са много, много малко.
Ясно е, че у нас инфраструктурата все още не е на ниво.
Иначе да, тайкана например ми е топ.
Не съм карал, не мога и да си го позволя. Но може би един ден, може и да се случат нещата.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
То жалкото е че това се случва по цял свят, не само в БГ.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Вземаме коментираните данни 400 000 км пробег . Вземаме за база и каталожните данни на тесла 3 със 62 квт батерия или 380 км пробег уж реален !!!! Ко прави това ? 1052 цикъла заряд разряд . Вземаме и данните за живота на LiFe батерии които вероятно са използвани при новите електромобили защото са с повишен живот и по непретенциозни ...1000 до 2000 цикъла в зависимост от условията , автомобила работи в тежък режим вземаме база 1000 цикъла . И воала 1054 цикъла заряд разряд и тази батерия е тоталка на 400 000 км . Не 10% деградация а ТОТАЛКА - неизползваема . На практика сгъват много по рано защото отделните елементи на батерията се разбалансират и умират със времето . Литиевите елементи имат една много неприятна особеност че ако падне напрежението им под 2.7 волта деградират и повече не могат да се възстановят . Така че проблемите със батерията ще започнат много преди 400 000 км , а най вероятно ще се наложи рециклиране много преди тия сакрални 400 000 . Какво представлява рециклирането ? Вариант 1 - замяна на дефектните елементи в батерията с нови оригинални . Вариант 2 - замяна на дефектиралите елементи с китайски аналози неоригинални . Вариант 3 - замяна на цялата батерия с оригинална . 3 го отлюспваме от класацията щото цената за нова батерия гони космоса . Вариант 2 и 3 означава че слагаме нови елементи заедно със вече деградирали такива в комплект . Това е още един потенциален проблем който се комбинира с факта че старите не сменени елементи в батерията ще продължат да умират . Що не пробвате да си смените на батерията в лаптопа само 2 от 6 елемента и да пробвате колко ще изкарат ? В европа и америка не виждам кой ще се занамива с рециклиране на батерии на EV , цената на труда е умопомрачяваща . Тази които го правят сменят умрелите елементи в батерията , после се балансира цялата батерия на специален стенд и това е цялото рециклиране до следващия път когато останете на пътя .Мотор не се ремонтира , заменя се с нов или втора употреба . Като пробие междувитково или към корпус само пренавиване, обаче не знам как ще ти пренавият такъв мотор изобщо извън завода и после ще работи .Много па интересно как ремонтират мотори в бг
Не прочетох мненията след това, но си ама в тотална грешка и моля те не говори глупости. 1000-те цикъла не означава, че на 1001-вия ще е тоталка, а тогава ще имаш деградация под 92-3% демек може на 3000-я цикъл да имаш 80% капацитет на елементите. Другото, което е в съвременна батерия па камоли в електромобил имаш една платка наречена BMS, та тая платка се грижи да изравнява елементите и повярвай ми никога няма да позволи елемент да бъде разреден до 2.7волта. Че то на моята тротинетка бмс-а спира разряда на клетките на 3.2 волта. Моята тротинетка е без охлаждане на батерията зарядите не са били винаги до 80% и след 358 цикъла разряд и заряд и 3000+км от заводски 7200mAh БМС-а показва зареждане от 7201mAh демек след толкова цикли имам 100% батерия. А моята батерия е с нормален БМС, няма водно охлаждане и няма подгряване зимата. Хубаво е да не взимаме само сухи данни ами да знаем какво означават.
Друго да те светна момчето ми, че дори в батерията на тесла всичко е на отделни сеции. Ако си малко грамотен, ще знаеш, че една батерия се конструира от елементи в групи, които една част са групирани в паралел след това се групират в групи последователно. Групирани елементи в паралел ти гарантират капацитета на батерията, демек ако сложиш панасоник клетки от 5000mAh в паралел примерно 250 елемента и получаваш 1250А. Само, че после тая група от 250 елемента паралел ги комбинираш да кажем с още 12 групи и получаваш (12х3.6)х1250=54kW батерия. От елементите в паралел се определя и максималния константен ток на разряд на клетка. Приятел, ако смениш умрял елемент в батерия на лаптоп то тази батерия ще продължи да работи отлично, точно защото бмс-а и ще изравнява елементите до 0.01 волт, но важно условие е елемента да бъде със същия капацитет и същи ток на разряд като другите, а не да сложиш квото имаш.
Същата работа е и в колите, дори в на тесла батерията можеш да смениш умрял елемент и няма да имаш ядове, правил съм смяна на елементи на други мпс-ата на ток и ти го казвам от опит НЯМА ЯДОВЕ.
Като финал прочети хубаво що са батерии, как се конструират и прочие. Че те хората сами взеха да си правят батерии и да навъртат хиляди километри ти тука за някаква мигновена смърт ми говориш.

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Друго да те светна момчето ми, че дори в батерията на тесла

Да те светна и аз че всичките тия неща си ги чел някъде ама това са сухите данни . На практика се скапва всичко в електромобила , както и в другите ДВГ . Вземи разгледай кво става по сервизите за електромобили има доста хора качват видео кво и що се чупи . Да твърдиш че не се развалят EV е меко казано несериозно . Не те знам какво си сменял по батерия на EV но живота на батеирята зависи много от степента на заряд и температурата . Ако си комбинирал стари елементи с намален капацитет със нови в паралел това е грешка , сменя се целия блок с нов или се прехвърлят стари еленти в тази касета всички да са еднакви по капацитет. Иначе тези новите почват да се разреждат през старите в един момент и се скапват по бързо дори . Дал съм ти данни за 100% заряд , на практика много от производителите така ги нагласят показантията за да избегнат проблемите и бързата деградация че батеирята се пълни на 80% а показанията на таблото са за 100% заряд .
Ето ти една картинка как се изменя живота и капацитета на тесла 3 в зависимост от температурата
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа: След като няма , вземаме това което твърди Ачката - 400 000 км шото неговите данни са реални и очевидно това е абсолютния лимит на батерията . Какво неясно има тука ? Не е ясно че батерията на електромобила деградира и се разваля като всички други подобни батерии ?
Така де, точно каквото написах и аз - приемаме нещо, щото така ни изнася, и хоп - това е истината... черно на бяло.... дрън-дрън. Ми ако поне 30% от колите държат над 400к км, тогава какво? Нереални данни, нерелевантни данни, данни за игнориране, че не ни се вписват в мантрата, която се опитваме да наложим?
Това, че батериите деградират е ясно и не знам защо изобщо го споменаваш - може би други опорни точки няма? Щото понеже реални данни няма, и си приемаме каквото ни е на сърце...

Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Добре де пак с тая деградация. Ами тя нека ми изкара 400 000км с една батерия без да ме кара да сменямам 200 пъти масла и 1000 сензора па с кеф ще я сменя на 400 000. Ако приемем, че масовия шофьор ще прави по 40000 на година за 10 години ще и се нарадва и на следващата. Ама след 10г ще има 50% минимум от пробега като нова. Като всяко нещо и електро автомобилите се трошат, има калпави бройки, има калпави батерии, но като при двг колите има и гаранция. И повярвай ми масовите ежедневни коли не са с по 70-100kW батерии, а 20-50 и дори да трябва да се смени няма да е скъпо и на фона на едни 300-400к км с кеф ще дам 15к за батерия и ще си карам моята кола още 400к км. Я като толкоз споменаваме батерията, колко струва един голям 3л дизелов двигател ама чисто нов в БМВ ама не само двг-то ми и там окомплектовката около него? Щото на една тесла драйв юнита е приблизително 10к, като не са още толкова масови като двг-тата. Ама драйв юнита ти върви и с диференциала абе пълен комплект, все си мисля , че двг на БМВ 3л дизеляк със скоростна кутия и карантията няма да е по-малко. Това, което ме кефи повече от двг, е че получаваш достатъчно коне с моментен въртящ момент, искаш да изпревариш имаш си конете ама си имаш и въртящия момент и изпреварваш.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
До няколко години нещата с батериите ще са на още по-добро ниво... и тогава ще е интересно какво ще се говори против EV-тата... 
Иначе... споменатите 40к км на година... особено в BG... малко хора ги правят... 20к е по-реално да се взима като пример... изключения от това "правило" има колкото искаш, но 40к за масовият българин с възможност за такава кола са много пробег... ако ги намесим и в схемата със служебни коли - ок, може...
P.S. СТРАШНО малко хора купуват нова кола и я карат 10 години... така че това с деградацията на батерията ще е проблем на следващият собственик, но той има сходни проблеми и с автомобилите с двг... не е батерия, ама са куп неща, дето може да са толкова скъпи.

Иначе... споменатите 40к км на година... особено в BG... малко хора ги правят... 20к е по-реално да се взима като пример... изключения от това "правило" има колкото искаш, но 40к за масовият българин с възможност за такава кола са много пробег... ако ги намесим и в схемата със служебни коли - ок, може...
P.S. СТРАШНО малко хора купуват нова кола и я карат 10 години... така че това с деградацията на батерията ще е проблем на следващият собственик, но той има сходни проблеми и с автомобилите с двг... не е батерия, ама са куп неща, дето може да са толкова скъпи.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани