България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо, ти караш ли в лявата лента с ограничението, ако дясната ти е свободна. Щото цел ден гледам как се влачат в средната или лявата със скорост под ограничението даже и ми стана интересно, дали имам допир до такъв човек. Няма да си кривя душата, аз карам винаги с малко над ограничението, но пък за сметка на това спазвам правилата на движение. Освен това много ме дразнят тези, които пускат разни предреждащи се тарикати, особено по Малинов посока Младостите. Сноването в лентите е наказуемо в много държави.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мордехай написа:...Сноването в лентите е наказуемо в много държави.
Аз пък не разбирам, защо тези с по-пъргави коли да нямат това право



Аз лично се изнервям и винаги гледам пред, около и зад мен, да няма никой. Колкото по-сам съм на пътя, толкова по-добре

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- ylaine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: дизели
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: прави фокуси
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Докато не разберете, че този който кара по-бавно от вас не е бавняр, чичак, с бавни реакции, мъкнещ се, пречещ на движението и т.н... няма въобще за какво да говорим. И аз мислех като вас, когато бях на 18-19-20 години, но сега виждам какъв келеш съм бил зад волана и почти винаги съм бил на "лимита" на колата и всеки, който караше по-бавно от мен ми пречеше
Но малко по малко осъзнах доста неща и сега, въпреки че съм само на 28, карането ми е коренно променено. Жалко е когато, човек не може да погледне на себе си отстрани и винаги той е прав, дори когато нарушава закона.. дано ви дойде акъла с годините, но лошото е, че не всичко е до възрастта...
Спомням си, като взех книжка, първите години колко много хора (доста по-възрастни от мен и съответно с много по-голям опит в шофирането и изобщо) се опитваха да ми наливат акъл в кратуната, а аз само им се дразнех и се ядосвах на "тъпите" съвети. Е, вече разбирам колко прави са били, но до това осъзнаване явно човек трябва да стигне сам за себе си. Колкото и да му се повтаря, че греши, че не е прав.. той не го ли осъзнае.. просто няма смисъл.

Спомням си, като взех книжка, първите години колко много хора (доста по-възрастни от мен и съответно с много по-голям опит в шофирането и изобщо) се опитваха да ми наливат акъл в кратуната, а аз само им се дразнех и се ядосвах на "тъпите" съвети. Е, вече разбирам колко прави са били, но до това осъзнаване явно човек трябва да стигне сам за себе си. Колкото и да му се повтаря, че греши, че не е прав.. той не го ли осъзнае.. просто няма смисъл.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пич, кой говори за лимити? Говорим за около 100 при ограничение 80... или както върви целия поток в лява лента ако няма някой отпред умишлено да го запушва.
Като захапете няк'ва тема и се отплеснете в лакърдии... спирка няма.
Като захапете няк'ва тема и се отплеснете в лакърдии... спирка няма.
- Пинтев
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jarvis написа:Пич, кой говори за лимити? Говорим за около 100 при ограничение 80... или както върви целия поток в лява лента ако няма някой отпред умишлено да го запушва.
Като захапете няк'ва тема и се отплеснете в лакърдии... спирка няма.
Ти осъзнаваш ли 20 км/ч колко са..колко увеличават спирачният път и т.н Мале...голям философ си.Има си ограничения и е хубаво да се спазават.А тия дето обикалят по чужбина и въртяли по 2000 км искам да ги питам там спазват ли ограниченията...защото забелязвам как извън България никой не смее да кара с повече от ограничението.Карайте с 200 в Сърбия..като сте тарикати,или без винетка в Унгария..ама не в БГ сме тарикати
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На 18-20 всеки е бил келеш и си е мислил, че кара на ръба, само дето на тая възраст лимита обикновено е 120-130 км/ч
. Простата истина е, че всекидневно правим всичко възможно да си пречим. Явно доста шофьори не могат да схванат, че най-безопасно е тогава, когато няма конфликтни ситуации на пътя. Да караш с 80 в най-лява лента и на инат да не се преместиш, защото си изцяло прав и всичко е според закона, е конфликтна ситуация. Да връхлетиш отзад с 200, да се залепиш за бронята на тоя отпред и да го натискаш да се дръпне - също е конфликт. Самият факт, че се ползват предимно къси-дълги вместо ляв мигач, говори достатъчно.

- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пинтев, колко се увеличава спирачният път с 20км/час отгоре над 80 км/час? Не говорим за 200, само за двайсе. Щото аз обикновено съм с двайсе отгоре, но не съм забелязал някаква разлика.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Каквото и да си говорите най-опасни са флегмите влачещи се в средна и лява лента!Точно тези неориентирани типове изнервят останалите и създават предпоставки са опасни ситуации
Аз не виждам проблем ако не бързам,не мога или не искам да си карам бавно в дясно
Срамно ли е да се кара в дясно?!?
Има много ситуации в които е по-добре да пренебрегнеш закона от колегиалност на пътя,но е дълга тема и малко хора тук ще са в час с тези работи..та няма да изпадам в подробности.

Аз не виждам проблем ако не бързам,не мога или не искам да си карам бавно в дясно

Има много ситуации в които е по-добре да пренебрегнеш закона от колегиалност на пътя,но е дълга тема и малко хора тук ще са в час с тези работи..та няма да изпадам в подробности.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мордехай написа:Пинтев, колко се увеличава спирачният път с 20км/час отгоре над 80 км/час? Не говорим за 200, само за двайсе. Щото аз обикновено съм с двайсе отгоре, но не съм забелязал някаква разлика.
Бе и аз това се чудя, дали ще е еднакъв спирачния път на киселия и "бавен" чичак с тежката Е38-ца с 10-годишните гуми на ограничител и спирачки за украса или моят, ако съм с някой лек хот хеч с чисто нови Michelin Pilot Sport 4 или нещо подобно, па нека да е той със 80км/ч, а аз с 100. На едро се говори, както винаги, а не се погледне средностатистическата бангия из БГ...
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По принцип винаги съм шофирал доста спокойно ,но в редките случаи когато съм правил глупости в 90% от случаите е било заради някой флегматик който се влачи по пътя и незнае какво прави там. Добре може и аз да съм виновен че не ми издържат нервите ,но да имаш ограничение примерно 90 и ти да се влачиш с 60 щото закона ти позволява си е простотия и половина.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Напоследък виждам все повече баби и дядовци да шофират или пък хора дето пишат/говорят по телефона, пушат или правят нещо различно от това да следят пътната обстановка и да шофират адекватно.
Ами с такива хора на пътя няма как да искаш да се движат бързо и адекватно, те самите не знаят какво правят на пътя освен, че го използват за да стигнат от точка А до точка Б. Карат все едно са само те на пътя
Спомена се цариградско и мрънкане, че някой се влачи с 80-90 в лява лента. Има си закон, който ясно казва как да се разполагаш на пътното платно според типа път, който използваш. Няма сила на земята дето да ме накара да дам път на някой ниско прелитащ различен от кола със специален режим и да се набутам в дясна лента и на всяко включване на друг път да трябва да скачам на спирачките защото някой не знае кой е с предимство в случая (любимци са ми тия дето казват/показват, че били пуснали мигач
) и се "врязва" пред мен, като в същото време кара с поне 30км/ч по-бавно от мен (и не си прави труда да ускори, разбира се).
Обичайния ми маршрут по Цариградско е до отбивката за летището - за нея започвам да се престроявам горе-долу от отбивката при Макдоналдс, след Шел минавам най-вдясно и си карам там докато завия посока Дружба/летище.
Масова практика е престрояването да започва при отбивката за Младост - рязко сечене на всички ленти и създаване на втора лента в завоя
ПП: Гореописаният сценарии важи за натоварен трафик, когато има коли и в двете ленти. Късно вечер и рано сутрин съм си вдясно
Ами с такива хора на пътя няма как да искаш да се движат бързо и адекватно, те самите не знаят какво правят на пътя освен, че го използват за да стигнат от точка А до точка Б. Карат все едно са само те на пътя

Спомена се цариградско и мрънкане, че някой се влачи с 80-90 в лява лента. Има си закон, който ясно казва как да се разполагаш на пътното платно според типа път, който използваш. Няма сила на земята дето да ме накара да дам път на някой ниско прелитащ различен от кола със специален режим и да се набутам в дясна лента и на всяко включване на друг път да трябва да скачам на спирачките защото някой не знае кой е с предимство в случая (любимци са ми тия дето казват/показват, че били пуснали мигач

Обичайния ми маршрут по Цариградско е до отбивката за летището - за нея започвам да се престроявам горе-долу от отбивката при Макдоналдс, след Шел минавам най-вдясно и си карам там докато завия посока Дружба/летище.
Масова практика е престрояването да започва при отбивката за Младост - рязко сечене на всички ленти и създаване на втора лента в завоя

ПП: Гореописаният сценарии важи за натоварен трафик, когато има коли и в двете ленти. Късно вечер и рано сутрин съм си вдясно

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз чакам Можко или некой друг прошарко от новошопите да ни обясни още веднъж как се кара по градски, да демонстрира малко етикет, култура и завидно Жентълменство с умерен толеранс, нищо, че преди панелката у Младост е маал лютеница на филии в двора връз мушамицата с ръждивите пирончета в бирени капачки 

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Взе ли си хапчетата днес?? 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мордехай написа:Пинтев, колко се увеличава спирачният път с 20км/час отгоре над 80 км/час? Не говорим за 200, само за двайсе. Щото аз обикновено съм с двайсе отгоре, но не съм забелязал някаква разлика.
2x скорост = 4х дистанция грубо...
20 км/ч над 80 км/ч са си 50% повече спирачен път от колкото от 80 до 0 км/ч... сам си прецени колко няма разлика.

единственото, което може да те спаси е ако тези пред теб, които спират имат по-калпави спирачки от твоите... тогава идва илюзията, че имаш уникални реакции и си мега шофьор. после се качваш в някаква по кашкавалена кола и разбираш, че е било колата, а не ти.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ylaine написа:Докато не разберете, че този който кара по-бавно от вас не е бавняр, чичак, с бавни реакции, мъкнещ се, пречещ на движението и т.н... няма въобще за какво да говорим. И аз мислех като вас, когато бях на 18-19-20 години, но сега виждам какъв келеш съм бил зад волана и почти винаги съм бил на "лимита" на колата и всеки, който караше по-бавно от мен ми пречешеНо малко по малко осъзнах доста неща и сега, въпреки че съм само на 28, карането ми е коренно променено. Жалко е когато, човек не може да погледне на себе си отстрани и винаги той е прав, дори когато нарушава закона.. дано ви дойде акъла с годините, но лошото е, че не всичко е до възрастта...
Спомням си, като взех книжка, първите години колко много хора (доста по-възрастни от мен и съответно с много по-голям опит в шофирането и изобщо) се опитваха да ми наливат акъл в кратуната, а аз само им се дразнех и се ядосвах на "тъпите" съвети. Е, вече разбирам колко прави са били, но до това осъзнаване явно човек трябва да стигне сам за себе си. Колкото и да му се повтаря, че греши, че не е прав.. той не го ли осъзнае.. просто няма смисъл.

Браточки, чудите се как да си оправдаете превишената скорост, това е..
Логиката на ограниченията е да се предотвратят големи ядове при кофти ситуация, а не да ви отнемат кефа от карането на прав път с 2+ ленти... При идеални условия , могат да са много по-високи, ама идеалните условия лесно се променят за секунди и трябва да има място за грешка, което при превишената скорост е по-малко или въобще липсва..
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани