Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
alekangg написа:bmw maniqk ivo bmw написа: Като вижда къде тръгва Грожан що не намалява, а си кара все едно е сам?
Ти на колко години си, имаш ли изобщо книжка?
На 33 съм.
Закона за движение по пътищата не важи за Ф1 и там няма значение дали имаш книжка.

BMW_POWER написа:
Аз познавам двама откровени мръсника в този спорт. Сена и Шумахер.
Сена бил мръсник



- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Формула 1 - обща тема
alekangg, ще ти обобщя с 3-4 реда, това което те интересува най-много от предния пост "Шумахер е не само наказван пилот за спорни ситуации, ами и най-наказвания пилот в годините в които се състезаваше, като почнеш от първата му титла през 94-та когато многократно го наказваха и дори Франк Уилямс беше сигурен, че няма да го накажат вече накрая за ситуацията с Хил, та минеш и през още ситуации, но най-вече през 97-ма и наказанието когато откровено си удари Вилньов и си призна, че е реагирал нетипично грешно за него,а ФИА му отне вице световната титла и всички точки през сезона, нещо , което не съм виждал да правят с друг пилот. После вече не му бяха толкова оспорвани състезанията и даже спокойно си оставяше Макларъните да го минават или той минаваше покрай тях"
Абе Канада, ти викаш отиде ти сутринта да го прочетеш, ами моята да го напиша мислиш ли ме?
И пак пускаш някакъв момент, ами казах, че е нормално някога да е минал между капките. Барикело пък трябва да е доволен, че го остави до него във Ферари да играе втора цигулка(понеже Шумахер си избираше съотборниците)иначе щеше да си остане никому неизвестен пилот тип Мика Сало. Обаче леко си го понатисна, но преди това се виждаше ясно, че отива надясно и Барикело като го знае какъв е какво се тъпче ти той.
Когато всичко свършва добре...няма нужда от толкова рев.
Относно мръсника, Иво, явно за тия 33 години не си гледал Сена на живо и само отделни клипчета. Сена беше феноменален пилот отвсякъде, но си служеше с всичко възможно на пистата и затова по-възрастния Монтоя ти го казва, вярвай му. Аз лично бях малък(а съм на 37)и имах шанса съвсем за малко да го гледам, но той си стана един вид учител на Шумахер и кумир, макар да се дърпаха по едно време, което само показва темперамента и че нямаше нищо лично. Понеже пилето беше новобранец, ама много надъхан, а оня шампион и все така надъхан до смъртта си. За Сена нямаше значение дали е втори или последен, той винаги караше за победа, нещо което практикуваше и Шумахер(сигурен съм, че го е гледал и това от него)в годините когато нещата не бяха тясно свързани със сметки колко точно ще изкара моторчето на колата. Шумахер водеше с много и правеше рекордни обиколи много често като публиката го аплодираше. После във Ферари прекалено много тактика взеха да вкарват. Та на Сена думите "да си втори значи да си първи от загубилите" не са случайни. Невероятен пилот беше, аз лично се радвах в малкото време в което Шумахер имаше възможността да го побеждава на пистата, но спорта само изгуби от смъртта му, понеже щяхме да видим едно истинско съперничество още поне 3-4 години, а не като това с доста по-слаби пилоти като Хил и т.н.
Сена мръсник в спортния смисъл на думата, но просто използваше това, което му позволяват правилата, макар да се движеше по ръба и затова и беше такъв велик пилот, а не джендър като половината путьовци през годините. И Монтоя затова го харесвах, понеже му беше голям куража и не цепеше басма на никой. В годината от която е клипчето на Канадата имаше шанса да стане шампион и водеше пред Шумахер, но направи твърде много грешки. Ако не ги правеше обаче нямаше да е Монтоя и нямаше да е един от най-силните пилоти, които спорта е виждал, без значение, че не взе титла.
Абе Канада, ти викаш отиде ти сутринта да го прочетеш, ами моята да го напиша мислиш ли ме?



И пак пускаш някакъв момент, ами казах, че е нормално някога да е минал между капките. Барикело пък трябва да е доволен, че го остави до него във Ферари да играе втора цигулка(понеже Шумахер си избираше съотборниците)иначе щеше да си остане никому неизвестен пилот тип Мика Сало. Обаче леко си го понатисна, но преди това се виждаше ясно, че отива надясно и Барикело като го знае какъв е какво се тъпче ти той.

Относно мръсника, Иво, явно за тия 33 години не си гледал Сена на живо и само отделни клипчета. Сена беше феноменален пилот отвсякъде, но си служеше с всичко възможно на пистата и затова по-възрастния Монтоя ти го казва, вярвай му. Аз лично бях малък(а съм на 37)и имах шанса съвсем за малко да го гледам, но той си стана един вид учител на Шумахер и кумир, макар да се дърпаха по едно време, което само показва темперамента и че нямаше нищо лично. Понеже пилето беше новобранец, ама много надъхан, а оня шампион и все така надъхан до смъртта си. За Сена нямаше значение дали е втори или последен, той винаги караше за победа, нещо което практикуваше и Шумахер(сигурен съм, че го е гледал и това от него)в годините когато нещата не бяха тясно свързани със сметки колко точно ще изкара моторчето на колата. Шумахер водеше с много и правеше рекордни обиколи много често като публиката го аплодираше. После във Ферари прекалено много тактика взеха да вкарват. Та на Сена думите "да си втори значи да си първи от загубилите" не са случайни. Невероятен пилот беше, аз лично се радвах в малкото време в което Шумахер имаше възможността да го побеждава на пистата, но спорта само изгуби от смъртта му, понеже щяхме да видим едно истинско съперничество още поне 3-4 години, а не като това с доста по-слаби пилоти като Хил и т.н.
Сена мръсник в спортния смисъл на думата, но просто използваше това, което му позволяват правилата, макар да се движеше по ръба и затова и беше такъв велик пилот, а не джендър като половината путьовци през годините. И Монтоя затова го харесвах, понеже му беше голям куража и не цепеше басма на никой. В годината от която е клипчето на Канадата имаше шанса да стане шампион и водеше пред Шумахер, но направи твърде много грешки. Ако не ги правеше обаче нямаше да е Монтоя и нямаше да е един от най-силните пилоти, които спорта е виждал, без значение, че не взе титла.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Top Gun Maverick написа:alekangg, ще ти обобщя с 3-4 реда, това което те интересува най-много от предния пост "Шумахер е не само наказван пилот за спорни ситуации, ами и най-наказвания пилот в годините в които се състезаваше, като почнеш от първата му титла през 94-та когато многократно го наказваха и дори Франк Уилямс беше сигурен, че няма да го накажат вече накрая за ситуацията с Хил, та минеш и през още ситуации, но най-вече през 97-ма и наказанието когато откровено си удари Вилньов и си призна, че е реагирал нетипично грешно за него,а ФИА му отне вице световната титла и всички точки през сезона, нещо , което не съм виждал да правят с друг пилот. После вече не му бяха толкова оспорвани състезанията и даже спокойно си оставяше Макларъните да го минават или той минаваше покрай тях"
Абе Канада, ти викаш отиде ти сутринта да го прочетеш, ами моята да го напиша мислиш ли ме?![]()
![]()
![]()
И пак пускаш някакъв момент, ами казах, че е нормално някога да е минал между капките. Барикело пък трябва да е доволен, че го остави до него във Ферари да играе втора цигулка(понеже Шумахер си избираше съотборниците)иначе щеше да си остане никому неизвестен пилот тип Мика Сало. Обаче леко си го понатисна, но преди това се виждаше ясно, че отива надясно и Барикело като го знае какъв е какво се тъпче ти той.Когато всичко свършва добре...няма нужда от толкова рев.
Относно мръсника, Иво, явно за тия 33 години не си гледал Сена на живо и само отделни клипчета. Сена беше феноменален пилот отвсякъде, но си служеше с всичко възможно на пистата и затова по-възрастния Монтоя ти го казва, вярвай му. Аз лично бях малък(а съм на 37)и имах шанса съвсем за малко да го гледам, но той си стана един вид учител на Шумахер и кумир, макар да се дърпаха по едно време, което само показва темперамента и че нямаше нищо лично. Понеже пилето беше новобранец, ама много надъхан, а оня шампион и все така надъхан до смъртта си. За Сена нямаше значение дали е втори или последен, той винаги караше за победа, нещо което практикуваше и Шумахер(сигурен съм, че го е гледал и това от него)в годините когато нещата не бяха тясно свързани със сметки колко точно ще изкара моторчето на колата. Шумахер водеше с много и правеше рекордни обиколи много често като публиката го аплодираше. После във Ферари прекалено много тактика взеха да вкарват. Та на Сена думите "да си втори значи да си първи от загубилите" не са случайни. Невероятен пилот беше, аз лично се радвах в малкото време в което Шумахер имаше възможността да го побеждава на пистата, но спорта само изгуби от смъртта му, понеже щяхме да видим едно истинско съперничество още поне 3-4 години, а не като това с доста по-слаби пилоти като Хил и т.н.
Сена мръсник в спортния смисъл на думата, но просто използваше това, което му позволяват правилата, макар да се движеше по ръба и затова и беше такъв велик пилот, а не джендър като половината путьовци през годините. И Монтоя затова го харесвах, понеже му беше голям куража и не цепеше басма на никой. В годината от която е клипчето на Канадата имаше шанса да стане шампион и водеше пред Шумахер, но направи твърде много грешки. Ако не ги правеше обаче нямаше да е Монтоя и нямаше да е един от най-силните пилоти, които спорта е виждал, без значение, че не взе титла.
Бъркаш се за Сена, че не съм го гледал на живо. Точно това състезание когато загина съм го гледал. Според мен може да е бил агресивен, но е пресилено да го наречеш мръсник.

- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Re: Формула 1 - обща тема
Ако не играеш за победа на всяка цена, по-добре не играй.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Формула 1 - обща тема
Е, Иво, той Канадата ги вижда по различен начин нещата. Това състезание си бил на 8 като е било, смътни спомени имам аз на 11, но в ю туба се вижда всичко, което може да се види с просто око от дистанция. Във всички случаи едва ли имаш записи като неговите относно Сена, а борбата им преди това с Прост е пословична и затова го кръщават за мръсен пилот, просто защото беше непримирим и използваше всякакви възможности по един или друг позволен от правилника начин, а за което не е позволено си има наказание. Когато адреналина ти е в главата на първо място мислиш за победата, а после дори за собствения си живот. Това ако си истински шампион, а Сена беше такъв, нормално да притежава спортна злоба.
Re: Формула 1 - обща тема
Top Gun Maverick написа:...но той си стана един вид учител на Шумахер и кумир...
И мен така са ме учили. Другарката Цветкова... дайте си ръцете напред и бОй с показалката ... Не сте били родени и двамата

- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 799
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Иииииии край на един странен сезон с предизвестен край
Мерцедес и догодина ще мачкат, борбата в средата ще е интересна защото станаха доста отборите с близко представяне.
Лично аз много се радвам за развитието на McLaren въпреки финансовите трудности. Предполагам с двигателите на Мерцедес ще са още по-добре.
Стискам палци и Ферари най-накрая да тръгнат нагоре ама май няма такива изгледи

Мерцедес и догодина ще мачкат, борбата в средата ще е интересна защото станаха доста отборите с близко представяне.
Лично аз много се радвам за развитието на McLaren въпреки финансовите трудности. Предполагам с двигателите на Мерцедес ще са още по-добре.
Стискам палци и Ферари най-накрая да тръгнат нагоре ама май няма такива изгледи
Re: Формула 1 - обща тема
Уви промяната, която чакахме, се отложи за 2022, така че ще има още един еквивалентен сезон - 1 2 мерцедес и макс между шамарите.
Re: Формула 1 - обща тема
Имайте предвид, че промените за 2021 далеч не са козметични.
Промяната в пода и дифузиора ще е доста сериозна и ще премести центъра на аеродинамичния натиск напред.
Не се наемам да кажа в чия полза ще е това.
На пръв поглед изглежда, че болидите с висок рейк(всички без Мерцедес и Рейсинг Пойнт) би следвало да пострадат, защото "изолирането" на пода и "изолирането" на дифузиора ще са много по-трудни. Но има толкова много други фактори, че е невъзможно да се предвиди.
Промяната в пода и дифузиора ще е доста сериозна и ще премести центъра на аеродинамичния натиск напред.
Не се наемам да кажа в чия полза ще е това.

На пръв поглед изглежда, че болидите с висок рейк(всички без Мерцедес и Рейсинг Пойнт) би следвало да пострадат, защото "изолирането" на пода и "изолирането" на дифузиора ще са много по-трудни. Но има толкова много други фактори, че е невъзможно да се предвиди.
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Промяната в пода и дифузиора ще е доста сериозна и ще премести центъра на аеродинамичния натиск напред.
Не се наемам да кажа в чия полза ще е това.![]()
прието е повишаването на натиска отпред да наказва по- мощните автомобили и да фаворизира тези с по- доброто окачване.
... което ме кара да мисля, че са решили да скроят шапка на текущата конфигурация на мерцедес и да побутнат напред мкларен.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Формула 1 - обща тема
Макларън ще ползват power pack на Мерцедес от следващия сезон.
Мерцедес мисля че се откроява като колата с най-добро механично сцепление, Макларън също са в челото.
Иначе си прав, че тази промяна в аеробаланса е в ущърб на по-мощните коли.
За мен обаче основното е премахването на дупките в пода и скосяването му пред задните гуми, както и промяната в размерите на дифузьора. Колите с висок рейк разчитаха изключително много на тази част от пода. Висок рейк имаше и преди Макларън да "нарежат" пода, та едва ли ще им се налага да си променят концепцията, но си е сериозна крачка назад.
При толкова много намесени фактори +/- е много трудно да предскажем.
Единствената промяна която е директно насочена към Мерцедес е по отношение на аеорелементите върху въздуховодите на спирачките. Тяхното решение беше на ръба на старите правила, а и имаше двойно приложение свързано с контрола на температурите в задните гуми. Сега ги лишават директно от всичко това.
Мерцедес мисля че се откроява като колата с най-добро механично сцепление, Макларън също са в челото.
Иначе си прав, че тази промяна в аеробаланса е в ущърб на по-мощните коли.
За мен обаче основното е премахването на дупките в пода и скосяването му пред задните гуми, както и промяната в размерите на дифузьора. Колите с висок рейк разчитаха изключително много на тази част от пода. Висок рейк имаше и преди Макларън да "нарежат" пода, та едва ли ще им се налага да си променят концепцията, но си е сериозна крачка назад.
При толкова много намесени фактори +/- е много трудно да предскажем.
Единствената промяна която е директно насочена към Мерцедес е по отношение на аеорелементите върху въздуховодите на спирачките. Тяхното решение беше на ръба на старите правила, а и имаше двойно приложение свързано с контрола на температурите в задните гуми. Сега ги лишават директно от всичко това.
Re: Формула 1 - обща тема
За съжаление тези промени не могат да ме грабнат, защото очаквам подобен резултат като последните години, но пък пилотската част ме блазни много - алонсо ще го бива ли, фетел дали още има спортен дух в него, младите звезди ще издържат ли, хамилтан ще клекне ли за по-малко пари за още една титла, дали чеко ще получи заслуженото място в ред бул, цунода с този страшно силен кряй на сезона, ще получи ли мястото на квият?
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 799
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Въпреки промените отново очаквам Мерцедес да се ориентират най-добре в обстановката. Колата им до момента беше най-добрата и преспокойно можеха да се фокусират върху следващата за да бъдат отново най-отпред
Re: Формула 1 - обща тема
Те (Мерцедес) официално преди .. доста време си казаха че спират с колата за тази година. Понеже загубих интерес към този сезон и отдавна не следя какво се случва, но щом Редбул успяха да настигнат Мерцедес чак в края на сезона и то със занижени режими на ЗС на Мерцедес значи работата отиново отива на 1-2сек разлика в полза на шампионите. Това за въздуховодите и спирачките е интересно, но както казах Мерцедес имаха повече от половината сезон да измислят и тестват
нещата които биха ги забавили, та предолагам че ще са пак много пред другите.
Ферари с тея сътресения по върха отново не е ясно по какъв курс ще поемат
Отделно двигателите са замразени и там незнам до къде са я докарали ..

Ферари с тея сътресения по върха отново не е ясно по какъв курс ще поемат

Re: Формула 1 - обща тема
don_gori написа:Те (Мерцедес) официално преди .. доста време си казаха че спират с колата за тази година. Понеже загубих интерес към този сезон и отдавна не следя какво се случва, но щом Редбул успяха да настигнат Мерцедес чак в края на сезона и то със занижени режими на ЗС на Мерцедес значи работата отиново отива на 1-2сек разлика в полза на шампионите. Това за въздуховодите и спирачките е интересно, но както казах Мерцедес имаха повече от половината сезон да измислят и тестватнещата които биха ги забавили, та предолагам че ще са пак много пред другите.
Ферари с тея сътресения по върха отново не е ясно по какъв курс ще поематОтделно двигателите са замразени и там незнам до къде са я докарали ..
Мерцедес слагат твърде много пари, с това е трудно да се мериш, допълнително те си правят двигателя, само рено има това и те разполагат с половината бюджет на мерцедес. Да не говорим, че единствения друг отбор с два добри пилота е макларан, които са с младоци и рено двигател.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани