Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
За УеСАто не бери грижа. Те и сега минават на "умни" електромери, с вграден контактор и а си преминал заявената мощност, електромерът ти изключва. За индустрията в зависимост от часа пик, имат по няколко тарифи, та чак им е по-евтина да ползват генератори понякога. Точно за електропроизводството е бич намалената консумация нощно време, защото електроенергия трудно се съхранява на етапа на който е развита нашата цивилизация. Представи си, че си собственик на електромобил и има възможност и да отдаваш енергия. Ти би ли го направил? Едно, че оставаш с празна батерия, демек без кола, друго че батерията има определен брой цикли на зареждане, разреждане. Та отдаване на енергия от батерията, аз не си го представям.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
То не е само това проблема , акумулирането на енергия за покриване на пиковите товари . Проблема е че кабелите физически не могат да поемат такъв товар . Да не говорим че няма и такава мощност която да ги обслужва . В момента пиковото потребление на енергетиката в България е 7700 мегавата при което страната е на границата на енергиен срив . Само 100 000 електромобила от всичките 2.7 милиона автомобили или по малко 5% са в състояние да изкарат извън релси целия енергиен баланс . Защото 100 000 електрички ако приемем че са средно по 70 квт им трябват 7000 мегавата електроенергия която практически е капацитета на националните енергийни мощности . Бъдещето на електричите освен всичко друго ще е тъмно и мрачно 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
89та пика беше 9000 МВт и се стягаха 90те да задминат 11 000. Това по спомен от един соц. доклад. Май все още може да издържат до 10 000, но това са всички мощности да работят.
Сега, точно в този момент товарът е 5491 МВт, като към 20:00 ще е най-големия пик към 6500 и ще падне до 4000 през нощта. Тия ластици са изключително трудни за електропроизводството. Затова преди използваха нощния евтин ток да изпомпват вода нагоре по каскадите, хем консумация за АЕЦа, хем запазване на мощността. Сега през деня ограничават вятърните, защото централите не издържаха цял ден на минимален товар и цяла нощ на максимален плюс през деня да компенсират чат пат появяване на облаци или безветрие. Имаме предостатъчно мощност. Толкова много, та чак се ограничава построяването на нови ВЕИта.
Що се отнася до кабелите, те са изчислени. Проблем е, че масово се заявява някаква минимална мощност, за да се спестят такси и после срещу почерпка се слага по-голям прекъсвач. Съответно и тук ще им дойде акъла да сурвакат/спират всичко над заявеното. Това е и една от причините за проблеми с токозахранването. Друга са свободните съинения при ел инсталациите. Масово не се спазват проектите.
Сега, точно в този момент товарът е 5491 МВт, като към 20:00 ще е най-големия пик към 6500 и ще падне до 4000 през нощта. Тия ластици са изключително трудни за електропроизводството. Затова преди използваха нощния евтин ток да изпомпват вода нагоре по каскадите, хем консумация за АЕЦа, хем запазване на мощността. Сега през деня ограничават вятърните, защото централите не издържаха цял ден на минимален товар и цяла нощ на максимален плюс през деня да компенсират чат пат появяване на облаци или безветрие. Имаме предостатъчно мощност. Толкова много, та чак се ограничава построяването на нови ВЕИта.
Що се отнася до кабелите, те са изчислени. Проблем е, че масово се заявява някаква минимална мощност, за да се спестят такси и после срещу почерпка се слага по-голям прекъсвач. Съответно и тук ще им дойде акъла да сурвакат/спират всичко над заявеното. Това е и една от причините за проблеми с токозахранването. Друга са свободните съинения при ел инсталациите. Масово не се спазват проектите.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:То не е само това проблема , акумулирането на енергия за покриване на пиковите товари . Проблема е че кабелите физически не могат да поемат такъв товар . Да не говорим че няма и такава мощност която да ги обслужва . В момента пиковото потребление на енергетиката в България е 7700 мегавата при което страната е на границата на енергиен срив . Само 100 000 електромобила от всичките 2.7 милиона автомобили или по малко 5% са в състояние да изкарат извън релси целия енергиен баланс . Защото 100 000 електрички ако приемем че са средно по 70 квт им трябват 7000 мегавата електроенергия която практически е капацитета на националните енергийни мощности . Бъдещето на електричите освен всичко друго ще е тъмно и мрачно
Объркал си капацитет на батерията със зарядния ток ... една електричка при домашни условия (и 99% от публичните зареждала) се зарежда макс на 6- 7 квч (викат му левъл 2 чарджър)... 100к елетрички- 700 мегавата пик.. ако всички се зареждат едновременно - което няма как да стане...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alx написа:Jordana написа:То не е само това проблема , акумулирането на енергия за покриване на пиковите товари . Проблема е че кабелите физически не могат да поемат такъв товар . Да не говорим че няма и такава мощност която да ги обслужва . В момента пиковото потребление на енергетиката в България е 7700 мегавата при което страната е на границата на енергиен срив . Само 100 000 електромобила от всичките 2.7 милиона автомобили или по малко 5% са в състояние да изкарат извън релси целия енергиен баланс . Защото 100 000 електрички ако приемем че са средно по 70 квт им трябват 7000 мегавата електроенергия която практически е капацитета на националните енергийни мощности . Бъдещето на електричите освен всичко друго ще е тъмно и мрачно
Объркал си капацитет на батерията със зарядния ток ... една електричка при домашни условия (и 99% от публичните зареждала) се зарежда макс на 6- 7 квч (викат му левъл 2 чарджър)... 100к елетрички- 700 мегавата пик.. ако всички се зареждат едновременно - което няма как да стане...
Дали ?
В големите мегаполиси концентрацията на тия чудеса ще е повече отколкото на село . В квартали с преобладаващо население зелени хипстъри може и да е 100% . Но прмерно да кажем лесно може да прехвърли 40% , както виждаш в Германия вече пищят . За да ги пишат тия неща нали се сещат че вече има някъде сакатлъци по електрозахранването . Левъл 1 2 3 .....баси електричката , ще я дебна 48 часа да се напълни вместо да я ръгна на бързия режим

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Пак спориш за неща които четеш с човек дето ги живее. Разбира се че ще си сложиш колата на левъл 2 щом тия 7 квч ще са или безплатни или на стойноста на която зареждаш в къщи... дебелите левъл 3 чарджъри (прав ток) са в момента х3 на квч и са предимно по магистралите. Въпросните л3 чарджъри правят пътуването с електричкс по- скъпо от това с модерна нормална бензинова кола. Това не мисля че ще се промени еле пък в европата щото на нас в Щатите като ни отрежат главата до рамената на вас ви я режат до кръста...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
У Еуропата сме на 230V на фаза и 400V между фазово. Демек двойно на това в щатите. Тук на променлив ток и 400V зареждаш 11 или 22 kW макс. Плюс ЕС има само един одобрен конектор и задължителен за всички новопроизведени електрички. Една 100 kW батерия се зарежда за 4 и половина часа на 22 kW. Моята къща е 15 kW трифазно и ми минават едни еретични мисли, дали има смисъл да платя и да вдигна до 30kW, че утре като се събудим с електрички и няма места къде да зареждаме, да си зареждам вкъщи? А и за БГ специално, в момента сурвакат с по 45-50 стотинки на kWh на 22 kW зареждачка, при положение, че такава за стената вкъщи струва от 1000 лв нагоре.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
ID A написа:У Еуропата сме на 230V на фаза и 400V между фазово. Демек двойно на това в щатите. Тук на променлив ток и 400V зареждаш 11 или 22 kW макс. Плюс ЕС има само един одобрен конектор и задължителен за всички новопроизведени електрички. Една 100 kW батерия се зарежда за 4 и половина часа на 22 kW. Моята къща е 15 kW трифазно и ми минават едни еретични мисли, дали има смисъл да платя и да вдигна до 30kW, че утре като се събудим с електрички и няма места къде да зареждаме, да си зареждам вкъщи? А и за БГ специално, в момента сурвакат с по 45-50 стотинки на kWh на 22 kW зареждачка, при положение, че такава за стената вкъщи струва от 1000 лв нагоре.
аз мисля, че зареждането у дома ще е най- разпространено... ще има разбира се и много публични зарядни станции из градовете, но цените им ще са такива, че повечето хора ще си зареждат кротко в къщи...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Тук имаме паркинги, на които зареждането на батерията е включено в цената на паркирането. Само ще видя колко струва удоволствието.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
dr.peshev написа:Ще перефразирам една интересна мисъл ,която четох скоро: Докато Nokia,Ericsson,Blackberry (BMW,Mercedes,Audi) бяха непоклатими на върха и никой не можеше да предположи тяхната скорошна съдба , се появи един човек Steve Jobs (Elon Musk) и пусна един скъп революционен продукт iPhone (Tesla),
който скоро бе копиран от множеството китайски компании , цената му се срина и завладя света -смартфона (електромобила)!
Извинявам се,че се самоцитирам , но да сте чували за BYD ?!
Ключът не се крие в Тесла , а в китайците
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
dr.peshev написа:dr.peshev написа:Извинявам се,че се самоцитирам , но да сте чували за BYD ?!
Ключът не се крие в Тесла , а в китайците
А, някой се сети за главния играч при електричките ....

Аз съм инвестирал сериозна цифра в тази компания и считам че ще са основен елемент на сцената в близките 5 години и нататъка
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
г-н Бъфет, радвам се, че сте част от форума ни! 


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
K_Ilkov написа:г-н Бъфет, радвам се, че сте част от форума ни!
е, той ги е видял нещата доста по-рано от мене за тая компания. ма ще видиме. в китай всичко е много рисково и непредвидимо- въпрос на дали си част от политическата им мафия или не... и ако си - кога ще направиш грешна стъпка и ще изпаднеш в немилост.... един вид нещо като в родината и нашите мастити бизнесмени ама х100000.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ето го бъдещетето на електроната скрап , вече е настояще за милиони скапани електромобили в Китай .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Не им бери грижа. Съвсем скоро ще се върнат по нашите земи във вид на евтини китайски продукти може и авточасти.
Хм,хм...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани