К'во му плащаш ....BG
Модератор: Общи модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Burningparis написа:истината е, че съдебната ни система е трагична, както и законите...отделно парата клати феса и бог знае кой колко пари е взел .... е за тва всеки ден в news.bg пише, че има по минимум 4 загинали в катастрофи..... и затова когато няма последствия няма промяна.....
Мдааа, тука съм 101% съгласен с теб. Всичко тръгва от законите. Примери бол, опарени от съдебната система 2 пъти повече. А по повод на това че всеки ден има загинали, се сещам един коментар на майор Костов по Нова ТВ "Удудващо за изминалото денонощие няма загинали при ПТП"

Дам и аз понякога се изумявам от нашата родина ... пффф то това какво е я да се случи това в Чужбина където и да е лелеле... той този шофер неможе да си намери място 429492429 години грубо казано а тука... то секи 2ри Убиец пффф как да не те е страх като си на пътя... пеша и с кола... ПРОСТО БЪЛГАРИЯ
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
ами каквото е предвидено в закона и е справедливо,а не пародия на правосъдие...alexand написа:Bogat-Beden, какво предлагаш ?

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Escape написа:това са пак някви глупости за скороста.... на 50 метра от пешеходната пътека вижда че е твърде близо и натиска спирачката... е добре де спирачния път на колата от 100-0 е 37 метра, тои като бил спрял на 15м след пешеходната пътека прави спирачен път 65 метра, което трябва да е скорост около 140-150км/ч
Да не говорим че спирачния път на кола с 50км/ч е около 4 метра. Нещо не ми се вярва тази история
50 км/ч - спирачен път 4 м?

PGV написа:Escape написа:това са пак някви глупости за скороста.... на 50 метра от пешеходната пътека вижда че е твърде близо и натиска спирачката... е добре де спирачния път на колата от 100-0 е 37 метра, тои като бил спрял на 15м след пешеходната пътека прави спирачен път 65 метра, което трябва да е скорост около 140-150км/ч
Да не говорим че спирачния път на кола с 50км/ч е около 4 метра. Нещо не ми се вярва тази история
50 км/ч - спирачен път 4 м?Я пак си помисли.




баце, земи си тетвай колата първо....
има едни работи дето се казва "инерция", "маса", "триене" ама явно някой е люпил семки в час по физика.
Волво В50 прави малко под 4 даже
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Ogi написа:явно скороста е била доста над 75 км/ч
или спирачките са били подържани като от истински таксиметров шофьор


Escape написа:PGV написа:Escape написа:това са пак някви глупости за скороста.... на 50 метра от пешеходната пътека вижда че е твърде близо и натиска спирачката... е добре де спирачния път на колата от 100-0 е 37 метра, тои като бил спрял на 15м след пешеходната пътека прави спирачен път 65 метра, което трябва да е скорост около 140-150км/ч
Да не говорим че спирачния път на кола с 50км/ч е около 4 метра. Нещо не ми се вярва тази история
50 км/ч - спирачен път 4 м?Я пак си помисли.
![]()
![]()
![]()
![]()
баце, земи си тетвай колата първо....
има едни работи дето се казва "инерция", "маса", "триене" ама явно някой е люпил семки в час по физика.
Волво В50 прави малко под 4 даже
Недай коментира ако обичаш кой кво е правил, без да си наясно.
И мани ги рекламите по списанията.
4 м са дължината на една кола. Ако ти смяташ, че може да спреш за толкова при 50 км/ч ще имаш явно много проблеми с актове за по 100 лв за неспазване на дистанция и причиняване на ПТП. Това, което пишеш не е възможно, за 100 км/ч - 37 м, а за 50 км/ч - 4 м? Как си го представяш? Преди седмица спря една колона пред мен в средата на едно кръстовище, и бях с 45-50 км/ч, така че имам скорошна представа от дистанция, скорост и спирачен път. Виждам, че използваш доста свободно понятия от физиката, ами тогава изчисли за себе си какво претоварване се получава при спиране от 50 на 0 км/ч за 4 м. То при тая скорост само реакция да сложиш 0.5 секунди, това са около 6.5 м. За една секунда при тая скорост изминаваш 13.8 м приблизително. Да не говорим, че има таблици със спирачния път и т.н.
По основната тема, скоро минавах по тоя път и почти никой не спазва ограниченията. За бакшиша - скоро един такъв прегази майката на една моя бивша съученичка на трамвайната спирка на Мария Луиза срещу депото. По отношение на такива според мен трябва сам да вземеш правосъдието в свои ръце.
- t060
- ентусиаст
-
- Мнения: 1390
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: Кауфланд Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Без книжка.
- Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
- Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.
Между другото, само аз ли забелязах, че път с 2 платна, без насрещен трафик, колата удря човека вместо да го заобиколи, което е толкова лесно колкото пускането на мигач например?
Имам малко опит с такива ситуации и ако прокурорът си беше чел по-внимателно книжките може да лепне на таксиджията предумишлено или не предумишлено убийство без проблем, а това си е съвсем друго. Да не говорим, че ако го направи прокурорът ще се издигне професионално.
Абе
сме си и това си е
RESPECT
by t060
Имам малко опит с такива ситуации и ако прокурорът си беше чел по-внимателно книжките може да лепне на таксиджията предумишлено или не предумишлено убийство без проблем, а това си е съвсем друго. Да не говорим, че ако го направи прокурорът ще се издигне професионално.
Абе





RESPECT
by t060
От тогава русото не е на мода.
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
През мрачните времена на комунизма, когато убиеш човек на пешеходна пътека, даваха смъртна присъда или доживотна. Съжалявам за загубата ти колега и наистина наказанието е смехотворно. За това не виновен гнусният бакшиш, прокуроът или съдията, а законодателя. Да се надявам, че в готвения нов правилник за движение по пътищата всичко това ще се промени, а от там и манталитетът на шофьорите.
- BMWALPINA
- и аз незнам
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 1.11.2003
- Местоположение: София/Люлин
- Кара: E36 325i
Любе съжалявам за тъпото развитие, но вече като е факт мисля, че трябва да действаш по този начин по който единствено стават нещата в България... 

Съболезнования към колегата!
иначе : дистанция , дистанция и пак дистанция му е майката!
А това за 40 или 50 км не знам как точно да го коментирам - почти всеки ден пътувам Люлин - Дружба и обратно - колкото и да ти се иска да караш по правилата не се получава защото ставаш ти предпоставка за ПТП , нема как требе да се кара с трафика - искаш неискаш (освен ако не се качиш на тротоара) , на излизане от Люлин преди тунела имам чувството, че всеки се надпреварва кой ще мине по- бързо покрай таблото.
иначе : дистанция , дистанция и пак дистанция му е майката!
А това за 40 или 50 км не знам как точно да го коментирам - почти всеки ден пътувам Люлин - Дружба и обратно - колкото и да ти се иска да караш по правилата не се получава защото ставаш ти предпоставка за ПТП , нема как требе да се кара с трафика - искаш неискаш (освен ако не се качиш на тротоара) , на излизане от Люлин преди тунела имам чувството, че всеки се надпреварва кой ще мине по- бързо покрай таблото.
PGV написа:Недай коментира ако обичаш кой кво е правил, без да си наясно.
И мани ги рекламите по списанията.
4 м са дължината на една кола. Ако ти смяташ, че може да спреш за толкова при 50 км/ч ще имаш явно много проблеми с актове за по 100 лв за неспазване на дистанция и причиняване на ПТП. Това, което пишеш не е възможно, за 100 км/ч - 37 м, а за 50 км/ч - 4 м? Как си го представяш? Преди седмица спря една колона пред мен в средата на едно кръстовище, и бях с 45-50 км/ч, така че имам скорошна представа от дистанция, скорост и спирачен път. Виждам, че използваш доста свободно понятия от физиката, ами тогава изчисли за себе си какво претоварване се получава при спиране от 50 на 0 км/ч за 4 м. То при тая скорост само реакция да сложиш 0.5 секунди, това са около 6.5 м. За една секунда при тая скорост изминаваш 13.8 м приблизително. Да не говорим, че има таблици със спирачния път и т.н.
По основната тема, скоро минавах по тоя път и почти никой не спазва ограниченията. За бакшиша - скоро един такъв прегази майката на една моя бивша съученичка на трамвайната спирка на Мария Луиза срещу депото. По отношение на такива според мен трябва сам да вземеш правосъдието в свои ръце.
Сериозно, не ми се спори. 4м е чист спирачен път без времето за реакция естествено. Ся ако броим и 1.3сек реакция много ясно че ще стават повече. Ама сериозно, тествай си я сам и ще видиш


А относно спирачния път, ми на 100метра са 37, ама както се сещаш на 200-0, вече са над 100 метра.... там нещата не са пропорционали. Затова не си прави изводи че след като 100-0 са 37, 50-0 трябва да са 18.5м и от 200-0 да са 74

- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Не е виновна съдебната само система- всичко при нас е генерално сбъркано. Макари тук да става въпрос за конкретни неща, мога да кажа, че ни липсва единението и желанието да сме единни, да сме нация. Лоша работа! Кога ли ще се усетим? Дано да не е късно, когато това стане!
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Преди всичко бих искал да изкажа съболезнования на колегата, който е изгубил близък човек.
По въпроса за това дали престъплението е умишлено или непредумишлено - в наказателния кодекс причиняването на смърт при ПТП може да бъде само непредумишлено. Просто така е уредено в закона.
А за спирачния път - може би спорът ви има значение съм по себе си и е важно да се знае колко е спирачния път при 50 км/ч, но в конкретния случай, това е било установявано чрез експертиза. Смея да твърдя, че познавам лично голяма част от експертите, на които се възлагат такива експертизи. Положението там е трагично - смята се на базата на някакви каталози и справочнии от времената на СССР. Смята се и се изчислява без да се вземе предвид конретната марка и модел на автомобила или пък техническото му състояние. Има и друг проблем при тези експертизи, откакто ABS системите станаха по-масови - кола с ABS не оставя спирачен път или пък оставеният не може да се ползва като база за изчисление, защото не знаеш кога е сработил, дали не е блокирал и т.н. Освен това много често единствената информация за скоростта и пътната обстановка може да се получи само от човека, срещу който се води делото - от шофьора, тъй като почти никога няма очевидци, а пострадалите не са в състояние да ти дадат ценна информация. И както всеки може да се сети, почти винаги шофьорът казва, че е карал с 50, а не примерно с 80. Също така съдебната практика е пълна с противоречия по тези дела, но безспорното за съдията в тези случаи е, че при липсата на минимум на предвиденото наказание (а в случая е "до шест години лишаване от свобода"), е ясен сигнал, че законодателят му е дал свободата да преценява на базата на всички доказателства по делото, включително и с оглед личността на дееца. (Чл. 54., ал. 1 от НК - Съдът определя наказанието в пределите, предвидени от закона за извършеното престъпление, като се ръководи от разпоредбите на общата част на този кодекс и като взема предвид: степента на обществената опасност на деянието и дееца, подбудите за извършване на деянието и другите смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства. ) А съдилищата преценяват степента на обществена опасност на дееца на базата на съдебното му минало, криминалистически регистрации и характеристичните му данни.
Освен това, в случаите когато деецът е направил всичко зависещо от него за оказване на помощ па пострадалия (а съдебната практика приема за такова дори обаждане по телефона на бърза помощ или на полицията) максимумът на наказанието за причиняване на смърт пада на 4 години.
Има и друго, колкото и смехотворно да е това като мотив - съдилищата се съобразяват и с това, че затворите са препълнени и винаги, когато ситуацията го позволява налагат други наказания, като пробация или глоба, или пък прилагат условното осъждане.
Това е ситуацията...до голяма степен тъжна и жалка. Отново искам да кажа, на колегата, че истински му съчувствам. Няма нещо по-тежко от това да загубиш близък.
И без да омаловажавам мъката на всички пострадали и засегнати от катастрофи, все пак, когато тръгнем да заклеймяваме някой и да го вкарваме доживот в затвора, никога не трябва да забравяме, че подобно нещо може да се случи на всеки от нас. Никой не е застрахован от произшествия. Едни от най-големите касапници на пътя са по вина именно на много опитни шофьори с милиони километри и без никакви произшествия и нарушения зад гърба си. Спомнете си случаите с децата в Лим и камиона в Княжево.
По въпроса за това дали престъплението е умишлено или непредумишлено - в наказателния кодекс причиняването на смърт при ПТП може да бъде само непредумишлено. Просто така е уредено в закона.
А за спирачния път - може би спорът ви има значение съм по себе си и е важно да се знае колко е спирачния път при 50 км/ч, но в конкретния случай, това е било установявано чрез експертиза. Смея да твърдя, че познавам лично голяма част от експертите, на които се възлагат такива експертизи. Положението там е трагично - смята се на базата на някакви каталози и справочнии от времената на СССР. Смята се и се изчислява без да се вземе предвид конретната марка и модел на автомобила или пък техническото му състояние. Има и друг проблем при тези експертизи, откакто ABS системите станаха по-масови - кола с ABS не оставя спирачен път или пък оставеният не може да се ползва като база за изчисление, защото не знаеш кога е сработил, дали не е блокирал и т.н. Освен това много често единствената информация за скоростта и пътната обстановка може да се получи само от човека, срещу който се води делото - от шофьора, тъй като почти никога няма очевидци, а пострадалите не са в състояние да ти дадат ценна информация. И както всеки може да се сети, почти винаги шофьорът казва, че е карал с 50, а не примерно с 80. Също така съдебната практика е пълна с противоречия по тези дела, но безспорното за съдията в тези случаи е, че при липсата на минимум на предвиденото наказание (а в случая е "до шест години лишаване от свобода"), е ясен сигнал, че законодателят му е дал свободата да преценява на базата на всички доказателства по делото, включително и с оглед личността на дееца. (Чл. 54., ал. 1 от НК - Съдът определя наказанието в пределите, предвидени от закона за извършеното престъпление, като се ръководи от разпоредбите на общата част на този кодекс и като взема предвид: степента на обществената опасност на деянието и дееца, подбудите за извършване на деянието и другите смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства. ) А съдилищата преценяват степента на обществена опасност на дееца на базата на съдебното му минало, криминалистически регистрации и характеристичните му данни.
Освен това, в случаите когато деецът е направил всичко зависещо от него за оказване на помощ па пострадалия (а съдебната практика приема за такова дори обаждане по телефона на бърза помощ или на полицията) максимумът на наказанието за причиняване на смърт пада на 4 години.
Има и друго, колкото и смехотворно да е това като мотив - съдилищата се съобразяват и с това, че затворите са препълнени и винаги, когато ситуацията го позволява налагат други наказания, като пробация или глоба, или пък прилагат условното осъждане.
Това е ситуацията...до голяма степен тъжна и жалка. Отново искам да кажа, на колегата, че истински му съчувствам. Няма нещо по-тежко от това да загубиш близък.
И без да омаловажавам мъката на всички пострадали и засегнати от катастрофи, все пак, когато тръгнем да заклеймяваме някой и да го вкарваме доживот в затвора, никога не трябва да забравяме, че подобно нещо може да се случи на всеки от нас. Никой не е застрахован от произшествия. Едни от най-големите касапници на пътя са по вина именно на много опитни шофьори с милиони километри и без никакви произшествия и нарушения зад гърба си. Спомнете си случаите с децата в Лим и камиона в Княжево.
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани