Акциз - защо съществува?
Модератор: Общи модератори
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
вместо да пишете глупости четете, учете, кандидатирайте се, убедете ни да ви изберем, и променете закона за акциза...
... просто...

Последна промяна Владо на 15 Окт 2008, 9:02, променена общо 1 път
- Azrail
- UFO Pilot
-
- Мнения: 2752
- Регистриран на: 2.08.2004
- Местоположение: In a galaxy far, far away...
- Пол: Мъж
Хм, таман щях и аз да цитирам Адам Смит, но явно са ме изпреварили
Чети, народе, образовай се, на тая земя сме, за да се учим...

Чети, народе, образовай се, на тая земя сме, за да се учим...
MORE BEER!
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
ja написа:Някой знае ли къде да прочетеме точно закона?
http://www.econ.bg/law86416/enactments/ ... 22580.html
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
акциз имат цигарите,алкохола,кафето....! все стоки - лукс! стоки без които и може да се живее...
акциза на колите сигурно също трябва да съществува,ма никой не каза ква е логиката на новата кола от магазина,която със сигурност струва/т.е. е по-луксозна/ от кола на старо-същата и със същият мотор акциза на новата да е по-малък. а причината е не някаква логична ,а просто щото вносителите на нови автомобили имат силно лоби в парламента,а горублянджиите не успяха да се съюзат и да купят ,който трябва...!! тва е!!! няма логика новот ,което е по-луксозно и също толкова мощно да е с по-нисък акциз!!!!!
другата тъпотия е ,че е вързано с конете!! толкова е просто да се оцени една кола на квито и години да е и да се реши влиза ли в изискванията за акциз/т.е. - за лукс/ или не!! има шваке ,в което е описан всеки модел на всяка марка на света. идва колата ,зима се швакето ,вижда се в тоя момент и с тия екстри и мотор колко струва и се решава от една граница на горе да има акциз! слага се някаква граница на цена ,до която няма и тва е! просто е!!! щото са не е лукс да си земеш един пършив авенсис от магазина с двулитров мотор ,ма е лукс да си докараш 6ца от 81ва година ,щото била мощна....!!!
акциза на колите сигурно също трябва да съществува,ма никой не каза ква е логиката на новата кола от магазина,която със сигурност струва/т.е. е по-луксозна/ от кола на старо-същата и със същият мотор акциза на новата да е по-малък. а причината е не някаква логична ,а просто щото вносителите на нови автомобили имат силно лоби в парламента,а горублянджиите не успяха да се съюзат и да купят ,който трябва...!! тва е!!! няма логика новот ,което е по-луксозно и също толкова мощно да е с по-нисък акциз!!!!!
другата тъпотия е ,че е вързано с конете!! толкова е просто да се оцени една кола на квито и години да е и да се реши влиза ли в изискванията за акциз/т.е. - за лукс/ или не!! има шваке ,в което е описан всеки модел на всяка марка на света. идва колата ,зима се швакето ,вижда се в тоя момент и с тия екстри и мотор колко струва и се решава от една граница на горе да има акциз! слага се някаква граница на цена ,до която няма и тва е! просто е!!! щото са не е лукс да си земеш един пършив авенсис от магазина с двулитров мотор ,ма е лукс да си докараш 6ца от 81ва година ,щото била мощна....!!!
Аз съм за акциза! Съседа ми с продухания ситроен изпреварва по няколко коли без видимост, мога да си представя, ако се качи в някоя 200к.с кола.... а колко са като него... Като толкова искате мощна кола, ще трябва се потрудите доста...
И не харесвам, че в икономическите науки се учи история (Адам Смит)...
И не харесвам, че в икономическите науки се учи история (Адам Смит)...
- Azrail
- UFO Pilot
-
- Мнения: 2752
- Регистриран на: 2.08.2004
- Местоположение: In a galaxy far, far away...
- Пол: Мъж
Хехе, Адам Смит е първият, написал нещо като учебник по икономика, или по-точно:
С него започват всички учебници в немските висши учебни заведения, започващи с нещо от сорта на "... въведение в икономиката..."
Не разбирам защо си против това?

С него започват всички учебници в немските висши учебни заведения, започващи с нещо от сорта на "... въведение в икономиката..."
Не разбирам защо си против това?
MORE BEER!
- zlobicar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 661
- Регистриран на: 2.12.2006
- Местоположение: София,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i
Аз мисля ,че проблема не е в това колко коня е колата,а в задкормилното устроиство.acer написа:Аз съм за акциза! Съседа ми с продухания ситроен изпреварва по няколко коли без видимост, мога да си представя, ако се качи в някоя 200к.с кола.... а колко са като него...
обичам BMW
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Аз съм против акциза за автомобилите в тази му форма.
По думите на acer, а явно такова е и мисленето на законодателя, излиза, че колкото повече пари имаш, толкова по разумно и умело се предполага, че караш и следователно, ако имаш възможност да си купиш мощна кола, се предполага, че няма да направиш с нея някоя простотия. Всички знаем, че просто не е така.
Второ, чрез акциза съгласно действащия закон, се стимулира продажбата на нови автомобили, а не това е същността на акциза. Както казаха вече колегите - с акциз се облагат луксозни или вредни стоки и не би следвало да се използва като икономически инструмент за подобно регулиране на потреблението.
Трето - данъчната основата на която се изчислява акцизът е зле измислена. Да примем, че идеята на законодателя е да обложи луксозна стока - както каза SKISA - БМВ 635 от началото на 80-те години се облага на общо основание с акциз както и всяка нова кола. А това БМВ определено не е луксозна стока. Ако пък приемем, че законодателят счита мощните автомобили за вредна стока, тъй като са по-бързи и вероятността с тях да стане злополука, защо тогава е акцизен да речем някой супер тежък СУВ, който трудно ще вдигне повече от 150, и му трябва мощен двигател, защото иначе просто няма да може да потегли...
Затова...
По думите на acer, а явно такова е и мисленето на законодателя, излиза, че колкото повече пари имаш, толкова по разумно и умело се предполага, че караш и следователно, ако имаш възможност да си купиш мощна кола, се предполага, че няма да направиш с нея някоя простотия. Всички знаем, че просто не е така.
Второ, чрез акциза съгласно действащия закон, се стимулира продажбата на нови автомобили, а не това е същността на акциза. Както казаха вече колегите - с акциз се облагат луксозни или вредни стоки и не би следвало да се използва като икономически инструмент за подобно регулиране на потреблението.
Трето - данъчната основата на която се изчислява акцизът е зле измислена. Да примем, че идеята на законодателя е да обложи луксозна стока - както каза SKISA - БМВ 635 от началото на 80-те години се облага на общо основание с акциз както и всяка нова кола. А това БМВ определено не е луксозна стока. Ако пък приемем, че законодателят счита мощните автомобили за вредна стока, тъй като са по-бързи и вероятността с тях да стане злополука, защо тогава е акцизен да речем някой супер тежък СУВ, който трудно ще вдигне повече от 150, и му трябва мощен двигател, защото иначе просто няма да може да потегли...
Затова...
someone написа:Аз съм против акциза за автомобилите в тази му форма ......По думите на acer, а явно такова е и мисленето на законодателя, излиза, че колкото повече пари имаш, толкова по разумно и умело се предполага, че караш и следователно, ако имаш възможност да си купиш мощна кола, се предполага, че няма да направиш с нея някоя простотия. Всички знаем, че просто не е така. ......
Паралията ше има при да покрие щетите

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
В Закона за акцизите /ЗА/ не пише защо се облагат с такъв данък съответните стоки, само кои как и с колко но, акциза е косвен данък, с който се облагат стоки, които са вредни за здравето, стратегически /пример бензина той се ползва и за граждански и за военни цели/ както и тези които са луксозни в този случай съответните автомобили. В началото на демокрацията когато го въведоха ако някой помни беше от 1.8 до 2.5 10% над 2.5 40% това за кубатура говориме после го направиха на к.с. На едно заседание на бюджетната комисия към парламента един човек се е обърнал към другите с въпрос на който много добре знае отговора - кой коня е це класата 2000 куб? - 163 -Толоко ще е тогава.
Сега идеята каква е в конкертния случай, приема се че богатия като е такъв той си е платил преките данъци. Но като е богат и има възможност да консумира лускозни стоки и услиги (ако реши и иска) се облага още един път с косвения данък един вид за някакво социално преразпределние. Това само за луксоните за вредните за здравето и за стратегическите си има отделни причини естествено.
Сега идеята каква е в конкертния случай, приема се че богатия като е такъв той си е платил преките данъци. Но като е богат и има възможност да консумира лускозни стоки и услиги (ако реши и иска) се облага още един път с косвения данък един вид за някакво социално преразпределние. Това само за луксоните за вредните за здравето и за стратегическите си има отделни причини естествено.
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
алгоритъма ,признат по цяла европа е шваке! всички застрахователи работят по него. и всички продавачи на употребявани коли...!! само наще законотворци ше кажат ,че тва не вАжи...!! изключително лесно е да се оцени кола по швакето като стойност и после може да се обложи по тая цена и да се реши дали е луксозна или не....
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
SKISA написа:алгоритъма ,признат по цяла европа е шваке! всички застрахователи работят по него. и всички продавачи на употребявани коли...!! само наще законотворци ше кажат ,че тва не вАжи...!! изключително лесно е да се оцени кола по швакето като стойност и после може да се обложи по тая цена и да се реши дали е луксозна или не....
Те си го казаха, че е инструмент за ограничение на старите коли...


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани