WW II митове и легенди
Модератор: Общи модератори
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: WW II митове и легенди
TheDriver написа:Учудващо е колко сериозно е пренебрегвана ролята на логистиката в официалната история. Ясно е че за смели шофьори на камиони героични филми трудно се правят но все пак.
Вярно е, "официалната" история залага предимно на героични случки, като някак пропуска анализа на причините, самите събития и техните последствия. За логистикта е точно така - още Наполеон е казал нещо в смисъл, че преди да се научиш да воюваш, трябва да се научиш да снабдяваш. А за героичния шофер на камион не си прав - има такъв филм, по повест на Шолохов - Съдбата на човека.
https://my.mail.ru/mail/godzhikelena/video/568/1121.html
Филмът е култов - руснакът печели уважението на германците с пиене на водка: https://www.youtube.com/watch?v=0MHBWlc45DI
За съжаление, цялата история е напълно измислена и неправдоподобна. След бягството си от плен, руснакът отива директно в трудов лагер, никакъв шанс за друга съдба не е имал.
Ето и еще една фантастика за Войната - Повест за истинския човек. Значи героят е съветски летец-изтребител. Свалят го зад фронтовата линия, на окупираната от германците териотория, той е сериозно ранен. С нечовешки усилия се добира до своите и... какво става? Лекуват го, дават му нов самолет и - пак на фронта! Изобщо не става въпрос за трудов лагер... Това как ви звучи?
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: WW II митове и легенди
И като става въпрос за митове и легенди - ето ви една съвсем реална заповед (Заповед 270 от 16 август 1941 г.). За какво са ни "митове" - реалността е по-шокираща, от всичко, което можеш да измислиш...
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%B7_%E2%84%96_270
Същността на тази заповед е, че всички командири от Червената армия, които по някаква причина са попаднали вплен, се считат за "злостни дезертьори" и изменници на Родината, за което се разстрелват на място, а членовете на семействата им подлежат на арест. Мътна работа е това историята...
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%B7_%E2%84%96_270
Същността на тази заповед е, че всички командири от Червената армия, които по някаква причина са попаднали вплен, се считат за "злостни дезертьори" и изменници на Родината, за което се разстрелват на място, а членовете на семействата им подлежат на арест. Мътна работа е това историята...
Excellent! Steven is my name!
Re: WW II митове и легенди
Има много истории, които са литературни измислици и сега започват леко полека да се разплитат и истината излиза наяве. Включително и за "28-те панфиловци". В началото на войната американската помощ е много съществена. Но прехвървянето на заводите зад Урал и пускането им в действие, нещата се променят. Камионите и барута са много важни. Американските танкове по тази програма обаче са си били наричани Г5 (гроб за петима). Бензинови двигатели и са се палели след първото попадение. Р-39 Аерокобрата не е перфектния самолет, но фактът, че вторият по резултатност руски ас Покришкин е летял с него, дава идея за качеството му.
Американците презвемат Окинава, но цената е безумна.
Аз изобщо не вярвам, че американците биха посмяли да стъпят на японска земя.
Американците презвемат Окинава, но цената е безумна.
Клането в Окинава стресва Хари Труман
След сражението американците решават да използват атомната бомба
С нападението на Пърл Харбър на 7 декември 1941 г. Япония започна война със САЩ. Причините бяха естествени за тази епоха - икономическо и политическо господство в Тихоокеанския басейн и в Азия. Превърнала се в икономически гигант в епохата "Мейдзи", азиатската държава бе разположена само на няколко големи острова с площта на Санстефанска България и индустрията й изпитваше остра нужда от суровини и пазари. В басейна на Тихия океан и Азия вече се бяха настанили Великобритания, САЩ, Франция, че дори и Холандия. В 1936 г. Япония удари слабото звено - Китай, и зае огромни пространства в Манджурия и южната част на страната, вплитайки се в тежка война със слабата, но многобройна китайска армия и комунистите партизани.
Проф. д-р Божидар ДИМИТРОВ
През пролетта на 1945 г. войната стига и до японска земя. На дългия сто километра и широк 20 километра остров Окинава има гарнизон от 130 000 бойци, настанени в добре ешелонирана система от дълговременни укрепления. Около 2000 самолета защищават въздушното пространство на острова, но те са остарели модели. Над 1500 други самолети са предоставени на корпуса на "камикадзе" - летците самоубийци, стоварващи се с натъпканите си с взрив самолети върху американските кораби. За операция "Айсберг" (завладяването на Окинава) американците струпват пред Окинава почти целия си флот, а десантът е поверен на Десета армия на генерал Бакнър, която има численост от 170 000 бойци. Битката за Окинава пламва в края на март, когато палубната авиация на американския флот започва бомбардировката на укрепленията и аеродрумите на острова. Японският отговор е безмилостен - масирани контраатаки със самолети камикадзе. Тежко са повредени американските самолетоносачи "Уосп", "Йорктаун" и "Франклин". Но щатското превъзходство вече е толкова голямо (на вода американците имат вече 41 "плаващи летища"), че тези загуби са без значение за изхода на битката. На 1 април 1945 г. започва и десантът. За голяма изненада на янките те изобщо не срещат съпротива при слизането на брега. Нещо повече, два дни американците не виждат жив японец. Тази тактика не е случайна - азиатците знаят, че позиции по крайбрежието щяха да бъдат смазани от корабната артилерия. Затова те примамват американците на бой в трудните хълмисти терени във вътрешността на острова. Касапницата се разразява на 6 април. В този и на следващия ден американските войски са контраатакувани по цялата линия на образувалия се фронт. Седемстотин японски самолета (от тях половината камикадзе) атакуват флота. Повредени са много кораби, а 13 ескадрени миноносци са потопени. На 7 април японското командуване изпраща в самоубийствена атака гордостта на своя флот - най-големия линеен кораб в света "Ямато". Линкорът има гориво само за да стигне Окинава. Но не и да се върне. Двеста и осемдесет американски самолета пресрещат "Ямато" и го потапят след двучасова бомбардировка. Хиляди японски моряци загиват, без да успеят да дадат дори един изстрел от оръдията си по американския флот. А на сушата се разиграва страшна трагедия. Японците наистина се бият до последна капка кръв. Ожесточението взема връх и редовите войници и от двете страни извършват зверски престъпления. Избиват се ранени и пленници след мъчения. За всеки хълм и бункер се водят боеве с дни и седмици. Стотици войници и офицери и от двете страни полудяват от кръвта, която се лее като река на малкото парче суша. На 17 юни американците най-сетне пробиват главната укрепена позиция Йен Даке, прикриваща столицата на Окинава Наху. Командващият японския гарнизон генерал Ушиджима и всички щабни офицери се самоубиват чрез харакири. На главната укрепена позиция се предават 7400 японци. Отделни гарнизони на бункери се сражават до 30 юни, но са унищожени с огнехвъргачки. В битката загиват 110 000 японци и 49 000 американци. Потопени са 34 щатски бойни кораба, а 368 са повредени тежко. Тези загуби, дадени за превземането на един малък японски остров, обезпокояват сериозно американския президент Хари Труман. Съветниците му изчисляват, че десант на големите японски острови, където са съсредоточени основната маса от населението и войските на империята ще доведе до двадесетократно по-големи загуби. Американското обществено мнение няма да понесе спокойно толкова смърт. Ето защо президентът Труман взема окончателно решение да сломи японската решимост за съпротива с употребата на току-що създадените атомни бомби. А СССР е подканен да изпълни съюзническите си задължения и да разгроми милионната Квантунска армия на Япония в Китай.
Аз изобщо не вярвам, че американците биха посмяли да стъпят на японска земя.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: WW II митове и легенди
Ако прочетете как са действали американците в началоро и в края на кампанията в Окинава ще видите, че съществено са си променили стратегията - в началото яко са духали супата, после след известен брой сражения (и големи грешки естествено) са разбрали кое работи и кое - не, и са започнали стабилно да печелят надмощие. В края на краищата обаче са решили, че е по-безопасно да изпепелят два града и да накарат японците да капитулират (имало е голямо шубе, че това няма да се случи, а са имали материал само за 3 бомби - теста Тринити и Дебелака и Малкия).
Si non confectus, non reficiat.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: WW II митове и легенди
BMW_POWER написа:... В началото на войната американската помощ е много съществена. Но прехвървянето на заводите зад Урал и пускането им в действие, нещата се променят. Камионите и барута са много важни. Американските танкове по тази програма обаче са си били наричани Г5 (гроб за петима). Бензинови двигатели и са се палели след първото попадение. Р-39 Аерокобрата не е перфектния самолет, но фактът, че вторият по резултатност руски ас Покришкин е летял с него, дава идея за качеството му.
За американските танкове бях написал по-горе, че са били "за кашмер". С тях са оборудвали наказателните (штрафните) подразделения в Съветската армия - провинилите се танкисти са воювали на тях. Но камионите и джиповете (не само Студибейкър-и и Уилис-и, имало е също Форд-ове и Додж-ове) са били много полезни за руснаците. Както се каза - доставяли са също самолети, чел съм и за някакви кораби - за разчистване на морски мини, торпедни катери, кораби за борба с подводници и някакви други... Доставяли са мерни прибори и електроника (радиостанции). Американските кожени якета за летците са били голям хит. Вече отделен въпрос е тази "помощ" доколко е била безкористна, или все пак руснаците са я плащали (със злато)?
Хайде и една последна загадка от мен. Всички знаем,че Хитлер и нацистите били "фашисти". Това е азбучна истина, нещо като аксиомите в математиката. Само че - откъде идва това? Има ли някакъв документ от онова време, където хитлеристите се определят като "фашисти"? В "Моята борба" няма такова нещо, доколкото знам... Изглежда, че "фашизмът" е пришит на Хитлер и нацистите по-късно. Но защо, с каква цел?
Excellent! Steven is my name!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Американската помощ не е била безплатна , документално това е била техника за временно ползване . Което е останало след войната или са искали да го върнат е върнато . СССР плаща със злато за тия храни оръжия и техника тъй като валутни резерви няма . Доставени са хранителни припаси и субпродукти за периода на войната достатъчни да изхранят армията си през целия период на войната но през 1943 1944 когато са освободени отново големи територии от противника , милиони хора в тези територии гладуват и много от продоволствието отива за цивилното население или черния пазар . Иначе най известните подробности около тези помощи вероятно е яйчения прах наричан - яйцата на Рузвелт или когато са отваряли консервата американско говеждо са се шегували че отварят втория фронт .
Бронетехника авиация и стрелковото въоръжение като дял различни експерти определят между 12 -25% но безспорен е факта че повече от половината автопарк в РККА е американски .
Бронетехника авиация и стрелковото въоръжение като дял различни експерти определят между 12 -25% но безспорен е факта че повече от половината автопарк в РККА е американски .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Оcвобождават се територии, но много малък процент от тях е бил практичеки използваем. Гледайте защо:
https://www.youtube.com/watch?v=c_DVocgaHIA&t=2481s
Това къде го прочете?
https://www.youtube.com/watch?v=c_DVocgaHIA&t=2481s
Borymeckata написа:За американските танкове бях написал по-горе, че са били "за кашмер". С тях са оборудвали наказателните (штрафните) подразделения в Съветската армия - провинилите се танкисти са воювали на тях.
Това къде го прочете?
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: WW II митове и легенди
Borymeckata написа:TheDriver написа:Учудващо е колко сериозно е пренебрегвана ролята на логистиката в официалната история. Ясно е че за смели шофьори на камиони героични филми трудно се правят но все пак.
Вярно е, "официалната" история залага предимно на героични случки, като някак пропуска анализа на причините, самите събития и техните последствия. За логистикта е точно така - още Наполеон е казал нещо в смисъл, че преди да се научиш да воюваш, трябва да се научиш да снабдяваш. А за героичния шофер на камион не си прав - има такъв филм, по повест на Шолохов - Съдбата на човека.
https://my.mail.ru/mail/godzhikelena/video/568/1121.html
Филмът е култов - руснакът печели уважението на германците с пиене на водка: https://www.youtube.com/watch?v=0MHBWlc45DI
За съжаление, цялата история е напълно измислена и неправдоподобна. След бягството си от плен, руснакът отива директно в трудов лагер, никакъв шанс за друга съдба не е имал.
Ето и еще една фантастика за Войната - Повест за истинския човек. Значи героят е съветски летец-изтребител. Свалят го зад фронтовата линия, на окупираната от германците териотория, той е сериозно ранен. С нечовешки усилия се добира до своите и... какво става? Лекуват го, дават му нов самолет и - пак на фронта! Изобщо не става въпрос за трудов лагер... Това как ви звучи?
Името на пилота е Алексей Маресьев, в книгата името му е променено на Мересьев. Когато е свален, при падането му се раздробяват стъпалата, пълзи две седмици в гората докато случайно го намира местен жител. Получава гангрена на двата крака и му ги ампутират до над глезените. През лятото на 1943-а се връща в своята част и отново се качва на изтребител. Лети на ЛА-5 (Лавочкин), до края на войната успява да свали още 4-5 немски самолета. Историята е истина, а ти си смешен.....
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Тези филми и книги от 60 70 години на ХХ век са произведения от автори които почти всички са фронтоваци участници във войната . По разбираеми причини има доста действителни събития в основата, но това все пак са художествени произведения и всичко е пречупено през разбиранията на автори сценаристи режисьори и т.н . Обаче ако човек си направи труда да разрови историческите източници ще види че действителноста е по-брутална и невероятна от повечето книги и филми .
Руснаците много се дразнят от фалшиви филми и книги за войната , тази тема е доста коментирана в много руски форуми на военна тематика .
Руснаците много се дразнят от фалшиви филми и книги за войната , тази тема е доста коментирана в много руски форуми на военна тематика .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: WW II митове и легенди
Немците са викали на М4-ките (Шърманите) "Зипо", защото "палели от първия път" (разбирай попадение, заради радиалния самолетен бензинов 9-цилиндров ДВГ - целия танк е бил пълен с бензинови пари и всеки по-сериозен удар го е подпалвал).
Si non confectus, non reficiat.
Re: WW II митове и легенди
Съжалявам, но това е един от най-големите митове във WW2. Не че М4 е бил някаква супер машина тип Фюри, но това със запалването е супер преувеличено.
Първо не са им викали Зипо, а Ронсънс. Всъщност изобщо не са били наричани така. Популярното схващане е, че британците(тъй като първи са ги ползвали) са ги наричали Ронсън през войната, като прекорът е дошъл от рекламния слоган на компанията "Запалва винаги от първия път".
В годините между 41ва и 44та процентът на запалени Шърмани е идентичен с този на запалените Пз 4. Само че повечето запалвания не са се случвали заради горивото на танка, а заради лош дизайн на мястото за съхранение на снарядите.Т.е. най-често пожарите са ставали заради запалени муниции. След въвеждането на подобрения в тази област през 44та процентът на запалени машини драстично пада - с около 70%. Съответно статистиката на М4 става близка на тази на Тигър 1.
Първо не са им викали Зипо, а Ронсънс. Всъщност изобщо не са били наричани така. Популярното схващане е, че британците(тъй като първи са ги ползвали) са ги наричали Ронсън през войната, като прекорът е дошъл от рекламния слоган на компанията "Запалва винаги от първия път".
В годините между 41ва и 44та процентът на запалени Шърмани е идентичен с този на запалените Пз 4. Само че повечето запалвания не са се случвали заради горивото на танка, а заради лош дизайн на мястото за съхранение на снарядите.Т.е. най-често пожарите са ставали заради запалени муниции. След въвеждането на подобрения в тази област през 44та процентът на запалени машини драстично пада - с около 70%. Съответно статистиката на М4 става близка на тази на Тигър 1.
Re: WW II митове и легенди
TheDriver написа:Съжалявам, но това е един от най-големите митове във WW2. Не че М4 е бил някаква супер машина тип Фюри, но това със запалването е супер преувеличено.
Първо не са им викали Зипо, а Ронсънс. Всъщност изобщо не са били наричани така. Популярното схващане е, че британците(тъй като първи са ги ползвали) са ги наричали Ронсън през войната, като прекорът е дошъл от рекламния слоган на компанията "Запалва винаги от първия път".
В годините между 41ва и 44та процентът на запалени Шърмани е идентичен с този на запалените Пз 4. Само че повечето запалвания не са се случвали заради горивото на танка, а заради лош дизайн на мястото за съхранение на снарядите.Т.е. най-често пожарите са ставали заради запалени муниции. След въвеждането на подобрения в тази област през 44та процентът на запалени машини драстично пада - с около 70%. Съответно статистиката на М4 става близка на тази на Тигър 1.
Убивате ме, хора!? Откъде вадите тези статистики??? М4 се доближава до Тигър, обаче не се променя заповедта, че срещу един тигър трябва дима поне четири Шърмана. Поне един от тях трябжа да е с модифицираното (по-дълго 75мм) оръдие. До края на войната танкистите сами са кичили Шърманите с допълнителни листове броня, човали с пясък, тракиве и дори дъски. Единствената цел е била подобряване на защитата.

Оттова е страдало единственото приемущество на Шърман - скоростта.
Филмът Fury е такава измислица, че до последната секунда очаквах да се появи я редник Райън, я Брус Уилис. Отскачането на снаряда на Тигъра от бронята на Шърмъна тотално закри некадърността на няколко стотин немци да се справят с един заседнал в полето танк

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: WW II митове и легенди
Темата съвсем слабо засега причините за избухването на войната и въобще не засегна каква е била целта на тази война. И аз като Jordana, смятам, че историята е силно манипулирана, но както виждам, се говори това, което говори и официалната история. Лично аз смятам, че има силна конспирация истината да бъде скрита. Има безброй образователно филми по темата и са малко гласовете, които имат друга гледна точка. На мен това ми говори, че пропагандата е в пълен ход и ако човек наистина търси истината, няма да я научи по Discovery или NG.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: WW II митове и легенди
BMW_POWER написа:TheDriver написа:Съжалявам, но това е един от най-големите митове във WW2. Не че М4 е бил някаква супер машина тип Фюри, но това със запалването е супер преувеличено.
Първо не са им викали Зипо, а Ронсънс. Всъщност изобщо не са били наричани така. Популярното схващане е, че британците(тъй като първи са ги ползвали) са ги наричали Ронсън през войната, като прекорът е дошъл от рекламния слоган на компанията "Запалва винаги от първия път".
В годините между 41ва и 44та процентът на запалени Шърмани е идентичен с този на запалените Пз 4. Само че повечето запалвания не са се случвали заради горивото на танка, а заради лош дизайн на мястото за съхранение на снарядите.Т.е. най-често пожарите са ставали заради запалени муниции. След въвеждането на подобрения в тази област през 44та процентът на запалени машини драстично пада - с около 70%. Съответно статистиката на М4 става близка на тази на Тигър 1.
Убивате ме, хора!? Откъде вадите тези статистики??? М4 се доближава до Тигър, обаче не се променя заповедта, че срещу един тигър трябва дима поне четири Шърмана. Поне един от тях трябжа да е с модифицираното (по-дълго 75мм) оръдие. До края на войната танкистите сами са кичили Шърманите с допълнителни листове броня, човали с пясък, тракиве и дори дъски. Единствената цел е била подобряване на защитата.
Оттова е страдало единственото приемущество на Шърман - скоростта.
Филмът Fury е такава измислица, че до последната секунда очаквах да се появи я редник Райън, я Брус Уилис. Отскачането на снаряда на Тигъра от бронята на Шърмъна тотално закри некадърността на няколко стотин немци да се справят с един заседнал в полето танк
Моля те прочети какво точно съм написал!
Говоря за статистиката по отношение на пожарите в танковете. С други думи колко от поразените М4/Пз 4/ Тигър и т.н. са се запалили след попадението. Както и какво е довело до пожара - муниции или гориво.
"Фюри" е споменат като възможно най-крайното хиперболизиране на М4 т.е. по това мисля че сме на едно мнение.
П.С. Реалността за въпросната заповед колко Шърмана да атакуват един Тигър също е доста по-различна. Доктрината е била взвод от 5 танка да се сражава с един Тигър. Само че това е крайният сценарий, ако няма наоколо въздушна подкрепа, М10, артилерия и подобна атака е изключително важна за реализирането на целите на настъплението. В реалността сцени от типа на тази във Фюри не е имало(съжалявам че пак го споменавм, но там гъмжи от митове и хиперболизиране). Изобщо Тигрите не са били проблем на американските танкисти а на противотанковите взводове, съответно подобен род дуели са били избягвани, а проблемът е решаван с други средства. Всъщност, не мисля че изобщо има документиран случай при който взвод Шърмани напълно осъзнато атакува срещу тежки немски танкове, а не е подръжка за пехотата която го прави. Сблъсъците на Шърмани с Тигри обикновенно са иницирани или от немците или са плод на изненадваща среща. С пантерите историята е доста по-различна но не мисля че трябва да го коментираме.
Re: WW II митове и легенди
Elesar74 написа:Темата съвсем слабо засега причините за избухването на войната и въобще не засегна каква е била целта на тази война. И аз като Jordana, смятам, че историята е силно манипулирана, но както виждам, се говори това, което говори и официалната история. Лично аз смятам, че има силна конспирация истината да бъде скрита. Има безброй образователно филми по темата и са малко гласовете, които имат друга гледна точка. На мен това ми говори, че пропагандата е в пълен ход и ако човек наистина търси истината, няма да я научи по Discovery или NG.
Официалната версия т.е. версията на западните сили удобно прикрива доста истини. Но теорията за някаква велика конспирация според мен също е невероятна.
Всъщност "немската версия" е може би най-трезвата и исторически точна, но за съжаление е доста недуобна и за двете страни на победителите.
Мисля че Jordana вече го каза, причините и целите на WW2 стоят още преди започването на WW1.
Популярната история, че WW1 е започната от немците в опит да заграбят територии и ресурси е тотално невярна. Вина за избухването на първия конфликт имат всички участници по-равно, немците просто са първите които мигват и решават да изпреварят събитията. Демонизирането им от страна на победителките води до катализатора за следващата война, а именно Версайският договор. Със или без Хитлр това унижение и подтискане е щяло да доведе до някаква реакция, т.е. действията след 1933г. не са плод на болните фантазии на един луд, а са по-скоро следствие от предишни събития.
Хилтер и изобщо върхът на властта в Германия не прави преднамерени стъпки към война през 30те(каквато е официалната версия). Първоначалният стремеж е да се отстранят несправедливостите от Версай. Изобщо по време на събитията от 30те Хитлер не е сам в това си виждане и от запад и от изток активно му съдействат в това му начинание с надеждата, че ще бъде установено по-справедливо равновесие без да се налага да се воюва.Изпращането на войските в Рейн, обедиянването с Австрия и присъединяването на Судетите са събития които се случват с напълно осъзнатото съдействие на останалите големи сили и до голяма степен поправят несправедливостите на Версайският договор. В последствие са премахнати и други унизителни ограничения, като тези за въоръжените сили например.
Към въпросния момент висши немски военни, интелектуалци и привърженици на партията дори вярват че настъпват светли времена пред Германия, несправедливостите са поправени и целите са постигнати.
За съжаление апетитът идва с яденето и Хитлер си пожелава още едно парче, а именно Данцинг. Тук версиите отново се раздвояват - някои "адвокати" на Хитлер твърдят, че Данцинг е щял да реши проблема. Истината е обаче е, че войната с Полша е била вече планирана със сляпото вярване, че британци и французи още един път ще си затворят очите.
Ако трябва да говорим за цели и причини немските са до голяма степен ясни - поправяне на несправедливостите, получаване на изконите немски територии и обединяване на всички немци по произход в една държава. Войната обаче винаги е била възможно най-крайната опция.
Французите до голяма степен не желаят да обявяват война и им е напълно достатъчно да си живуркат зад Мажино. Британците обаче със свойте имперски амбиции сами се поставят в ситуация без друг избор. Тяхната цел поначало е да не позволяват прекалено силен континентален съперник и конкурент. Готови са на отстъпки, но само докато тези отстъпки възстановяват равновесието. С Полша имат пакт от 30 август 39та, ако го нарушат рискуват да загубят авторитет и контрол и на други места по света. Освен това все някъде трябва да теглят чертата и Полша е последната възможност. Впрочем с вдигането на залозите с този пакт се надяват, че Хитлер няма да опита.И накрая разбира се страхът от разбирателство между СССР и Хитлерова Германия каквото се оформя към онзи момент.
П.С. Ще се радвам да чуя версията с конспирациите.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana