България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
3186 написа:Законово си изряден, обаче ако аз предизвиквам колона, би ми било неудобно, че явно бавя доста хора и бих настъпил поне малко колата. Има такива на които не им пука, затова и стават подобни колони, хора всякакви, но това за мен не е колегиално отношение на пътя. Нормите за табелите и маркировката са мислени в едни съвсем други времена, за други автомобили.
Като ти пуснат глобата това ли им обясняваш?
И аз не спазвам често, но като ме глобят си трая, а да обяснявам, че не е колегиално да се кара в ограничението ми се струва лудост..
Последна промяна alekangg на 28 Юли 2021, 7:53, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По закона този който предизвиква колона трябва да отбие на първата възможна отбивка и да пропусне автомобилите след него .
Описания случай няма нищо общо със скороста , малоумни табели по пътищата с малоумни ограничения и агресивни изнервени шофьори .
Полицаите нека да клечат с камерите по пътищата , ще се оправим с камери бъдете сигурни .
Описания случай няма нищо общо със скороста , малоумни табели по пътищата с малоумни ограничения и агресивни изнервени шофьори .
Полицаите нека да клечат с камерите по пътищата , ще се оправим с камери бъдете сигурни .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 653
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
///M Power написа:drifty написа:vicho написа:аз закотвям автопилота на 149 или 150 по GPS (близо до 160 километраж) и 90% от времето карам вляво... ситуациите са доста по-малко отколкото когато карам е36цата със 110 в дясна:)
И аз съм забелязал, че около 160 по километраж пътувам най-безопасно, колкото и странно да звучи. Пробвал съм няколко пъти да си карам със 110-120 и да си айляча, ама става само на дъжд, на сухо е ад да пътуваш така..
Това колега са пълни глупсоти, редовно си карам 120 и нямам никакви проблеми.
Я пак ?
Би ли рязяснил някои неща, колко редовно караш, аз карам около 40 -50 000 на година, и не мисля че е толкова редовно та да чуем теб, че се изказваш така категорично, може би караш камион или ?
Според мен също 160 км е скоростта с коята има най-малко ситуации, да се обоснова, при 160 освен някой много бързащ рядко има друга причина да се прибереш(освен ако не е свободно в дясно, прибирам се ако ще и за 5 секунди да има свободно място), което е супер за каране.
Хайде сега си представи следната ситуация нисан микра, опел корса, голф 4 или подобен автомобил до 120-140 коня, дясна лента си 120, настига тир, бавна кола и тнт в ляво обаче изпреварват и ти намаляш до 70-80........ колко често се случва това за 120км да речем, колко предпоставки за кофти ситуации има, колко бързо тези коли могат да ускороят за да изперварят защото не всички (освен в форума) карат 300++++++ коне понякога карам и алфата на жената 147-ца към 150 магарета, лека количка, човек 80-140 изобщо не се случва бързо (а колата е вперфкетно техническо състояние)....
Та айде пак да обясни как така по перфкетната ни магистрала с 120 в лява лента ти е супер, че някак си не мога да се сетя сам
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз последните няколко пъти като ходя към морето и карам 36-цата пазя разход и температура на маслото, че според мен е с неработещ маслен термостат и карам с около 120 в дясна лента.
Изключително спокойно шофирах и мин седмица и по-миналата и т.н.
Преди със 160 в лява също не съм имал проблеми и съм си карал нормално, като само се дърпаш за още по-бързите.
Изключително спокойно шофирах и мин седмица и по-миналата и т.н.
Преди със 160 в лява също не съм имал проблеми и съм си карал нормално, като само се дърпаш за още по-бързите.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
3186 написа:Законово си изряден, обаче ако аз предизвиквам колона, би ми било неудобно, че явно бавя доста хора и бих настъпил поне малко колата. Има такива на които не им пука, затова и стават подобни колони, хора всякакви, но това за мен не е колегиално отношение на пътя. Нормите за табелите и маркировката са мислени в едни съвсем други времена, за други автомобили.
Колега, напълно те разбирам, но помисли и ти - на Т-образното кръстовище правя ляв завой, като трябва да пропусна насрещното движение, нали така? Колко да натисна (при ограничение 60), като трябва да намаля на 10 за завоя (ако не идва никой отсреща) или дори да спра (ако има насрещен)? Колкото и да натискам, ще ми са наложи да спра преди кръстовището - взезапно да набия спирачки по-добре ли е...
А и там понякога дебнат с радар, има една отбивка малко по-надолу, в началото на изкачването, също съм ги виждал на две отбивки - черни пътища в гората. Колегиалността е хубаво нещо, но никой няма да ми плати глобите, така че... предпочитам да спазвам. А който има излишни пари да спонсорира бюджета - нека изпреварва в забраненото и да превишава двойно, щом така решава.
Excellent! Steven is my name!
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз се бях притеснил, че само моя километраж лъже толкова 160 по километраж съм 151 по ГПС
Със 140 коня автомобил би било притеснително да не можеш да доускориш. Повечето от изброените от теб са в порядъка 75-90 конски сили, където динамиката след 50км/ч липсва. И при тях вече е сериозният проблем.
ivanski_2 написа:или подобен автомобил до 120-140 коня
Със 140 коня автомобил би било притеснително да не можеш да доускориш. Повечето от изброените от теб са в порядъка 75-90 конски сили, където динамиката след 50км/ч липсва. И при тях вече е сериозният проблем.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Значи да си записвам в тефтера, под 160км/ч по километраж в лява лента е забранено.
п.с. тоя с кошника дето едвам ускорява до тая скорост има същото право да е в лява лента с 80км/ч и не е нужно да му се врете в багажника щот ви е накарал да си спрете круйз контрола
п.с. тоя с кошника дето едвам ускорява до тая скорост има същото право да е в лява лента с 80км/ч и не е нужно да му се врете в багажника щот ви е накарал да си спрете круйз контрола
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз не съм против бавното каране, ама на магистрала под примерно 90 трябва да се глобява, щото е идиотско за мен. На другите пътища ако искаш и с 20 карай.
Колкото е по-голяма разликата между скоростите толкова по-опасно става движението.
Колкото е по-голяма разликата между скоростите толкова по-опасно става движението.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
M17cH написа:п.с. тоя с кошника дето едвам ускорява до тая скорост има същото право да е в лява лента с 80км/ч и не е нужно да му се врете в багажника щот ви е накарал да си спрете круйз контрола
Да влизаш с 80 в лява лента, докато някой идва със 140км/ч си е престъпление. Аз никога не се навирам в багажниците. Пускам си мигача първо. Ако се почувствам неотразим и не се маха, почвам и да светя. Ама да се вреш по багажниците се вкарваш сам в опасна ситуация и е страшно дебилно
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 653
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:M17cH написа:п.с. тоя с кошника дето едвам ускорява до тая скорост има същото право да е в лява лента с 80км/ч и не е нужно да му се врете в багажника щот ви е накарал да си спрете круйз контрола
Да влизаш с 80 в лява лента, докато някой идва със 140км/ч си е престъпление. Аз никога не се навирам в багажниците. Пускам си мигача първо. Ако се почувствам неотразим и не се маха, почвам и да светя. Ама да се вреш по багажниците се вкарваш сам в опасна ситуация и е страшно дебилно
Абсолютно вярно, не е човешко да се подадеш в лява лента с 80.
"Със 140 коня автомобил би било притеснително да не можеш да доускориш. Повечето от изброените от теб са в порядъка 75-90 конски сили, където динамиката след 50км/ч липсва. И при тях вече е сериозният проблем."
Че ускоряваш, ускоряваш, но не е толкова пъргаво колкото ми се иска и очаквам от тези коне , но може и да е субективно понеже по-често карам космоса и по-рядко автомобил точно 140коня.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Значи тия дето излизат с 80км/ч в лява лента трябва да се глобяват, но да караме с 160 е безопасно
едното е незаконно другото е напълно легално, вие ми кажете кое
едното е незаконно другото е напълно легално, вие ми кажете кое
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ivanski_2 написа:Я пак ?
Би ли рязяснил някои неща, колко редовно караш, аз карам около 40 -50 000 на година, и не мисля че е толкова редовно та да чуем теб, че се изказваш така категорично, може би караш камион или ?
Според мен също 160 км е скоростта с коята има най-малко ситуации, да се обоснова, при 160 освен някой много бързащ рядко има друга причина да се прибереш(освен ако не е свободно в дясно, прибирам се ако ще и за 5 секунди да има свободно място), което е супер за каране.
Хайде сега си представи следната ситуация нисан микра, опел корса, голф 4 или подобен автомобил до 120-140 коня, дясна лента си 120, настига тир, бавна кола и тнт в ляво обаче изпреварват и ти намаляш до 70-80........ колко често се случва това за 120км да речем, колко предпоставки за кофти ситуации има, колко бързо тези коли могат да ускороят за да изперварят защото не всички (освен в форума) карат 300++++++ коне понякога карам и алфата на жената 147-ца към 150 магарета, лека количка, човек 80-140 изобщо не се случва бързо (а колата е вперфкетно техническо състояние)....
Та айде пак да обясни как така по перфкетната ни магистрала с 120 в лява лента ти е супер, че някак си не мога да се сетя сам
Пак, като за теб, не карам камион, и да карам 50к + км из цялата страна (не случай но съм си взел параход). И ситуацията ти е с елеметарно решение, ама то понеже всички са състезатели не могат да чакат. Карам със 120 в дясна лента (в лява само изпреварвам), настигам камион с 80-90, не мога да изправаря (дори да съм с кола 300+) карам зад него 1-2 ако трябва и 10 км. и когато се освободи лявата лента и видя че мога да ускоря, без да засека великите каращи със 160 (без значение с каква кола съм) изпреварвам камиона. И да така съм супер ситуации почти нямам, ама се иска малко търпение...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Borymeckata написа:ivoaudi написа:Баш най-опасни са влачещите се, дразнещи, заспали недуразумения, да. Твърдя го!
Зависи под "влачене" какво разбираш... Ако в даден участък карам с максималната разрешена скорост - пак ли се "влача
Е не. Под влачене, имам предвид влачещите се. Тези които изкуствено и глупаво изнервят обстановката:
-По завоите с 20, на прав участък с възможност да те изпреварят някак странно изведнъж се сещат, че могат да карат. Правещите го почти винаги са с малки, леки лайненца и докато се светнеш, че се състезавате, следващия завой пак е дошъл
-пристигащи на кръстовище с отлична видимост чак до другото село, ма нашия почва да мисли и бави. То знае ли човек, коли наистина не идват от никъде, ма може някой самолет да се стовари точно в тоя момент от горе.
-Излизащите от скоростен път, с наличието на забавяща лента, за които обаче е свръх важно да забавят всички зад тях и накрая да излязат мазно с 3кмч
-същото с включващите се. Супер трудно е да се сетиш, че си тъп и че всички дружно чукат майка ти.
-каращите истински бавно в лява лента, които на логичните присвяткания се случва дори да намалят още
-каращите неопределено в коя от двете ленти при наличието на такива, понякога дори на зиг-заг. Това, в комбинация с ниска скорост, ако пък ти се случи да бързаш изобщо няма да те вбеси, изобщо
Нищо против спазващите ограниченията. Има възрастни, има уморени, има неопитни, има натоварени и слаби коли има и преживели нещо си.
Но безотговорно лигавите, усложняващи ненужно обстановката не ми разправяйте, че не са проблем. Глупав при това!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
M17cH написа:Значи тия дето излизат с 80км/ч в лява лента трябва да се глобяват, но да караме с 160 е безопасно
едното е незаконно другото е напълно легално, вие ми кажете кое
А че засичането е незаконно и се наказва, чувал ли си ? При 140 ограничение, като влезнеш лява лента с 80км/ч, това си е 60км/ч разлика. Този със 140 трябва да скочи на спирачките, щото някой си решил, че с 80 трябвало да е в лява лента. А щом с 80 изпреварва, този в дясната с колко е и какво въобще правят и двамата на магистралата ? Щом си с мнението, че е нормално да засичаш хората - дано не те срещам по пътищата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Образно говоря за 80км/ч, но реално се случва със 100-110 да трябва да излезеш в лява лента за да изпревариш някой който кара неадекватно или е товарен или каквото там.
Засичане е когато те видя че наближаваш и нарочно изляза пред теб, а със 160км/ч си прекалено далече че да те сметна за участник в 'маневрата'...
Най-често което се случва е да изпреварваш ТИР,примерно, който кара с 90-100 и си 'заварил' колата от 100-110 (ускоряваш) и го изпреварваш, нормално ли е 'черния джиб' който за 2 секунди от точка в далечината ти е вече в задния номер, да се мъчи да те изблъска от пътя. Против тая картинка съм.
Засичане е когато те видя че наближаваш и нарочно изляза пред теб, а със 160км/ч си прекалено далече че да те сметна за участник в 'маневрата'...
Най-често което се случва е да изпреварваш ТИР,примерно, който кара с 90-100 и си 'заварил' колата от 100-110 (ускоряваш) и го изпреварваш, нормално ли е 'черния джиб' който за 2 секунди от точка в далечината ти е вече в задния номер, да се мъчи да те изблъска от пътя. Против тая картинка съм.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nickstorm