Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1664
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Хвърли едно око и в мотофорум-а... Там често се коментират фирми за подобни покрития, но не помня точно информацията.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
Гледам, че има два мото форума, аз имам регистрация в единия, но не знам кой е по-жив?

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1664
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Този: https://motoforum.bg/ макар, че и в двата сме все едни и същи маймуни!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Този: https://motoforum.bg/ макар, че и в двата сме все едни и същи маймуни!
Ще поровя из темите, точно в този съм регистриран


- Spit-Fire
- Scrapyard user
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09
Re: Мотористите във форума!
Колеги, няколко въпроса имам и малко свободни разсъждения за бъдещи мераклии на мойто хоби.
- Има ли сайт в който мога да сравнявам гуми по теглото им, в myNETmoto пише теглото, но не намирам опция да филтрирам по него;
- Веригата като си я смажа със суха тефлонова смазка след дни започва да образува черна кремообразна гняс - нормално ли е и това ли е сигнала, че е станала за чистене и смазване отново;
- В момента карам с Pirelli MT60 която се класифицира като "шосейно ориентирана оф-роуд гума". Мисля да минавам изцяло на супермото сет с чисто шосейни гуми. Чудя се дали сегашните гуми в момента "прощават" ако има да кажем прах/мокро в завой и съответно повече ли трябва да внимавам с чистите шосейки?
Вече навъртях 700 километра градско с електричката и кефа е огромен. Тая седмица най-накрая ми пристига контролера и ще я позасиля малко. Карах онзи ден с един приятел с една 300 кубикова Джилера и от старт до към 40-50 си стоя наравно с него, после естествено го губя защото в момента ми свършва скоростта на 65 км/ч като последните 10 км ги вдигам супер бавно заради това, че наближавам максималните обороти на електромотора. Поръчах си нова зъбчатка за отпред с 14 зъба спрямо сегашната ми с 13 и се надявам преди контролера да вдигна максималната скорост на около 70 км/ч. С контролера нещата може би ще подобрят до 100-110 максимална и най-вероятно ще взимам старта и ще се движа пред/наравно с 300 кубиков до поне 70-80 км/ч. Тая скорост смятам, че ми е напълно достатъчна и адекватна за града. За момента доста рядко се налага да карам с над 60 и единствения зор, който имам е, че ако искам да изпреваря някой с такава скорост не мога. Много разчитам на контролера да помогне за това.
С няколко думи, в момента разходите по електричката наближават цената на чисто нов Duke и като цяло се замислих дали си струва, ама за мен да. Другото, което ме сюрпризира е, че тея електрички започват да навлизат доста по-бързо отколкото си представях, та евентуално ако реша да я махам и да взема едно Хъски догодина се надявам да не е особено трудно.
- Има ли сайт в който мога да сравнявам гуми по теглото им, в myNETmoto пише теглото, но не намирам опция да филтрирам по него;
- Веригата като си я смажа със суха тефлонова смазка след дни започва да образува черна кремообразна гняс - нормално ли е и това ли е сигнала, че е станала за чистене и смазване отново;
- В момента карам с Pirelli MT60 която се класифицира като "шосейно ориентирана оф-роуд гума". Мисля да минавам изцяло на супермото сет с чисто шосейни гуми. Чудя се дали сегашните гуми в момента "прощават" ако има да кажем прах/мокро в завой и съответно повече ли трябва да внимавам с чистите шосейки?
Вече навъртях 700 километра градско с електричката и кефа е огромен. Тая седмица най-накрая ми пристига контролера и ще я позасиля малко. Карах онзи ден с един приятел с една 300 кубикова Джилера и от старт до към 40-50 си стоя наравно с него, после естествено го губя защото в момента ми свършва скоростта на 65 км/ч като последните 10 км ги вдигам супер бавно заради това, че наближавам максималните обороти на електромотора. Поръчах си нова зъбчатка за отпред с 14 зъба спрямо сегашната ми с 13 и се надявам преди контролера да вдигна максималната скорост на около 70 км/ч. С контролера нещата може би ще подобрят до 100-110 максимална и най-вероятно ще взимам старта и ще се движа пред/наравно с 300 кубиков до поне 70-80 км/ч. Тая скорост смятам, че ми е напълно достатъчна и адекватна за града. За момента доста рядко се налага да карам с над 60 и единствения зор, който имам е, че ако искам да изпреваря някой с такава скорост не мога. Много разчитам на контролера да помогне за това.
С няколко думи, в момента разходите по електричката наближават цената на чисто нов Duke и като цяло се замислих дали си струва, ама за мен да. Другото, което ме сюрпризира е, че тея електрички започват да навлизат доста по-бързо отколкото си представях, та евентуално ако реша да я махам и да взема едно Хъски догодина се надявам да не е особено трудно.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 703
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Мотористите във форума!
Не знам дали съм писал тук , но ако някой търси място за мотор , 500 метра от Мол София, подземно сухо и сигурно да свирка.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- NiksGS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
@Spit-Fire: единствено мога да ти отговоря на въпроса за веригата. До колкото преди години имах мотоциклет с верига, искаше си редовно смазване и почистване. В момента карам и колело, което също изисква грижи, както с мото- верига. Принципа е един и същ. Веригата иска смазване с чиста смазка. Най-добрия вариант е Scott oiler - постоянно капе чисто масло на веригата, а полепналата мръсотия, кал, прах пясък и още каквото се сетиш, се изхвърля от центробежните сили, докато се движи. Да цапа, но това е най-добрия вариант за тази отворена предавка. За велосипед е неприложимо. Аз си го почиствам и смазвам, когато мога, но не се впечатлявам. Доста са мръсни и прашни пътищата ни, за съжаление.
Ultimate Riding Machine
Re: Мотористите във форума!
Аз я позабърсвам и смазвам на 400км и я чистя на 800 някъде. Смазвам минимално за да не цапа джантата. Не се вживявайте толкова с тея вериги. Хубавите спрейове са по 30-40лв и горе долу една читава верига е колкото 4 спрея.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1664
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Темата за чистенето и смазването на веригата е дълга... 150-160лв за верига...много зависи каква е! За моя мотор, примерно, няма да ми дадат и да се снимам с нея... Личното ми мнение, без да ангажирам никого с него е, че спрея е убийство за веригата! Полага смазка и всичката мръсотия и прах се полепва по нея и си остава там - върху веригата. Доста абразивно изглежда... Най-доброто е маслото! Дали с ойлер, дали на ръка, няма значение! При него, както отбелязаха, смазването 'върви' заедно с почистването! При ойлера дори не се занимаваш... Докато бях без ойлер, смазвах по малко веригата на всеки 3-400км или след дъжд (като се прибера, разбира се).
Това Пирели си е с шосейна шарка с повече грайфер за мокро. С шосейните гуми ще имаш и доста повече сцепление... Държат си на вода, но трябва да внимаваш докато разбереш, за какво става дума. Изненадвал съм се, колко много държи полу-слик на мокро! Очаквах 'пързалка', но не!
Това Пирели си е с шосейна шарка с повече грайфер за мокро. С шосейните гуми ще имаш и доста повече сцепление... Държат си на вода, но трябва да внимаваш докато разбереш, за какво става дума. Изненадвал съм се, колко много държи полу-слик на мокро! Очаквах 'пързалка', но не!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Темата за чистенето и смазването на веригата е дълга... 150-160лв за верига...много зависи каква е! За моя мотор, примерно, няма да ми дадат и да се снимам с нея... Личното ми мнение, без да ангажирам никого с него е, че спрея е убийство за веригата! Полага смазка и всичката мръсотия и прах се полепва по нея и си остава там - върху веригата. Доста абразивно изглежда... Най-доброто е маслото! Дали с ойлер, дали на ръка, няма значение! При него, както отбелязаха, смазването 'върви' заедно с почистването! При ойлера дори не се занимаваш... Докато бях без ойлер, смазвах по малко веригата на всеки 3-400км или след дъжд (като се прибера, разбира се).
Това Пирели си е с шосейна шарка с повече грайфер за мокро. С шосейните гуми ще имаш и доста повече сцепление... Държат си на вода, но трябва да внимаваш докато разбереш, за какво става дума. Изненадвал съм се, колко много държи полу-слик на мокро! Очаквах 'пързалка', но не!
Каква е тази спешъл верига за това Дукати. Да не би да имаш предвид пиньоните те предполагам ще са по скъпички за твоя мотор

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1664
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Не е специална нито веригата, нито 'зъбчатките'. 530-ка от хубава марка отдавна не е 150-160лв. Трябва да видя CZ колко е станала, но ме съмнява да е под 200лв и тя...
Последна промяна ildivvy на 11 Апр 2023, 20:09, променена общо 1 път
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Мотористите във форума!
Много дискутирана и спорна тема е тази за смазването на веригата
Аз лично съм привърженик на тезата че модерните X/О-ring вериги нямат нужда от смазване с цел намаляване на триенето. Всяка ролчица е гресирана и после запечатана с уплътнение. Основната цел на мазането на веригата е против корозия. Ойлърите създават една излишна мацаница и е напълно достатъчно да се почиства и смазва с трансмисионно или специфично за верига масло на 500-600км пробег.

Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Не е специална нито веригата, нито 'зъбчатките'. 530-ка от хубава марка отдавна не е 150-160лв. Трябва да вида CZ колко е станала, но ме съмнява да е под 200лв и тя...
Аз съм с X-рингови 525 и на двата мотора. На ендурото е CZ сменях я преди 4-5 месеца и е 160лв. На другия е RK и беше някъде към 200 по спомен преди 2 години, но като гледам май пак са по толкова.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Мотористите във форума!
nero_ написа:Аз лично съм привърженик на тезата че модерните X/О-ring вериги нямат нужда от смазване с цел намаляване на триенето. Всяка ролчица е гресирана и после запечатана с уплътнение...
Това хубаво, значи няма да се износи веригата "вътрешно" , но тогава остава сухия контакт на веригата със зъбните колела.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx