Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
Re: Формула 1 - обща тема
Не е изключено отново технически проблеми и малшанс да решат шампионата, както миналата година. До момента и при двата отбора имаше моменти на слабости, като при Мерцедес нещата са по-притеснителни.
Мерцедес дойдоха в Австрия с куп нови аеро подобрения, които зарабориха на точното място и дадоха нужната преднина пред Ферари в третия сектор. Сега на Силвърстоун Ферари ще идват с нов аеро пакет, но с този тип гуми трудно ще се противопоставят на Мерцедес-а. Може да се избистрят някой неща чак в Германия ако времето се запази топло.
Хубавото е че в почти всяко състезание се случва нещо непредвидено и отборите правят грешки.
Мерцедес дойдоха в Австрия с куп нови аеро подобрения, които зарабориха на точното място и дадоха нужната преднина пред Ферари в третия сектор. Сега на Силвърстоун Ферари ще идват с нов аеро пакет, но с този тип гуми трудно ще се противопоставят на Мерцедес-а. Може да се избистрят някой неща чак в Германия ако времето се запази топло.
Хубавото е че в почти всяко състезание се случва нещо непредвидено и отборите правят грешки.
Re: Формула 1 - обща тема
Техническите проблеми не ги споменавам, защото са лотария, както и катастрофите като тази във Франция, но да, те също ще окажат значение.
Информацията за сега е че проблемите са съответно Ботас- хидравлично налягане/ управление на скоростната кутия, Хамилтън - горивна система. Та може и да излязат сухи от цялото нещо.
Мерцедесът изглежда "по-крехък", трябва му чист въздух, за да се охлажда и не може да понесе натискане в продължение на много обиколки. Което е разбираемо -тази година позицията на пистата е много по-важна, съответно са направили кола която да печели квалификации за сметка на работа в трафик. Ферарито е много по-балансирано, но ако често стартира от 2ра редица това ще се отрази. Забелязва се интересна тенденция обаче - тъй като работят по-добре с гумите Ферари могат да си позволят да стартират с най-меката смес и да изкарват приблизително равен брой обиколки с тези на конкурентите си. Това им дава предимство на старта, което е въпрос на време да материализират.
Информацията за сега е че проблемите са съответно Ботас- хидравлично налягане/ управление на скоростната кутия, Хамилтън - горивна система. Та може и да излязат сухи от цялото нещо.

Мерцедесът изглежда "по-крехък", трябва му чист въздух, за да се охлажда и не може да понесе натискане в продължение на много обиколки. Което е разбираемо -тази година позицията на пистата е много по-важна, съответно са направили кола която да печели квалификации за сметка на работа в трафик. Ферарито е много по-балансирано, но ако често стартира от 2ра редица това ще се отрази. Забелязва се интересна тенденция обаче - тъй като работят по-добре с гумите Ферари могат да си позволят да стартират с най-меката смес и да изкарват приблизително равен брой обиколки с тези на конкурентите си. Това им дава предимство на старта, което е въпрос на време да материализират.
Re: Формула 1 - обща тема
Да този подход в Q2 ме изненада във Франция, но щом и тук заложиха на него значи са сигурни в гумите си. Фактора Ботас/Кими също ще е много важен в хода на шампионата, защото ако 1я успява да вземе позция пред Фетел, то работата на Ферари става много по-трудна. Кими последните състезания малко се активизира, но е видимо липсата на концентрация във важните моменти и грешките, които допуска вследствие на това.
Ще е интересно идните дни да видим какво е състоянието на 2те коли на Мерцедес и дали няма да има наказания на стартовата решетка, на тази писта това ще е много болезнено за тях.
Ще е интересно идните дни да видим какво е състоянието на 2те коли на Мерцедес и дали няма да има наказания на стартовата решетка, на тази писта това ще е много болезнено за тях.
Re: Формула 1 - обща тема
Би трябвало да могат да изберат къде да понесат евентуалното наказание. Това им е задвижваща система номер 2, на Силвърстоун могат да сложат номер 3. След което на Монца, СПА или Унгария да вземат номер 4 и да отнесат 10/15 места. След което просто да си ги връткат според случая.
Това при условие, че са изпържили мотор/скорости.
Това при условие, че са изпържили мотор/скорости.
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Техническите проблеми не ги споменавам, защото са лотария, както и катастрофите като тази във Франция, но да, те също ще окажат значение.
Информацията за сега е че проблемите са съответно Ботас- хидравлично налягане/ управление на скоростната кутия, Хамилтън - горивна система. Та може и да излязат сухи от цялото нещо.![]()
Мерцедесът изглежда "по-крехък", трябва му чист въздух, за да се охлажда и не може да понесе натискане в продължение на много обиколки. Което е разбираемо -тази година позицията на пистата е много по-важна, съответно са направили кола която да печели квалификации за сметка на работа в трафик. Ферарито е много по-балансирано, но ако често стартира от 2ра редица това ще се отрази. Забелязва се интересна тенденция обаче - тъй като работят по-добре с гумите Ферари могат да си позволят да стартират с най-меката смес и да изкарват приблизително равен брой обиколки с тези на конкурентите си. Това им дава предимство на старта, което е въпрос на време да материализират.
Не само тази година , а и миналата , ако нямаха Парти режима с който да печелят без проблем квалификацията , щяха да видят много зор . Мерца е силен пръв , ако обаче е по-назад и Редбул и Ферари имат добро темпо на съответната писта почва да издиша много .
Re: Формула 1 - обща тема
https://www.autosport.com/f1/news/13715 ... -challenge
Ето това вече е интересно и бих казал невиждано смело за днешната Ф1
Единствено се надявам ФИА да се подсигурят и да поставят подобаващи ограничения в края на пистата при излизането от завой 1. Там по принцип е само асфалт и с новата опция за ДРС-а пилотите ще се изкушават да излизат широко.
Квалификацията ще е особено интересна, защото с пълни резервоари едва ли ще ги видим с отворени крила в завой 1, но в квалификационен режим със сигурност ще видим опити.
Интересна ще е и играта с настройките. В Канада третата зона сериозно промени настройките и колите бяха драстично по-различни от предходни години.
Сега някой(примерно Рено, Макларън) може да опита нещо смело с баланса в опит гарантирано да минава в завой 1 с отворено крило за сметка на недозавиване в останалата част от трасето.
Ще падне здраво цъкане на симулатора сега
Ето това вече е интересно и бих казал невиждано смело за днешната Ф1

Единствено се надявам ФИА да се подсигурят и да поставят подобаващи ограничения в края на пистата при излизането от завой 1. Там по принцип е само асфалт и с новата опция за ДРС-а пилотите ще се изкушават да излизат широко.
Квалификацията ще е особено интересна, защото с пълни резервоари едва ли ще ги видим с отворени крила в завой 1, но в квалификационен режим със сигурност ще видим опити.
Интересна ще е и играта с настройките. В Канада третата зона сериозно промени настройките и колите бяха драстично по-различни от предходни години.
Сега някой(примерно Рено, Макларън) може да опита нещо смело с баланса в опит гарантирано да минава в завой 1 с отворено крило за сметка на недозавиване в останалата част от трасето.
Ще падне здраво цъкане на симулатора сега

- alozavar
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Формула 1 - обща тема
Без да съм технически запознат, както някои други колеги тук, по мои наблюдения Мерцедес се справяха добре с най-твърдите гуми (в случая софт) до момента. На какво според вас се дължи тази драстична разлика спрямо Ферари на тази писта? Реално Кими записа най-бърза обиколка в последната
Високата температура, лоши настройки, нещо друго? Долу колегата TheDriver е направил лек разбор на оставащите писти, само на температурните очаквания спрямо местоположение ли е базиран?

Re: Формула 1 - обща тема
Този сезон има два вида гуми образно казано.
"Стандартните гуми" Пирели ги доставя на всички писти с 3 изключения и тези гуми са с дебелина на протектора Х мм (наистина не знам колко е дълбок).
За 3 от пистите обаче (Барселона, Пол Рикард и Силвърстоун) Пирели доставя "модифицирани" гуми които са с дебелина на протектора Х-0.4мм, т.е. по-плитък с 0.4мм.
Мерцедес работят добре със стандартния Софт, Медиум( и Суперсофт донякъде) на определени писти и при по-ниски температури. Също така работеха до сега много добре с модифицирания софт/суперсофт и при високи температури. На определени писти и винаги при високи температури обаче не работят добре със стандартните гуми.
При Ферари промяната(на гумите) не оказва почти никакво влияние, Ред Бул са някъде по-средата.
Мерцедесът има 2 неприятни проблема със стандартните гуми, единият частично решен. И двата проблема изглежда отсъстват при модифицираните гуми.
1. Трудно загрява гумите в рамките на една обиколка, което е ключово в квалификацията, защото правейки 2 загряващи обиколки отнемат ценен ресурс от гумите. Изглежда обаче постепенно намират решение.
2. Веднъж загрети много трудно ги държат в нужните температури. Най-често ги прегряват като в Австрия, но в Монако и Баку примерно гумите им изстиваха.
Успяват обаче доста по-добре да контролират гумите с по-тънкият протектор - по-бързо ги загряват, но тъй като е по-тънък, блистери от преграване не се образуват толкова лесно.
След Силвърстоун обаче край с тези модифицирани гуми.
Което ги поставя в непрятната ситуация да избират как да настроят колата. Агресивна към гумите за добра квалификация за сметка на потенциално прегряване в състезанието или ориентирана към състезанието с надеждата, че Фетел ще сгреши в квалификацията, Хамилтън ще направи обиколката на живота си или нещо друго ще завърти нещата.
И тук се намесват температурите на пистата и смесите избрани от Пирели. Ако пистата е "студена" Мерцедес могат да си позволят агресивни настройки за квалификацията и каране с по-твърди гуми при "по-ниски" температури в състезанието. Ако е топло обаче или смесите са прекалено меки за дадената писта са в неприятната ситуация да избират къде да жертват представяне спрямо Ферари.
Ферари контролират гумите значително по-добре и колата им е много постоянна, но нямат възможност да постигнат нивото на най-доброто темпо на Мерцедес(които го постигат срещу определени жертви).
За сега изглежда Мерцедес залагат всичко в представяне в квалификацията, като след това в състезание благодарение на челната позиция, "чистия въздух" и контрол над темпото могат да си опазят гумите. Тази тактика ще работи докато нещо непредвидено не се случи - пропуск в стратегията, изненада от Ферари/Ред Бул, грешка на пилотите и т.н.
П.С. Колкото до очакванията за пистите - температури и профил на пистата.
Първото вече е ясно топлата писта работи срещу Мерцедес.
Колкото до второто има две неща в профилите на пистите които работят в полза на Мерцедес - дълги бързи завои и дълги прави+изкачвания. Мерцедесът все още е по-дълъг има повече място за аероелементи и като цяло е оптимизиран за чисти и продължителни въздушни потоци. В бързите завои има предимство( минаваха последния завой в Австрия с 255км/ч средна скорост срещу 244 при Ферари) и по-важното аеродинамичното притискане в бързите завои до някъде щади гумите. Повече притискане - по-малко пързаляне и превъртане на гуми - по-малко прегряване.
Като максимална мощност изглежа са сравнително близки с Ферари, но Мерцедес вероятно все още имат предимство във въртящ момент и гъвкавост. Излизат по-бързо от завоите и катерят изкачванията по-бързо(сектор 1 в Барселона и сектор 3 в Австрия).
"Стандартните гуми" Пирели ги доставя на всички писти с 3 изключения и тези гуми са с дебелина на протектора Х мм (наистина не знам колко е дълбок).
За 3 от пистите обаче (Барселона, Пол Рикард и Силвърстоун) Пирели доставя "модифицирани" гуми които са с дебелина на протектора Х-0.4мм, т.е. по-плитък с 0.4мм.
Мерцедес работят добре със стандартния Софт, Медиум( и Суперсофт донякъде) на определени писти и при по-ниски температури. Също така работеха до сега много добре с модифицирания софт/суперсофт и при високи температури. На определени писти и винаги при високи температури обаче не работят добре със стандартните гуми.
При Ферари промяната(на гумите) не оказва почти никакво влияние, Ред Бул са някъде по-средата.
Мерцедесът има 2 неприятни проблема със стандартните гуми, единият частично решен. И двата проблема изглежда отсъстват при модифицираните гуми.
1. Трудно загрява гумите в рамките на една обиколка, което е ключово в квалификацията, защото правейки 2 загряващи обиколки отнемат ценен ресурс от гумите. Изглежда обаче постепенно намират решение.
2. Веднъж загрети много трудно ги държат в нужните температури. Най-често ги прегряват като в Австрия, но в Монако и Баку примерно гумите им изстиваха.
Успяват обаче доста по-добре да контролират гумите с по-тънкият протектор - по-бързо ги загряват, но тъй като е по-тънък, блистери от преграване не се образуват толкова лесно.
След Силвърстоун обаче край с тези модифицирани гуми.
Което ги поставя в непрятната ситуация да избират как да настроят колата. Агресивна към гумите за добра квалификация за сметка на потенциално прегряване в състезанието или ориентирана към състезанието с надеждата, че Фетел ще сгреши в квалификацията, Хамилтън ще направи обиколката на живота си или нещо друго ще завърти нещата.
И тук се намесват температурите на пистата и смесите избрани от Пирели. Ако пистата е "студена" Мерцедес могат да си позволят агресивни настройки за квалификацията и каране с по-твърди гуми при "по-ниски" температури в състезанието. Ако е топло обаче или смесите са прекалено меки за дадената писта са в неприятната ситуация да избират къде да жертват представяне спрямо Ферари.
Ферари контролират гумите значително по-добре и колата им е много постоянна, но нямат възможност да постигнат нивото на най-доброто темпо на Мерцедес(които го постигат срещу определени жертви).
За сега изглежда Мерцедес залагат всичко в представяне в квалификацията, като след това в състезание благодарение на челната позиция, "чистия въздух" и контрол над темпото могат да си опазят гумите. Тази тактика ще работи докато нещо непредвидено не се случи - пропуск в стратегията, изненада от Ферари/Ред Бул, грешка на пилотите и т.н.
П.С. Колкото до очакванията за пистите - температури и профил на пистата.
Първото вече е ясно топлата писта работи срещу Мерцедес.
Колкото до второто има две неща в профилите на пистите които работят в полза на Мерцедес - дълги бързи завои и дълги прави+изкачвания. Мерцедесът все още е по-дълъг има повече място за аероелементи и като цяло е оптимизиран за чисти и продължителни въздушни потоци. В бързите завои има предимство( минаваха последния завой в Австрия с 255км/ч средна скорост срещу 244 при Ферари) и по-важното аеродинамичното притискане в бързите завои до някъде щади гумите. Повече притискане - по-малко пързаляне и превъртане на гуми - по-малко прегряване.
Като максимална мощност изглежа са сравнително близки с Ферари, но Мерцедес вероятно все още имат предимство във въртящ момент и гъвкавост. Излизат по-бързо от завоите и катерят изкачванията по-бързо(сектор 1 в Барселона и сектор 3 в Австрия).
- alozavar
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Формула 1 - обща тема
Благодаря за изчерпателния отговор



Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:https://www.autosport.com/f1/news/137157/new-british-gp-drs-zone-adds-corners-challenge
Ето това вече е интересно и бих казал невиждано смело за днешната Ф1![]()
Единствено се надявам ФИА да се подсигурят и да поставят подобаващи ограничения в края на пистата при излизането от завой 1. Там по принцип е само асфалт и с новата опция за ДРС-а пилотите ще се изкушават да излизат широко.
Квалификацията ще е особено интересна, защото с пълни резервоари едва ли ще ги видим с отворени крила в завой 1, но в квалификационен режим със сигурност ще видим опити.
Интересна ще е и играта с настройките. В Канада третата зона сериозно промени настройките и колите бяха драстично по-различни от предходни години.
Сега някой(примерно Рено, Макларън) може да опита нещо смело с баланса в опит гарантирано да минава в завой 1 с отворено крило за сметка на недозавиване в останалата част от трасето.
Ще падне здраво цъкане на симулатора сега
Специално си пуснах първата тренировка днес по повод ситуацията с ДРС.
Единствено Мерцедес, Ферари и Ред Бул успяха успешно да минат с отворено крило през завой 1

Форс Индия се опитаха безуспешно, Рено също направиха някакви опити. Хаас са на ръба - мисля че Магнусен успя да мине. Грожан опита и свърши в стената

Ред бул още с излизането си прелетяха с отворено крило без никакъв проблем. Ферари и Мерцедес пробваха, минаха, след което започнаха да крият темпо.
В крайна сметка най-популярното минване стана с пускане на крилото преди завоя и отварянето му след това.
Сгреших че ще излизат широко на завой 1, реално никой не го прави. Последният завой обаче Макс и Магнусен направо го изместиха с няколко метра встрани


- alozavar
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Формула 1 - обща тема

Летят, летят, ама...

И още нещо по повода:



Re: Формула 1 - обща тема
Meme-a с Грожан е готин
Верстапен се тресна на друго място, но по много левашки начин.
Явно обаче всички се отказаха да минават с отворен ДРС, не съм сигурен дори че ще видим нещо в квалификацията.

Верстапен се тресна на друго място, но по много левашки начин.
Явно обаче всички се отказаха да минават с отворен ДРС, не съм сигурен дори че ще видим нещо в квалификацията.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
Маса си намери достоен заместник. След като напусна мислех, че няма да има скоро друг, който да се удря ако не всяка седмица то поне през една.
Има ли някъде качени тренировките, че тия от П2П напоследък нищо не правят.
Има ли някъде качени тренировките, че тия от П2П напоследък нищо не правят.

Re: Формула 1 - обща тема
Нямаш много варианти за съжаление.
В Замунда от около година качват само състезанията. В пиратския залив се намират, но вероятно ще ги качат накуп след състезанието.
В Замунда от около година качват само състезанията. В пиратския залив се намират, но вероятно ще ги качат накуп след състезанието.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
Той на всичкото отгоре Р2Р или не работи или ме баннаха, защото им казах че не е лошо да ги качват малко по-скоро, отколкото през последните няколко седмици. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани