Москвич 2140 Люкс
Модератор: Общи модератори
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Москвич 2140 Люкс
2140 SL е експортна версия. Пластмасови брони, малко променени стопове и нов интериор. Останалото си е същото.
Москвич винаги повече са ми харесвали от ВАЗ, най-малкото са си собствена разработка на руснаците, а не чужди копия (изключвам следвоенния модел правен на производствената линия на Опел и последния Алеко). Имахме 2140 произведен 1985 година, нов от магазина, цвят Лиана, с дефорсиран двигател. Мъркаше направо, звука от засмукания въздух от карбуратора беше по-силен от този на двигателя. Возил съм се като дете в него със 160 км/ч, държеше ги без проблем на равното. Вуйчо ми си купи също 2140, но през 1988-ма, пак зелен. Задните гуми ги беше оставил на нула грайфер от бърнаути през 90-те, помня как се чудех тогава тая непозната дотогава за мен марка Goodyear защо правят гладки гуми
Също ми правеше впечатление, че воланът се въртеше с лекота в сравнение с ладите. Единствено съединителят не ми харесваше, качвал съм се на доста москвичи и на всичките залепваше много отведнъж и рязко.
Много ми се иска да си имам един Москвич сега, но едно че не останаха здрави, друго че за ретро кола, пък дори и руска, освен някакви финанси трябва и много много свободно време, което напоследък е кът.
Е36-цата като поседи на слънце после вътре ми мирише на Москвич, сигурно от изпаренията на пластмасите
Ама е яко, връща ме назад.
Москвич винаги повече са ми харесвали от ВАЗ, най-малкото са си собствена разработка на руснаците, а не чужди копия (изключвам следвоенния модел правен на производствената линия на Опел и последния Алеко). Имахме 2140 произведен 1985 година, нов от магазина, цвят Лиана, с дефорсиран двигател. Мъркаше направо, звука от засмукания въздух от карбуратора беше по-силен от този на двигателя. Возил съм се като дете в него със 160 км/ч, държеше ги без проблем на равното. Вуйчо ми си купи също 2140, но през 1988-ма, пак зелен. Задните гуми ги беше оставил на нула грайфер от бърнаути през 90-те, помня как се чудех тогава тая непозната дотогава за мен марка Goodyear защо правят гладки гуми

Много ми се иска да си имам един Москвич сега, но едно че не останаха здрави, друго че за ретро кола, пък дори и руска, освен някакви финанси трябва и много много свободно време, което напоследък е кът.
Е36-цата като поседи на слънце после вътре ми мирише на Москвич, сигурно от изпаренията на пластмасите

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Москвич 2140 Люкс
Веднъж съм карал Москвич и помня че се караше нормално, въпреки че моят приятел твърдеше че тази кола е боклук
А баща му я поддържаше в перфектно състояние.


- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Москвич 2140 Люкс
Аз дори се замислям съседа ако реши да маха неговия да го взема
От родилното са ме взели с 2140 и детските ми години са минали в тая кола. Носталгия. Даже издирвах една снимка, но не мога да я намеря 



- ivan_petkov
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 24.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 525d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Москвич 2140 Люкс
Хаха и мен ме хвана носталгия за нашия москвич 408и с предавки зад волана
, един спомен ме навя като малък как си карах москвича ( само му въртях кормилото де
) и познай . Изключвам го от скорост и мохера като разбра , че ще ходим на разходка - праас у на кучето колибата ама за щастие е от бетон колибката
... Мохера с леко смачкана броня , я с червено дупе и литър сополи 




- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Москвич 2140 Люкс
Докладвал съм на когото трябва всички,които си позволиха да оплюят Москвича....




Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
Имаше си и достойнства, работния кон. Някой писа назад как гадно миришел, а аз пък точно обожавах миризмата. Кефеше ме и мекото окачване, возеше си супер. Дори и самите седялки бяха с "голям ход", дебели и меки, та и те амортизираха неравности.
Мислех, че ще го оплюят всички, а то.....чак ми стана драго на душата
Мислех, че ще го оплюят всички, а то.....чак ми стана драго на душата

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Москвич 2140 Люкс
ivan_petkov написа:Хаха и мен ме хвана носталгия за нашия москвич 408и с предавки зад волана, един спомен ме навя като малък как си карах москвича ( само му въртях кормилото де
) и познай . Изключвам го от скорост и мохера като разбра , че ще ходим на разходка - праас у на кучето колибата ама за щастие е от бетон колибката
... Мохера с леко смачкана броня , я с червено дупе и литър сополи
С глас се смях



2007г пенсионирахме нашия, като бащата купи вектрата. Няколко месеца по-късно бях го навил да покарам, та изкарваме мохера от двора на къщата и бащата сяда да ме води към един път без трафик, да покарам - бил съм на 13 години мисля. Старшия обаче ме врънка да сядам директно да карам, викам не, по улиците покрай къщите ме е страх да карам. Тръгваме ние, една сравнително тясна улица - две коли се разминават на повечето места, но не навсякъде, но по едно време срещу нас газка. Викам си, хубаво, че не приех поканата да сядам аз да карам, че както две коли едвам се разминават, как по дяволите ще се размина с камион, при все, че съм карал кола сигурно 3 пъти по 2км до тогава


Ако бях седнал да карам, не знам дали щях да пиша днес тук.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Москвич 2140 Люкс
ekalchev написа:Тая снимка съдържа всичко, което може да се каже за руското автомобилостроене. Изтекло му е маслото още в магазина
Затова то вече не съществува.
Иначе от руските на мен любимата ми е Лада 1500


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
Аз довечера, дано не забравя, ще разкажа една случка с един мой клиент в далечните около 1990г, когато имах сервиз и аз. Предварително казвам, че случката е абсолютно истинска и нищо няма да си измислям. И сега се хиля кат идиот като си спомням
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Москвич 2140 Люкс
Притежавам 5 (пет) автомобила от марката Москвич
. Имам и Е36ца, която си е модернизиран Москвич откъдето и да го погледнеш. Москвич никога не ме е оставял на път, като допреди години си ми беше ежедневна кола. Проблема е, че абсолютно всички части, които се продават са ментета. Според мен от там идва лошата слава на колата. Това са коли, които са се карали с най-смотаното масло М10Д и с вода вместо антифриз и въпреки това са здрави и все още се карат. С някои дребни модификации са напълно надежни и абсолютно може да се разчита на тях.
408 е архаичен мотор с долен разпределителен вал и повдигачи. Ангренажния механизъм е със зъбно колело(не ремък или верига). Оригинала на мотора е Опел от 30-та година
Узам 412 е доста модерен за времето си мотор(60-те години на 20век). Изцяло алуминиев блок с мокри ризи. 82мм бутала с 70мм ход на вала и сферична горивна камера. Сравнително лек и мощен за времето си. 75к.с. при 5800 оборота. С дребни модификации по запалването и карбуратора съм склонен да вярвам, че може да изкара повече к.с. без да се пипа нищо друго. Като разход на масло мога да кажа буквално никакъв ако е читав мотора и се кара с хубаво масло
Приликата с БМВ М10 е по сферичната горивна камера и по това, че и двата са наклонени на една страна за по-нисък център на тежестта, но дори наклона не е ендакъв
Единствената част от БМВ М10 която става за двигател на Москвич без преправяне е успокоителя на веригата въпреки че аз се опитах да сложа успокоител от БМВ и не стоеше добре.. 
Поздрави колеги


Едит: ето и една снимка, която може да е интересна за някого
Дето се вика за тези пари толкова, че даже си е много.


408 е архаичен мотор с долен разпределителен вал и повдигачи. Ангренажния механизъм е със зъбно колело(не ремък или верига). Оригинала на мотора е Опел от 30-та година

Узам 412 е доста модерен за времето си мотор(60-те години на 20век). Изцяло алуминиев блок с мокри ризи. 82мм бутала с 70мм ход на вала и сферична горивна камера. Сравнително лек и мощен за времето си. 75к.с. при 5800 оборота. С дребни модификации по запалването и карбуратора съм склонен да вярвам, че може да изкара повече к.с. без да се пипа нищо друго. Като разход на масло мога да кажа буквално никакъв ако е читав мотора и се кара с хубаво масло

Приликата с БМВ М10 е по сферичната горивна камера и по това, че и двата са наклонени на една страна за по-нисък център на тежестта, но дори наклона не е ендакъв


Поздрави колеги



Едит: ето и една снимка, която може да е интересна за някого




- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Москвич 2140 Люкс
r19, тоя москвич като за изложба бе. Гледам си го модернизирал, ДПФ сложил ли си му 

Re: Москвич 2140 Люкс
Колега махай го тоя боклук, свяко ми загина при челен сблъсък с такъв курник и ако беше в нещо друго дори голф единичка сега щеше да е сред нас, на 35г. си замина. Удара не беше кой знае какво, а колата смазана до задната седалка! Баща ми имаше 12так дефорсак и беше егати мършавата кола. Нито окачването и прилича на баварското, нито пък мотора. За здравина на купето да не говорим, няколко столетия назад! За гумени уплатнения, тампончета и изобщо всякаква гума да не говорим- тотален боклук! Всичко беше нацепено още като я взехме НОВА!
Повечето ги помнят, защото детството им е минало с тях, а и друго нямаше. И мен ме кефеше задната плюшена седалка, но ако трябва да го карам тоя кенеф сега еми не мерси! Но ако трябва да карам една петица или тройка от 80те с две ръце съм!!! Бегло сравнение дори с френските чикии по онова време и пак АЗЪЛЪКЪТО не прилича на нищо! Нито по здравина се конкурира, нито по дизайн, нито по изработка, абе нищо!! Това обаче не им пречи на братушките да си ги обичат!
Ааааа забравих, бяха еФтини..






Ааааа забравих, бяха еФтини..

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Москвич 2140 Люкс
И съмсе возил и съм карал
) 2140 с 408 и 412 матор. Имахме и тежка катастрофа с него...без жертви. Ся ако се лигавите на 2 санта сняг, та безкрайни теми за зимни гуми и глупости с тоз 2140/408 съм минавал прохода Предел, затворен за движение с по 1 метър сняг навалял. Да, със спиране, с бутане тук там , но го минах. И то с Видинки
) После имахме Вартбург- още съжалявам , че го продадохме. После 2107 и накрая Самара 2109. Три от тези са купувани от магазина по каналния ред, а 2107 беше пак нова, ама да речем с връзки. Та с всичкото чакане, записване и немане на пари , баща ми за 17 години си е купил четири чисто нови коли. Хубави, лоши..такива е имало. Нови са били. Беше шумен мускала...иначе добре возеше. Аз съм му дигал 140 ама си е страшно
)
Витанов ми не е баш така. Това мисля, че е първата руска кола подлагана на краш тестове. Травмобезопасни волан и табло. Колани. А да смачкаш москвака до задната седалка бая леко ще да е било, нема що. И кое време визираш по-точно, щото когато са първите 408-ци /с 4-та фара/ са били бая модерни и са продавани къде ли не.
Който му е интересно да ги изгледа
https://www.youtube.com/watch?v=Fe8mZJi ... DbZX4zzlCK
Можете да го потърсите и на друг плейлист, че на тоя май му се губеше звука тук таме.
ПП. И понеже сме БеМеВе форум...имахме за малко Е21 дето леко го намачках
И после е30 318и. Тва па нещо мина близо 150 000 км без никакви проблеми.



Витанов ми не е баш така. Това мисля, че е първата руска кола подлагана на краш тестове. Травмобезопасни волан и табло. Колани. А да смачкаш москвака до задната седалка бая леко ще да е било, нема що. И кое време визираш по-точно, щото когато са първите 408-ци /с 4-та фара/ са били бая модерни и са продавани къде ли не.
Който му е интересно да ги изгледа
https://www.youtube.com/watch?v=Fe8mZJi ... DbZX4zzlCK
Можете да го потърсите и на друг плейлист, че на тоя май му се губеше звука тук таме.
ПП. И понеже сме БеМеВе форум...имахме за малко Е21 дето леко го намачках

Последна промяна Моджо на 04 Яну 2021, 17:59, променена общо 3 пъти
Хм,хм...
Re: Москвич 2140 Люкс
Купето не е здраво ама хич, предницата и дригателя бяха почти непокътнати, но предните две колонки бяха се сгънали в обратна посока и волана беше на задната седалка! Сигурно няма човек във форума който да се е интересувал повече от мен от краш тестове. Най-отговорно заявявам, че москвича при малко по-силен удар с над 50км. се цепи като тиква и загиваш. Нещо подобно беше на свяко ми лека му пръст!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: Москвич 2140 Люкс
Извинявам се за спама, но просто я мразя тази кола. Но съм ценител на класиките, а тя си е класика. Уаза е друга бира от истинските, макар че и той тече като гивгир, но поне е направен както трябва..
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани