Формула 1 - обща тема

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 15 Ное 2021, 11:14

На тази писта задна дясна свършва преди всички останали.

Хамилтън я използваше стратегически в 3ти, 4ти и 12ти завой. Заради линията в завой 1, не "лягаше" в нито един момент на нея в завой 3. Излизането му от 4ти завой също през 90% от времето беше консервативно. В 12ти разбираемо по-често се опираше на нея, но и там гледаше да пести.

Освен това и с трите комплекта гуми прекара доста време зад Макс без да натиска в опит да охлади гумите за атака.

И двете му атаки към Макс бяха - приближи се колкото можеш без да използваш енергия и без да се облягаш на гумите > обиколка с леко натоварване на гумите и повече използвана енергия, за да влезеш в ДРС> пържене на гумите в сектор 2> агресивна линия в 12ти завой и максимално лягане на задна дясна.
Предимстовото на правата му даваше възможност да пази задна дясна в сектор 2.

Другите 3 състезания са неизвестна. Катар ми изглежда доста спъната, нещо като Бахрейн, но без правата към завой 4. Саудитска Арабия май е най-близка до Баку :dunno: Промените на Яс Марина може драстично да променят характера и баланса там. :dunno:

И аз споделям мнението, че новият мотор няма да издържи такова натоварване в още 3 надпреари. Може би ще му дадат "почивка" в Катар, за да може да го натиснат на макс в СА, а после за Абу Даби ще съберат най-свежите части от целия пуул. :dunno:

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nxn » 15 Ное 2021, 11:44

Ако всеки нов мотор му е такъв, направо всяко състезание да почва от 6ти заради наказание и да го взема и да ги минава като спрели.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.09.2015
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от maxoyn » 15 Ное 2021, 11:55

Слуховете са, че обикновено мотора на Мерцедес трябва да издържи 7000км, а този само 2500.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nxn » 15 Ное 2021, 12:07

maxoyn написа:Слуховете са, че обикновено мотора на Мерцедес трябва да издържи 7000км, а този само 2500.


Хм, това би означавало, че потенциално ще им трябва нов до края. Едно състезание е около 305км, с квалификации, 3 тренировки по час, както и спринт в Бразилия, това става около 800-900 километра, а има общо 4 състезания за този двигател.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 15 Ное 2021, 12:09

Тренировките се карат със стари мотори. Не съм сигурен дали ако се наложи не карат и квалификация със каквото има останало.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nero_ » 15 Ное 2021, 12:58

една квалификация са 7-8 обиколки в състезателно темпо, не е сериозен удар по издръжливостта, а в тренировки обичайно се кара със стар двигател и тренировъчна кутия. Без режими на двигателя, квалификационните обиколки са еднакво натоварващи за ICE, както и състезателните. Разликата идва от ERS режимът. Така че остават едни 1600-1700 състезателни километра максимум.

Макс както винаги си извади всички мръсотии от арсенала. Поради това, че умишлено отвори завоя, заслужаваше накзание според мен, но се радвам, че не го получи, защото иначе щеше да има коментари след състезанието и да отнеме от радостта на Хамилтън. А иначе е достатъчно да се види представянето на съотборниците и да се заключи, че тези двамата са от друга планета.

Не знам какво са се хванали хората с 5км/ч предимство на спийд трап-а. Това изобщо не е голяма разлика. Изпреварванията основно дойдоха от последния завой, малко по-различното минаване на 1ви и подозирам използването на ERS както колегата отбеляза по-горе.

Истински шампионско каране и двата дни, чиста скорост, без твърде сложни стратегически ходове в бокса и уникален усет, за да се опазиш минавайки през целия грид преди да се е разтеглил... и то 2 пъти за уикенд. Едно от най-яките състезания, които съм гледал. Стана ми смешно Хорнер като каза, че Хамилтън може би ще спечели в неделя, но май е знаел какво говори.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.09.2015
Пол: Мъж

Формула 1 - обща тема

Мнение от maxoyn » 15 Ное 2021, 13:13

Хамилтън защото винаги кара чист като момина сълза, нали? Нелепо е. И двамата искат да карат като Сена, с избора “ти решаваш дали ще се блъснем”.

Казвате игрички на Макс, но всички ги правят, не е нещо ново. Изключения са тези, които не ги. Аз съм много учуден колко спокоен и усмихнат беше той в интервюто след състезанието. Може би редбул знаят повече от нас. Ако Хамилтън беше водил, но накрая така завършил втори, щеше да е коренно различно.

Преди години Кими го блъсна и веднага били Ферари тактики, а сега колко пъти (случайно или не) отпадна Макс? Още тогава смятах, че Силвърстоун си беше грешка и на Макс де, срещу Мерцедес трябва да си перфектен, дори да минеш втори.

Не го хейтя, от най-добрите е. Уникално мрънкало е като нещата не вървят. Даже когато не го крие и не се прави на сърничка го уважавам. Тото е по-голям мазник - всички били срещу тях.

Наистина направи много добро каране, от най-добрите си.
Не знам дали не е мрънкал този път, защото знае какво може колата сега, или просто не са ни то пускали.


Интересно ми е как някой по-разбиращ ще коментира гумите му. Например TheDriver
Ясно е, че той е от най-пазещите. Обаче така да ги натиска, толкова време в мръсен въздух, колкото и да ги пази, да не деградират особено спрямо конкурентите? Това не показва ли, че голяма част от разликата е именно мотора?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 15 Ное 2021, 15:26

Според мен моторът му носеше предимство, но не е само заради него. Ботас е мерилото, той не е с нов мотор, а вървеше много добре. Обикновенно когато колата не е настроена добре или не пасва на пистата Ботас е много зад Хамилтън. Ако са уцелили ваксата Ботас е близо.

От това което видях задните крила на Макс и Хамилтън бяха относително еднакви. Мисля че се очакваше Хамилтън да е с "по-голямо" крило заради лекото им изоставане по отношение на притискането. Изглежда от самото начало уцелиха настройките и колата им стъпи добре на пистата, това + видимо по-свежия мотор вероятно са довели до този неочакван паритет в задните крила.

Разликата при равни условия без ДРС в края на правата беше около 5км/ч. При равни задни крила и предимство на РедБул по отношение на челното съпротивление е ясно, че тези 5км/ч са от мотор. Да кажем, че доброто излизане на Хамилтън от 12ти завой парира предимството на Ред Бул в челното съпротивление.

Макс потвърди, че е използвал всичко от последния комплект гуми. Неговите гуми бяха 3 обиколки по стари и по-важното той ги натискаше здраво през тези 3 обиколки, а това е нещо което тези гуми не обичат - температурен пик докато са нови. Хамилтън от своя страна след стопа, ги вкара бавно в температурен режим, а не хукна веднага да гони Верстапен.
Така този на пръв поглед малък офсет от 3 обиколки всъщност беше доста по-голям. Австрия 2018 мисля беше състезанието в което отборът обърка нещо и Хамилтън от пръв се оказа 3ти на разлика след Фераритата. От яд и натискане в първите обиколки стопи комплект твърди гуми за норматив тогава и явно си е научил урока.

Повечето други пилоти когато гонят някого използват ресурса на гумите, за да компенсират част от разликата в притискането. Хамилтън от години не го прави. Да не говорим че повечето пилоти с изключение на него и Макс карат геометрично и "се облягат" здраво на гумите. Аз самият карам геометрично и знам колко далеч напред е карането на Макс и Люис.

Разбира се характерът на пистата много му помогна тук, защото задна дясна свършва много преди остналите, а в същото време трасето позволява множество линии. Пилот като него може да промени линиите си така, че да използва гумите по-балансирано за сметка на минимална загуба на скорост. Сигурен съм, че гумите на Ботас са много по-неравномерно износени.

Много ярък пример е първият обратен ляв в сектор 2. Хамилтън множество пъти здраво недозавиваше там натоварвайки предна дясна. Брандъл мислеше че просто е сбъркал, аз също мислех, че просто е допуснал грешка, но след 3тата "грешка" осъзнах че го прави умишлено. Ако премине през завоя по нормалния начин, трябва да легне на задна дясна през цялата дължина на завоя, след което да я довърши с ускорението. Спирайки късно и оставяйки колата да недозавие върху предна дясна, докато предницата не захапе и не го завърти скъсява времето в което задна дясна е под товар в този завой, а и допълнително и помага това, че на излизане от завоя колата вече е "квадратна" и въртящия момент отива по равно към задните гуми. :shock:
Да губеше малко време спрямо Макс там, но беше поносимо.

Накратко мотор + каране + настройки му позволиха да има гуми да се състезава до края с Макс, а разликата позволила му да изпревари беше офсета от 3 обиколки + липсата на подготовка при Макс.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nero_ » 15 Ное 2021, 16:05

TheDriver написа:
Разликата при равни условия без ДРС в края на правата беше около 5км/ч. При равни задни крила и предимство на РедБул по отношение на челното съпротивление е ясно, че тези 5км/ч са от мотор. Да кажем, че доброто излизане на Хамилтън от 12ти завой парира предимството на Ред Бул в челното съпротивление.
От къде е това предимство в челното съпротивление? Имат по-добър аеро пакет ли? Мислех, че заради ниският рейк точно Мерцедес са "по-хъзгави" при равни крила.

Това което исках да кажа е (не разбрах дали си на същото мнение или не), че 5км/ч сами по себе си не са голяма разлика и на много писти са недостатъчни. Тук се получаваха толкова добре нещата единствено заради подхода към последния завой и възможността да е близо в началото на правата, от там добър tow ефект и вече и като влезе DRS в действие става една прилична разлика в скоростите и не огромна дистанция за стопяване. А и първи завой позволява битка и не задължава пълно предимство преди него за успешно изпреварване.

TheDriver написа:
Да не говорим че повечето пилоти с изключение на него и Макс карат геометрично и "се облягат" здраво на гумите. Аз самият карам геометрично и знам колко далеч напред е карането на Макс и Люис.

Какво означава геометрично? Не ми е познато като термин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 15 Ное 2021, 16:49

nero_ написа: От къде е това предимство в челното съпротивление? Имат по-добър аеро пакет ли? Мислех, че заради ниският рейк точно Мерцедес са "по-хъзгави" при равни крила.


Това което исках да кажа е (не разбрах дали си на същото мнение или не), че 5км/ч сами по себе си не са голяма разлика и на много писти са недостатъчни. Тук се получаваха толкова добре нещата единствено заради подхода към последния завой и възможността да е близо в началото на правата, от там добър tow ефект и вече и като влезе DRS в действие става една прилична разлика в скоростите и не огромна дистанция за стопяване. А и първи завой позволява битка и не задължава пълно предимство преди него за успешно изпреварване.

Какво означава геометрично? Не ми е познато като термин.


По отношение на челното съпротивление може би не трябва да съм толкова категоричен. Има слухове, че заради рейка дифузиора на Мерцедес "столва" при по-ниска скорост.
Иначе бях чел, че заради притискането от пода Ред Бул не им се налага да имат толкова сложни баджбордове и потоци като цяло.

В крайна сметка няма как да знаем в какви условия кой е "по-хлъзгав", а и сякаш отношението между задните крила се променя през сезона. :dunno:

В това което казваш за излизането на правата и слипстрийма има логика :yes: Аз по-линейно гледах на нещата, не отчитах, че по-доброто излизане от 12ти не просто ти дава повече "засилка", но те поставя и в по-добра позиция за слипстрийм.

"Геометрично" за мен е равносилно на класическата състезателна линия. Спираш по права линия възможно най-близо до ръба на пистата, максимализираш сцеплението на предните гуми докато завиваш и спираш, насочваш се към геометричния ейпекс и използваш цялата дължина на пистата при излизане.
Това което масово се учи като правилно :nono: дори книгите които излазоха след ерата на Шумахер и отчитаха неговото поведение в средата на завоя и как има овърлап между спирачка и газ, как запазва скороста в средата, пропускат най-важното.
Тук таме се споменава за слип ъгъл, но много рядко се обяснява какво значи използването му напрактика.

Стилът на Хамилтън и Верстапен е коренно различен. В определени завои не използват цялата широчина на пистата, на други места излизат по-широко от другите. Верстапен например спира по-рано от другите.
При тях има три основни неща които изглеждат много прости, но изпълнението им напрактика е висш пилотаж.

- Скъсяване на завоите.
- Завиване "на спирачките"/ време за ротация
- Манипулиране(завиване или ускорение основно) на колата в правилния момент.

Като скъсяването на завоите е невъзможно без прилагане на другите две. :shock: На финала на купата(срешу теб :mhihi: ) миналата година го пробвах за пръв път.... е не се получи. :mhihi: Много бързо осъзнах, че няма как да скъсявам завоите, ако не мога да направя правилната ротация. И макар да знам какво прави Хамилтън изпълнението е над възможностите ми .... за сега :mhihi: .
Това което прави всъщност е много близо до всеизвестния "Braking drift" на К.Цучия. Използваш инерцията и спирачката, за да иницираш ротация в много кратък интервал от време, а не мачкаш предните гуми през цялата дължина на завоя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от xela » 15 Ное 2021, 18:35

Що за наказание е това да не кара в петък?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 16 Ное 2021, 16:11

Страхотно каране на Хамилтън! Стана много зрелищно и интересно състезание, аз съм доволен.
Верстапен е много долно и нагло говедо! Първо избутва Хамилтън от пистата, а после и криволичи по пистата! :kuku: :censored: Ето заради такива лайнарски и подли маневри никога няма да го харесвам. :dummy:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 16 Ное 2021, 16:39

nxn написа:Колкото и велик да е, не може така да дърпа тази кола, видяхме го на предните писти, когато колата му е еквивалентна колко дърпа, тук направо летеше и в момента в който мина Макс почна да дърпа по над половин секунда на обиколка, това е много, поне според мен.


И като е от колата, защо Ботас не е победител? или той кара друга кола? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nxn » 16 Ное 2021, 16:48

bmw maniqk ivo bmw написа:
nxn написа:Колкото и велик да е, не може така да дърпа тази кола, видяхме го на предните писти, когато колата му е еквивалентна колко дърпа, тук направо летеше и в момента в който мина Макс почна да дърпа по над половин секунда на обиколка, това е много, поне според мен.


И като е от колата, защо Ботас не е победител? или той кара друга кола? :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Ще отговоря на въпросът все едно е сериозен. Двете коли на отбора не са еднакви, най-често настройките са доста различни и доста често вторият пилот тества неща за първият, да не забравяме какво беше последната година във Ферари с Фетел. По-важното, Хамилтън беше с нов двигател, да не забравяме различното незаконно задно крило, който видяхме, че в действителност върви много повече от този на Ботас.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nero_ » 16 Ное 2021, 16:52

nxn написа:
Ще отговоря на въпросът все едно е сериозен. Двете коли на отбора не са еднакви, най-често настройките са доста различни и доста често вторият пилот тества неща за първият, да не забравяме какво беше последната година във Ферари с Фетел. По-важното, Хамилтън беше с нов двигател, да не забравяме различното незаконно задно крило, който видяхме, че в действителност върви много повече от този на Ботас.


Колега от pik.bg ли се информираш за F1? :D Усмихвам се накрая, но приеми въпросът ми за сериозен.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity

Последни теми
Facebook