Бензин vs Газ или къде ми е сметката
Модератор: Общи модератори
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
ивчо написа:С никой не искам да се заяждам!
Колата се води като рент-а-кар,дават пълна до горе,така и върнах!
70 кинта съм дал за гориво точно!
Просто тръгнах вечерта,с надеждата че е по-разтоварено движението,ама не беше (става дума за дните около 5-6 май)
Нямаше как да влезна и да седя в лявата лента,просто там се движеха със около 150-160,а таз Корса при тез скорсти е около 3500 оборота,пък мен не ма кефи да слушам матора да ручи така,щото точно ручи!
Повече от 2500 оборота не е правела!
Ако искаш те мятам до Варна,и без това си отивам за изпити,ама наема(60 кинта/ден) си го поемаш ти!
Имам 2 свидетели! М/у другото и шефа на фирмата не повярва,ама му показах касовата!
Много хора,които са ми давали кола,са били изненадани от разхода на колите си! Последно карах едно ТТ,собственика вика под 10,много трудно! Е на мен ми даде 7,5!
По темата ... Когато бях с Мерца,рекорда от Ботевград до тук ми беше ... 35 литра за 80 км![]()
![]()
С един VTEC се пакетирахме ... Тоа под 200 не падна,ама аз по него ...
Хахах тоя номер го знаеме ние




- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
Ейййй,хитър си като стадо лисици и техните малки
Аз сам си пълня колите,точно поради таз причина!
Само на газ още не мога,щото не съм пробвал!
И преди съм я карал,тогава даде 3,5/100,ама беше по един безлюден път,и то просто си беше кеф да си карам със 80-90 ...

Аз сам си пълня колите,точно поради таз причина!
Само на газ още не мога,щото не съм пробвал!
И преди съм я карал,тогава даде 3,5/100,ама беше по един безлюден път,и то просто си беше кеф да си карам със 80-90 ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
Какви такива коли карате вие
3.5/100 с 80-90
Т'ва масло ли ще да е или антифриз ?





- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
Аммммм,течност за чистачки







Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
shpeki написа:Alexi написа:павката написа:виждал съм два разходомера един до друг разглобени.единият работил в германия доста години,другия в бг около година.немския светеше от чистота,нашия се вижда на снимките
между другото с бензина и нафтата не стоят така нещата като при газта .. много по чисти са и разходомерите им вътре са като нови .. вече като октан/цетан дали отговарят Божа работа но нямат вода и такива примеси като на снимката .. там контрола е по строг ,лесно се взимат проби а глобите са големи
Е колега да говориш такива неща ми се струва доста несериозно. То с какви ли неща не мешат нафтата в България - то не бяха парцали, разни трансформаторни масла и не знам си какво още. В сравнение с нафтата газта е доооста по чиста. Ако някога си сменяш горивния филтър, вземи го отвори да видиш какво има в него. Ще останеш изненадан.![]()
младеж аз отварям горивоколонки да ремонтирам ,не горивни филтри



- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
Мойта даде 2/100,ама масло .
Мухахахахахах , направо ме разби от смях



По темата - и аз на скоро отчетох рекорден разход - 60 км градско + 130 км извънградско = 13 литра А95Н


Предполагам и при вас е нещо подобно , но ако на това му викате критерий за разход , не знам .
Инак за сега рекорда е със Сеат ибиза мисля или там най-малкото - среден извънграда - 2,6 нафта , но някакъв пенсионер , който бил прочут със уменията си да кара икономично - трът , пускал е газта постоянно , сигурно морска болест хванал

За мен градски разход няма как да се отчете , освен по нормиран цикъл.Извънградско за мен е - поне 2ма човека , климатик(троник) 120-130 и тук таме пържене на мотора . За това си слагам 9 разход извънграда и поне знам , че е реален и няма да се налага да си късам нервите за 1-2 кила бензин . Пък който иска нека си мисли , че като кара със 120 на 6та му се връща нафтата и резервара прелива

по насрано гориво от газта в БГ няма ,не знам колите които се движат на газ как изкарват толкова ...
с мощни инвестиции в основни ремонти

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
Чакам някой да наддаде,последно беше 3/100,някой с по-малък?
Незнам как е газта в БГ сравнение на запад,но който е зареждал дизел отвън - да не си криви душата а да каже какво е общото с това което ние тук наричаме "дизел". За мен разход по-нисък от 4,5/100 с това гориво в БГ е несполучлив опит за шега...

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
~Мишо~ написа:Чакам някой да наддаде,последно беше 3/100,някой с по-малък?Незнам как е газта в БГ сравнение на запад,но който е зареждал дизел отвън - да не си криви душата а да каже какво е общото с това което ние тук наричаме "дизел". За мен разход по-нисък от 4,5/100 с това гориво в БГ е несполучлив опит за шега...
Е не знаеш ли - колко по-малък ти е разхода , толкова по-голям го вадиш.
За нафтата - споко - скоро ЗАПОЧВА модернизиране на базата на Нефтохим , за да започне производството на нафта , отговаряща на Евро 5

- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката







Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
barty написа::mhihi:![]()
Може и да не ви се вярва ама аз с Гранд Черокито 4.7 8-мак, бензин, като ходя до Гърция ми харчи 4/30км
![]()
![]()
Toй осмака си е много икономичен даже извънградско


- sharksfin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 13.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: МБ W140 V8
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
Остана само да се включи и някой, чиято кола произвежда гориво докато се движи... Не искам да се заяждам с никой, но такива разходи няма. Не съм фен на газта, ама моята 19 годишна машина не е толкова претенциозна. Ако ще се въртят много километри, си струва да е на газ. В западноевропейските държави колите масово са с АГУ. Там по-прости ли са от нас или по-бедни? При положение, че няма да се пенсионираш с един автомобил, какво пречи дори и газта да не е най-доброто гориво, да караш на газ?
Акълът е нещо, което можеш да даваш, без да го имаш.
- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
sharksfin написа:Остана само да се включи и някой, чиято кола произвежда гориво докато се движи... Не искам да се заяждам с никой, но такива разходи няма. Не съм фен на газта, ама моята 19 годишна машина не е толкова претенциозна. Ако ще се въртят много километри, си струва да е на газ. В западноевропейските държави колите масово са с АГУ. Там по-прости ли са от нас или по-бедни? При положение, че няма да се пенсионираш с един автомобил, какво пречи дори и газта да не е най-доброто гориво, да караш на газ?
като бях във германия масово караха малки и икономични коли, а не масово 150 коня на гас. Иначе не съм против гаста на някое малолитражно рено или голфче бих му набил гасчица


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
ето ви още нещо за размисъл. 335i с тунинг на dinan (400 коня) 8/100 среден разход на круз контрол на 120 км/ч.
газта може да е подходяща в краткосрочен план, но не е решението за в бъдеще. още 10на години и тези технологии ще станат масови...
газта може да е подходяща в краткосрочен план, но не е решението за в бъдеще. още 10на години и тези технологии ще станат масови...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
steeN написа:ето ви още нещо за размисъл. 335i с тунинг на dinan (400 коня) 8/100 среден разход на круз контрол на 120 км/ч.
газта може да е подходяща в краткосрочен план, но не е решението за в бъдеще. още 10на години и тези технологии ще станат масови...
Как да стане, след като на мен (е46 320 бензин) ми даде около 8.5-8.7 извънградско и то по борд



Re: Бензин vs Газ или къде ми е сметката
uCnaHeTcA написа:steeN написа:ето ви още нещо за размисъл. 335i с тунинг на dinan (400 коня) 8/100 среден разход на круз контрол на 120 км/ч.
газта може да е подходяща в краткосрочен план, но не е решението за в бъдеще. още 10на години и тези технологии ще станат масови...
Как да стане, след като на мен (е46 320 бензин) ми даде около 8.5-8.7 извънградско и то по борд![]()
Вярно, че един-два пъти стигах 140-150, но имах и отсечки с 50-60, като например в села и т.н.
За да се движи един автомобил от среден клас със 100км/ч по магистралата са му необходими около 10кВ мощност . "Лапането" на гориво идва от ускорението

Мощността, която е необходима за движението на един автомобил със скорост от около 100 км/ч много зависи от това какъв е автомобила, но все пак се намира в границите 8...15 KW. Тази мощност не зависи от това, какъв е двигателя: бензинов или дизелов, атмосферен или със свръхпълнене. Тази мощност при движение по хоризонтален участък от пътя с постоянна скорост зависи само от това какъв е коефициентът на въздушно съпротивление, челната площ на автомобила, температурата на въздуха ( от нея зависи плътността му и съответно въздушното съпротивление ) и какво е съпротивлението при търкаляне на колелата ( върху това влияе ширината на протектора и налягането на въздуха в гумите, както и свойствата на гумата в по-малка степен ), както и в малка степен от масата на автомобила. За да може двигателя да произведе тази мощност, той трябва да работи на някаква честота на въртене, която в повечето случаи не е много висока и с определено подаване на гориво ( за дизеловите ) или отваряне на дроселовата клапа ( за бензиновите ). Ако един бензинов двигател работи в режим на максимална мощност със стойност на специфичния разход на гориво около 300 g/KW.h, то в режимите в които дава мощност от порядъка на споменатите 8...15 KW, специфичният му разход на гориво ще бъде в границите 380...450 g/KW.h, т.е на тези режими самият двигател ( не автомобила ) ще работи с не много добра икономичност. Конкратната стойност зависи от това дали двигателя е карбураторен или с горивовпръскваща система, дали е с по 2 или с по4 клапана на цилиндър, каква му е степента на сгъстяване и много други, но тези са основните фактори. Какво означава всичко това в литра/100 км? Нека да го сметнем за необходима мощност 8 KW. Това се отнася за автомобили от малките класове. Ако двигателят работи с ge=380 g/KW.h, то за 1 час ще изразходва 8.0,380=3,04 кг бензин, което е 4,1 литра за 1 час ( плътността на високооктановите бензини е около 740 кг/куб.м ), но тъй като скоростта се разбрахме да е 100 км/ч, това значи че разхода му на гориво е 4,1 л/100 км. Има ли такива автомобили? Май има, но такъв разход имат само най-икономичните. Ако го сметнем с ge=450 g/KW.h, ще се получи 8.0,45=3.6 кг или 4,86 литра, т.е. разходът е 4,86 л/100 км. За малолитражен автомобил сега май е по-добре с разхода, не е твърде нисък, нито е твърд висок. По същия начин за лимузина с необходима мощност 15 KW се получават 7,70 и 9,12 л/100 км. Когато един двигател е примерно 300 или 350 к.с. и трябва да работи като дава изходяща мощност 15 KW, което е 20,4 к.с., той не винаги успява да постигне 450, а камо ли пък 380 g/KW.h. В тези случаи е възможно двигателя да работи и с по-висок специфичен разход на гориво, примерно 470...500 g/KW.h. Въпреки това обаче разход от 9,12 л/100 км за една лимузуна не е прекалено нисък за скорост на движение около 100 км/ч. Затова ви моля да не се хващате за тази цифра и после да казвате Postman ни лъже и си ни хвана за балъци. Ето за това написах, че мощните двигатели, каквито се монтират обикновенно на лимузините не винаги успяват да работят икономично при малките натоварвания, пък за големите лимузини може и да са необходими не 15 KW, а примерно 18 KW или 20 KW.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани