Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4199
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Мотористите във форума!
На моето бмв в ръководството пише еди колко си клика при еди колко си кг. 

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
Пружините са ми според теглото, поне това няма да го мисля. Средностатистическите мотори мисля, че всичките ги правят за хора около 80кг и в това отношение съм ОК. По-тежките хора трябва да сменят пружини.
Прелоуда на пружината знам, че е най-добре да се настрои според провисването, но колкото и ръководства да съм гледал не мисля, че мога да се справя сам. Препоръчаха ми едно момче да го настрои по мен, но лятото е неуловим, а зимата аз все отлагам.
Иначе в книжката и под седалката си имам няколко варианта за настройка за меко окачване, улично каране и спортно. Също и по форумите има доста хора, които споделят техните.
Това, което си мисля, че проблема в случая е, че съм го настроил прекалено спортно, а улиците ни като гладкост на настилката не са за тая работа.
Прелоуда на пружината знам, че е най-добре да се настрои според провисването, но колкото и ръководства да съм гледал не мисля, че мога да се справя сам. Препоръчаха ми едно момче да го настрои по мен, но лятото е неуловим, а зимата аз все отлагам.
Иначе в книжката и под седалката си имам няколко варианта за настройка за меко окачване, улично каране и спортно. Също и по форумите има доста хора, които споделят техните.
Това, което си мисля, че проблема в случая е, че съм го настроил прекалено спортно, а улиците ни като гладкост на настилката не са за тая работа.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Мотористите във форума!
Като сме на тема снимки, ето го и моя параход
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Мотористите във форума!
astrapower написа:VTX ?
VT 750 C
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Мотористите във форума!

Re: Мотористите във форума!
bum_bum написа:Пружините са ми според теглото, поне това няма да го мисля. Средностатистическите мотори мисля, че всичките ги правят за хора около 80кг и в това отношение съм ОК. По-тежките хора трябва да сменят пружини.
Прелоуда на пружината знам, че е най-добре да се настрои според провисването, но колкото и ръководства да съм гледал не мисля, че мога да се справя сам. Препоръчаха ми едно момче да го настрои по мен, но лятото е неуловим, а зимата аз все отлагам.
Иначе в книжката и под седалката си имам няколко варианта за настройка за меко окачване, улично каране и спортно. Също и по форумите има доста хора, които споделят техните.
Това, което си мисля, че проблема в случая е, че съм го настроил прекалено спортно, а улиците ни като гладкост на настилката не са за тая работа.
Total sag около 35-40мм отпред и отзад целиш. Трябва ти поне още един човек да асистира, 3-ма е оптимално. Мога да помогна до някъде, защото доста изчетох за настройване на "състезателния" ми мотор, но най-добре професионалист. Хубаво е да видиш колко от хода на окачването ползваш. Ако не стигаш и средата значи си прекалено твърд. Трябва да намалиш компрешъна и после да видиш да нямаш баунс от ребаунда.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
Мисля, че ползвам някъде около 2/3 от хода на предното окачване. Ще сляза после да видя маркерите къде са.
Re: Мотористите във форума!
bum_bum написа:Мисля, че ползвам някъде около 2/3 от хода на предното окачване. Ще сляза после да видя маркерите къде са.
2/3 бива, но най-добре е почти целият ход да се ползва. То на шосейно каране пак много зависи, защото може да ползваш 1/3 през 99% от времето и просто някоя дупка да ти е свила маркера и тогава не е релевантно. На писта са доста по-лесни нещата защото условията са консистентни. Но при всички положения най-добре да започнеш с правилен саг - достатъчен и равен отпред/отзад или с лек превес отпред.
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
Освен окачването, трябва да се види в ръководството и налягането на гумите - за един човек, един с багаж, двама с багаж. Това прави и различно контактно петно с пътя, затова четене и настройване.
Ultimate Riding Machine
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Мотористите във форума!
nero_ написа:bum_bum написа:Мисля, че ползвам някъде около 2/3 от хода на предното окачване. Ще сляза после да видя маркерите къде са.
2/3 бива, но най-добре е почти целият ход да се ползва. То на шосейно каране пак много зависи, защото може да ползваш 1/3 през 99% от времето и просто някоя дупка да ти е свила маркера и тогава не е релевантно. На писта са доста по-лесни нещата защото условията са консистентни. Но при всички положения най-добре да започнеш с правилен саг - достатъчен и равен отпред/отзад или с лек превес отпред.

Оказа се, че ползвам почти всичко. Но дето казваш, по-вероятно е да е от дупки, отколкото от добре настроено окачване.
Тия неща със сага и настройките колкото повече чета и гледам, толкова по-тъп се чувствам

Налягането в гумите ми е точно. Тия манометри по бензиностанциите не стават за нищо и си купих мой да си го следя.
Re: Мотористите във форума!
Какво те притеснява саг-а? Колко да бъде или как се измерва? Иначе компрешън и ребаунд стават по-сложни нещата, но прилоуд и саг са сравнително лесни.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
Не мога да вдена как се измерва. Компрешъна и ребаунда ще ги глася по опита на други хора. Сам не вярвам, че имам тоя усет все още.
Re: Мотористите във форума!
Викаш двама приятели. Единият държи мотора изправен (ако имаш стойка тип wheel chock може да сте само двама). Другият хваща ролетката. Ти с екипировката само се фръцкаш на мотора. Както е изправен мотора напълно хоризонтален си харесвате две точки на предното и задното окачване - хубаво е да е някакво ръбче за да се мери лесно - някоя скоба, център на болт.. каквото и да е. Разпъвате му окачването до край на ръце за кормилото или със стойка през тройника - замервате и записвате колко милиметра. После го оставяте свободен мотора, припомпвате му на ръце окачването няколко пъти да се раздвижи и да си намери неутралната позиция и мерите пак. Разликата между А и B е статик саг. Накрая сядаш с екипировка, краката на степенки, позата както караш. Разклащате пак окачването да си намери място. Приятел едно държи изправен, приятел две мери. Резултата е C. Разликата между C и A е тотал саг. После с прилоуд го нагласяте да е 35мм за писта, за улица 35-45мм. Равен отпред и отзад или леко повече отпред. Ако прилоуда свърши и сага не става - грешни пружини. Ако можеш да го нагласиш, но липсва какъвто и да е статик - грешни пружини.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани