Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
Re: Мотористите във форума!
Аз мисля да жертвам за науката една нова CZ барабар с пиньоните и да пробвам да ги смазвам само с wd40 да видя колко ще изкарат 

Re: Мотористите във форума!
dhtj написа:nero_ написа:Аз лично съм привърженик на тезата че модерните X/О-ring вериги нямат нужда от смазване с цел намаляване на триенето. Всяка ролчица е гресирана и после запечатана с уплътнение...
Това хубаво, значи няма да се износи веригата "вътрешно" , но тогава остава сухия контакт на веригата със зъбните колела.
Този контакт не се очаква да има лагеруване в него - това става в ролките.
Re: Мотористите във форума!
А на моя катър му сипаха 150мл масло в кардана и казаха, че е добре всяка смяна на двигателно да сменям и това, че е малко като обем.
Ми ще сменям... та по добре от верига е кардан, а от кардана... ремък...
Ей една снимка от оня ден набързо, че свалях дисагите за попришиване да изкарат тая година докато реша твърди или нови кожени.
Ми ще сменям... та по добре от верига е кардан, а от кардана... ремък...

Ей една снимка от оня ден набързо, че свалях дисагите за попришиване да изкарат тая година докато реша твърди или нови кожени.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
nero_ написа:Много дискутирана и спорна тема е тази за смазването на веригатаАз лично съм привърженик на тезата че модерните X/О-ring вериги нямат нужда от смазване с цел намаляване на триенето. Всяка ролчица е гресирана и после запечатана с уплътнение. Основната цел на мазането на веригата е против корозия. Ойлърите създават една излишна мацаница и е напълно достатъчно да се почиства и смазва с трансмисионно или специфично за верига масло на 500-600км пробег.
Идеята е точно тези 'пръстенчета'/уплътнения да се предпазят от разрушаване и повреждане! Има различни типове ойлери... Моя го пускам аз, когато реша и за колкото време реша! Мацаница правят тези, които са зле регулирани и работят постоянно! Варианта за почистване и смазване на ръка също винаги работи чудесно...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Мотористите във форума!
slatanic написа:А на моя катър му сипаха 150мл масло в кардана и казаха, че е добре всяка смяна на двигателно да сменям и това, че е малко като обем
Малко пресилено ми се вижда да се сменя маслото на кардана на всяка смяна на маслото. Вярно, че са едни 160 мл и се смяна за половин час. Това е все едно на БМВ-то на всяка смяна на маслото да сменяш маслото на диференциала. Иначе в книжката на мотора пише, че маслото на кардана се сменя на около 40 000 км пробег.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
gromovich написа:slatanic написа:А на моя катър му сипаха 150мл масло в кардана и казаха, че е добре всяка смяна на двигателно да сменям и това, че е малко като обем
Малко пресилено ми се вижда, да се сменя маслото на кардана, на всяка смяна на маслото. Вярно, че са едни 160 мл и се сменя за половин час. Това е все едно, на БМВ-то на всяка смяна на маслото, да сменяш маслото на диференциала. Иначе в книжката на мотора пише, че маслото на кардана се сменя на около 40 000 км пробег.
+1
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Мотористите във форума!
А някой да сподели има ли тук от къде да поръчам кит за махане на екологията, че ме дразни пукотевицата и мърсотията във филтърната кутия и след това ще го пращам при снайпера за нагласяне.
Чудя се и дали да монтирам панелен K&N филтър или направо да правя един хибрид между биг съкъра на арлън нес и другите тунинг аърбокси за конусен филтър след консултация с него тъй като каза, че това са истински работещите варианти което е нормално. Не за конкретният които аз искам, а за конусният филтър попринцип сме говорили, че след неговото добавяне си ебават мамата смесите.
А не знам дали няма и много да ми пречи отдясно де.
Ако някой има такъв или подобен да каже.
Чудя се и дали да монтирам панелен K&N филтър или направо да правя един хибрид между биг съкъра на арлън нес и другите тунинг аърбокси за конусен филтър след консултация с него тъй като каза, че това са истински работещите варианти което е нормално. Не за конкретният които аз искам, а за конусният филтър попринцип сме говорили, че след неговото добавяне си ебават мамата смесите.
А не знам дали няма и много да ми пречи отдясно де.
Ако някой има такъв или подобен да каже.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
С панелния само звук и загуба на мощност някъде в средата на оборотите обикновено. Но пък звучи яко и на мотор на който можеш да си позволиш да изгубиш няколко коня, що не.
Аз съм с панелен (DNA, мисля, че са по-добри от K&N) и премахнати шнорхели на интейка. Звука е много по-готин, а загубата на мощност май изобщо не я и усещам. Но и аз никога не съм се славел с "дино гъз". Възможно е понеже съм със софтуера на Акрапович той да компенсира тоя допълнителен въздух и да няма загуби. Не съм гледал графики на подобен сетъп.
Еърбокс вече си е истинската работа. Аз също ще взема, но единствения вариант, който има за дюка скоро го пуснаха и не могат да насмогнат с поръчките.
Някои мотори си ебават майката само ако смениш гърнето или филтъра, други имат доста повече маржин за корекция от ЕКУ-то. На 390-тката не можеше да се смени на практика нищо, защото за да изкарат 44 коня от 390 кубика са го изнасилили здраво и едно, че губиш коне, друго, че шанса да го строшиш е много висок. Аз без проблем си го карах със 140, като вдигаше и малко над 160, докато много пъти съм чувал др. хора да казват, че над 110 неще. Най-вероятно е от тунеците, дето им правят. На моя не бях пипал нищо.
На 890-тката мога да си сменям каквото си ми е кеф и компютъра се оправя. Естествено с някакви загуби, но на тия коне не е някаква особена драма.
Днес сложих задните степенки и седалката и повозих жената. Слезе ухилена до незнам къде. Понеже някои булеварди са доста празни си позволих да му подам както си трябва. Мисля, че занапред ще гледа с доста по-голямо разбиране на разходите, че филтърната кутия, която искам си е скъпа
Аз съм с панелен (DNA, мисля, че са по-добри от K&N) и премахнати шнорхели на интейка. Звука е много по-готин, а загубата на мощност май изобщо не я и усещам. Но и аз никога не съм се славел с "дино гъз". Възможно е понеже съм със софтуера на Акрапович той да компенсира тоя допълнителен въздух и да няма загуби. Не съм гледал графики на подобен сетъп.
Еърбокс вече си е истинската работа. Аз също ще взема, но единствения вариант, който има за дюка скоро го пуснаха и не могат да насмогнат с поръчките.
Някои мотори си ебават майката само ако смениш гърнето или филтъра, други имат доста повече маржин за корекция от ЕКУ-то. На 390-тката не можеше да се смени на практика нищо, защото за да изкарат 44 коня от 390 кубика са го изнасилили здраво и едно, че губиш коне, друго, че шанса да го строшиш е много висок. Аз без проблем си го карах със 140, като вдигаше и малко над 160, докато много пъти съм чувал др. хора да казват, че над 110 неще. Най-вероятно е от тунеците, дето им правят. На моя не бях пипал нищо.
На 890-тката мога да си сменям каквото си ми е кеф и компютъра се оправя. Естествено с някакви загуби, но на тия коне не е някаква особена драма.
Днес сложих задните степенки и седалката и повозих жената. Слезе ухилена до незнам къде. Понеже някои булеварди са доста празни си позволих да му подам както си трябва. Мисля, че занапред ще гледа с доста по-голямо разбиране на разходите, че филтърната кутия, която искам си е скъпа

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 703
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Мотористите във форума!
Дали според вас този краш бар би ми предпазил краката при евентуално падане, понеже най вероятно това ще е първото нещо което ще докосне земята и ще остави пространство да не ми натисне мотора краката ....... или защото не съм падал си ги мисля тези неща и напрактика няма нищо общо



Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

Re: Мотористите във форума!
Божа работа е тая работа.И работата на крашбара е да пази мотора,а не крака ти.
По темата...
Дойде една работа дето я подготвях за снимки много време...и огледало трудно се снима...
Снимки след малко да прикача във мнението през телефона...

По темата...
Дойде една работа дето я подготвях за снимки много време...и огледало трудно се снима...
Снимки след малко да прикача във мнението през телефона...

- NiksGS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
gromovich написа:slatanic написа:А на моя катър му сипаха 150мл масло в кардана и казаха, че е добре всяка смяна на двигателно да сменям и това, че е малко като обем
Малко пресилено ми се вижда да се сменя маслото на кардана на всяка смяна на маслото. Вярно, че са едни 160 мл и се смяна за половин час. Това е все едно на БМВ-то на всяка смяна на маслото да сменяш маслото на диференциала. Иначе в книжката на мотора пише, че маслото на кардана се сменя на около 40 000 км пробег.
Аз го правя това упражнение всяка зима, в края на сезона. Да, отнема малко повече време, въпрос на разбиране и мислене. Не е нито много пари, нито много време. Просто вдъхваш още живот за напред, на и без това старите предавки.
Ultimate Riding Machine
Re: Мотористите във форума!
NiksGS написа:gromovich написа:slatanic написа:А на моя катър му сипаха 150мл масло в кардана и казаха, че е добре всяка смяна на двигателно да сменям и това, че е малко като обем
Малко пресилено ми се вижда да се сменя маслото на кардана на всяка смяна на маслото. Вярно, че са едни 160 мл и се смяна за половин час. Това е все едно на БМВ-то на всяка смяна на маслото да сменяш маслото на диференциала. Иначе в книжката на мотора пише, че маслото на кардана се сменя на около 40 000 км пробег.
Аз го правя това упражнение всяка зима, в края на сезона. Да, отнема малко повече време, въпрос на разбиране и мислене. Не е нито много пари, нито много време. Просто вдъхваш още живот за напред, на и без това старите предавки.
Така ги виждам и аз нещата.В моят случай мотора е на малко километри,но на доста години та...нито ще ми пречи да му сложа едно ново масълце заедно с другото за следващият сезон нито ще ме бутне финансово.
И без това ако нещата вървят добре смятам тая моторетка да я карам дълго време,но...да не се заричаме,че оня горе само това чака...

По темата...снимки след малко...ама не съм приключил с монтажа,че иска още малко напасване и нови болтчета...

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
Много яко изглежда! Има доста отвори, но все пак не ограничава ли макар и малко охлаждането на мотора? Повечето ми познати с мотори в градска среда доста им греят машините, не знам при твоя звяр как стоят нещата, но ми е любопитно как се справя в задръствания?

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Той едва ли ще го кара в града, пък и този мотор не е за града... Тези 'стругове' колко оптичен тунинг и хром могат да поемат, направо не е за вярване! Пиша го със съвсем приятелски чувства, не се заяждам
...

Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Don_Diego