ДДС

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 1:09

99ufo99 написа::uups: няма да задълбаваме въпроса :)

Ситуацията предполагам е следната: Човека си е купил лаптоп, и го е жегнало това +200 лв :) ДДС .. които са му го споменали след като го е капарирал, а той така се е зарадвал на добрата оферта, и сега логично му се иска някак да си ги вземе тия 200 лв.

Има начин, но няма са всичките :) или някой ще го влачи нялкоко години на амротизация. Общо взето това е законния начин !


Дамм тука си прав, ако е така начина е един:
Взема фактурата на въпросна фирма XXL :D тя съответно няма да му плани 100 % от ДДС-то защото просто няма смисъл от това деяние :D В най добрия случай между 50 до 60 % от стойността на ДДС - то в повечето между 30-40 % Фирмата завежда евентуално въпросната покупка като ДМА а пък може и като тукещт разход в закона за корпоративно подоходното облагане в сътветния член и алинея е казано точно на какво трябва да отговаря дадения артикул за да бъде ДМА ако ли не може да бъде отнесен към разходи за съответния месец или пък към стоки или материяли в зависимост от дейността на фирмата и икономическата изгода от този артикул....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

Мнение от acer » 23 Юли 2009, 1:09

Скрит въпрос няма, малко е бъркотия с тия ддс-та.... а ми се налага да работя така... сега ми е по-ясно, ама утре ще чета повече, че не съм спал повече от 24ч и главата ми не ма слуша :mhihi:
Последна промяна acer на 23 Юли 2009, 1:11, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 1:11

acer написа:Скрит въпрос няма, малко е бъркотия с тия ддс-та.... сега ми по-ясно, ама утре ще го прочета, че не съм спал повече от 24ч и главата ми не ма слуша :mhihi:


Затова има счетоводители :D :ok: :welcome:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 23 Юли 2009, 1:14

Ами когато е офис техника над 600 лв с ДДС не е ли задължително да е ДМА ?

Мисля че всичко до тая сума на една фактура, може да мине като разход, но над нея, за техника конкретно, отива на ДМА.
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 23 Юли 2009, 1:19

99ufo99 написа:Ами когато е офис техника над 600 лв с ДДС не е ли задължително да е ДМА ?

Мисля че всичко до тая сума на една фактура, може да мине като разход, но над нея, за техника конкретно, отива на ДМА.

Колега има и разходи за матеряли и разходи за придобиването на ДМА
Това, за което намекваш е прага за начисляване на амортизация
36436
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 1:20

99ufo99 написа:Ами когато е офис техника над 600 лв с ДДС не е ли задължително да е ДМА ?

Мисля че всичко до тая сума на една фактура, може да мине като разход, но над нея, за техника конкретно, отива на ДМА.


Данъчни дълготрайни материални активи
Чл. 50. Данъчни дълготрайни материални активи са сумите, които отговарят на изискванията за амортизируеми дълготрайни материални активи съгласно Националните стандарти за финансови отчети за малки и средни предприятия, чиято стойност е равна или превишава по-ниската стойност от:
1. стойностния праг на същественост за дълготрайния материален актив, определен в счетоводната политика на данъчно задълженото лице;
2. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) седемстотин лева.

P.S. Ще дам малко разяснение:
1. Ако примерно става въпрос за да речем посуда и стойността и над 700 лв. ще я отчета в разход, защото има чупливост и т.н. а и срока и на ползване може да е под една година!
2. Ако е над 700 лв и срок на ползване повече от една година, минава за ДМА;
3. Ако обаче не искам да мине за ДМА а за текущт разход говоря с фирмата доставчик не да ми напише фактура за примерно компютър а за няколко и някакви компютърни компонента, така разбивам цялото на малки съставни части и минава за разход :D :repost: :D :kuku:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 23 Юли 2009, 1:27

Дай конкретен пример с неща от бита..

примерно: ако е техника до еди колко си... отива на ДМА...

щото консуматив за принтер, не се брои за техника.. и си заминава директно на разход, т.е. не подлежи на проверка за в бъдеще и проблеми няма ;)

Но неможе да иде на ДМА примерно обувки или дрехи.


:) Да, ама дали фирмата ще се съгласи да си "похарчи" дребната техника ? после тоя лаптоп на кой ще го натресе ?
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 437
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: София

Мнение от ferdy » 23 Юли 2009, 1:32

Ще добавя и аз малко разяснения, може автора да захапе.

ДДС-то е данък, който се плаща реално от крайния потребител, а се начислява от фирмите-продавачи, които са регистрирани по ЗДДС. Механизмът е просто казано следния:

Ти произвеждаш стока, например кламери. Регистриран си по ЗДДС, както и останалите участници в разказа. Стоката струва 100 лв за единица количество, например кашон. Продаваш я за 100 лв, като начисляваш още 20 лв ДДС, следователно окончателната цена е 120 лв. Аз купувам един кашон кламери за 120 лв и го продавам на Пешо на 140 лв. На тази сума начислявам 28 лв ДДС и крайната сума става 168 лв. Пешо си ги ползва за офиса и през този месец на нас тримата тази сделка ни е единствена за месеца. Всеки от нас си я декларира и ДДС-то се разпределя, както следва:

Ти трябва да внесеш полученото ДДС /20 лв/ в бюджета
Аз: платила съм 20 лв ДДС при покупката, но при продажбата съм начислила 28 лв ДДС, следователно дължа на бюджета 8 лв ДДС, което е разликата между платеното и начисленото от мен.
Пешо: платил е 28 лв ДДС, което трябва да му се възстанови от бюджета.

Това е принципът грубо.

Не може да се начислява ДДС от нерегистриран по закона, не може и да се изисква за възстановяване от бюджета, ако не си регистриран.

По втория въпрос: не можеш да амортизираш стока, която не си закупил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 1:32

99ufo99 написа:Дай конкретен пример с неща от бита..

примерно: ако е техника до еди колко си... отива на ДМА...

щото консуматив за принтер, не се брои за техника.. и си заминава директно на разход, т.е. не подлежи на проверка за в бъдеще и проблеми няма ;)

Но неможе да иде на ДМА примерно обувки или дрехи.


:) Да, ама дали фирмата ще се съгласи да си "похарчи" дребната техника ? после тоя лаптоп на кой ще го натресе ?


Обувки, дрехи, храна се водят социални разходи/ придобивки в полза на работници и служинели и си има специален ред за облагане.
Също така дали сме коктел или фирмена вечеря или дори сме си купили питие и ядки за офиса това също може да мине за разход но се дължи представителен данък в размер на 10% или демек файда няма защото год. корпоративен данък ти е 10 %, но пак зависи от конкретния случай и фирма....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 1:39

ferdy написа:Ще добавя и аз малко разяснения, може автора да захапе.

ДДС-то е данък, който се плаща реално от крайния потребител, а се начислява от фирмите-продавачи, които са регистрирани по ЗДДС. Механизмът е просто казано следния:

Ти произвеждаш стока, например кламери. Регистриран си по ЗДДС, както и останалите участници в разказа. Стоката струва 100 лв за единица количество, например кашон. Продаваш я за 100 лв, като начисляваш още 20 лв ДДС, следователно окончателната цена е 120 лв. Аз купувам един кашон кламери за 120 лв и го продавам на Пешо на 140 лв. На тази сума начислявам 28 лв ДДС и крайната сума става 168 лв. Пешо си ги ползва за офиса и през този месец на нас тримата тази сделка ни е единствена за месеца. Всеки от нас си я декларира и ДДС-то се разпределя, както следва:

Ти трябва да внесеш полученото ДДС /20 лв/ в бюджета
Аз: платила съм 20 лв ДДС при покупката, но при продажбата съм начислила 28 лв ДДС, следователно дължа на бюджета 8 лв ДДС, което е разликата между платеното и начисленото от мен.
Пешо: платил е 28 лв ДДС, което трябва да му се възстанови от бюджета.

Това е принципът грубо.

Не може да се начислява ДДС от нерегистриран по закона, не може и да се изисква за възстановяване от бюджета, ако не си регистриран.

По втория въпрос: не можеш да амортизираш стока, която не си закупил.


Примера е точен с изключение на едно!

Ти трябва да внесеш полученото ДДС /20 лв/ в бюджета
Не съм съгласен :D Нали за да продам тези кламери или имам производство на кламери и сътветно материали за тях и ДДС или ако ги продавам примерно като магазин съм ги купил от някого преди това, примерно от производител! Така че пак ще имам разлика между покупка и продажба!
Затова при ДДС проверка се търси първоизточника на дадената стока, материал или услуга и като по веригата изгори някой гризваш дървото....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 437
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: София

Мнение от ferdy » 23 Юли 2009, 1:39

vanci88 написа: колега точно фирмите занимаващи се с услуги имат най-често ДДС за възстановяване ;)


А това пък изобщо не е така. Фирмите за услуги пък точно са най-големите плащачи, защото нямат разходи, а предимно приходи и внасят на поразия ДДС.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 23 Юли 2009, 1:40

Е в рамките на нормалното може да мине това-онова .. но неможе си пазаруваш от некой маркет.... и цялата сметка да ти иде разход за фирмата.. и от там и да си преспаднеш ДДС-то от това за внасяне ? и така всеки месец да ги "нагласяш" нещата,че да внасяш 5 лв на държавата :)
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 1:41

ferdy написа:
vanci88 написа: колега точно фирмите занимаващи се с услуги имат най-често ДДС за възстановяване ;)


А това пък изобщо не е така. Фирмите за услуги пък точно са най-големите плащачи, защото нямат разходи, а предимно приходи и внасят на поразия ДДС.


:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 437
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: София

Мнение от ferdy » 23 Юли 2009, 1:43

Peter Angelov написа:
ferdy написа:Ще добавя и аз малко разяснения, може автора да захапе.

ДДС-то е данък, който се плаща реално от крайния потребител, а се начислява от фирмите-продавачи, които са регистрирани по ЗДДС. Механизмът е просто казано следния:

Ти произвеждаш стока, например кламери. Регистриран си по ЗДДС, както и останалите участници в разказа. Стоката струва 100 лв за единица количество, например кашон. Продаваш я за 100 лв, като начисляваш още 20 лв ДДС, следователно окончателната цена е 120 лв. Аз купувам един кашон кламери за 120 лв и го продавам на Пешо на 140 лв. На тази сума начислявам 28 лв ДДС и крайната сума става 168 лв. Пешо си ги ползва за офиса и през този месец на нас тримата тази сделка ни е единствена за месеца. Всеки от нас си я декларира и ДДС-то се разпределя, както следва:

Ти трябва да внесеш полученото ДДС /20 лв/ в бюджета
Аз: платила съм 20 лв ДДС при покупката, но при продажбата съм начислила 28 лв ДДС, следователно дължа на бюджета 8 лв ДДС, което е разликата между платеното и начисленото от мен.
Пешо: платил е 28 лв ДДС, което трябва да му се възстанови от бюджета.

Това е принципът грубо.

Не може да се начислява ДДС от нерегистриран по закона, не може и да се изисква за възстановяване от бюджета, ако не си регистриран.

По втория въпрос: не можеш да амортизираш стока, която не си закупил.


Примера е точен с изключение на едно!

Ти трябва да внесеш полученото ДДС /20 лв/ в бюджета
Не съм съгласен :D Нали за да продам тези кламери или имам производство на кламери и сътветно материали за тях и ДДС или ако ги продавам примерно като магазин съм ги купил от някого преди това, примерно от производител! Така че пак ще имам разлика между покупка и продажба!
Затова при ДДС проверка се търси първоизточника на дадената стока, материал или услуга и като по веригата изгори някой гризваш дървото....


Колега, четете по-внимателно. Това е единствена сделка за всеки един от участниците в нея към момента. Чакай да разбере първо схемата, пък после ще му обясним останалото. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 1:44

99ufo99 написа:Е в рамките на нормалното може да мине това-онова .. но неможе си пазаруваш от некой маркет.... и цялата сметка да ти иде разход за фирмата.. и от там и да си преспаднеш ДДС-то от това за внасяне ? и така всеки месец да ги "нагласяш" нещата,че да внасяш 5 лв на държавата :)


Да разбирасе така е :D Има начини по които може и това да става, просто въпрос на желание, опит и знание е да се получи този ефект от 5 лв.Между другото имам наблюдение че фирми които си внасят всеки месец ДДС в рамките на нормалното и годишен данък също в рамките на нормалното за сътветната фирма и дейност нямат грижи с въпросните приятели от НАП

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook