Високите обороти?
Модератор: Общи модератори
68 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
а.. ма таз е много блатна тема щото всяка кола е различна...
има три момента които играят роля според мене и всеки си избира начина на каране според как ги приоритизира тез три фактора
1. икономия
2. износване
3. ускорение
ако икономията е най-важна - кара се на максимално висока предавка и минимални обороти при които двигателя работи равномерно и няма детонации.. за всеки двигател тези икономични обороти са различни... важно е да се отбележи че най-икономичните обороти обаче са често по-ниски от тези във които двигателя е най-малко натоварен и има най-малко износване ...
ако минимизиране на износването е най-важно - кара се като за икономия но със една идея по-високи обороти- защото както написах по-горе най-иконимичните обороти обикновено са по-ниски от тези във които двигателя е най-малко натоварен...
ако ускорението е важно - кара се на максимални обороти които те поставят във положение при което точно преди да почнеш да ускоряваш си между 1000 и 2000 оборота преди червената линия.. от това обаче страда икономията и надежноста
разни случайни мисли
високите обороти винаги са придружени със повече износване. особено сегменти и биели
дизела мрази обороти. той ти дава всичко дето ти трябва на 1700-2000 оборота- и ти го взима на около 4000-4500... затова повечето дизелови коли се карат между 1500 и 2500 оборота за максимална икономия.
има три момента които играят роля според мене и всеки си избира начина на каране според как ги приоритизира тез три фактора
1. икономия
2. износване
3. ускорение
ако икономията е най-важна - кара се на максимално висока предавка и минимални обороти при които двигателя работи равномерно и няма детонации.. за всеки двигател тези икономични обороти са различни... важно е да се отбележи че най-икономичните обороти обаче са често по-ниски от тези във които двигателя е най-малко натоварен и има най-малко износване ...
ако минимизиране на износването е най-важно - кара се като за икономия но със една идея по-високи обороти- защото както написах по-горе най-иконимичните обороти обикновено са по-ниски от тези във които двигателя е най-малко натоварен...
ако ускорението е важно - кара се на максимални обороти които те поставят във положение при което точно преди да почнеш да ускоряваш си между 1000 и 2000 оборота преди червената линия.. от това обаче страда икономията и надежноста
разни случайни мисли
високите обороти винаги са придружени със повече износване. особено сегменти и биели
дизела мрази обороти. той ти дава всичко дето ти трябва на 1700-2000 оборота- и ти го взима на около 4000-4500... затова повечето дизелови коли се карат между 1500 и 2500 оборота за максимална икономия.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
D3BEP написа:Дал иобаче за два пъти повече обороти скоростта ще е два пъти по - голяма, и какво означава това като износване за колата - въпрос...
ако си на 2000 оборота със 100км, това значи че на 4000 ще си със 200 на същата предавка - демек 2х оборотите винаги са х2 скороста.
за износването - виж по-горе кво съм писал. ако мотора е някакъв много малък и 2000 оборота са му малко за 100км - ще се износва много защото ще е много натоварен... но за един обикновен мотор при такива скорости- тоз на 2000 оборота ще се износва по-малко и ще има по-добра икономия..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
alx написа:...ако си на 2000 оборота със 100км, това значи че на 4000 ще си със 200 на същата предавка - демек 2х оборотите винаги са х2 скороста...
Това не го разбрах.


- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Обяснява ми нещо, дето го знам
Отнесено е към примера на ТСБ в началото на темата.
Не е равно, всъщност обороти и скорост имат връзка, далеч неизразима с формула само с тея две променливи. Ясно е, просто използвах това за да уточня математическия модел.
Отново три въпроса:
1. КАКВИ СА ПОЛОЖИТЕЛНИТЕ ЕФЕКТИ ОТ КАРАНЕТО ДЪЛГО НА СРАВНИТЕЛНО ВИСОКИ ОБОРОТИ? Почти една трета сте посочили и положителен ефект, нека някой вземе отношение.
2. КАК ТОЧНО НИСКИТЕ ОБОРОТИ СА ВРЕДНИ/ИЗНОСВАЩИ ЗА ДВИГАТЕЛЯ? Доста хора отчетохте такава зависимост, можете ли да я обясните? Лично мое мнение е, че ниските обороти може и да не са оптимални за разход и КПД, но определено не водят до по - голямо износване на мотора от високите. Даже за мен не водят и до по - високо износване от оптималните обороти, просто оптималните оползотворяват напълно енергията и дават най - висока ефективност при най- малък разход.
3. КАК СЕ КОМПЕНСИРА НАТОВАРВАНЕТО НА ВИСОКИ ОБОРОТИ? Няколко човека сте отговорили с "високите обороти не вредят", към вас е въпросът.

Не е равно, всъщност обороти и скорост имат връзка, далеч неизразима с формула само с тея две променливи. Ясно е, просто използвах това за да уточня математическия модел.
Отново три въпроса:
1. КАКВИ СА ПОЛОЖИТЕЛНИТЕ ЕФЕКТИ ОТ КАРАНЕТО ДЪЛГО НА СРАВНИТЕЛНО ВИСОКИ ОБОРОТИ? Почти една трета сте посочили и положителен ефект, нека някой вземе отношение.
2. КАК ТОЧНО НИСКИТЕ ОБОРОТИ СА ВРЕДНИ/ИЗНОСВАЩИ ЗА ДВИГАТЕЛЯ? Доста хора отчетохте такава зависимост, можете ли да я обясните? Лично мое мнение е, че ниските обороти може и да не са оптимални за разход и КПД, но определено не водят до по - голямо износване на мотора от високите. Даже за мен не водят и до по - високо износване от оптималните обороти, просто оптималните оползотворяват напълно енергията и дават най - висока ефективност при най- малък разход.
3. КАК СЕ КОМПЕНСИРА НАТОВАРВАНЕТО НА ВИСОКИ ОБОРОТИ? Няколко човека сте отговорили с "високите обороти не вредят", към вас е въпросът.
ge6pen4 написа:2х обороти не е равно на 2х скорост ако питате мен ...
на една и съща предавка би трябвало да е равно
все пак оборотите се умножават по едно и също число на скорости и диф т.е. то не се променя с оборотите

Последна промяна © на 09 Ное 2007, 19:10, променена общо 1 път
ge6pen4 написа:2х обороти не е равно на 2х скорост ако питате мен ...
на една и съща предавка на едно и също возило- мисля че точно това значат.
ако си на 5та със 2000 оборота и си на 100км... ако имаш конете да избуташ на таз предавка колата до 200 - ша си на 4000 оборота..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Не значат това.
Зависят от триенето, от наклона, от вятъра ако щете и куп други работи.
Но това са подробности, дайте по темата
Зависят от триенето, от наклона, от вятъра ако щете и куп други работи.
Но това са подробности, дайте по темата

аз ще ти кажа аз как го виждам
единствената полза е че продухваш двигателя дето се е затлачил от седмици седене във задръстване... това карбонови налепи, вода във маслото- значително намалява ако двигателя е във добро състояние. ако не е - налепите дори могат да станат повече...
когато оборотите са много ниски коляновия вал не се товари равномерно във времето (застъпването на експлозийте във цилиндрите е разделечено) което води до ударни натоварвания на почти всеки движещ се елемент във двигателя и трансмисията. от там и лагерите страдат.
това просто няма как да е вярно. повече обороти- повече триене.
D3BEP написа:1. КАКВИ СА ПОЛОЖИТЕЛНИТЕ ЕФЕКТИ ОТ КАРАНЕТО ДЪЛГО НА СРАВНИТЕЛНО ВИСОКИ ОБОРОТИ? Почти една трета сте посочили и положителен ефект, нека някой вземе отношение.
единствената полза е че продухваш двигателя дето се е затлачил от седмици седене във задръстване... това карбонови налепи, вода във маслото- значително намалява ако двигателя е във добро състояние. ако не е - налепите дори могат да станат повече...
D3BEP написа:2. КАК ТОЧНО НИСКИТЕ ОБОРОТИ СА ВРЕДНИ/ИЗНОСВАЩИ ЗА ДВИГАТЕЛЯ? Доста хора отчетохте такава зависимост, можете ли да я обясните? Лично мое мнение е, че ниските обороти може и да не са оптимални за разход и КПД, но определено не водят до по - голямо износване на мотора от високите. Даже за мен не водят и до по - високо износване от оптималните обороти, просто оптималните оползотворяват напълно енергията и дават най - висока ефективност при най- малък разход.
когато оборотите са много ниски коляновия вал не се товари равномерно във времето (застъпването на експлозийте във цилиндрите е разделечено) което води до ударни натоварвания на почти всеки движещ се елемент във двигателя и трансмисията. от там и лагерите страдат.
D3BEP написа:3. КАК СЕ КОМПЕНСИРА НАТОВАРВАНЕТО НА ВИСОКИ ОБОРОТИ? Няколко човека сте отговорили с "високите обороти не вредят", към вас е въпросът.
това просто няма как да е вярно. повече обороти- повече триене.
Последна промяна alx на 09 Ное 2007, 19:20, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
D3BEP написа:Не значат това.
Зависят от триенето, от наклона, от вятъра ако щете и куп други работи.
Но това са подробности, дайте по темата
хм.. я пак си помисли. връзката между коляновия вал и гумите е твърда (поне при колите със ръчни скорости ако не ти приплъзва съединителя). а при автоматите при тези скорости конвертора е заключен така или иначе та пак връзката е твърда.
дали вървиш по вятъра, срещу вятъра, нагоре или надолу ако няма приплъзване (а то обикновено няма) - 2х обороти = 2х скороста..
сега, единствената променлива е че при някакви много високи скорости от центробежната сила гумите им нараства малко диаметъра, но това е много дребна променлива а и не мисля че това имаше напредвид...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
А според вас тая скоростна кутия кво прави ? Ако караш на пета със 2000 оборота и си на 100 .. ако постигнеш 4000 оборота ше бъдеш на 220 защото преди и след скоростната кутия специано на пета скрост оборотите определено не са едни и същи ... Има си отношение обороти / скорост което е различно за всяка кола и всяка предавка ... само на някои дизели съм забелязвал че на четвърта отношението е много близко до 1/1
п.п. наистина пътните условия указват вияние само на разхода
п.п. наистина пътните условия указват вияние само на разхода
Последна промяна ge6pen4 на 09 Ное 2007, 19:32, променена общо 1 път
D3BEP написа:... Ох, спрямо теб аз наистина заприличах на дървен философ.
Извинявам се, но пак ще те поправя.
В твоят случай за да се движат с една скорост по един път, но на различни обороти, колите трябва да са с РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ или поне на РАЗЛИЧНИ ПРЕДАВКИ.
Т.е. сравненето е некоректно, поне то гледна точка износване и щети на двигателя, трансмисия и т.н. Не са еднакви, няма база за сравнение.
Правилното сравнение ще гласи:
"Ако една и съща кола изминава един и същи път на една и съща предавка, веднъж на 2500, веднъж на 5000 оборота".
В този случай колата ще се движи и с различна скорост, изминавайки пътят за по - кратко време и сравненето ще може да бъде направено. Дал иобаче за два пъти повече обороти скоростта ще е два пъти по - голяма, и какво означава това като износване за колата - въпрос...
Защо се извиняваш, напротив тук всеки си казва мнението, за да стигнем до истината (или някъде abоut the

Аз имах предвид - различни двигатели, които по различен начин (обем, атмосферно/принудително пълнене, турбо, и т.н.) изминават едно и също разтояние с една и съща скорост, но с различни обороти (брой завъртания на двигателя).
Пак казвам, приемаме че се движат на една и съща предавка с еднакви предавателни числа на скорости и диференциал, едакъв размер гуми и т.н. и разглеждаме само изминат път и обороти извъртени за този път.
Нямах предвид начина на каране на колата с 2500 или 5000 об/мин
Последна промяна tsb_bg на 09 Ное 2007, 21:11, променена общо 1 път
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Alx,
Какво има да мисля. Ти премахваш условията, които съм наложил като ограничители на скоростта.
В твоят случай колата се движи в едни и същи условия, само с различни обороти.
А аз ти казвам ,че не го прави. И есетствено, за частните случаи и двамата сме прави. Простото доказателство на моята теория е, че е възможно с твоята кола на една предавка и едни обороти да се движиш с различна скорост при различните пътни условия.
Друг въпрос ако и против това имаш нещо. Тогава не знам.
Обаче, виж какво се получава при тая теза.
Един и същи път се преминава на 2500 оборота за един час, Нормално натоварване.
С 5000 оборота обаче имаме два пъти по - голяма скорост. И пътят ни трае половин час!
Т.е. във втория случай имаш усилено триене, а в първия случай имаш нормално триене, но ДВОЙНО ПО ВРЕМЕТРАЕНЕ за същия изминат път!
Как в този случай да ги сравним? Какъв е критерия?
Какво има да мисля. Ти премахваш условията, които съм наложил като ограничители на скоростта.
В твоят случай колата се движи в едни и същи условия, само с различни обороти.
А аз ти казвам ,че не го прави. И есетствено, за частните случаи и двамата сме прави. Простото доказателство на моята теория е, че е възможно с твоята кола на една предавка и едни обороти да се движиш с различна скорост при различните пътни условия.
Друг въпрос ако и против това имаш нещо. Тогава не знам.
Обаче, виж какво се получава при тая теза.
Един и същи път се преминава на 2500 оборота за един час, Нормално натоварване.
С 5000 оборота обаче имаме два пъти по - голяма скорост. И пътят ни трае половин час!
Т.е. във втория случай имаш усилено триене, а в първия случай имаш нормално триене, но ДВОЙНО ПО ВРЕМЕТРАЕНЕ за същия изминат път!
Как в този случай да ги сравним? Какъв е критерия?
Alexi написа:tsb_bg написа:Моето мнение е, че ако една кола работи при нормален режим например при 2000 оборота/мин, а друга при 4000 оборота/мин, при еднакви други условия - скорост, предавка, гуми, натоварване и т.н. за изминаването на едно и също разстояние първата прави 2 пъти по-малко брой обороти от втората, от където и износването е 2 пъти по-малко ако се отчита само на база обороти.
Тук не говорим за показатели, като макс. скорост, ускорение, мощност, въртящ момент и т.н. а само за завъртания, които двигателя прави за да измине определено разтояние
това е пълна глупост .. ако един двг се движи с 2000 оборота а друг с 4000 и предавката е една и съща( да речем 2 еднакви коли на 5та с еднакъв размер гуми като диаметър) за едно и също разтояние 2та колянови вала ще направят апсолютно еднакъв брой обороти !
Колега къде видя да пиша за 2 еднакви коли или за 2 еднакви двигателя

Ако напиша "един човек" и "друг човек" общото между тях е само че са хора....
Последна промяна tsb_bg на 09 Ное 2007, 19:50, променена общо 1 път
68 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани