България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:bum_bum написа:Аз винаги влизам с ляв мигач. (Много хора съм засичал да го правят с десен ). Държа левия в цялото кръстовище, докато се въртя в кръг и след като подмина последния изход преди този от който ще излизам сменям с десен и минавам в дясната лента.
96/97 аз съм учил същото. Даже ни ги рисуваха по дъската преди да започнем самото кормуване и горе долу знаехме къде как да заставаме. С ляв и веднага десен (което стана направо десен), само ако се излиза на следващия изход. И винаги да отиваме към най-лявата лента, за да отваряме път за включващите се.
Спомням си, че ни обясняваха кръговото като път към който се присъединява твоята лента. Как се включваш, с ляв мигач, как излизаш с десен. И излизането винаги да е от най-дясната лента, без сечене.
И аз се чудя и съм търсил и все попадам на дискусии, едни са го учили, като мене, други само мигач на излизане.
И мен така са ме учили на курсовете. Факт, че в ЗДВП и Правилникът за прилагане и дума не се обелва по случая та от там и различните теории как всъщност е правилно.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Червения автомобил с кой мигач ще се движи?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:Червения автомобил с кой мигач ще се движи?
Автомобила , влиза от лява лента , значи се включва в лява лента , след като подмине първия изход , пуска десен мигач , престроява се и излиза на право с включен десен мигач.
Не виждам никаква сложнотия при движение в кръгово.Защо трябва да си държа десния мигач през цялото време , или пък левия


- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз да се включа само с едно въпросче. Кръгово с 3 ленти, огромно. Ако се движа вътре с постоянен ляв мигач до изхода където давам десен, как точно ще сигнализирам дали се престроявам в лентите или си карам по кръговото. Щото има моменти дето ще излизам в първия или 2рия изход и си се движа по най-външната лента. А като искам да изляза през 3-4 изход и се движа в средна, как тия около мен ще знаят дали искам да се престроя в ляво или си карам по кръгчето просто с пуснат ляв мигач?
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В кръгово давам мигач само при излизане или когато кръговото е с повече от две ленти и се престроявам в друга лента. Когато кръговото е с две ленти и ще хващам третия изход примерно си захождам от лявата лента, цепя си направо във вътрешната лента на кръговото и си въртя без мигач. Като подмина втория изход- десен мигач и плавно сменям лентата и се изнасям като пич. Просто на много от колегите (еле пък колежките) "процесорите" им са бавни и избягвам да ги натоварвам с допълнителна информация за обработка, че често "забиват" и се създават предпоставки за ПТП-та....
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Преценявам на момента според натовареността на кръговото.
Ако е понатоварено - спазвам мигачи как си трябва, по-рехаво ли е - само за тоя, за който е предназначен мигача.
Няма ли хора много хора - мигачите са за
Стара БМВ мъдрост.
Ако е понатоварено - спазвам мигачи как си трябва, по-рехаво ли е - само за тоя, за който е предназначен мигача.
Няма ли хора много хора - мигачите са за

Стара БМВ мъдрост.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
nickstorm написа:В кръгово давам мигач само при излизане или когато кръговото е с повече от две ленти и се престроявам в друга лента. Когато кръговото е с две ленти и ще хващам третия изход примерно си захождам от лявата лента, цепя си направо във вътрешната лента на кръговото и си въртя без мигач. Като подмина втория изход- десен мигач и плавно сменям лентата и се изнасям като пич. Просто на много от колегите (еле пък колежките) "процесорите" им са бавни и избягвам да ги натоварвам с допълнителна информация за обработка, че често "забиват" и се създават предпоставки за ПТП-та....
Ето това. А в кръгово се влиза с ляв мигач, но като влезеш го спирам и след това давам мигач само ако сменям ленти докато се въртя или като излизам.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Полудявам някой като върти в кръговото без мигач. Не го знам дали е без мигач, защото продължава да се върти в него или пък ще реши да излиза без мигач. Ако си е подал ляв и се движи в във вътрешния (ляв) кръг знам, че мога да вляза в дясното платно. Ако кара без мигач не го знам дали няма да тръгне да излиза или да сменя платната.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Полудявам някой като върти в кръговото без мигач. Не го знам дали е без мигач, защото продължава да се върти в него или пък ще реши да излиза без мигач. Ако си е подал ляв и се движи в във вътрешния (ляв) кръг знам, че мога да вляза в дясното платно. Ако кара без мигач не го знам дали няма да тръгне да излиза или да сменя платната.
липсата на мигач поне по закон е индикация, че нямаш намерение да сменяш ленти


алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Според мен повечето разчитат вече на т.н. автоматични мигачи, чукваш го и той мига 3 или колкото пъти си го настроил да мига. И аз без мигач на този в кръговото не влизам. Защото от такъв очаквам в последния момент да ми чукне десен.
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз на кръгово влизам само ако съм сигурен, че няма да правя ламарини после. Иначе също се дразня на въртящите без мигач, щото аха да вляза в кръга и някой от най-дясна лента върти по целия кръг /от 3 ленти/ и понеже е нелогично и не очакваш да продължи да върти, се гласиш да потегляш и оп, изведнъж завива
. А това със смяната на ленти в кръгово не го разбирам - аз влизам в най-удобната за мен лента и излизам пак от нея без да сменям ленти в кръговото. А щом някой пред мен върти с ляв мигач, за мен означава, че ще стои в кръга, тоест очаквам на къде ще поеме, а не гадая.


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Според мен не е добре измислен правилника за движение в кръгово . Може да се промени и да се подават сигнали с флагчета с надписи - например червен флаг завивам наляво , зелен минавам в друга ленат , жълт въртя се като муха без глава в кръговото и т.н 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Маркировката е малко странна на това кръстовище , такава в България не съм виждал но може и да има 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не знам на модераторите, ама на мен ми писна да Ви чета тъпотиите 5 страници... или пишете по темата или си отворете нова тема за кръгови... ебаси зора, чуек!
В КРЪГОВО ТЕЖКИ КАТАСТРОФИ (почти) НЯМА!
В КРЪГОВО ТЕЖКИ КАТАСТРОФИ (почти) НЯМА!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани